OM606 öljynvaihtoväli, näkemyksiä on - mikä oikea?
OM606 öljynvaihtoväli, näkemyksiä on - mikä oikea?
Lyhyt ja yksinkertainen - vai onko - kysymys. Mikä lienee OM606:n eli tutummin tämän 24-venaisen 3-litran turpokiisselin asiallinen öljynvaihtoväli.
Tehtaan ohje tarjoilee jopa niin alhaista lukemaa kuin 8000 km. Pari kolmekin yksityistä MB-pajaa kehuvat 15-17.000 olevan aivan passeli, jos öljytaso pysyy minimin yläpuolella. Veholla taas puhutaan 10-12.000 km väleistä.
Kovin pieni vaihtoväli saattaa olla silkkaa hukalle heittoa, liian pitkä taas ilmeinen riski. Mikäs noista arvotaan oikeaksi vaihtoväliksi matka-ajopainotteisessa käytössä, liemenä Castrol 5W-40 tai Mobil1 5W-40, kumpaa nyt sattuu pajalla olemaan.
Tehtaan ohje tarjoilee jopa niin alhaista lukemaa kuin 8000 km. Pari kolmekin yksityistä MB-pajaa kehuvat 15-17.000 olevan aivan passeli, jos öljytaso pysyy minimin yläpuolella. Veholla taas puhutaan 10-12.000 km väleistä.
Kovin pieni vaihtoväli saattaa olla silkkaa hukalle heittoa, liian pitkä taas ilmeinen riski. Mikäs noista arvotaan oikeaksi vaihtoväliksi matka-ajopainotteisessa käytössä, liemenä Castrol 5W-40 tai Mobil1 5W-40, kumpaa nyt sattuu pajalla olemaan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Mitä, ohjekirjako sanoo 8000 km? Eikös 7/93 kun neliventtiilidieselit - joihin tuokin kone löyhästi yhtyy - tulivat W124:ään, öljynvaihtoväli piteni 10 tkm:stä 15 tkm:iin. En kyllä huolto-ohjeen suosittavan noin lyhyttä vaihtoväliä kuin erityisen vaativissa olosuhteissa (aavikot, kylmät alueet, taksiajo...).
Kymppitonnin kun päräyttelet öljyillä ja suodattimilla niin lienee hyvä kompromissi. Mikä ettei vaikka vähän päällekin.
Kymppitonnin kun päräyttelet öljyillä ja suodattimilla niin lienee hyvä kompromissi. Mikä ettei vaikka vähän päällekin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kesäajossa menee varmaan 15 000 ihan mukavasti. Talvella en jotenkin hirviäisi juuri yli kymppitonnia sittenkään -- tiedetään täällä tai muualla sitte miten hyvin vaan nykyöljyjen pitävän ominaisuutensaFenton kirjoitti:Ehkä matka-ajossa 15000 on ihan passeli, kaupunkiajossa tai muuten lyhyitä pätkiä ajellessa 10000.
Kyllä minäkin tunnen hurjia, jotka ajaa 12 - 15 tkm, sitten vaihtaa suodattimen ja ajelee vielä toiset siihen päälle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Domukenttia ei nyt ole käsillä, joten mennään muistikuvilla. Voi toki olla, että tehtaan vaihtosuositus 8000 km on tarkoitettu extreme-olosuhteisiin ja on se lyhin. Vaan moottori on suunniteltu yli 10 vuotta sitten, ja nykyisillä öljyillä päästään reippaasti pidempiä suoritteita kuin silloisilla liemillä, jolloin suositusta on räknätty.
Kymppitonnia olen pitänyt nyt tähän asti välinä, hovimarakatit vaan ilkkuivat, että turhan usein vaihdat .
Tiedä sitten, ottaako tuo huoltoilmaisin huomioon ajon laadun. Olen nyt kerennyt vaihtaa öljyt jo kahdesti, ennen kuin ilmaisin alkoi "lähtölaskennan" seuraavaan vaihtoon (öv-tehty ja ilmaisin nollattu vuosi sitten kun pirssi tuli itselle). Tämä tarkoittaa, että matka-ajossa auton oma järjestelmä sallisi hiukan yli 20.000 km vaihtovälin näissä olosuhteissa .
