Kyseessä on -89 190 2.0 kaasarikoneella. Kaasutin on vissiin Pierburg 175 CD tms. se muuttuvakurkkuinen kuitenkin. Nyt on käynyt niin, että auto seisoi n. viikon päivät ja kaasutin alkoi takkuamaan. Kaasuttimen luisti ei liiku nimeksikään mistä johtuen mootori ei saa ilmaa riittävästi. Meno on mahtavaa jopa 200d tuntuu raketilta tuohon verrattuna.
Mikähän tuon luistin toimintaa ohjaa? Alipaine vuotoja en äkkinäisellä tutkinnalla löytänyt ja luisti liikkuu kyllä kun sitä sormin liikutin. ATF-öljy oli vähissä mutta sen lisääminen ei vikaan vaikuttanut.
Vinkkejä missä vika voisi olla.
käyntivikaa
käyntivikaa
Viimeksi muokannut Leemu, La 13.09.2008 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähden takaa maailma oli erilainen
Edellinen vika korjaantui kalvon vaihdolla, mutta nyt on uusi vika tilalla. Moottori sammuilee kesken ajon, ja erikoiseksi asian tekee se, ettei sammuminen ole sidottu mihinkään tiettyyn ajotilanteeseen. Sammuu ihan yhtäläillä tasakaasulla ajettaessa, kuin tyhjäkäynnilläkin. Ainoa säännönmukaisuus jonka olen huomannut on, että moottorin täytyy olla normaalilämpöinen ennenkuin vika ilmestyy. Ajon aikana vika ilmenee seuraavasti: Veto loppuu yhtäkkiä ihan kuin virta kierrettäisiin pois auto rullaa muutaman sekunnin jonka jälkeen moottori käy taas täysin normaalisti. Tänään sammui valoihin pysähtyessä ja taas lähti välittömästi käyntiin kun starttasin. Mistähän lähtisi vikaa hakemaan?
Tähden takaa maailma oli erilainen