Kannen porttaus
Kannen porttaus
Auto on W124 2L bensa kaasari-paska... Käynyt mielessä, että kannattaisko tollaseen kannen porttaamiseen elikkäs avartamiseen lähteä kun muutenkin kuluttaa tota bensaa niin perkeleesti et edes yritettäis sit sillä bensalla tehdä jotain.
Vai olisko tohon jotain muuta reseptiä, millä tota konetta vois vähän kutitella kun rupee vähän hiertään tosiaan toi ku bensaa menee mut mitään ei oikeen tapahdu.
Kaikenlaisia visioita voi heitellä, mitä mieleen tulee, ottaen kuitenkin huomioon että ei raha puussa kasva ja eikä muutenkaan tohon viittis paljoo satsata, mutta kun auto on muuten niin pirun hyvässä kunnossa, että ei sitä viittis vaihtamaan ruveta ku eihän noista saa mitään.
Vai olisko tohon jotain muuta reseptiä, millä tota konetta vois vähän kutitella kun rupee vähän hiertään tosiaan toi ku bensaa menee mut mitään ei oikeen tapahdu.
Kaikenlaisia visioita voi heitellä, mitä mieleen tulee, ottaen kuitenkin huomioon että ei raha puussa kasva ja eikä muutenkaan tohon viittis paljoo satsata, mutta kun auto on muuten niin pirun hyvässä kunnossa, että ei sitä viittis vaihtamaan ruveta ku eihän noista saa mitään.
jos itellä olis tommonen: kaasari veke läppärungot tilalle ja megasquirt ohjaamaan bensaa sekä sytytystä(esim. ford edis 4 hukkakipinä) kansi vaikka jr tehokanteen ja nokka hiomolle. rahaahan tuhonkin saa menemään jos ostaa kaikki kaupasta uutena ja parasta laatua, mutta sniiduilija keksii keinot ja löytää ne halvimmat osat varmasti mitä milloinkinFenton kirjoitti:Jos laittais siihen puhaltimen?

Itellä makanut tähän mennessä megaruutta ja edis 4 yht.420e, 380ml bosh suuttimet 280e ja boshin b-pumppu 145e, billet 45mm läppärungot 180e jenveyn imusuppilot 150e plus muut anturit yms. imuilman anturi(bosh) 32e, veenlämpöanturi 14e sun muuta tarvikkeet x-määrä euroja, tämä satsi tungetaan tosin toyota coronaan, ja kaikki osat tosin uusia.
Eli jos laitat vaakaimu weberit niin pääsee yleensä halvemmalla/helpommalla, siihen päälle hyvin tehty kansi ja nokka ja peltisarja ja noin 2" putkisto(liian isosta ei oo ku haitta vaparissa) ni kyllä niillä eväillä kulkua pitäs tulla huomattavasti lisää.
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
taitaa edelleen halvin vaihtoehto olla vaihtaa tekniikkaa / autoa , jos harrastaa pitää niin sitten vaan remmi/puhallin kylkeen ! eipä tosin tarvii tapella säätöjen ja toimivuuden kanssa jos vaihtaa valmiiksi isompaan.
vanhasta autosta saat joku 500-1000 egee, 2.6/3.0 maksaa sen 3-5te. Samalla saat uudemman,paremman,varusteita yms. Näin sen itse näkisin
vanhasta autosta saat joku 500-1000 egee, 2.6/3.0 maksaa sen 3-5te. Samalla saat uudemman,paremman,varusteita yms. Näin sen itse näkisin