Kymppitonnia olen pitänyt nyt tähän asti välinä, hovimarakatit vaan ilkkuivat, että turhan usein vaihdat .
Tiedä sitten, ottaako tuo huoltoilmaisin huomioon ajon laadun. Olen nyt kerennyt vaihtaa öljyt jo kahdesti, ennen kuin ilmaisin alkoi "lähtölaskennan" seuraavaan vaihtoon (öv-tehty ja ilmaisin nollattu vuosi sitten kun pirssi tuli itselle). Tämä tarkoittaa, että matka-ajossa auton oma järjestelmä sallisi hiukan yli 20.000 km vaihtovälin näissä olosuhteissa .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Eipä näissä nyt isoista summista puhuta, enemmän kiinnostaa koneen järkevästi mitoitettu hyvinvointi - vaatii se sitten vaihdot 10 tai 15 tkm välein. Kymppitonnin kohdalla oli öljyntaso vajentunut 3 desiä, joten kyllä se sen 15 tonttua kestää vaikka miten päin. Eli limsapullollisella oli taas ylärajassa. Jos vaan öljyn muut ominaisuudet pysyvät kunnossa.kardaani kirjoitti:Itse ajaisin kyseisellä moottorilla ja maantievoittoisella menolla 15 000 km. Tuntuisiko siellä öljy pysyvän hyvin sisällä tuon 15 000 km? Jos pelottaa niin aja sitten vaikka 12 500 km-säästyyhän siinä sitten jotain 15 000 km:iin nähden
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Minä ajan 15000 öljynvaihtovälit Mobilin Rally Formulalla. Minusta sopiva, kun öljymääräkin niin iso. Pikkasen häviää tikusta sillä matkalla, mutta ei lähellekkään alamerkkiä, eli lisätä ei tarvii. Öljynpaineessa en huomaa mitään ero kuumana tyhjäkäynnillä, mikä minusta merkki siitä, että öljyn ominaisuudet säilyneet.
Minusta noilla mainituilla öljyillä voi mainiosti ajaa 15.000 km.
Testien mukaan hyvien öljyjen ominaisuudet säilyvät pitkään
eli öljy ei vanhene (esim. Tekniikan maailman testit). Muistaakseni
Mobil, Castrol ja Teboil olivat näitä hyviä öljyjä.
Joissain olosuhteissa öljy vanhenee normaalia nopeammin, esim. siihen
voi sekoittua bensiiniä tms. Erittäin kylmä ilma tai hyvin lyhyt ajo
tai hyvin kuuma ja raskas ajo vaativat lyhennettyä öljynvaihtoväliä.
Mobililla ajaisin kuitenkin täydet öljynvaihtovälit, ellei nyt jäähallin
kokoista asuntovaunua koko ajan vedä helteessä.
Ennen vanhaan kuplavolkkariin suositeltiin 5000/2500 km öljynvaihtoväliä,
mutta niistä ajoista öljyt ovat parantuneet roimasti. Silti kuulemma
johonkin uuteen autoon (Isuzu?) öljynvaihtoväli on vain 7500 km,
väitti Mobil Expressin kaveri. Joissain toisissa autoissa taas öljynvaihtoväli
taisi olla jopa 50.000 km noilla Longlife-öljyillä. Joku väitti, että ylipitkä
öljynvaihtoväli perustuu öljyn kulumiseen, eli öljyä joutuu lisäämään
välillä. Jos kulutus on tarpeeksi suuri, niin vaihtoa ei tarvita lainkaan.
Testien mukaan hyvien öljyjen ominaisuudet säilyvät pitkään
eli öljy ei vanhene (esim. Tekniikan maailman testit). Muistaakseni
Mobil, Castrol ja Teboil olivat näitä hyviä öljyjä.
Joissain olosuhteissa öljy vanhenee normaalia nopeammin, esim. siihen
voi sekoittua bensiiniä tms. Erittäin kylmä ilma tai hyvin lyhyt ajo
tai hyvin kuuma ja raskas ajo vaativat lyhennettyä öljynvaihtoväliä.
