Vito 112 CDI Automaatti ravistaa
Vito 112 CDI Automaatti ravistaa
Mistä mahtaa johtua, kun ajaa vaikka viittä kymppiä ja alkaa siitä kiihdyttään rauhallisesti niin alkaa ravistamaan, mutta jos polksee lapun lattiaan niin ei ravista. Sama tilanne tuonne n. 85 km/h saakka, sen jälkeen toimii normaalisti.
En oikein usko laatikkovikaan, ehkä korkeintaan turbiinivika.
Vetonivelten kunto pitäisi selvitä kun niitä pyörittelee ja ihmettelee.
Vetonivelten kunto pitäisi selvitä kun niitä pyörittelee ja ihmettelee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
Mutta tässä vehkeessä se on huolto-ohjelmassa, vaihtoväli 180tkm.Laatikon öljyn vaihto ei lienee kuulu huolto-ohjelmaan. Ei ainakaan henkilöautoissa.
Minulla oli tuossa yksi henkilöauto automaattilootalla. Siinä oli sisävetonivelistä rasvat hävinneet ja käytös oli juurkin päinvastaista. Tasakaasulla ajettaessa ei huommanut oikeastaan mitään, mutta kun kiihdytti läppä pohjassa niin ravisti.
Lisäksi tietyssä syklissä koko auto värisi, tämä oli kylläkin tasakaasulla. Mutta se oli sellaista sekunnin kestävää värinää.
112 CDI A -02
Vielä pitää palata samaan asiaan, tyhmä kun oon. Se ei mee mulla jakeluun, jos ravistus, tärinä tai nykiminen johtuu vetoakseleista tai turbiinista, niin miksi se lakkaa balttiarallaa kahden tonnin kierroksilla eikä jatku koko kierrosalueen. Siis ravistaa, täristää tai nykii ainoastaan rauhallisella kaasun lisäyksellä reilun tuhannen ja kahden kierroksen alueella. 

Teoreettisena mallinna tarkasteltaessa tapahtuu niin, että keskipakovoiman suuruus saa epäkeskeisen toiminnan aiheuttaman voiman kumottua.
(kyseessä siis massan hitaus pääosin.)
Turbiinin tapauksessa voi myös syntyä sopivalla kierrosluvulla resonanssi, joka amplitudiltaan on riittävän suuri ja aiheuttavalle voimalle vastakkaisvaiheinen, joka näin ollen häivyttää tärinän tai jumputuksen.
Käytännön osalta saa joku muu selittää...
(kyseessä siis massan hitaus pääosin.)
Turbiinin tapauksessa voi myös syntyä sopivalla kierrosluvulla resonanssi, joka amplitudiltaan on riittävän suuri ja aiheuttavalle voimalle vastakkaisvaiheinen, joka näin ollen häivyttää tärinän tai jumputuksen.
Käytännön osalta saa joku muu selittää...