voimaa sl 500:een

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
fblade
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 09.07.2008 16:07
Paikkakunta: Salo

voimaa sl 500:een

Viesti Kirjoittaja fblade »

eli tarkoituksena olis saada vuoden -92 500:een vähän lisää kaakkeja. Onko kyseistä konetta järkevää lähteä laittamaan vai kannattaako suoraan vaan mennä ja rykäistä paikkalle v12/amg 55.
Turbollahan niitä tehoja tietty sais, mutta mites sen kilpiin saamisen kanssa?
Onko täällä porukalla kokemuksia kyseisen koneen virittämisestä? Tän hetkisissä suunnitelmissa nyt on ainakin ruiskun päivitys nykyaikaiseen ja putkiston rakennus, mutta alkuahan tuo vasta

Juuh ja hommat alkaa heti ku kelit kylmenee avoiluun kelpaamattomiksi, et hetki olis aikaa suunnitella et mitäs oikein ruvetaan väsäämään
Wito
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kone auki,uudet kanget,männät,nokat teettää,kannet avarrukseen+isommat venttiilit,uudet pakosarjat ja uus imusarja isolla kaasuläpällä+joku hestec/vastaava.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Saksasta tilaamalla DTM-virityspaketti 420 hv 622 Nm, eiköhän sillä pääse alkuun ja mahdollisesti ajokortistaan.
bessi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 11.08.2004 22:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja bessi »

mites tälläinen vaihtoehto?

http://www.kleemann.fi/nav8engines.htm
Audi RS4 B7 Sedan
Bmw E30 Cabriolet
Volkswagen Jetta MK5
Mercedes-Benz W201
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

bessi kirjoitti:mites tälläinen vaihtoehto?

http://www.kleemann.fi/nav8engines.htm
Itsekin tuota kerran katselin, hintaa tulee S1:lle muistaakseni semmoiset 20 tuusaa. Eipä tosin itse tarvitse liata näppejään. Lähin koeajoauto olisi löytynyt Tanskasta. Kymppitonnilla olisin todnäk lähtenyt peliin mukaan :)
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
fblade
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 09.07.2008 16:07
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja fblade »

Itse olen kanssa noita valmiita sarjojakin(kompressori+ecu) katsellut, mutta näin vanhalle koneelle niitä ei ole ja hinnatkin karkaa kaikissa yli 10ke:n. Kymppitonnilla kuitenkin jo rakentaa itse aikalailla. Mistäs niiden dtm sarjojen hintoja voi kysellä ja katsella mitä ne sisältää?
Wito
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

fblade kirjoitti:Itse olen kanssa noita valmiita sarjojakin(kompressori+ecu) katsellut, mutta näin vanhalle koneelle niitä ei ole ja hinnatkin karkaa kaikissa yli 10ke:n. Kymppitonnilla kuitenkin jo rakentaa itse aikalailla. Mistäs niiden dtm sarjojen hintoja voi kysellä ja katsella mitä ne sisältää?
DTM-virityssarjan hintaa ei ollut tähän versioon saatavilla, mutta kysele ja katsele MKB High Performance Tuning sivuilta.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

http://hagmann-autosporting.de/index.ph ... p&Itemid=6

Tuolta löytyy kaikenlaista viriosaa... nokkia, yms.

Jos tilaat jotain niin itse voin osallistua myös tilaukseen :wink: . Postikulut jaetaan tietty.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Lakulaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
Paikkakunta: Costa del Sol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lakulaku »

laineracing kirjoitti:kone auki,uudet kanget,männät,nokat teettää,kannet avarrukseen+isommat venttiilit,uudet pakosarjat ja uus imusarja isolla kaasuläpällä+joku hestec/vastaava.
Eikö hintakaan laske kuin puoleen.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Lakulaku kirjoitti:
laineracing kirjoitti:kone auki,uudet kanget,männät,nokat teettää,kannet avarrukseen+isommat venttiilit,uudet pakosarjat ja uus imusarja isolla kaasuläpällä+joku hestec/vastaava.
Eikö hintakaan laske kuin puoleen.
Nyt en kyllä ymmärtänyt?
Avatar
Lakulaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
Paikkakunta: Costa del Sol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lakulaku »

laineracing kirjoitti:
Lakulaku kirjoitti:
laineracing kirjoitti:kone auki,uudet kanget,männät,nokat teettää,kannet avarrukseen+isommat venttiilit,uudet pakosarjat ja uus imusarja isolla kaasuläpällä+joku hestec/vastaava.
Eikä hintakaan laske kuin puoleen.
Nyt en kyllä ymmärtänyt?
Mersu on yleisesti ottaen auto, joka poikkeuksellisesti on tehty valmiiksi asti eikä rajumpi viritteleminen ole kovinkaan monen ostajan mieleen. Se laatu mistä Mersu tunnetaan katoaa. Mulle ei tulisi mieleenkään ostaa Mersua, johon joku "tuntematon taho" (esim. AMG on toki eri juttu) on vaihtanut "jotain osia moottoriin" tai vaikka koko moottorinkin. Vaikka auto olisi vanha.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

no mutta mikäs se kysymys olikaan tuolla topicin alussa???

AIJAAA tätä tehtiinkin sitten myyntiautoks tehokkaammaks?? ihan sama mitä remmiä/turboja sinne laittaa ni eihän se vakioks jääny... noh aika ihmeellisiä juttuja joiltakin...
Avatar
Lakulaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
Paikkakunta: Costa del Sol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lakulaku »

laineracing kirjoitti:AIJAAA tätä tehtiinkin sitten myyntiautoks tehokkaammaks?? ihan sama mitä remmiä/turboja sinne laittaa ni eihän se vakioks jääny... noh aika ihmeellisiä juttuja joiltakin...
Eikö tämä ollutkaan keskustelupalsta?

Totesin vaan, että yleensä tuollaisessa hinta laskee. Joillekin sillä on merkitystä mitä autostaan sitten vaihdossa joskus saa, sillä siten voisi ehkä ostaa seuraavaksi jo tarpeeksi tehokkaan laitteen jonka hintakin säilyisi taas edelleen.

Voihan se toki vaikka pinnoittaa farkkukankaalla, ei siinä mitään...
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

niiin meinas kai rakennella moottoria tosiaan eikä mitään farkkukangasta laittaa ;D
fblade
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 09.07.2008 16:07
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja fblade »

vois kyllä olla aika tylyn näköinen auto jos rätin tekis uudestaan farkkukankaasta! Tosiaan autoa ei ihan heti olla myymässä vaan tarkotus olis saada siitä tehokkaampi ja samalla toimiva. Mitään räpellystä siitä ei ole tarkoitus tehdä vaan "virittää" ihan mersun arvoa kunnioittaen.
Vaihtoehtonahan nykyisen koneen virittämiselle kerroin jo alussa koko koneen vaihdon joko v12:seen ja amg 55:een, kai se vaihtokin sit jonkun mielestä on mersun arvon pilaavaa räpellystä
Wito
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tuon kokoisesta jenkki v8 moottorista saa kuitenkin vapaastihengittävänä noin 500hp. tekee/teettää moottorin vaan kunnon "tarvike" osilla niin eise sen arvoa enempää laske kuin joku moottoriswappi/ahtamis hommat.
fblade
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 09.07.2008 16:07
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja fblade »

Tuskinpa se muutenkaan auton arvoa kauheasti laskee jos tekniikka käydään täydellisesti läpi ja päivitetään 2000-luvulle.
Siinä sivussa saattaa tulla muutama hevonenkin lisää pellin alle ja kulutus tipahtaa matka-ajossa.
Wito
Vastaa Viestiin