Mobililla ajaisin kuitenkin täydet öljynvaihtovälit, ellei nyt jäähallin
kokoista asuntovaunua koko ajan vedä helteessä.
Ennen vanhaan kuplavolkkariin suositeltiin 5000/2500 km öljynvaihtoväliä,
mutta niistä ajoista öljyt ovat parantuneet roimasti. Silti kuulemma
johonkin uuteen autoon (Isuzu?) öljynvaihtoväli on vain 7500 km,
väitti Mobil Expressin kaveri. Joissain toisissa autoissa taas öljynvaihtoväli
taisi olla jopa 50.000 km noilla Longlife-öljyillä. Joku väitti, että ylipitkä
öljynvaihtoväli perustuu öljyn kulumiseen, eli öljyä joutuu lisäämään
välillä. Jos kulutus on tarpeeksi suuri, niin vaihtoa ei tarvita lainkaan.
...itse kympillä lähdin josta aika nopeasti viiteentoista nostin ...no eipä mennyt siinä kauaa kun kahteenkymppiin siirryin ja jota edelleen noudatan ...hyvin toimii sekä pelittää ja vaihtoja on lähemmäksi sata takana ...aina ollut öljyna ralliäffä ...on ne niin hyviä että kestää vetää sen kaksikymppiä ja ei se omana elinaikana öljyn takia parkase ...tiedänpä tapauksia missä on delvacillakin vedetty reilulla kympillä toista milliä
Uusissa vehkeissä esim.Volkswaageneissa joissa on tuo longlife öljy systeemi, niin on appiukon puheiden mukaan ihan erillinen tunnistin öljyn laadulle. Eli jos ajelee pitkää matkaa jolloin öljystä kerkiää haihtumaan vesi yms. epäpuhtaudet niin auto sytyttää vaihtovalon tosiaan vasta 60 tkm. välein, mutta jos ajelee lyhyttä kaupunkiajoa, niin kone haistaa sen myös öljyistä ja näin vaihtovalo pitäisi syttyä aikasemmin.JarkkoN kirjoitti:...Longlife-öljyillä. Joku väitti, että ylipitkä
öljynvaihtoväli perustuu öljyn kulumiseen, eli öljyä joutuu lisäämään
välillä. Jos kulutus on tarpeeksi suuri, niin vaihtoa ei tarvita lainkaan.
..tämmöstä puhui appiukko, korjatkaa jos on parempaa tietoa.
Omasta mielestäni nykyajan öljyillä voi vehkeellä kun vehkeellä ajaa sen 10tkm.. etenkin mersun dieseleillä.
No tuo huoltoilmaisin on, mutta ihan tarkkaan en tiedä kapistuksen toimintaa, ainakaan ohjekirjassa sitä ei kummemmin selitetä.E280T kirjoitti:en tieda onko mitaan tunnistinta mutta laskee kaynnistykset ym. ja sen perusteella sytyttaa valon.
mersuun 10 000km niin pysyy melkein ikuisena
Kun auto tuli kahta viikkoa vaille vuosi sitten itselle, niin öljyt vaihdettiin ja huoltoilmaisin nollattiin. Sittemmin olen vaihtanut litkut kerran ja nyt toisen vaihdon "täytettyä" n. 10.000 km, ilmestyi trippimittarin viereen jakoavaimen kuva ja piippauksen kera lukema 1000 km, joka sitten vaihtui takaisin normaaliksi tripin lukemaksi 10 sekunnin jälkeen.
Joka startilla lukema pieneni viimeksi ajetun kilsamäärän verran, kunnes
alkoi mennä pakkaselle eli jakari ja -100 km, -240 km, -350 km jne. eli mentiin vaihtovälin yli aina tuon verran.
Tietokone ei tiennyt, että öljyt on kertaalleen vaihdettu (ei nollattu) siinä välissä, joten se tarjosi vaihtoa n. 23.000 km jälkeen oman laskupäänsä mukaan. Ottaisiko se sitten olosuhteet ja öljyn laadun jotenkin huomioon, kilsat muodostuivat lämpimien kelien kevytkenkäisestä matka-ajosta 1-2 hengen kuormalla... Tiedä sitten...
