M104 termostaatti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

M104 termostaatti

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Tuli laitettua tuollainen M104-koneinen bensamersu. Normaalissa maantieajossa lämpötila on noin 80°C, eli autossa taitaa olla 79-asteinen termostaatti. Riittääkö lämmöt pohjoisen talvipakkasilla tuolla termostaatilla vai vaihdanko 87-asteisen? Onko isommasta termostaatista haittaa kun kone käy koko ajan kuumempana?
1991 420 SE
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

ei siinä kai mitään pitäisi olla, mulla ainakin 87 lämpöjen perusteella
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Avatar
Halmu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 31.03.2007 18:02
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Halmu »

Mulla oli 300-24v 88-termostaatti, jolloin piti mielestäni lämpöjä liian korkealla, nousi reilusti yli sen seuraavankin viivan pysähdyksissä.
Vaihdoin 79 asteisen ja nyt mittari viisarin verran yli 80-viivan ja vaihdoin samalla anturankin, joten pitäisi näyttää oikeinkin. Minusta parempi nyt, en kyllä tiiä miten sitten käy kun ulkona -35 astetta ja tuuli perämereltä...
MB W124 E250TDA -94
MB W124 TE 300-24 A -91
MB W201 2.0E -89
MF 135
Honda CBR 1000F
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Ei siellä talvellakaan kylmä tule, että sen takia en termostaattia vaihtais. Kesällähän noi koneet käy tunnetusti melko kuumana niin eikö ole parempi että on vähän viileempi termari :roll:
230 C 1978
Vastaa Viestiin