320 cdi ei käynnisty (EPC, visit workshop)
320 cdi ei käynnisty (EPC, visit workshop)
Että semmoinen paska... Kyseessä siis w210 320 cdi -00
Kotipihasta lähtiessä 100m kiihdytyksen jälkeen infonäyttöön tuli teksti "EPC, electronic power control, visit workshop" ja auto sammui tien poskeen.
Ensimmäisellä uudelleenstarttauksella kone hörähti hieman, kuitenkaan lähtemättä käyntiin. Kolmannen tai neljännen starttausyrityksen jälkeen konetilasta kuskin puolelta nousi pieni savukiehkura joka tuoksahti vanhalle ylikuormitetulle putkiradiolle.
Startti pyöri hyvin vaivalloisesti, suorastaan laiskasti, ja piti pientä outoa vaikerruksenomaista sivuääntä.
Akku on vasta hiljattain vaihdettu, kuin myös laturi, kuin myös ruiskupumppu, kuin myös, kuin myös, kuin myös...
Alkaa olemaan usko jo vähissä näihin "jaloihin etenemisen muotoihin"...
Onko kenelläkään mitään hyviä vihjeitä/neuvoja???
Kotipihasta lähtiessä 100m kiihdytyksen jälkeen infonäyttöön tuli teksti "EPC, electronic power control, visit workshop" ja auto sammui tien poskeen.
Ensimmäisellä uudelleenstarttauksella kone hörähti hieman, kuitenkaan lähtemättä käyntiin. Kolmannen tai neljännen starttausyrityksen jälkeen konetilasta kuskin puolelta nousi pieni savukiehkura joka tuoksahti vanhalle ylikuormitetulle putkiradiolle.
Startti pyöri hyvin vaivalloisesti, suorastaan laiskasti, ja piti pientä outoa vaikerruksenomaista sivuääntä.
Akku on vasta hiljattain vaihdettu, kuin myös laturi, kuin myös ruiskupumppu, kuin myös, kuin myös, kuin myös...
Alkaa olemaan usko jo vähissä näihin "jaloihin etenemisen muotoihin"...
Onko kenelläkään mitään hyviä vihjeitä/neuvoja???
Ratsastaminen on ruoalla leikkimistä!
Lähtisin vikaa katsomaan nuista o-renkaista jotka on suodattimen ja siirtopumpun välissä,on halvin remppa.
Myös suuttimien ohivuodot voi aiheuttaa häippää ja sitten tuo siirtopumppu.
Oletko vaihtanut polttoaine suodattimen milloin.
Onhan tankissa varmasti polttoainetta?
tässä yksi juttu aiheesta ja haulla löytyy lisää.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... irtopumppu
Myös suuttimien ohivuodot voi aiheuttaa häippää ja sitten tuo siirtopumppu.
Oletko vaihtanut polttoaine suodattimen milloin.
Onhan tankissa varmasti polttoainetta?
tässä yksi juttu aiheesta ja haulla löytyy lisää.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... irtopumppu
Siirtopumppu vaihdettiin n.25tkm sitten ja samalla suuttimien ohivuodot mitattiin.
Polttoaine suodatin vaihdettu 14tkm sitten.
Tankissa liene n.20 l polttoainetta.
Minkään sortin polttoaine vuotoa ei ainakaan päällisin puolin tarkasteltuna löydy, eikä haisekaan naftalle.
Ihmetyttää startin vaikeahko (ikään kuin olisi virrat vähissä) pyöriminen.
Ja se savukiehkura...?
Huh-huh...
Polttoaine suodatin vaihdettu 14tkm sitten.
Tankissa liene n.20 l polttoainetta.
Minkään sortin polttoaine vuotoa ei ainakaan päällisin puolin tarkasteltuna löydy, eikä haisekaan naftalle.
Ihmetyttää startin vaikeahko (ikään kuin olisi virrat vähissä) pyöriminen.
Ja se savukiehkura...?
Huh-huh...

Ratsastaminen on ruoalla leikkimistä!
Eikö tuossa ole starttimoottori vasemmalle, siis kuskin puolella? Olisikohan moottori kuumentunut ja muutama käämikierros palanut oikosulkuun ja samalla ne savut päässeet karkaamaan starttimoottorista?
