Pumpun teettäminen mynässä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Leiska22
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 02.01.2007 12:50
Paikkakunta: Laitila

Pumpun teettäminen mynässä

Viesti Kirjoittaja Leiska22 »

Olen suunnitellut vieväni w123 TDT:stä pumpun mynädiisseliin isompia elementtejä varten. Joku kokenut voisi kertoa kuinka paljon noin tämä lysti tulisi maksamaan? Entä minkä verran tuo voimaa?
MB w123
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Pumpun teettäminen mynässä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Leiska22 kirjoitti:Olen suunnitellut vieväni w123 TDT:stä pumpun mynädiisseliin isompia elementtejä varten. Joku kokenut voisi kertoa kuinka paljon noin tämä lysti tulisi maksamaan? Entä minkä verran tuo voimaa?
Kannattaa soittaa, ne siellä mynässä tietää parhaiten. Mulla maksoi kauan sitten pumpun elementtien laitto luokkaa 700 € nelisylinteriseen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Meidän 124:n laitettiin takaisin kuosiin Myämäessä ja kysyin, että paljonko maksaa jos laittaa elementit. Hinta oli kanssa siinä 700-800€
Pelkästään pumpun säätämisellä auto tulee jo paljon paremmaksi.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mitäs se itse säätö pelkiltään muuten maksaa? Että jos ajaa ton TD:n sinne ja neuvoo, että säätäkää silleen kun mersuforumilla on kehuttu, ja käy itse kahvilla sinä aikana... Siis avaimet käteen-periaatteella, tarkoitan. :?:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Oliskohan kolmesataa lähellä totuutta :roll: kannattaa tosiaan soittaa kun kyllä se inflaatio vaikuttaa jopa mynäänkin, on tämä sen verran globaali ala :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Aku P kirjoitti:Mitäs se itse säätö pelkiltään muuten maksaa? Että jos ajaa ton TD:n sinne ja neuvoo, että säätäkää silleen kun mersuforumilla on kehuttu, ja käy itse kahvilla sinä aikana... Siis avaimet käteen-periaatteella, tarkoitan. :?:
Parisataa Arola ( Mynädiesel )on ottanut pumpun säädätyksistä.
Ei ole mainittavaa hyötyä vapaastihengittävän pumpun manipuloinnista. Jonkin verran alakierroksilta vääntää paremmin, sitten loppurykäsyssä ei mainttavaa eroa.
PS. En paljoa meneisi " neuvomaan " Arolaa, kuinka pumppuja säädetään.
Arola laittaa ne tarvittavat säädöt pumppuihin, mitkä palikat moottorissa ja ruiskutuspumpussa on paikalla.
Varmasti tietää mitä tekee !
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

rumilus kirjoitti: Ei ole mainittavaa hyötyä vapaastihengittävän pumpun manipuloinnista.
Eihän sillä nyt 200% nouse tehot, mutta kyllä ero on Huomattava. Jos pumppu tehdas säädöissä niin veikkaisin että ainakin 10-15 heppaa lisää ja noista luvuista puolet enemmän lisäystä vääntöön.

E: Tämä siis Aku P:n tapauksessa, pelkällä pumpun säädöllä.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

AM kirjoitti:
rumilus kirjoitti: Ei ole mainittavaa hyötyä vapaastihengittävän pumpun manipuloinnista.
Eihän sillä nyt 200% nouse tehot, mutta kyllä ero on Huomattava. Jos pumppu tehdas säädöissä niin veikkaisin että ainakin 10-15 heppaa lisää ja noista luvuista puolet enemmän lisäystä vääntöön.

E: Tämä siis Aku P:n tapauksessa, pelkällä pumpun säädöllä.
No näin minäkin olen käsittänyt, että saa sillä vapariinkin hiukan lisää ruutia ja tukevampaa alavääntöä. On varmaan pumppu tehdassäädöissä kyllä mulla.