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Volkkarin systeemi ei haistele itse öljystä mitään, vaan laskee käynnistyskerrat, ajo-ajan ja määrän per käynnistyskerta, moottorin lämpötilan ajon aikana, polttoaineen kulutuksen ja varmaan muitakin parametrejä, joita moottorinohjaus-systeemi muutenkin haistelee. Sen perusteella sitten päättelee öljynvaihtotarpeen. Kaveri Golfiin tuli sadan tuhannen kohdalla pyyntö kolmanteen öljynvaihtoon juuri. 60 kilometrin työmatkaa kun sahaa ja lokilämmitintä kun käyttää talvikaudella, ni tuossa tulos.
Turha vaihdella kymppitonnissa - rahat vaan menee hukkaan ja pyöriihän se kampura ilman öljyä aina hetken suodattimen vaihdon jälkeen, eli voi olla pahempikin juttu tuo tiheämpi vaihtoväli
Turha vaihdella kymppitonnissa - rahat vaan menee hukkaan ja pyöriihän se kampura ilman öljyä aina hetken suodattimen vaihdon jälkeen, eli voi olla pahempikin juttu tuo tiheämpi vaihtoväli
Ottamatta öljymerkkien välisiin eroihin sen kummemmin kantaa, öljylaadut on tänä päivänä siinä määrin hyviä, ainakin näillä merkkivalmistajilla, että öljyn itsensä kestävyyden kannalta ajomäärällä ei olisi juurikaan merkitystä. Suodatintekniikka taas kun ei ole ihan samaa tasoa, öljyyn kertyy siinä määrin epäpuhtauksia, että ne on vaihdettava suhteellisen usein. Näin kertoili aikanaan Mobilin myyntiedustaja meille työtätekeville voiteluainekoulutuksessa. Osin tietysti myyntipuhetta, mutta kuitenkin.JarkkoN kirjoitti:Minusta noilla mainituilla öljyillä voi mainiosti ajaa 15.000 km.
Testien mukaan hyvien öljyjen ominaisuudet säilyvät pitkään
eli öljy ei vanhene (esim. Tekniikan maailman testit). Muistaakseni
Mobil, Castrol ja Teboil olivat näitä hyviä öljyjä.
Polttomoottoreissa, siis.
Täysin suljetuissa järjestelmissähän öljyn kesto on ihan toista, jos ei sekaan pääse näitä epäpuhtauksia, vrt. esimerkiksi perä. Luultavasti kukaan ei normaalikäytössä olevaan autoon vaihda peräöljyjä 10 tkm välein.
Meillä työmaalla joissakin tuotantokoneissa käytetään öljynä 5W-40 rallyformulaa, ja koneen valmistaja suosittelee öljyn vaihtoa noin kahdesti vuodessa.
Ko.kone kuitenkin pyörii kolmessa tuurissa kaiken vuotta. Ja aika kovaa, vieläpä. Tietysti tällaisessa käytössä jää kylmäkäynnistykset ja kondenssivedet ym. pois, eli sekin osaltaan kasvattaa käyttöikää.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2852
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
OT Joskus taannoin lueskelin Mersun asiakaslehteä, jossa oli juttua uudesta Argoksesta. Öljynvaihtoväli oli jutun mukaan (jos muistan oikein) 100 000 kilsaa.
Minä vaihdan myyntimiehen suosituksesta kymppitonnin välein ja joka toinen kerta 2 pääläriä Fortea sekaan. Rahaa riittää siis tuhlattavaksi saakka.
Minä vaihdan myyntimiehen suosituksesta kymppitonnin välein ja joka toinen kerta 2 pääläriä Fortea sekaan. Rahaa riittää siis tuhlattavaksi saakka.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Siis mersulla kyllä on öljyn laatua mittaava anturi mutta olisko tullut vasta W210:n face liftin aikaan, ainakin omassa kalustossa.
Uudella autolla olen ajanut FSS:n ohjaamana vähän yli 30 000 km mutta ehkä nykyisillä öljyilläkään ei kannata ihan samaa ajaa kyseessä olevalla autolla, tai voi se ihan yhtä hyvin saman mennäkin.
