superturbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

renkaat saapuivat tänään ja huomenna olis kisat, ei jäänyt asia viime tinkaan......
näyttää sopivan pyörimäänkin takana vaikka renkaan halkaisija hiukan suurempi
katsotaan, kuinka äijän käy 8)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

esko kirjoitti:renkaat saapuivat tänään ja huomenna olis kisat, ei jäänyt asia viime tinkaan......
näyttää sopivan pyörimäänkin takana vaikka renkaan halkaisija hiukan suurempi
katsotaan, kuinka äijän käy 8)
No mites kävi?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

rata oli sateen jäljiltä liukas mutta iltaa kohti kuivui ja pito parani
niinpä , ei tullut aikaan parannusta , valitettavasti .....
taidan ottaa vaihteiston alas ja muokata turbiinia tiukemmaksi
stalli on sopiva mutta luistoa ahtojen noustessa liikaa
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Onko vaihteisto amerikkalainen? Shifteri ei ainakaan ole mersun näköinen. Onnistuuko muka luiston vähentäminen turbiinista, vaikka stalli pidetään samana? Asiasta mitään tietämättä kuulostaa aika hankalalta.
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

Onko vaihteisto amerikkalainen? Shifteri ei ainakaan ole mersun näköinen. Onnistuuko muka luiston vähentäminen turbiinista, vaikka stalli pidetään samana? Asiasta mitään tietämättä kuulostaa aika hankalalta.
- tämäpä onkin ongelmakohta :? hakea oikea stalli ilman liian suurta luistoa. Turbon alkaessa ahtamaan vääntömomentti nouseen lähes pystysuoraan :x suhteessa kierrosluvun nousuun. Tähän kohtaan pitäis saada tarttumiskohta...... 8)
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

no niin, turbiinia muokattu ja koeajettu,,,,
stalli laski hieman mutta ei liiaksi
turbiinin luisto muuttui mutta ilman suurempaa vaikutusta
ajoitusta, vivustoa ja ruiskupumppua rukattu, lisää syöttöä....... :wink:
Porissa 16,8 kokeillaan kuinka toimis,,,, :roll: koeajolla katurenkaissa pitoa ei enään ole 8),
siinä kohtaa parannusta,,, :)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

No nih, ei muutako onnee. Toivottavasti vehkeet rokkaa.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Hyvin se laulaa kunhan pääsee liikkeelle...

Ja ammattikuvaajan :oops: näkemys eka lähdöstä

Loppunopeus oli jotain 203 km/h

http://www.youtube.com/watch?v=1TKccrAhIFc
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

noinhan auto toimii kuin videosta näkyy...
ei ole ahtoja vielä viivalla ja lähtö on kuin tervasta irtoaisi........ :roll:
voimaa taitaa olla kohtuullisesti kun loppunopeus on 200 km/h pintaan...... 8)
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Loppunopeus on jo kohdillaan, kun vaan lähtiskin. :D
Onko mietittynä ratkaisua turbon herättelyyn? Kannattaisko kokeilla vaikka pienempää turboa? Tuossa ajassa kun viiskymppistä herättelee niin vanha diisselivolvo on jo puolessa matkaa menossa :shock:
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

VNT... Tai Holset miehille VGT. Viiskymppisen kokoinen VGT verme ois varmaan jo viivalta asti pelissä.
diipa daapa...
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

joo tuossa eskon kanssa tänään pähkäiltiin vähän tuota turbon heräärmistä ja tultiin siihen tulokseen että vgt:tä vois kokeilla tai sitten nykyiseen ahtimeen paineohjattua läppää pakosarjaan ja yksi vaihtoehto olisi tietysti hx40superi mutta se taitaa jo jäädä pieneksi noilla tehoilla :roll:
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Mikäs ahin tuosa o ny kiinni? Pumppu 7mm tapeilla, vai ? Kattelin vaa tota Porin videoo, nii näyttäs et ahin ois turhan iso, mites jos kokeilis pienempää ahinta?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

ilmaa pitäis alakierroksille saada lisää.... :roll:
pienempi turbo :?:
täytynee kokeilla Alastarossa kisassa pienemmällä syöttämäärällä ja pientä säätöä.... :wink:
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