Ei ollut aie mennä neuvomaan säätäjää, voipi tulla muuten jakarista otsikkoon :lol:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kai sen nyt kaikki tajuaa, ettei mynää tarvitse neuvoa, tekevät kuitenkin maailman nopeimmat rivipumput, myös mersuihin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

veskola kirjoitti:Kai sen nyt kaikki tajuaa, ettei mynää tarvitse neuvoa, tekevät kuitenkin maailman nopeimmat rivipumput, myös mersuihin.
Juuh. Eikä tarvita edes sitä nopeinta, jos nyt hiukan tukevampaa vääntöä ja voimasavun mahdollisuus :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aku P kirjoitti:
veskola kirjoitti:Kai sen nyt kaikki tajuaa, ettei mynää tarvitse neuvoa, tekevät kuitenkin maailman nopeimmat rivipumput, myös mersuihin.
Juuh. Eikä tarvita edes sitä nopeinta, jos nyt hiukan tukevampaa vääntöä ja voimasavun mahdollisuus :twisted:
Ota kansi auki ja väännä ruuvista :roll: tulee sieltä ainakin savua sitten.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Alkuperäiseen kysymykseen vastaten, itellä makso muistaakseni 850E viime talvena, hintaa laski ettei tullu rikastuspiiriä, mutta vastaavasti hintaa varmaan nosti biodieselin kestävät tiivisteet.

Sullahan pitää olla sitte vaparin pumppu mistä se tehään.

Ja tehoja saa päälle parinsadanki hepan vakioturbolla jos vaan lyö raakasti painetta, mutta järkevillä säädöillä, muuten vakiokokoonpanolla tehot pyörinee siinä 160-170 hepan hujakoilla, toki vääntää huomattavasti mukavammin.
Millhill Performance
-Built With Pride-
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

124:seen ainakin tuli ihan jumalattomasti lisää vääntöä säädön jälkeen.
samat mäet jotka ennen säätöä vedettiin nippanappa kolmosella, sai mennä ihan vapaasti nelosella.

Pumppu on muuten myytävänä säädön hinnalla Myydään palstalla.....
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Olikohan näistä vakio vs . säädeätetty-tapitettu punumppu mitään Dynölappusia missään näkyvillä?
Avatar
Atte L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ma 10.03.2008 14:05
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Atte L »

Oma 124:n 300 turbon pumppu 7mm, ulkop.syötönsäätö ja alipainekellon vaihdolla parikuukautta sitten noin 900€
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JUHHisi kirjoitti:Olikohan näistä vakio vs . säädeätetty-tapitettu punumppu mitään Dynölappusia missään näkyvillä?
Kuulemma 180 hp vaparista on laputettu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

JUHHisi kirjoitti:Olikohan näistä vakio vs . säädeätetty-tapitettu punumppu mitään Dynölappusia missään näkyvillä?
Mese foorumilla noita vakio vs säädetty lappuja on nähhtävillä kyselyt ja utelut osiossa.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Junnu »

veskola kirjoitti:
JUHHisi kirjoitti:Olikohan näistä vakio vs . säädeätetty-tapitettu punumppu mitään Dynölappusia missään näkyvillä?
Kuulemma 180 hp vaparista on laputettu.
Joo... KUULEMMA mukaan on, muttei sitä lappua ole tullut nähtäville.
Toisella voorumille on tehomittauksia tehty ja laput laitettu nettiin nähtäville.

Siellä on mm. 300D 7mm. elementeillä. Ei oo tehoja likimainkaan 180 hv. siinä.

Joskus tällä voorumilla kyselin todosteita siitä 180 hv 300D vaparista. :arrow: Ei tullut.
Se 180 hv vaparista on vaan päiväunia. Ei sellaista oo olemassa. 140 hv on realistinen :!:
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Junnu kirjoitti:
veskola kirjoitti:
JUHHisi kirjoitti:Olikohan näistä vakio vs . säädeätetty-tapitettu punumppu mitään Dynölappusia missään näkyvillä?
Kuulemma 180 hp vaparista on laputettu.
Joo... KUULEMMA mukaan on, muttei sitä lappua ole tullut nähtäville.
Toisella voorumille on tehomittauksia tehty ja laput laitettu nettiin nähtäville.

Siellä on mm. 300D 7mm. elementeillä. Ei oo tehoja likimainkaan 180 hv. siinä.

Joskus tällä voorumilla kyselin todosteita siitä 180 hv 300D vaparista. :arrow: Ei tullut.
Se 180 hv vaparista on vaan päiväunia. Ei sellaista oo olemassa. 140 hv on realistinen :!:
Eikös epk punasta merssuaan käyttäny penkisä ja siinäki jääty tuosta 180hv:sta?
Ei varmaan 606 vaparikaan luovuta tuota 180hv:ta.
Vastaa Viestiin