Kannen porttaus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Kannen porttaus

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Auto on W124 2L bensa kaasari-paska... Käynyt mielessä, että kannattaisko tollaseen kannen porttaamiseen elikkäs avartamiseen lähteä kun muutenkin kuluttaa tota bensaa niin perkeleesti et edes yritettäis sit sillä bensalla tehdä jotain.

Vai olisko tohon jotain muuta reseptiä, millä tota konetta vois vähän kutitella kun rupee vähän hiertään tosiaan toi ku bensaa menee mut mitään ei oikeen tapahdu.

Kaikenlaisia visioita voi heitellä, mitä mieleen tulee, ottaen kuitenkin huomioon että ei raha puussa kasva ja eikä muutenkaan tohon viittis paljoo satsata, mutta kun auto on muuten niin pirun hyvässä kunnossa, että ei sitä viittis vaihtamaan ruveta ku eihän noista saa mitään.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jos laittais siihen puhaltimen?
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

Fenton kirjoitti:Jos laittais siihen puhaltimen?
jos itellä olis tommonen: kaasari veke läppärungot tilalle ja megasquirt ohjaamaan bensaa sekä sytytystä(esim. ford edis 4 hukkakipinä) kansi vaikka jr tehokanteen ja nokka hiomolle. rahaahan tuhonkin saa menemään jos ostaa kaikki kaupasta uutena ja parasta laatua, mutta sniiduilija keksii keinot ja löytää ne halvimmat osat varmasti mitä milloinkin :roll: tai sitte 45mm vaaka weberit ruiskun sijaan.

Itellä makanut tähän mennessä megaruutta ja edis 4 yht.420e, 380ml bosh suuttimet 280e ja boshin b-pumppu 145e, billet 45mm läppärungot 180e jenveyn imusuppilot 150e plus muut anturit yms. imuilman anturi(bosh) 32e, veenlämpöanturi 14e sun muuta tarvikkeet x-määrä euroja, tämä satsi tungetaan tosin toyota coronaan, ja kaikki osat tosin uusia.

Eli jos laitat vaakaimu weberit niin pääsee yleensä halvemmalla/helpommalla, siihen päälle hyvin tehty kansi ja nokka ja peltisarja ja noin 2" putkisto(liian isosta ei oo ku haitta vaparissa) ni kyllä niillä eväillä kulkua pitäs tulla huomattavasti lisää.
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12819
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

taitaa edelleen halvin vaihtoehto olla vaihtaa tekniikkaa / autoa , jos harrastaa pitää niin sitten vaan remmi/puhallin kylkeen ! eipä tosin tarvii tapella säätöjen ja toimivuuden kanssa jos vaihtaa valmiiksi isompaan.

vanhasta autosta saat joku 500-1000 egee, 2.6/3.0 maksaa sen 3-5te. Samalla saat uudemman,paremman,varusteita yms. Näin sen itse näkisin 8)
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Kyllähän tuossa epk:n jutussa on järkeä, mutta toisaalta jos on valmiiks hyvä koppa josta tietää että tekniikka on kunnossa ja kenties itse jo vaihdellut uusia osia yms. Niin ainakin minun ois helppo perustella itselleni pienet viritykset.. vaikka rahaa tuskin säästyy..

Itse suosittelen myös tuplakaasareita,nokka-akselin hiomista ja peltipakosarjaa yms.. Ehkäpä kannattaa sitä kanttakin hiukan avartaa/hioa. Tekniikka yksinkertaista ja suht halpaa..

Kannattaa myös varata rahnaa jonnekin ihan tuplien säätöön. Paljon mukavampi kun auto toimii joka kierrosalueella.

Kaasarit 500e
Nokan hiomininen 200e
Peltisarja 200e
Kanen työstö 300e
Säädätys 150e
Tiivisteet yms. tarvikkeet 150e

Halpaaa O ! :D
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Jos nyt yhtään askartelumieltä löytyy niin EFI:ä pellin alle ja kusiset tuplakaasarit vaikka verkonpainoksi, niille se vasta soppa maistuu ja mitään ei tapahdu silti 8)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

jarkki kirjoitti:Jos nyt yhtään askartelumieltä löytyy niin EFI:ä pellin alle ja kusiset tuplakaasarit vaikka verkonpainoksi, niille se vasta soppa maistuu ja mitään ei tapahdu silti 8)
kyllä tuplillakin auton kulkemaan saa, kuhan on vaan säädöissä, ruiskulla tulee kyllä kulkua sitäkin enempi

ja vinkikis, osta weberit tai dellortot, ei solekseja!
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Avatar
jperala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 16.07.2008 09:21

Viesti Kirjoittaja jperala »

Auton vaihdossa on vain se riski että saat käsiisi sekundaa ja ne vähätkin rahat menee kunnostukseen jne. Mutta jos 4 mukisesta haluaa tehoja niin ei sekään taida ihan ilmaiseksi tulla. Täytyy vaan itse miettiä mitä haluaa ja paljon pystyy sijoittamaan projektiin, itse olen varsin tyytyväinen 2.6 juoma/menohaluihin.
Mercedes-Benz 260E
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

japa86 kirjoitti:kyllä tuplillakin auton kulkemaan saa, kuhan on vaan säädöissä
Vielä kun ne kestäisi niissä säädöissä... Lorttoja saa olla ainakin säädättämässä koko ajan! Webereistä ei henk.koht. kokemusta.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

jarkki kirjoitti:
japa86 kirjoitti:kyllä tuplillakin auton kulkemaan saa, kuhan on vaan säädöissä
Vielä kun ne kestäisi niissä säädöissä... Lorttoja saa olla ainakin säädättämässä koko ajan! Webereistä ei henk.koht. kokemusta.


kyllä mulla on toyotat kestänty säädöissä, 40mm lortoilla, nyt coronassa orginaali soleksit, mutta ruisku siis tulossa tilalle :) weberistä ei itellä käytännön kokemusta. mutta weberhän on se "aito ja alkuperäinen" tuplakaasari
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Sen takia tosiaan itse suosittelin noita tuplakaasareita koska systeemit pysyy yksinkertaisena. Ruiskuihin joutuis virittelemään käsittääkseni aika paljon eri tyyppisiä antureita/sähköjä ja pa-säätimiä ennenkun homma alkais pelittää.. :?: kai, itselläni ei kokemusta..