Uudella autolla olen ajanut FSS:n ohjaamana vähän yli 30 000 km mutta ehkä nykyisillä öljyilläkään ei kannata ihan samaa ajaa kyseessä olevalla autolla, tai voi se ihan yhtä hyvin saman mennäkin.
Re: OM606 öljynvaihtoväli, näkemyksiä on - mikä oikea?
Katselin tässä eilen autojeni huoltokirjoja, ja nyt vasta heräsin siihen faktaan, joka tässäkin yllä on todettu, että E-faceliftin yhteydessä W124:ssä öljynvaihtoväli muuttui 10 000km 15 000km. Mulla kun on tuo E 300 turbodiesel, niin se moottorihan nyt tietääkseni ei millään muotoa muuttunut tuossa faceliftin yhteydessä.
Perustuuko tuo 50% pidentynyt vaihtoväli sitten tässä tapauksessa vain siihen, että öljyn laatu on parantunut?
Mitä luokituksia öljyille on täällä päin vaadittu? (Mulla käyttöohje- ja huoltokirjat on ranskalaiset, ja niissä on vain API- ja CCMC-luokitukset, mutta ei mitään puhetta Mersun omista luokituksista. Onko Mersun omia luokitusvaatimuksia ollut esim. suomalaisissa kirjoissa E-mallin dieseleille, kuten ainakin vanhemman W124:n suomalaisessa ohjekirjassa on? )
Entäpä millaisilla vaihtoväleillä olette näitä moottoreita tavanneet ajaa? Vissiin se 15 000km on kuitenkin ihan ok, kun käyttää laadukasta öljyä ja pakokaasunkierrätyskin on poistettu sotkemasta moottoria ja sen öljyjä?
Perustuuko tuo 50% pidentynyt vaihtoväli sitten tässä tapauksessa vain siihen, että öljyn laatu on parantunut?
Mitä luokituksia öljyille on täällä päin vaadittu? (Mulla käyttöohje- ja huoltokirjat on ranskalaiset, ja niissä on vain API- ja CCMC-luokitukset, mutta ei mitään puhetta Mersun omista luokituksista. Onko Mersun omia luokitusvaatimuksia ollut esim. suomalaisissa kirjoissa E-mallin dieseleille, kuten ainakin vanhemman W124:n suomalaisessa ohjekirjassa on? )
Entäpä millaisilla vaihtoväleillä olette näitä moottoreita tavanneet ajaa? Vissiin se 15 000km on kuitenkin ihan ok, kun käyttää laadukasta öljyä ja pakokaasunkierrätyskin on poistettu sotkemasta moottoria ja sen öljyjä?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: OM606 öljynvaihtoväli, näkemyksiä on - mikä oikea?
Olin myös omastani huomaavinani sellaisen jutun että kun omat pierut ei kierrä niin m-öljyt pysyy puhtaampina. Siinä mielessä öljynvaihtovälin olisi pitänyt lyhentyä sitä mukaa kun pakokaasuja on alettu enempi kierrättämään. Toi 93:n auko herkästi läppiä kierrätykselle. Toi vanhempi ei lähellekkän niin herkästi.Nozki kirjoitti:pakokaasunkierrätyskin on poistettu sotkemasta moottoria ja sen öljyjä?
Jos suositus muuttuu yhtäkkiä 10t --> 15t niin se on raikaali muutos. Itte en usko öljynvaihtovälin pitenemisen perustuneen selvään öljylaadun paranemiseen vaan siihen että nuina aikoina alettiin kilpailemaan silläkin kenen autonvalmistajan ja automallin huoltokulut ovat alhaisimmat. Siinä on se syy ei mikään muu
Jos ajaa lyhyttä ajoa niin lyhyet vaihtovälit. Ittellä max on jokatapauksessa 10t. Tuohon 250:seen on jo kahdesti vaihtanu öljyt ja 10t on ajettu. 4500 edellisillä ja oli törkyisen näköiset. No nyt on tulppauksen jälkeen ajettu 4t ja aivan eriltä näyttää.
Niin ja pa-kulutuskin tippu reilusti.
Re: OM606 öljynvaihtoväli, näkemyksiä on - mikä oikea?
