190E käy tosi raskaasti.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
bulldog666
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 08.12.2007 15:00

190E käy tosi raskaasti.

Viesti Kirjoittaja bulldog666 »

Mulla on 190 mersu vuodelta -84. Autossa on 2,0 kai jonkinlainen sen ajan ruiskumoottori. Auto käy tyhjäkäyntiä mutta kun yrittää tarjota sille kaasua niin se pätkii niin pirusti eikä kestä kaasua.Samalla tulee putkentäydeltä mustaa savua.Kun leikkii vähän aikaa kaasupolkimen kanssa niin se saattaa yhtääkkiä ruveta pelaamaan normaalisti.Mut jos sillä yrittää ajaa niin ei kovin kauas pääse kun ongelma uusiutuu.Autoon on vaihdettu bensapumppu.Ei korjautunu sillä.Missähän vika voisi olla?
Pate
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Jos siinä on KE-jetti, niin lämpöanturi.
Oli niin tutut oireet.
Avatar
Jalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: To 01.11.2007 08:58

Viesti Kirjoittaja Jalo »

Käykö ikäänkuin jokin sylinteri jäisi välistä?

Epäilisin ruiskutussuuttimia. Muuan vuosi takaperin oli vajaallakäymista ja korjaantui suuttimien vaihdolla. Savuttamista en kyllä itse muista :arrow: Eli taitaa olla arvailua tämä.
Jalo
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Asiaa voi testata myös siten, että ottaa ylijännitereleestä sulakkeen pois, pitäisi mennä silloin perusmoodiin. Toimii, muttei täydellisesti.
Ja kaikki tämä vain, jos on KE. :D
bulldog666
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 08.12.2007 15:00

Viesti Kirjoittaja bulldog666 »

Kyllä se kieltämättä siltä vaikuttaa että kaikki pytyt eivät ole silloin mukana kun se pöpöttää,mutta voisin testata tuota ylijänniterelejuttua jos saisin hiukan tarkennusta siihen että mistäpäin se mahtaa löytyä?
Pate
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

bulldog666 kirjoitti:Kyllä se kieltämättä siltä vaikuttaa että kaikki pytyt eivät ole silloin mukana kun se pöpöttää,mutta voisin testata tuota ylijänniterelejuttua jos saisin hiukan tarkennusta siihen että mistäpäin se mahtaa löytyä?
Taitaa löytyä akun takaa. joissakin alkupään w201 malleissa myös sulakerasiasta. Mulla on tuollainen ehjä rele juuri muistaakseni 84 mallista varastossa
bulldog666
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 08.12.2007 15:00

Viesti Kirjoittaja bulldog666 »

Harri126 kirjoitti:Asiaa voi testata myös siten, että ottaa ylijännitereleestä sulakkeen pois, pitäisi mennä silloin perusmoodiin. Toimii, muttei täydellisesti.
Ja kaikki tämä vain, jos on KE. :D
Kyllä siltä näyttää että anturissa voip vika olla,nimittäin poistin ko.sulakkeen ja autohan rupesi kulkemaan. Kylmänä sitä ei vain tahdo saada käyntiin kirveelläkään. Sit kun sen saa jotenkin keploteltua tulille ja lämpimäksi se kyllä kulkee. Kysyin tarvikeliikkeestä anturia. Ei saa. Merkkiliikkessä hinta 80 euroa. Eikä löytyny hyllystä. Jätin ostamatta kun autokaan ei tällä hetkellä ole käytössä. Jos joltain kuitenkin löytyisi kaksinapainen ruiskunlämpöanturi voisin ostaa sen.
Pate
bulldog666
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 08.12.2007 15:00

Viesti Kirjoittaja bulldog666 »

No nyt on uusi lämpöanturi. Rupesi toimimaan kylmänä. Mutta kun moottori on lämmennyt täysin,eli jonnekkin 90 asteeseen auto lakkaa toimimasta. Nykii niin pirun terävästi eikä välillä kestä kaasua. Taitaa joutaa lihoiksi.
Pate
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

se sulakkeen poisto pistää kaiken muunkin perusasetukselle.
Nyt olis sitten tutkittava ne muutkin. :?
Vastaa Viestiin