Kyllähän tuossa epk:n jutussa on järkeä, mutta toisaalta jos on valmiiks hyvä koppa josta tietää että tekniikka on kunnossa ja kenties itse jo vaihdellut uusia osia yms. Niin ainakin minun ois helppo perustella itselleni pienet viritykset.. vaikka rahaa tuskin säästyy..
Itse suosittelen myös tuplakaasareita,nokka-akselin hiomista ja peltipakosarjaa yms.. Ehkäpä kannattaa sitä kanttakin hiukan avartaa/hioa. Tekniikka yksinkertaista ja suht halpaa..
Kannattaa myös varata rahnaa jonnekin ihan tuplien säätöön. Paljon mukavampi kun auto toimii joka kierrosalueella.
Kaasarit 500e
Nokan hiomininen 200e
Peltisarja 200e
Kanen työstö 300e
Säädätys 150e
Tiivisteet yms. tarvikkeet 150e
Halpaaa O !
Itse suosittelen myös tuplakaasareita,nokka-akselin hiomista ja peltipakosarjaa yms.. Ehkäpä kannattaa sitä kanttakin hiukan avartaa/hioa. Tekniikka yksinkertaista ja suht halpaa..
Kannattaa myös varata rahnaa jonnekin ihan tuplien säätöön. Paljon mukavampi kun auto toimii joka kierrosalueella.
Kaasarit 500e
Nokan hiomininen 200e
Peltisarja 200e
Kanen työstö 300e
Säädätys 150e
Tiivisteet yms. tarvikkeet 150e
Halpaaa O !

kyllä tuplillakin auton kulkemaan saa, kuhan on vaan säädöissä, ruiskulla tulee kyllä kulkua sitäkin enempijarkki kirjoitti:Jos nyt yhtään askartelumieltä löytyy niin EFI:ä pellin alle ja kusiset tuplakaasarit vaikka verkonpainoksi, niille se vasta soppa maistuu ja mitään ei tapahdu silti
ja vinkikis, osta weberit tai dellortot, ei solekseja!
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Auton vaihdossa on vain se riski että saat käsiisi sekundaa ja ne vähätkin rahat menee kunnostukseen jne. Mutta jos 4 mukisesta haluaa tehoja niin ei sekään taida ihan ilmaiseksi tulla. Täytyy vaan itse miettiä mitä haluaa ja paljon pystyy sijoittamaan projektiin, itse olen varsin tyytyväinen 2.6 juoma/menohaluihin.
Mercedes-Benz 260E
jarkki kirjoitti:Vielä kun ne kestäisi niissä säädöissä... Lorttoja saa olla ainakin säädättämässä koko ajan! Webereistä ei henk.koht. kokemusta.japa86 kirjoitti:kyllä tuplillakin auton kulkemaan saa, kuhan on vaan säädöissä
kyllä mulla on toyotat kestänty säädöissä, 40mm lortoilla, nyt coronassa orginaali soleksit, mutta ruisku siis tulossa tilalle

ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Sen takia tosiaan itse suosittelin noita tuplakaasareita koska systeemit pysyy yksinkertaisena. Ruiskuihin joutuis virittelemään käsittääkseni aika paljon eri tyyppisiä antureita/sähköjä ja pa-säätimiä ennenkun homma alkais pelittää..
kai, itselläni ei kokemusta..
Eikä ne tuplat tosiaan vie sen enempää mitä vakio kaasuttimella jos ovat säädöissä ja ajaa ihmisiksi.. Tietty kun lyö läpät vaakaan niin alkaa se soppa maistuu mut ei se haittaa kun naama on kun naantalinkeksi.. vai mikäseoli..
Niin ja 45mm tuplat taitaa olla ne mitä kannattaa 2,0litraseen istuttaa..
Silla pelkällä kannen avartamisella/laskemisella ei taida kauheen pitkälle päästä jos kaasari pysyy vakiona..