Itte oon vaihtanut 10tkm välein tuohon väykkyyn vaikka vaihtovälin on suositeltu 15tkm.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re:
Kaapo kirjoitti:No tuo huoltoilmaisin on, mutta ihan tarkkaan en tiedä kapistuksen toimintaa, ainakaan ohjekirjassa sitä ei kummemmin selitetä.E280T kirjoitti:en tieda onko mitaan tunnistinta mutta laskee kaynnistykset ym. ja sen perusteella sytyttaa valon.
mersuun 10 000km niin pysyy melkein ikuisena
Kun auto tuli kahta viikkoa vaille vuosi sitten itselle, niin öljyt vaihdettiin ja huoltoilmaisin nollattiin. Sittemmin olen vaihtanut litkut kerran ja nyt toisen vaihdon "täytettyä" n. 10.000 km, ilmestyi trippimittarin viereen jakoavaimen kuva ja piippauksen kera lukema 1000 km, joka sitten vaihtui takaisin normaaliksi tripin lukemaksi 10 sekunnin jälkeen.
Joka startilla lukema pieneni viimeksi ajetun kilsamäärän verran, kunnes
alkoi mennä pakkaselle eli jakari ja -100 km, -240 km, -350 km jne. eli mentiin vaihtovälin yli aina tuon verran.
Tietokone ei tiennyt, että öljyt on kertaalleen vaihdettu (ei nollattu) siinä välissä, joten se tarjosi vaihtoa n. 23.000 km jälkeen oman laskupäänsä mukaan. Ottaisiko se sitten olosuhteet ja öljyn laadun jotenkin huomioon, kilsat muodostuivat lämpimien kelien kevytkenkäisestä matka-ajosta 1-2 hengen kuormalla... Tiedä sitten...
Ei siellä taida kummoista analysaattoria olla. W211 antaa ajaa 25000km ilman aikarajaa ja W212 antaa ajaa 30000km tai 1vuoden kumpi ennen täyttyy! Mielestäni vaan kilsat ja aika näyttelee W212 Ja kilsat W211:sessa. Ilmeisesti Audeissa ja Pirkka mersuissa on kuulemma joku analysaattori! Varmaan S-kopallakin voi huoletta ajaa sen huoltonäytön mukaan,tai jos tulee vähempi kilsoja vaihtaa vuoden valein,niinkuin uudemmissakin autoissa, tuskin sieltä rautaa irtoaa sen enempää mitä nykyautoissakaan!( Öljynä Tuhkautumaton eli MB-229.51)
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: OM606 öljynvaihtoväli, näkemyksiä on - mikä oikea?
Vaikkei tämä 606 moottoriin liitykään niin uusissa malleissa ei ole enää öljynlaatu tunnistinta.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: OM606 öljynvaihtoväli, näkemyksiä on - mikä oikea?
R.I.P. Kaapo
Edit; jo yli vuosi Kaapon lähdöstä.
Edit; jo yli vuosi Kaapon lähdöstä.
Viimeksi muokannut dealer, Ti 31.12.2013 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Re: OM606 öljynvaihtoväli, näkemyksiä on - mikä oikea?
??dealer kirjoitti:R.I.P. Kaapo
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: OM606 öljynvaihtoväli, näkemyksiä on - mikä oikea?
markoala kirjoitti:Vaikkei tämä 606 moottoriin liitykään niin uusissa malleissa ei ole enää öljynlaatu tunnistinta.
Ei tosiaan ole kokemusta 606 koneesta, mutta ihmettelen jos siinä on öljynlaatua tutkiva analysaattori mukana kun sitä ei ole vanhemmissa eikä uudemmissa malleissa. joskin ei olla kyllä S-mersulla ajeltu.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: OM606 öljynvaihtoväli, näkemyksiä on - mikä oikea?
Poistunut paremmille mersuilu maille.Harri126 kirjoitti:??dealer kirjoitti:R.I.P. Kaapo
Re: OM606 öljynvaihtoväli, näkemyksiä on - mikä oikea?
dealer kirjoitti:R.I.P. Kaapo
Osanottoni.
Olisi ehkä fiksua avata oma treidi ja siirtää nämä sinne