esko kirjoitti:ilmaa pitäis alakierroksille saada lisää.... :roll:
pienempi turbo :?:
täytynee kokeilla Alastarossa kisassa pienemmällä syöttämäärällä ja pientä säätöä.... :wink:
Joo joo, näyttää vaa ton viteon mukaa että ilimaa kyllä menee. Savutus loppuu meleko äkkiä. Ei tieten parana huuella pelekkien videoitten mukaan :oops:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Sitä irto ilimaa myyvään pienisä sievisä pulloisa, vai saiko sitä käyttää?? Mistään mitään tiijä, kuhan huutelen.. :lol:
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

savutus loppu kun suurin piirtein koko syöttömäärä palaa....... kylläkin 3,6 bar ahtopaineella :shock:
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

sata90dee kirjoitti:joo tuossa eskon kanssa tänään pähkäiltiin vähän tuota turbon heräärmistä ja tultiin siihen tulokseen että vgt:tä vois kokeilla tai sitten nykyiseen ahtimeen paineohjattua läppää pakosarjaan ja yksi vaihtoehto olisi tietysti hx40superi mutta se taitaa jo jäädä pieneksi noilla tehoilla :roll:
Minähän tuota eskolle ehdottelin myöskin, ainakin yks toimava on yhdes dieselivempelees.

Nyt olis jo jyrsinkonekin jo kotona :!:
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Mites hukkaportille se vastapaine venttiili? samaista käyttävät B-ryhmän vehkeissä. Pitää portin takuulla kiinni siihen asti kun haluttu paine on saavutettu jonka jälkeen paine ohjataan kalvon toiselle puolle.
Vois herätä aikasemmin. Mites pito politiikka uusilla gummeilla?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

NFS kirjoitti:Mites hukkaportille se vastapaine venttiili? samaista käyttävät B-ryhmän vehkeissä. Pitää portin takuulla kiinni siihen asti kun haluttu paine on saavutettu jonka jälkeen paine ohjataan kalvon toiselle puolle.
Vois herätä aikasemmin. Mites pito politiikka uusilla gummeilla?
Tuo vastapaine ohjaus on tosi nätti toteuttaa tarkkuuspaineen säätimellä. On toimiva. Nii mikäs ahin täsä masinasa ny on paikoillaan?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

Tuo vastapaine ohjaus on tosi nätti toteuttaa tarkkuuspaineen säätimellä. On toimiva. Nii mikäs ahin täsä masinasa ny on paikoillaan?

-vastapaineohjaus varmistaa hukkaportin kiinni pysymisen, näin on
turbona on HX50, modifoitu
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Huhuja Ilmassa että alastarolla olis menty 10.86 / 201.8 ja 1.68 60jalkaa :shock:
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Ei kai siihen huhuja tarvi, tuolla on ihan virallista tietoa: :D

http://www.fhra.fi/reports/defa08.html
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Tänään näköjään pikkusen vielä aikaa parannettu. loppunopeus laskenut.

10.684 / 201.44
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Hahahaa aivan loisto homma 8) . Mitäs tälle ny sitte tehtiin että saatii noi liikkuu? Ilm pumppu kokenu ainaki päivityksen , mitä tuolta toiselta foorumilta luin.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

-no niin , alastarolla lauantaina klo 17 satoi ja ajot loppui siihen.... Tosin ennen tätä Lehtimäki kävi Topfuel dragsterilla rasvaamassa radan.......sunnuntain ajot jatkuvat todennäköisesti suoraan kilpailuun ilman lajitteluja :?
B ryhmä on niin kova että su tiputtais eka lähdös, pakattii kamat ja käännettiin johtotähti kohti pohojanmaata..... 8)
-ennätykset onnistui vuoden viimeisessä kisassa ja syystäkin, voidaan olla tyytyväisiä tuloksiin...... videota kuvattiin ja myöhemmässä ajankohdassa tulee näkyville
kuullaan lisää
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Onnittelut hienosta suorituksesta. Johan oli aikakin, että näillä "kiihdytys" mersuilla saadaan kunnon tuloksia taululle :wink:

Onkos ensikaudelle tulossa paljon muutoksia kalustoon??? Onko "vakio" alusta ratkaisuilla mahdollista päästä jopa MATALIA 10 sekan aikoja????
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

onnittelut hyvästä ajasta,seuraavaksi odotellaan niitä matalia 10 aikoja :wink: !
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Hienoa! Ei tuosta vedosta sattuisi videota löytymään ?
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Onnittelut myös täältä 8) ens kesänä tavoitteeksi siirtyminen toiselle sekunti luvulle :twisted:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Vastaa Viestiin