130tkm teki tehtävänsä nykyisille Nokian NRC2 ja ennen talvea pitää hankkia uudet gummit.
Kulkuneuvo on KA:ksi rekisteröity 312D, renkaat 225/70R15C
Tarkoitus on selvitä yksillä renkailla läpi vuoden ja yhtenä ehdokkaana on Michelin Agilis 81 M+S.
Onko tietoa/kokemuksia hyvistä vaihtoehdoista tai noista?
Pääpaino olisi lähinnä kestävyydellä ja vasta sitten äärimmäisellä pidolla. Ajo tapahtuu pääsääntöisesti pääkaupunkiseudulla eikä nastalliset talvirenkaat ja puhtaasti talvikäyttöön tehdyt kitkat tule kysymykseen, kun reissuja suuntautuu myös Keski-Eurooppaan ja renkailla ajetaan myös kesät. Ne talven pari pahinta pääkallokeliä pystyn ajamaan kauppakassilla.
Löytyykö kokemuksia hyvistä M+S-renkaista Sprinteriin?
Mulla on ollut nyt alla continentalin vancocontact kitkat. Ostin sarjan 2005 syksyllä, kun ostin auton. Kilsoja on tullut nyt noin 50tkm, kaksi renkaista on lähes uudenveroisia(noin 7mm pintaa) ja kaksi vaihdoin keväällä, niissä oli pintaa jäljellä noin 4mm, mutta yksi meni puhkeamisen (pultti pinnasta läpi)takia uusiksi, niin ostin sitten 2 uutta. Katsotaan kestääkö yhtä hyvin...
Niin ja siis ympäri vuoden alla!
Täytyypä tsekata noi ja soitella tarjouskierros.kilpan kirjoitti:Mulla on ollut nyt alla continentalin vancocontact kitkat. Ostin sarjan 2005 syksyllä, kun ostin auton. Kilsoja on tullut nyt noin 50tkm, kaksi renkaista on lähes uudenveroisia(noin 7mm pintaa) ja kaksi vaihdoin keväällä, niissä oli pintaa jäljellä noin 4mm, mutta yksi meni puhkeamisen (pultti pinnasta läpi)takia uusiksi, niin ostin sitten 2 uutta. Katsotaan kestääkö yhtä hyvin...
Mulla ekat nakit oli jotkut sakuista alla tulleet normikesisContinentalit, joista meni vyöt eturenkaista noin 70tkm kohdalla. Nyt toisesta Nokian NRC2 meni vyö eturenkaasta 130tkm ajettuna ja oli tosi lähellä, ettei se puhjennut, kun se vyö oli mennyt ihan sisäreunasta eikä auto twistannut mitenkään normaalia enemmän. Kohta oli aivan paperinohut. Pintaa noissa olis vielä juhlavat 3mm. Pitäis jaksaa tutkia renkaat säännöllisesti. Noilla tuli ajeltua 9 v. ympäri vuoden... Vähän joutui kikkailemaan välillä paineiden kanssa, kun noi NRC2 tuppaavat olemaan liukkaat kesälläkin.
- Veijo
Mulla on vitossa noi miseliinit.
En sitte kyllä äkkiä keksi millä perusteella niille on toi M+S -merkintä laitettu, mutta siinähän näky olevan.
Eihän niillä ole talvirenkaina mitään virkaa, kesälläkin ne on liukkaat.
Mutta kestävät kyllä... ja kun kova on pinta, niin äänet myös.
Soratiellä saa olla tarkkana, kun luistellaan kuulalaakerisoralla yit:n "hoitamalla" pinnalla...
(seuraavat kesäkumit ei mulla ole agilikset...)
En sitte kyllä äkkiä keksi millä perusteella niille on toi M+S -merkintä laitettu, mutta siinähän näky olevan.
Soratiellä saa olla tarkkana, kun luistellaan kuulalaakerisoralla yit:n "hoitamalla" pinnalla...
Joo, eipä noiden Keski-Euroopan teille tarkoitettujen M+S-renkaiden pidosta voi keskustella samana päivänä Suomen talveen tarkoitettujen renkaiden kanssa. Pääkaupunkiseudulla jotenkin selviää talvet vähän huonommallakin pidolla, kun vaan vähän miettii minne ajaa, ennakoi ihan tolkuttomasti ja välttää niitä paria pahinta tuntia, kun muu liikenne, suola + auraus ei vielä ole ehtinyt kehiin. Jäisillä nollakelin + kuuraisilla maanteillä matka-ajossa tollaset on aivan sairaan liukkaat.vanttom kirjoitti:Mulla on vitossa noi miseliinit.
Surffailin Contin sivuilla, mutta en löytänyt 'omaa' 225/70R15C-kokoa olevia tassuja kummistakaan VancoContacteista. VancoWinter2 löytyy kyllä, mutta taitaa olla vähän liiankin 'kitka' ympärivuotiseen käyttöön? Levypyöriä ei ole suunnitelmissa vaihtaa ja aluvanteita ei mulle saa myytyä kirveelläkään (tai no, ehkä just sillä).
Kilpan, minkä kokoiset noi sun nakit on?
Onko kellään kokemusta SUVeille tarkoitettujen kantavuudeltaan riittävien renkaiden käytöstä?
- Veijo
-
- Vakiokalustoa
On näköjään aika erilaisia tarpeita, minä kun haaveilen lähes off-road-tyyppisistä talvirenkaista ainakin taka-akselille. Viime talveksi ostin Biltemasta lumiketjut, jotka kestivät melkein 2 käyttökertaa. Niin paljon tykkäsin niistä, että ensi talveksi suunnittelen parempien lumiketjujen ostamista.
Lumiketjuilla ei tietty ajeta kovin lujaa, ja paikoilleen laittaminen kestää ainakin vartin, joten siltä pohjalta pitävämmät renkaat olisi kova juttu.
Lumiketjuilla ei tietty ajeta kovin lujaa, ja paikoilleen laittaminen kestää ainakin vartin, joten siltä pohjalta pitävämmät renkaat olisi kova juttu.
Jos löydät hyvät, niin kerro ihmeessä! Jossain landekeikoilla löytyy aina keväisin joku pohjoisrinne, joka on mudassa, lumessa ja jäässä. Ketjut olis psyykelle helppo ratkaisu.ribaabbariba kirjoitti:On näköjään aika erilaisia tarpeita, minä kun haaveilen lähes off-road-tyyppisistä talvirenkaista ainakin taka-akselille. Viime talveksi ostin Biltemasta lumiketjut, jotka kestivät melkein 2 käyttökertaa. Niin paljon tykkäsin niistä, että ensi talveksi suunnittelen parempien lumiketjujen ostamista.
Mun tulee pyörittyä lähinnä pääkaupunkiseudulla, jonka tiet on 99.99% vuodesta täysin lumettomat ja jäättömät, niin jotenkin tuntuu turhalta rouhia niitä pas2 nastoilla, 100% talvikitkat taasen kuluvat yli 2 x nopeammin kuin nastat ja ovat kesällä aivan sairaan pehmeät, joten sekään ei tunnu kovin järkevältä vaihtoehdolta. Yksillä renkailla on toistaiseksi selvitty ympäri vuoden. Siksi kuulostaa hyvältä M+S ja lisänä ketjut, jos joutuu väkisin menemään hankaliin paikkoihin. (...ja tietty kompura, jolla saa tarvittaessa lisättyä ilmaa, jos joutuu laskemaan paineet jossain superhankalassa paikassa).
- Veijo