S vai E 400cdi???
S vai E 400cdi???
Tilanne on nyt se että lähden vuodeksi norjaan työ keikalle ja himottaisi samalla tuoda muutto auto sieltä.
Iso mersun diesel houkuttelisi eniten joten kaipaisin vähän tietoa, kommenttia ja faktaa asiasta että kumpi olisi järkevämpi ??
Vaiko sitten joku aivan muu ???
Tuleeko ässään jostain vuodesta jotain face liftiä tai jotain muuta mitä pitäisi huomioida ?? (2000 uudempaa tarkotus hankkia)
Hinta katto tulee olemaan noin 27000e
Voitte heittää myös villejä kommentteja mitä itse ostaisitte kyseisellä bubjetilla.
Olisi myös kiva kuulla minkälaisia autot ovat ajoltaan, omat kokemukseni kun rajottuvat vanhempaan väyryseen.
Iso mersun diesel houkuttelisi eniten joten kaipaisin vähän tietoa, kommenttia ja faktaa asiasta että kumpi olisi järkevämpi ??
Vaiko sitten joku aivan muu ???
Tuleeko ässään jostain vuodesta jotain face liftiä tai jotain muuta mitä pitäisi huomioida ?? (2000 uudempaa tarkotus hankkia)
Hinta katto tulee olemaan noin 27000e
Voitte heittää myös villejä kommentteja mitä itse ostaisitte kyseisellä bubjetilla.
Olisi myös kiva kuulla minkälaisia autot ovat ajoltaan, omat kokemukseni kun rajottuvat vanhempaan väyryseen.
400 cdi
itellä on S 400 cdi ja täytyy sanoa että peli on loistava niitä ei näy taksitolpalla läheskään niin paljoa kuin E mallia lisäksi onhan se tilavampi ,puhumattakaan ilmajousien tuomasta ajonautinnosta . 2002 loppupuolella S sai kasvojen kohotuksen puskurien alaosat muuttu ,valot ,peilit ja kojelauta joltain osin mut vanhemmankin voi päivittää pelkillä valoilla niin kuin olen ite tekemässä (2002/2) suosittelen kyseistä laitetta jos multa kysytään ps. ei muuten pänni tankata maantie ajossa 7,2 litraa vauhti noin 120 !
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
Itsellä pieni ajokokemus W211 400CDI:stä, vai onko se nyty 420CDI. Aivan sama, kuitenkin se dieselkäyttöinen V8.
Sisältä ja päältähän se on ihan kuin pienemmätkin E:t, mutta käyntiääni on vähän "raskas ja ruma". Vähän tuntui samalle ronksutukselle kun vanhoissa E20 letukan vaneissa.
Vaan annahan olla kun painasit lapikasta lattiaan. Se vääntö ja voiman tunne oli pienelle pojalle ihan käsittämätöntä.
Sellaiseen autoon kun "tottuu", niin ompa ikävä ostaa sellaisen auton jälkeen enää pienempitehoista...
Moottorin kestävyyksistä tai teknisistä asioista en osaa sanoa mitään. Ajokokemus oli hieno.
Sisältä ja päältähän se on ihan kuin pienemmätkin E:t, mutta käyntiääni on vähän "raskas ja ruma". Vähän tuntui samalle ronksutukselle kun vanhoissa E20 letukan vaneissa.
Vaan annahan olla kun painasit lapikasta lattiaan. Se vääntö ja voiman tunne oli pienelle pojalle ihan käsittämätöntä.

Moottorin kestävyyksistä tai teknisistä asioista en osaa sanoa mitään. Ajokokemus oli hieno.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
E-sarjalaiseen kääntyisin. ML 400 cdi:stä kokemusta ja ässästa eri koneella tosin. Ässä on hyvä auto mutta iso kokoinen. Tietty jos kaipaa isoa autoa niin ässä sitten. On pirun hyvä ajaa pitkää matkaa, mutta penkit saavat miinusta. Esarjassa paremmat penkit. Ässän penkit on suunniteltu yli 100kg:lle ISOlle miehelle. E-sarjan penkissä viihtyy normaali kokoinenkin hyvin.
Moottorina 400 cdi on mukava. ML:ään käyntiäni ainakin sopii ja vääntöä löytyy että lähes 2500kg:n maasturikin liikkuu vallan mukavasti. Voin vain kuvitella miten E tai S-sarjalainen liikkuu
.
Moottorina 400 cdi on mukava. ML:ään käyntiäni ainakin sopii ja vääntöä löytyy että lähes 2500kg:n maasturikin liikkuu vallan mukavasti. Voin vain kuvitella miten E tai S-sarjalainen liikkuu

Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
kyllähän ÄSSÄ on aina ässä
jos itse olisin hommailemassa niin kyllä kallistuisin S-sarjaan,iso auto ja mukava ajella,ei sinänsä että E-sarjassa olisi mitään vikaa mut tämä on meikäläisen mielipide 


SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
400 S cdi
pakko hiukan puolustella S :än jakkaroita, ainakin mun kökkömobiilissa löytyy loistavat säädöt meitsi 179 cm sulka päässä on tuulettimet ,3 muistit ja pulse eli täys ortobedi istuin sähköt joka suuntaan, oon ajanu useilla tuhansilla eri autoilla,taitaa olla kyl parhaimmasta päästä kuitenkin, kyllä tästä löytyy säädöt joka lähtöön niin 50 kg kuin 150 kg äijälle näähän on tietty maku asioita autojen istuimet ,mutta ei oo kyl ollu mitään valittamista ja elo paino allekirjoittaneella vaan vaivaiset 70 kg niin ja se kyyti tosiaan on loistava vääntö ei lopu voi joutilaat tulla teini bemareilla koska vaan rinnalle !
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
Ässälle ääni täältäi!!
Kuitenki huomiota herättävän kaunis ja viimesen päälle mukava kyytinen auto. Edustava jne...
Eihän eemelikään paha ole ei ollenkaa, puhumattakaan ML, mutta jos on vara valita näistä kolmesta niin ässään se itellä vaakakuppi kallistusi..
Ei ehkä järkevin, mutta taatusti "jormakkain" valinta
P.S. Hienoja autoja silti kaikki kolme,,varsinki jos koneeksi iso CDI!! Vääntöä ja voimaa on niin että isoillaki pojilla tahtoo mennä alimmat housut pyykkiin

Kuitenki huomiota herättävän kaunis ja viimesen päälle mukava kyytinen auto. Edustava jne...
Eihän eemelikään paha ole ei ollenkaa, puhumattakaan ML, mutta jos on vara valita näistä kolmesta niin ässään se itellä vaakakuppi kallistusi..
Ei ehkä järkevin, mutta taatusti "jormakkain" valinta
P.S. Hienoja autoja silti kaikki kolme,,varsinki jos koneeksi iso CDI!! Vääntöä ja voimaa on niin että isoillaki pojilla tahtoo mennä alimmat housut pyykkiin


"mersulla sitä - minä ainaki"
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Ehdottomasti S400CDI jos itse sen kestää ja jos naapurit ja muut sukulaiset sen kestävät.
Itse bongasin Saksasta keväällä tuon S320CDI -01, joka on juuri ja juuri sisäänajettu, 76500 km. Ja pakkohan se oli sieltä pois hakea. Vaikka onkin vain 320 CDI, vähän lastutettu kuitenkin, niin kyllä meno oli tosi mahtavaa verrattuna esim. E320CDIT:hen joka minulla oli käytössä viime talvena. Nyt ässä seisoo verovapaana tallissa. Otan sen aina välillä ulos ja pyyhin pölyt ja kiillotan vanteet naapurien riemuksi.
Itse bongasin Saksasta keväällä tuon S320CDI -01, joka on juuri ja juuri sisäänajettu, 76500 km. Ja pakkohan se oli sieltä pois hakea. Vaikka onkin vain 320 CDI, vähän lastutettu kuitenkin, niin kyllä meno oli tosi mahtavaa verrattuna esim. E320CDIT:hen joka minulla oli käytössä viime talvena. Nyt ässä seisoo verovapaana tallissa. Otan sen aina välillä ulos ja pyyhin pölyt ja kiillotan vanteet naapurien riemuksi.
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Re: 400 S cdi
No makuasiaoita. Joka tapauksessa ne penkit on suunniteltu isoille ihmisille. Itse tykkään sellaisesta penkistä jossa on sivuttaistukea sekä perseosassa että selkänojassa(= lue sporttisemmista). Ässässä on säätöjä kyllä mutta se on siltikin valtavan kokoinen se penkki. Ei se huono ole, mutta E-mallissa paremmateugen kirjoitti:pakko hiukan puolustella S :än jakkaroita, ainakin mun kökkömobiilissa löytyy loistavat säädöt

Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Re: 400 cdi
Hei Olen kiinnostunut ML 400 CDI auotosta. Osaisiko joku antaa hieman tieto, auton vaihteistosta/nelivedosta, mutta tietysi myös ennen kaikkea itse moottorista. kestääkö hyvin? kun voimaa ja ennen kaikkea vääntöä todella paljon. Jos nimittäin tekniikkaa ei kukaan kehu, niin tyydyn ehkä 270 CDI tekniikan omaavaan ML:ään.eugen kirjoitti:itellä on S 400 cdi ja täytyy sanoa että peli on loistava niitä ei näy taksitolpalla läheskään niin paljoa kuin E mallia lisäksi onhan se tilavampi ,puhumattakaan ilmajousien tuomasta ajonautinnosta . 2002 loppupuolella S sai kasvojen kohotuksen puskurien alaosat muuttu ,valot ,peilit ja kojelauta joltain osin mut vanhemmankin voi päivittää pelkillä valoilla niin kuin olen ite tekemässä (2002/2) suosittelen kyseistä laitetta jos multa kysytään ps. ei muuten pänni tankata maantie ajossa 7,2 litraa vauhti noin 120 !
Nii ja ne ilmajouset kuulemma hajoilee suomessa sitten usein ja kalliilla joten ei kannata pistää ihan viimeisiä ropoja hankintahintaan.
Useampi toimintatonni kannattaa pitää taskussa. Kaveri möi S500:n alle vuoden sisään pois kun huoltokulut alkoi hirvittää.
No, se kyllä on nihilisti ja pihi kuin mikä.. mutta kuitenkin.
Useampi toimintatonni kannattaa pitää taskussa. Kaveri möi S500:n alle vuoden sisään pois kun huoltokulut alkoi hirvittää.
No, se kyllä on nihilisti ja pihi kuin mikä.. mutta kuitenkin.

- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Mistä tämä tieto? Omakohtaista vai kumminkaimankoiransiskonpennunisännänkaimansiskonhammaslääkärinautonmekaanikon suusta lainattua???kuulemma hajoilee
On se Suomi kumma paikka, kun kaikki täällä on niin erikoista

Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
ML 400cdi:stä -04 kokemusta ja ei ole oikeastaan mitään negatiivista sanottavaa. Moottori on loistava
. Kulutus on inhimillinen tuollaiselle painavalle autolle.
Ässästä(w220) sen verran että täällä on yhdestä kokemusta jossa hajosi ilmajousituksen kompura ei muuta. Ei voi mielestäni yleistää...