Eikä ne tuplat tosiaan vie sen enempää mitä vakio kaasuttimella jos ovat säädöissä ja ajaa ihmisiksi.. Tietty kun lyö läpät vaakaan niin alkaa se soppa maistuu mut ei se haittaa kun naama on kun naantalinkeksi.. vai mikäseoli..
Niin ja 45mm tuplat taitaa olla ne mitä kannattaa 2,0litraseen istuttaa..
Silla pelkällä kannen avartamisella/laskemisella ei taida kauheen pitkälle päästä jos kaasari pysyy vakiona..
Mikäs sen yksinkertaisempi kuin EFIJUHHisi kirjoitti:Sen takia tosiaan itse suosittelin noita tuplakaasareita koska systeemit pysyy yksinkertaisena. Ruiskuihin joutuis virittelemään käsittääkseni aika paljon eri tyyppisiä antureita/sähköjä ja pa-säätimiä ennenkun homma alkais pelittää..

Aikaa ja mielenkiintoahan homma tietenkin hieman vaatii ennen kuin tuon EFI:n toimintaperiaatteen tajuaa mutta onpahan sitten vehkeet tämän vuosituhannen tasalla ja samalla säästää muutaman roposen bentsiinikuluissa.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
no http://www.freetechnics.fi/ kaasutin laskurin mukaan 48mm kaasarit ja 39mm sisäkurkut, tuo on suuntaa antava, mutta itellä osui kohdillee 1.6 litrasen 8 venasen kohdalla, eli kyllä 45mm toimii ja on halvemmat kuin 48mm, jotka on myöskin suht harvoin myynnissä, uusiahan weber dco 48 saa mutta maksaa 940e ja dellortoja ei enää valmisteta, ja ihan vertailun vuoksi uudet 45mm dcoe 152 kaasari pari bungaa 740 euroo. käytetyistä weber 45 usein pyytäneen 350-450eJUHHisi kirjoitti:Sen takia tosiaan itse suosittelin noita tuplakaasareita koska systeemit pysyy yksinkertaisena. Ruiskuihin joutuis virittelemään käsittääkseni aika paljon eri tyyppisiä antureita/sähköjä ja pa-säätimiä ennenkun homma alkais pelittää..kai, itselläni ei kokemusta..
Eikä ne tuplat tosiaan vie sen enempää mitä vakio kaasuttimella jos ovat säädöissä ja ajaa ihmisiksi.. Tietty kun lyö läpät vaakaan niin alkaa se soppa maistuu mut ei se haittaa kun naama on kun naantalinkeksi.. vai mikäseoli..
Niin ja 45mm tuplat taitaa olla ne mitä kannattaa 2,0litraseen istuttaa..
Silla pelkällä kannen avartamisella/laskemisella ei taida kauheen pitkälle päästä jos kaasari pysyy vakiona..
Ite meninasin ennen ruiskun hankkimista laittaa 2 litran 8 vena twincam coronaan 48mm mutta olis maksanut enemmän kuin ruisku.
Jos pistää vähän enempi rahaa ni saa kyllä rahalle paremmin vastinetta kuin mitä tulisi hyötyä halvemmalla tehtyyn piristykseen, eli jos seuraavat muuteokset tekis:
-45-48mm kaasarit
-kannen kunnollinen porttaus(sis palotilojen täytön/ muotoilun= puristushuhteen noston siis ja mahdollisesti osommat venat&seetit) varmaan about tonnilla saa jo aika hyvän kannen jos kannen viilaus maksaa esim. jossain 250e ni kannattaa ennemmin viilata vaikka ite

-kunnon peltisarja ja se putkisto
-unohtamatta sitä nokka akselia ja kireämpiä venajousia, jousia voi soveltaa lähes autosta kuin autosta, esin toyotan 2t kanteen käyn bmw m10 koneen jouset ja tais olla vakiota jäykemmät, kuten myös venttiilijä voi samalla tavalla soveltaa eri autoista, joissa saman paksuinen varsi, lukkourat saattaa joutua sorvaamaan uusiski. Olen myös kuullut että joku olis laittanut autoon myös jonkun moottoripyörän venajousia, sitä en tiedä pitääkö paikkansa

tämähän on vain minun mielipide......

ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89