w201:sen Madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Thorne
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 08.08.2008 18:41

Re: w201:sen Madallus

Viesti Kirjoittaja Thorne »

Moro! Uusi naama foorumilla, alla -88 pikkumese.

Isäukko on toistakymmentä vuotta puunannut mersujaan, ja väittää kivenkovaan että alustasarjan autoon vaihtaminen on ihan mahdotonta kotikonstein.

Ainakin foorumin postauksista päätellen jousetkin lähtee ihan perus jousipuristimilla ja varovaisuudella pois?

Toki sitten ruosteiset pultit ja mutterit on lukunsa erikseen.

Kysytään nyt vielä samaan syssyyn, että onko kenelläkään kokemuksia GTS:n alustasarjoista? -40/30 setti kun lähtisi hintaan 450e rahtien kanssa.
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 818
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: w201:sen Madallus

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Thorne kirjoitti:Moro! Uusi naama foorumilla, alla -88 pikkumese.

Isäukko on toistakymmentä vuotta puunannut mersujaan, ja väittää kivenkovaan että alustasarjan autoon vaihtaminen on ihan mahdotonta kotikonstein.

Ainakin foorumin postauksista päätellen jousetkin lähtee ihan perus jousipuristimilla ja varovaisuudella pois?

Toki sitten ruosteiset pultit ja mutterit on lukunsa erikseen.

Kysytään nyt vielä samaan syssyyn, että onko kenelläkään kokemuksia GTS:n alustasarjoista? -40/30 setti kun lähtisi hintaan 450e rahtien kanssa.
onnistuuhan tuo kotikonstein hyvillä puristimilla ja varovaisuudella. gts alustoja sanottu hyviksi mutta vilkaiseppas myös jom cupline alustat completokselta. hintaa niillä 314e+rahdit parikymppiä.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

perus jousipuristimilla homma on vaarallista. muuten aika simppeliä tosiaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
j4ki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja j4ki »

Elikkä pitäs nyt tuo oma tenava tonttiin saaha jo olen ajatellu tuota 60/60mm settiä.

Pitääkö samalla hommata lyhemmät iskunvaimentajat tuolle madallukselle?
Ja minkä kokoset pohjaanlyöntikumit pitäs hommata?
Viimeksi muokannut j4ki, Ti 12.08.2008 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
zuuzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 15.06.2008 18:49

Viesti Kirjoittaja zuuzo »

Itte tuli toho C:hen ihan bilteman reilun kympi puristimilla vaihettua jouset, eikä mitään ongelmaa. Vaara tilanteitakaan ei tullut.
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 28.02.2008 15:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikklotj »

j4ki kirjoitti:Elikkä pitäs nyt tuo oma tenava tonttiin saaha jo olen ajatellu tuota 60/60mm settiä.

Pitääkö samalla hommata lyhemmät iskunvaimentajat tuolle madallukselle?
Ja minkä kokoset pohjaanlyöntikumit pitäs hommata?
Mistä hommaat ton 60/60 setin? ku ite kyselin matalinta settiä minkä saa ja 60/40 setti tuli. H&R:ltä
C36
Avatar
j4ki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja j4ki »

mikklotj kirjoitti:Mistä hommaat ton 60/60 setin? ku ite kyselin matalinta settiä minkä saa ja 60/40 setti tuli. H&R:ltä
Ai se matalin on 60/40. :o No sitten olen käsittänyt väärin. :oops:
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Sopiikohan renkaat vielä pyörimään 195/65 r15 rengastuksella, jos laittaa nuo H&R jouset ja kakkosen tai kolmosen kumit?
mikklotj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: To 28.02.2008 15:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikklotj »

-Jack- kirjoitti:Sopiikohan renkaat vielä pyörimään 195/65 r15 rengastuksella, jos laittaa nuo H&R jouset ja kakkosen tai kolmosen kumit?
En jaksa alkaa laskeskelemaan, mut itellä on ykkösen kumit joka nurkassa ja alla 205/40 17" edessä ja takana 215/40 17"
Tosta ku laskee sen ympäryksen, ni saa selville. en vaan muista mistä viimeks löysin sen rengaslaskurin :D
C36
Avatar
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ke 16.01.2008 16:25
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Jouns »

Tuolta löytyy mielestäni erinomainen rengaslaskuri, ainoa puute oli ettei pysty laskemaan venytettyjä renkaita :(

http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

En sitten laittanutkaan H&R -45mm madallusjousia, kun ei sattunut olemaan hyllyssä. Olisi saanut seuraavana päivänä noita haluamiani jousia, mutta ajattelin että sama se on orkkikset laittaa, kun vasta tuli vaihdettua normaalit kybin kaasuiskarit joka kulmaan (mielestäni aivan asialliset, vaikka monet niitä haukkuukin). Eteen tuli siis normaalit ja taakse vahvistetut jouset ja molemmat ykkösen kumeilla. Alusta nousi 20-30mm ja keulii hiukan.

Yhtä kaunishan tuo ei ole kuin ennen, mutta ajotuntuma on niin paljon parempi vanhoihin nähden, että ei voi uskoakaan. Jopa jarrupolkimessa muuttui tuntuma aivan erilaiseksi, auton sai jopa pysähtymään huomattavasti helpommin ja kuoppaisella soratiellä oli mahtava päästellä menemään pelkäämättä alustan kolhimista kuopissa. Kaikenkaikkiaan olen varsin tyytyväinen noihin jousiin, huolimatta ulkonäöstä.
maarkuus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 21.10.2010 21:07

Re: w201:sen Madallus

Viesti Kirjoittaja maarkuus »

Saako mistään tilattua madallusjousia pelkästään eteen? Lähinnä -60mm kiinnostaisi.
C220A Elegance
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w201:sen Madallus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

yleensäö ei saa. sun pitänee kysyä kauppiaalta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Ammendment
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 20.12.2009 11:51

Re: w201:sen Madallus

Viesti Kirjoittaja Ammendment »

Thorne kirjoitti:Kysytään nyt vielä samaan syssyyn, että onko kenelläkään kokemuksia GTS:n alustasarjoista? -40/30 setti kun lähtisi hintaan 450e rahtien kanssa.
konna kirjoitti:Kaverilla on tommonen GTS sarja tenvassa ja se pudotti huomattavasti enemmän mitä luvattiin. Ihan mukavat kyydit sillä tosin sai, mutta vakiopyörät ottivat lokareihin kiinni montuissa. Kyse oli muistaakseni 60/40 sarjasta. En tiedä sitten, että onko laadussa eroa esim h&r cup kitiin.. Samoissa hinnoissahan nuo pyörii. Tai GTS ehkä hieman halvempi..
W201 2.6
W201 2.0
Avatar
--Pekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 01.08.2010 20:38
Paikkakunta: Oulu

Re: w201:sen Madallus

Viesti Kirjoittaja --Pekka »

En nyt tiiä missä muuallakaan kysyä, mutta mistä ihmeestä johtuu että mulla tuossa tenavassa on aina ollu kuskin etunurkka noin sentin korkeammalla ku vänkärin? Kaikilla jousilla mitä alla pyöriny niin ollu kuskinpuoli vähän korkeammalla kun toinen, pitääkö sieltä jousesta pätkästä sitte vähän isompi pätkä kuskinpuolelta että sais tasalle?

E: tuskin sielllä paikatkaan on niin mutkalla että heittelis tollain? :lol:
w201
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: w201:sen Madallus

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Onks siel sama jousenkumi kuin muissa
Avatar
--Pekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 01.08.2010 20:38
Paikkakunta: Oulu

Re: w201:sen Madallus

Viesti Kirjoittaja --Pekka »

On sama, ykköset eessä molemmat. Pikasesti mittasin niin toisellapuolen navasta kaareen noin 28cm, toisella taas vähän yli 29cm :roll:
w201
Vastaa Viestiin