Ässästä(w220) sen verran että täällä on yhdestä kokemusta jossa hajosi ilmajousituksen kompura ei muuta. Ei voi mielestäni yleistää...
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Olen muiltakin kuin tältä ässästä luopuneelta kaverilta kuullut ettei ilmajousitus pitkään toimi täällä talvikeleissä. Ja korjaus on kallista. Jo 211:n tasonsäädöllinen satsi maksaa 3000€, ässässä varmaan vielä enemmän. Liikekumppanini joutui juuri tuollaisen uusimaan E270cdi:hinsä. 160000 mittarissa.Avantgarde kirjoitti:Mistä tämä tieto? Omakohtaista vai kumminkaimankoiransiskonpennunisännänkaimansiskonhammaslääkärinautonmekaanikon suusta lainattua???kuulemma hajoilee
On se Suomi kumma paikka, kun kaikki täällä on niin erikoista
Suurin osa tonneista Suomessa kulkee ilmajousituksen varassa, kyse on varmaan W211:n alkusarjan ilmajousituksesta jossa suojakumit rikkoontuvat Kaliforniassakin. W220:ssä on taas ollut noita kompressoriongelmia enemmän mutta ei se Suomen talvesta johdu, ei ainakaan omasta mielestäni.e320 kirjoitti:Olen muiltakin kuin tältä ässästä luopuneelta kaverilta kuullut ettei ilmajousitus pitkään toimi täällä talvikeleissä. Ja korjaus on kallista. Jo 211:n tasonsäädöllinen satsi maksaa 3000€, ässässä varmaan vielä enemmän. Liikekumppanini joutui juuri tuollaisen uusimaan E270cdi:hinsä. 160000 mittarissa.Avantgarde kirjoitti:Mistä tämä tieto? Omakohtaista vai kumminkaimankoiransiskonpennunisännänkaimansiskonhammaslääkärinautonmekaanikon suusta lainattua???kuulemma hajoilee
On se Suomi kumma paikka, kun kaikki täällä on niin erikoista
Amerikkalaiset eivät pidä W220:stä kovin luotettavana mutta kaikki on suhteellista.
tietysti kun mersun ostaa niin huoltokulut on kyllä S-sarjassa kovat, silloin kun tulee jakoavaimen kuva ja go to workshop niin B- huolto maksaa yli 2000€ bensakoneellisessa S-mersussa, jos sitä meinaa pitää niin kyllä täytyy olla niput kunnossa. Norjan palkoilla ei tunnu missään mutta jos suomessa on ns. keskituloinen niin kyllä se kirpaisee, ja tietysti dieselverot päälle.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Helvatan hyvä, että tuli ostettua CL viisisatanen ... Nimittäin jos S-sarjalaisen ylläpito on noin HUISIN HELVATUN kallistatietysti kun mersun ostaa niin huoltokulut on kyllä S-sarjassa kovat, silloin kun tulee jakoavaimen kuva ja go to workshop niin B- huolto maksaa yli 2000€ bensakoneellisessa S-mersussa, jos sitä meinaa pitää niin kyllä täytyy olla niput kunnossa.

Juuri pari viikkoa sitten teetätin b-huollon ja oli kustannuksiltaan jopa e-sarjaa halvempi? Piti sisällään öljyjen ja suodattimen + raitisilmasuodattimen vaihdon. Seuraava huolto joskus tulevaisuudessa on sitten taas kuulemma samankaltainen, eli öljyt ja suodattimet ...
Hintataso ainakin lappeen Rannassa "pari sataa".
PS Eikä se soppaakaan vie kovin paljon; työmatkojen keskikulutus pitkällä vedolla ajotieturin (ja lompakon) mukaan alle 10 l/100 km ja pitkän ajan seuranta tarjoaa lukua 10,9 l/100 km viimeiset 3500 km

Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Asiasta ei omia kokemuksia ole, mutta tuntuisi hiukan oudolta jos huolto S:ään maksaisi 4-numeroisen summan ja CL:n kohdalla suuruusluokka on "pari sataa", kuten Avantgarde asiaa kuvasi?!
Ajan siis tässä takaa sitä että kun kuitenkin sekä S että CL edustavat molemmat Mercedes-malliston huippuja ja ainakin nykyisen mallisukupolven aikana sekä S että CL sisältävät paljon samaa tekniikkaa ym, kuten varmaan myös edellinen mallisukupolvi, niin mistä johtuu tämä huima hintaero huolloissa?!
AMG-mallien huollot tunnetusti ovat "tavallisista" malleista poikkeavan hintaisia, mutta onko siis niin että myös "tavallinen" S on omissa sfääreissään huoltohintojen suhteen?!
Ajan siis tässä takaa sitä että kun kuitenkin sekä S että CL edustavat molemmat Mercedes-malliston huippuja ja ainakin nykyisen mallisukupolven aikana sekä S että CL sisältävät paljon samaa tekniikkaa ym, kuten varmaan myös edellinen mallisukupolvi, niin mistä johtuu tämä huima hintaero huolloissa?!
AMG-mallien huollot tunnetusti ovat "tavallisista" malleista poikkeavan hintaisia, mutta onko siis niin että myös "tavallinen" S on omissa sfääreissään huoltohintojen suhteen?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Dokumentit kehiin - minulta löytyy tarvittaessa kuititt CL-mallin huollosta ja seuraavan huollon tarpeista ... Ja 4 x E-mallin omistaneena voin vain todeta että elämä on halpaa ...Asiasta ei omia kokemuksia ole, mutta tuntuisi hiukan oudolta jos huolto S:ään maksaisi 4-numeroisen summan ja CL:n kohdalla suuruusluokka on "pari sataa", kuten Avantgarde asiaa kuvasi?!
Elämä on - - - joskus halpaa kunhan omistaa Mersun

Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avantgarde kirjoitti:Dokumentit kehiin - minulta löytyy tarvittaessa kuititt CL-mallin huollosta ja seuraavan huollon tarpeista ... Ja 4 x E-mallin omistaneena voin vain todeta että elämä on halpaa ...Asiasta ei omia kokemuksia ole, mutta tuntuisi hiukan oudolta jos huolto S:ään maksaisi 4-numeroisen summan ja CL:n kohdalla suuruusluokka on "pari sataa", kuten Avantgarde asiaa kuvasi?!
Elämä on - - - joskus halpaa kunhan omistaa Mersun

Omat E-sarjan kuluerät viimeisen 1.5 vuoden ajalta (ajettu nyt 85t km):
- Parkkitutkan anturi (helppoa ja halpaa)
- Akkuvahdin uudelleenohjelmointia (takuuna)
- Etujousituksesta kaksi niveltä uusiksi (väljiä, en enää muista mitkä, airmaticin osat €€€ ja täysi päivä työtä)
- Lämmityslaitteen moottori (kuumalla kelillä joskus pysähtyi itsestään)
- Keskikonsolin alempi nappipaneeli (purki akkua)
- Laturi (kosahti muuten vaan, osat ilman työtä €900)
+ iso huolto (olikohan F -- 16 sytytystulppaa, jarrupaloja, suodattimia, nesteitä jne.)
Kaiken kaikkiaan ylläpitokuluja ilman bensaa on ollut 5-7t euron edestä. Nyt taitaa olla jarrulevy kieroontunut kun aavistuksen ravistaa jarruttaessa.
Saattaisi hiukan pistää vihaksi jos ei olisi huolenpitosoppari voimassa 1200 EUR kiinteällä vuosimaksulla, joka kattaa kaiken paitsi renkaat ja bensan. Viimeisen 6t km keskikulutus näyttää olevan 13l/100km, mikä ei ole paljon ottaen huomioon että tennaria tulee survottua.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Juuri tätä ajoin takaa!Avantgarde kirjoitti: Dokumentit kehiin - minulta löytyy tarvittaessa kuititt CL-mallin huollosta ja seuraavan huollon tarpeista ... Ja 4 x E-mallin omistaneena voin vain todeta että elämä on halpaa ...
Uskon vaivatta että CL:n kohdalla huoltohinnat ovat suuruusluokkana "pari sataa", mutta lähellekään yhtä helposti en saata uskoa sitä että S:n kohdalla saisi laittaa nollan perään kun huoltohintoja vertaa saman ikäluokan CL:ään (kuten keskustelussa aiemmin esitettiin)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Piti ihan tarkistaa kuitista;
Auto-Suni Oy Lappeenranta = virallinen merkkiliike Lappeenrannassa
114045 km
Huolto B (numero 6)
Öljymerkki Mobil 1 RF 0W/40
Assyst B -huolto 232,50 €
Öljynsuodatin 28,77 €
Öljy 116,80 €
Ongelmajätekäsittelymaksu 2,45 €
Seuraavassa huollossa numero 7 joutuu parikymppiä lisää pulittamaan, koska raitisilmasuodatin menee vaihtoon ... Muuten samat kuin edellä.
Luultavasti vaihdatan samalla vaihteistoöljyt (120 tkm täynnä) ja siihen saa sen pari sataa varata... Mutta maksaa se muihinkin automaatteihin saman verran eli erityistä CL-lisää ei pitäisi olla?
Auto-Suni Oy Lappeenranta = virallinen merkkiliike Lappeenrannassa
114045 km
Huolto B (numero 6)
Öljymerkki Mobil 1 RF 0W/40
Assyst B -huolto 232,50 €
Öljynsuodatin 28,77 €
Öljy 116,80 €
Ongelmajätekäsittelymaksu 2,45 €
Seuraavassa huollossa numero 7 joutuu parikymppiä lisää pulittamaan, koska raitisilmasuodatin menee vaihtoon ... Muuten samat kuin edellä.
Luultavasti vaihdatan samalla vaihteistoöljyt (120 tkm täynnä) ja siihen saa sen pari sataa varata... Mutta maksaa se muihinkin automaatteihin saman verran eli erityistä CL-lisää ei pitäisi olla?
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Itse ajelin S:llä kolme vuotta ja mahtavampaa autoa saa hakea puheet penkeistä, ilmajousista ja jne kannattaa unohtaa ne on niitä kumminkaiman jne tarinoita, toki jostain aina jotain menee mutta se on sama kaikissa autoissa.
Parempaa kyytiä ei vaan saa tuolla rahalla toki huollot voi olla kalliimpia onhan siinä enemmän huollettavaakin
jos maistuu niin lang malli on perheelliselle todella miellyttävä.
Ongelma on siinä että kun ja jos sinulla on S Mersu niin se seuraava on haastava ei meinaan maistu muut, olen ajanut tuollaisella diesel versiolla ja minun oli ihan pakko kesken ajon katsoa rekisteriotteesta mikä moottori siinä oikein on lähtee ja kulkee todella liukkaasti.
Parempaa kyytiä ei vaan saa tuolla rahalla toki huollot voi olla kalliimpia onhan siinä enemmän huollettavaakin

