W201 palaneen polttimon varoitusvalo
W201 palaneen polttimon varoitusvalo
Osaako joku neuvoa mistä vuosimallista alkaen w201:een on tullut
ajopolttimon varoitusvalo?
Vai onko kuulunut alusta asti kaikkiin vuosimalleihin.
Itselläni ei ainakaan toimi -87 vuotisessa valo,
jos siinä sellainen on.
Vetokoukun asennus käsillä, täytyisi tietää selviääkö yleisjohtosarjalla
vai tarviiko merkkikohtaisen.
Ei viitsisi tällaisilla pakkasilla repiä mittaristoa irti, jotta selviäisi
varoitusvalon olemassaolo.
ajopolttimon varoitusvalo?
Vai onko kuulunut alusta asti kaikkiin vuosimalleihin.
Itselläni ei ainakaan toimi -87 vuotisessa valo,
jos siinä sellainen on.
Vetokoukun asennus käsillä, täytyisi tietää selviääkö yleisjohtosarjalla
vai tarviiko merkkikohtaisen.
Ei viitsisi tällaisilla pakkasilla repiä mittaristoa irti, jotta selviäisi
varoitusvalon olemassaolo.
E190 2.3 -87
Mielestäni se varoitusvalon polttimokin voi olla palanut,dealer kirjoitti:MarkkuK, otappa joku polttimo pois ja auto käyntiin ja valot päälle.
Jos ei varoitusvalo syty niin ei sitä ole.
joten ei selviä noin helpolla.
Olen vaihtanut polttimoita eikä ole koskaan varoitusvalo palanut,
mutta joku väitti että "mersuissa vetokoukkua ei voi asentaa yleisjohtosarjalla koska valot menee sekaisin..."
Tämän "asiantuntijan" juttujen takia aloin kyselemään.
E190 2.3 -87
tiellä 201sessä ja 124sessa on vedetty koukun pistoke suoraa takavaloilta... on tähän asti ainaki kestäny ja on vedetty isoja kärryjä joissa on paljon parkkivaloja... (124sessa 6kpl takaparkkeja ja kärryssä 16kpl)kummassakaan ei tosin ole tuota varotusvaloa... kaikki kyllä on sanonu että 124sessa ainaki johdot pitäs vetää edestä...MarkkuK kirjoitti:Mielestäni se varoitusvalon polttimokin voi olla palanut,dealer kirjoitti:MarkkuK, otappa joku polttimo pois ja auto käyntiin ja valot päälle.
Jos ei varoitusvalo syty niin ei sitä ole.
joten ei selviä noin helpolla.
Olen vaihtanut polttimoita eikä ole koskaan varoitusvalo palanut,
mutta joku väitti että "mersuissa vetokoukkua ei voi asentaa yleisjohtosarjalla koska valot menee sekaisin..."
Tämän "asiantuntijan" juttujen takia aloin kyselemään.
Laittelin just viikko sitten iroitettavan Fixus peräkoukun merkkikohtaisella Bosalin johtosarjalla W124 farkkuun (300 TE 24 -92). Johtosarja on tosi näppärä: valmiit pistokkeet, jotka kytketään takavalojen pistokkeiden paikalle ja niiden päällä sit suoraan takavaloille menevät johdot (liittimet käyvät suoraan johtosarjan pistokkeisiin).G280E kirjoitti:Mulla on toi varoitusvalo olemassa(-86),muistan jonkun sanoneen et mersuun täytyis vetää johdot keulasta asti jos v-koukun pitoketta laittaa,en sit tiedä,mulla on vedetty keulilta(saattaa olla merkkiliikkeen koukeroita?)
Maajohto runkoon ja kolme piuhaa eteen: yksi jarruvalokatkaisijaan (valmis pistoke siinäkin) jarrupolkimen yläpuolelle. Kaksi piuhaa sulakerasiaan, oikean- ja vasemman takavalon sulakkeille (olivat farkussa sulakkeet no. 3 ja

Sulakerasia on kiinni muistaakseni viidellä ruuvilla: yksi kehyksen kiinnitykseen ja neljä rungon kiinnitykseen. Kun rasian nostaa paikoiltaan saa johdot vedettyä helposti konehuoneeseen rasian alla olevan reiän kautta.
Johtojen vetäminen eteen ei ole paha homma ja tuleepahan ainaskin kytkennät tehtyä sääntöjen mukaan. Samalla voi vedellä muitakin johtoja valmiiksi tavaratilaan, jos vaikka innostuisi humppalaatikon asennukseen jossain vaiheessa.
PS. peräkärryn pistokkeesta jätin takasumarin piuhan kytkemättä. Kaverini teki saman asennuksen vuosi sitten ja sanoi takasumarin piuhan sotkevan valoja, jos peräkärryssä ei ole sumuvaloa. En sit tiedä, mutta laiskuuttani en jaksanut ruvenut ko. asiaa kokeilemalla selvittelemään
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti