Pumpun teettäminen mynässä
Pumpun teettäminen mynässä
Olen suunnitellut vieväni w123 TDT:stä pumpun mynädiisseliin isompia elementtejä varten. Joku kokenut voisi kertoa kuinka paljon noin tämä lysti tulisi maksamaan? Entä minkä verran tuo voimaa?
MB w123
Re: Pumpun teettäminen mynässä
Kannattaa soittaa, ne siellä mynässä tietää parhaiten. Mulla maksoi kauan sitten pumpun elementtien laitto luokkaa 700 € nelisylinteriseen.Leiska22 kirjoitti:Olen suunnitellut vieväni w123 TDT:stä pumpun mynädiisseliin isompia elementtejä varten. Joku kokenut voisi kertoa kuinka paljon noin tämä lysti tulisi maksamaan? Entä minkä verran tuo voimaa?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mitäs se itse säätö pelkiltään muuten maksaa? Että jos ajaa ton TD:n sinne ja neuvoo, että säätäkää silleen kun mersuforumilla on kehuttu, ja käy itse kahvilla sinä aikana... Siis avaimet käteen-periaatteella, tarkoitan. 

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Oliskohan kolmesataa lähellä totuutta
kannattaa tosiaan soittaa kun kyllä se inflaatio vaikuttaa jopa mynäänkin, on tämä sen verran globaali ala 

Parisataa Arola ( Mynädiesel )on ottanut pumpun säädätyksistä.Aku P kirjoitti:Mitäs se itse säätö pelkiltään muuten maksaa? Että jos ajaa ton TD:n sinne ja neuvoo, että säätäkää silleen kun mersuforumilla on kehuttu, ja käy itse kahvilla sinä aikana... Siis avaimet käteen-periaatteella, tarkoitan.
Ei ole mainittavaa hyötyä vapaastihengittävän pumpun manipuloinnista. Jonkin verran alakierroksilta vääntää paremmin, sitten loppurykäsyssä ei mainttavaa eroa.
PS. En paljoa meneisi " neuvomaan " Arolaa, kuinka pumppuja säädetään.
Arola laittaa ne tarvittavat säädöt pumppuihin, mitkä palikat moottorissa ja ruiskutuspumpussa on paikalla.
Varmasti tietää mitä tekee !
Eihän sillä nyt 200% nouse tehot, mutta kyllä ero on Huomattava. Jos pumppu tehdas säädöissä niin veikkaisin että ainakin 10-15 heppaa lisää ja noista luvuista puolet enemmän lisäystä vääntöön.rumilus kirjoitti: Ei ole mainittavaa hyötyä vapaastihengittävän pumpun manipuloinnista.
E: Tämä siis Aku P:n tapauksessa, pelkällä pumpun säädöllä.
No näin minäkin olen käsittänyt, että saa sillä vapariinkin hiukan lisää ruutia ja tukevampaa alavääntöä. On varmaan pumppu tehdassäädöissä kyllä mulla.AM kirjoitti:Eihän sillä nyt 200% nouse tehot, mutta kyllä ero on Huomattava. Jos pumppu tehdas säädöissä niin veikkaisin että ainakin 10-15 heppaa lisää ja noista luvuista puolet enemmän lisäystä vääntöön.rumilus kirjoitti: Ei ole mainittavaa hyötyä vapaastihengittävän pumpun manipuloinnista.
E: Tämä siis Aku P:n tapauksessa, pelkällä pumpun säädöllä.
Ei ollut aie mennä neuvomaan säätäjää, voipi tulla muuten jakarista otsikkoon

S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Kai sen nyt kaikki tajuaa, ettei mynää tarvitse neuvoa, tekevät kuitenkin maailman nopeimmat rivipumput, myös mersuihin.
Juuh. Eikä tarvita edes sitä nopeinta, jos nyt hiukan tukevampaa vääntöä ja voimasavun mahdollisuusveskola kirjoitti:Kai sen nyt kaikki tajuaa, ettei mynää tarvitse neuvoa, tekevät kuitenkin maailman nopeimmat rivipumput, myös mersuihin.

S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Ota kansi auki ja väännä ruuvistaAku P kirjoitti:Juuh. Eikä tarvita edes sitä nopeinta, jos nyt hiukan tukevampaa vääntöä ja voimasavun mahdollisuusveskola kirjoitti:Kai sen nyt kaikki tajuaa, ettei mynää tarvitse neuvoa, tekevät kuitenkin maailman nopeimmat rivipumput, myös mersuihin.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaten, itellä makso muistaakseni 850E viime talvena, hintaa laski ettei tullu rikastuspiiriä, mutta vastaavasti hintaa varmaan nosti biodieselin kestävät tiivisteet.
Sullahan pitää olla sitte vaparin pumppu mistä se tehään.
Ja tehoja saa päälle parinsadanki hepan vakioturbolla jos vaan lyö raakasti painetta, mutta järkevillä säädöillä, muuten vakiokokoonpanolla tehot pyörinee siinä 160-170 hepan hujakoilla, toki vääntää huomattavasti mukavammin.
Sullahan pitää olla sitte vaparin pumppu mistä se tehään.
Ja tehoja saa päälle parinsadanki hepan vakioturbolla jos vaan lyö raakasti painetta, mutta järkevillä säädöillä, muuten vakiokokoonpanolla tehot pyörinee siinä 160-170 hepan hujakoilla, toki vääntää huomattavasti mukavammin.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Kuulemma 180 hp vaparista on laputettu.JUHHisi kirjoitti:Olikohan näistä vakio vs . säädeätetty-tapitettu punumppu mitään Dynölappusia missään näkyvillä?
Joo... KUULEMMA mukaan on, muttei sitä lappua ole tullut nähtäville.veskola kirjoitti:Kuulemma 180 hp vaparista on laputettu.JUHHisi kirjoitti:Olikohan näistä vakio vs . säädeätetty-tapitettu punumppu mitään Dynölappusia missään näkyvillä?
Toisella voorumille on tehomittauksia tehty ja laput laitettu nettiin nähtäville.
Siellä on mm. 300D 7mm. elementeillä. Ei oo tehoja likimainkaan 180 hv. siinä.
Joskus tällä voorumilla kyselin todosteita siitä 180 hv 300D vaparista.

Se 180 hv vaparista on vaan päiväunia. Ei sellaista oo olemassa. 140 hv on realistinen

Eikös epk punasta merssuaan käyttäny penkisä ja siinäki jääty tuosta 180hv:sta?Junnu kirjoitti:Joo... KUULEMMA mukaan on, muttei sitä lappua ole tullut nähtäville.veskola kirjoitti:Kuulemma 180 hp vaparista on laputettu.JUHHisi kirjoitti:Olikohan näistä vakio vs . säädeätetty-tapitettu punumppu mitään Dynölappusia missään näkyvillä?
Toisella voorumille on tehomittauksia tehty ja laput laitettu nettiin nähtäville.
Siellä on mm. 300D 7mm. elementeillä. Ei oo tehoja likimainkaan 180 hv. siinä.
Joskus tällä voorumilla kyselin todosteita siitä 180 hv 300D vaparista.Ei tullut.
Se 180 hv vaparista on vaan päiväunia. Ei sellaista oo olemassa. 140 hv on realistinen
Ei varmaan 606 vaparikaan luovuta tuota 180hv:ta.