Ongelma on siinä että kun ja jos sinulla on S Mersu niin se seuraava on haastava ei meinaan maistu muut, olen ajanut tuollaisella diesel versiolla ja minun oli ihan pakko kesken ajon katsoa rekisteriotteesta mikä moottori siinä oikein on lähtee ja kulkee todella liukkaasti.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Olettahan tet huomioineet myös sen, että E400CDI:ssä on myöskin vakiona ilmajouset??? Ainaki ne jotka Suomeen on uutena tulleet.
Olen ajanut aika paljon tuomosella E400CDI:llä, on kyllä huippu vehje ajaa. Ilmajouset ainakin tuossa kyseissä yksilössä (taitaa olla -03??? kuitenkin ensimmäisiä 400CDI moottorilla olleita Suomeen tulleita Eemeleitä) ovat olleet murheenkryyni. Veho vaihtoi takajouset/iskarit takuuseen kun autolla oli ajettu noin 30 000km. Toimivat muuten normaalisti, mutta pitempään parkissa seistessä makasi perä maassa kuin lasku lohi. Nyt katsastuksessa oli konttorin setä käskenyt ostaa uudet jouset/iskarit?????
, en ole kuullut miksi, lieneekö väljää yms iskarin alapäissä????
kilometrejä noin 100 000km. Aika hauskoja korjuu laskuja...... Mutta silti se kyyti on aivan mahtavaa verrattuna normi rautajousiseen ja ne säätö mahdollisuudet. Saa matalaksi ja myöskin korkeaksi jos siltä tuntuu.
Tuosta moottorista vielä sen verran. Ei voi verrata V6 320CDI moottoria edes lastutettuna tuohon 400CDI moottoriin vakiona. Kyllö kasi on aina kasi
Vääntö voi olla paperilla saman verran, mutta ainakin kun rinnakkain lähdetään ko autoilla niin kasi katoaa...... ja ne äänet 
Olen ajanut aika paljon tuomosella E400CDI:llä, on kyllä huippu vehje ajaa. Ilmajouset ainakin tuossa kyseissä yksilössä (taitaa olla -03??? kuitenkin ensimmäisiä 400CDI moottorilla olleita Suomeen tulleita Eemeleitä) ovat olleet murheenkryyni. Veho vaihtoi takajouset/iskarit takuuseen kun autolla oli ajettu noin 30 000km. Toimivat muuten normaalisti, mutta pitempään parkissa seistessä makasi perä maassa kuin lasku lohi. Nyt katsastuksessa oli konttorin setä käskenyt ostaa uudet jouset/iskarit?????

kilometrejä noin 100 000km. Aika hauskoja korjuu laskuja...... Mutta silti se kyyti on aivan mahtavaa verrattuna normi rautajousiseen ja ne säätö mahdollisuudet. Saa matalaksi ja myöskin korkeaksi jos siltä tuntuu.
Tuosta moottorista vielä sen verran. Ei voi verrata V6 320CDI moottoria edes lastutettuna tuohon 400CDI moottoriin vakiona. Kyllö kasi on aina kasi


MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900