Eikä ne tuplat tosiaan vie sen enempää mitä vakio kaasuttimella jos ovat säädöissä ja ajaa ihmisiksi.. Tietty kun lyö läpät vaakaan niin alkaa se soppa maistuu mut ei se haittaa kun naama on kun naantalinkeksi.. vai mikäseoli..

Niin ja 45mm tuplat taitaa olla ne mitä kannattaa 2,0litraseen istuttaa..

Silla pelkällä kannen avartamisella/laskemisella ei taida kauheen pitkälle päästä jos kaasari pysyy vakiona..
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

JUHHisi kirjoitti:Sen takia tosiaan itse suosittelin noita tuplakaasareita koska systeemit pysyy yksinkertaisena. Ruiskuihin joutuis virittelemään käsittääkseni aika paljon eri tyyppisiä antureita/sähköjä ja pa-säätimiä ennenkun homma alkais pelittää..
Mikäs sen yksinkertaisempi kuin EFI :D Jos halvoista systeemeistä puhutaan niin megasquirt toimii muutamalla hassulla anturilla eikä sähköjen kanssakaan mitkään erityiset peijaiset ole ja tuo ainut tarvittava pa-paineensäädin löytyy jokaisesta valmiista suutintukista... säätö on oikeastaan se vaikein osuus mutta lähes valmiit bensakartat tuohon mosaan kyllä löytyy valmiiksi mitkä ei tarvi kuin hienosäädön.
Aikaa ja mielenkiintoahan homma tietenkin hieman vaatii ennen kuin tuon EFI:n toimintaperiaatteen tajuaa mutta onpahan sitten vehkeet tämän vuosituhannen tasalla ja samalla säästää muutaman roposen bentsiinikuluissa. :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

JUHHisi kirjoitti:Sen takia tosiaan itse suosittelin noita tuplakaasareita koska systeemit pysyy yksinkertaisena. Ruiskuihin joutuis virittelemään käsittääkseni aika paljon eri tyyppisiä antureita/sähköjä ja pa-säätimiä ennenkun homma alkais pelittää.. :?: kai, itselläni ei kokemusta..

Eikä ne tuplat tosiaan vie sen enempää mitä vakio kaasuttimella jos ovat säädöissä ja ajaa ihmisiksi.. Tietty kun lyö läpät vaakaan niin alkaa se soppa maistuu mut ei se haittaa kun naama on kun naantalinkeksi.. vai mikäseoli..

Niin ja 45mm tuplat taitaa olla ne mitä kannattaa 2,0litraseen istuttaa..

Silla pelkällä kannen avartamisella/laskemisella ei taida kauheen pitkälle päästä jos kaasari pysyy vakiona..
no http://www.freetechnics.fi/ kaasutin laskurin mukaan 48mm kaasarit ja 39mm sisäkurkut, tuo on suuntaa antava, mutta itellä osui kohdillee 1.6 litrasen 8 venasen kohdalla, eli kyllä 45mm toimii ja on halvemmat kuin 48mm, jotka on myöskin suht harvoin myynnissä, uusiahan weber dco 48 saa mutta maksaa 940e ja dellortoja ei enää valmisteta, ja ihan vertailun vuoksi uudet 45mm dcoe 152 kaasari pari bungaa 740 euroo. käytetyistä weber 45 usein pyytäneen 350-450e

Ite meninasin ennen ruiskun hankkimista laittaa 2 litran 8 vena twincam coronaan 48mm mutta olis maksanut enemmän kuin ruisku.

Jos pistää vähän enempi rahaa ni saa kyllä rahalle paremmin vastinetta kuin mitä tulisi hyötyä halvemmalla tehtyyn piristykseen, eli jos seuraavat muuteokset tekis:

-45-48mm kaasarit
-kannen kunnollinen porttaus(sis palotilojen täytön/ muotoilun= puristushuhteen noston siis ja mahdollisesti osommat venat&seetit) varmaan about tonnilla saa jo aika hyvän kannen jos kannen viilaus maksaa esim. jossain 250e ni kannattaa ennemmin viilata vaikka ite :lol:
-kunnon peltisarja ja se putkisto
-unohtamatta sitä nokka akselia ja kireämpiä venajousia, jousia voi soveltaa lähes autosta kuin autosta, esin toyotan 2t kanteen käyn bmw m10 koneen jouset ja tais olla vakiota jäykemmät, kuten myös venttiilijä voi samalla tavalla soveltaa eri autoista, joissa saman paksuinen varsi, lukkourat saattaa joutua sorvaamaan uusiski. Olen myös kuullut että joku olis laittanut autoon myös jonkun moottoripyörän venajousia, sitä en tiedä pitääkö paikkansa :?:

tämähän on vain minun mielipide...... :roll:
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Eipä tästä sit sen enempää. Tuli vaihdettua autoa C180:een. Eipä oo sen enempää noita kaakkeja tossakaan, mut eipähän oo nyt sit iso toi kulutuskaan...
Vastaa Viestiin