Noihin käynnistysongelmiin jään mielenkiinnolla odottelemaan kommentteja. Paljonkos tällä oli kilometrejä kun noinkin paljon osia on uusittu? Vai onko Vehossa vaihdettu toimivia osia uuteen ja perinteisesti todettu että vielä joku muu toistaiseksi tunnistamaton osa pitää vaihtaa.
Noihin käynnistysongelmiin jään mielenkiinnolla odottelemaan kommentteja. Paljonkos tällä oli kilometrejä kun noinkin paljon osia on uusittu? Vai onko Vehossa vaihdettu toimivia osia uuteen ja perinteisesti todettu että vielä joku muu toistaiseksi tunnistamaton osa pitää vaihtaa.
No niin, kävin äsken yrittämässä käynnistystä antaen apuvirtaa tuosta Sprinteristä ja täytyy todeta, jotta njet-njet.
Se, mikä on suorastaan mielenkiintoista tuossa eemelissä, niin startatessa, sekä omin voimin kuin myös apuvirralla höystettynä, auton sisä- ja mittarivalot elävät aivan omaa elämäänsä, eli välkkyvät startin tahtiin kuin olisi Onnelan diskoteekissä.
Kuulostaisiko kenties maahäikältä?
Nyt, hyvät herrat, hyvät vihjeet olisivat kultaakin kalliimpia.
Takatasku ei nimittäin kohta kestä jatkuvaa "Vehoilua".
DBFI kun kyseli, niin kyseinen komposti on viihtynyt tien päällä n. 190tkm.
Paikallisella Veholla tuo siirtopumppu vaihdettiin uuteen, kun oli kuulemma mennyt aivan paskaksi. Muutama päivää operaation jälkeen soittivat ja kertoivat, että pumppuun saa nykyään myös "korjaussarjan", mutta kun uusi oli jo ollut keulalla useamman sataa kilometriä, niin anteeks ja kiitos.
Prkl...
Se, mikä on suorastaan mielenkiintoista tuossa eemelissä, niin startatessa, sekä omin voimin kuin myös apuvirralla höystettynä, auton sisä- ja mittarivalot elävät aivan omaa elämäänsä, eli välkkyvät startin tahtiin kuin olisi Onnelan diskoteekissä.
Kuulostaisiko kenties maahäikältä?
Nyt, hyvät herrat, hyvät vihjeet olisivat kultaakin kalliimpia.
Takatasku ei nimittäin kohta kestä jatkuvaa "Vehoilua".
DBFI kun kyseli, niin kyseinen komposti on viihtynyt tien päällä n. 190tkm.
Paikallisella Veholla tuo siirtopumppu vaihdettiin uuteen, kun oli kuulemma mennyt aivan paskaksi. Muutama päivää operaation jälkeen soittivat ja kertoivat, että pumppuun saa nykyään myös "korjaussarjan", mutta kun uusi oli jo ollut keulalla useamman sataa kilometriä, niin anteeks ja kiitos.
Prkl...
Ratsastaminen on ruoalla leikkimistä!
Kiitos vihjeestä, mutta kun kosla ei vuoda pisaraakaan naftaa, eikä edes haise sille. Se startin vaikea pyöriminen ihmetyttää.e320 kirjoitti:Viekää Reijon Dieseliin niin tulee kuntoon puoleen hintaan. Mulla tuli sama ilmoitus tien päällä kun polttoaineputki irtos vauhdissa. Jos on pumpputöitä yms. tehty niin voi olla sama källi eli asentaja jättänyt jonkun liitoksen löysälle ja paine pössäyttää sen irti.
Ratsastaminen on ruoalla leikkimistä!
Oli niin tai näin RD:llä saat parempaa palvelua puoleen hintaan kuin Ecu-men autosta.Vee kirjoitti:Kiitos vihjeestä, mutta kun kosla ei vuoda pisaraakaan naftaa, eikä edes haise sille. Se startin vaikea pyöriminen ihmetyttää.e320 kirjoitti:Viekää Reijon Dieseliin niin tulee kuntoon puoleen hintaan. Mulla tuli sama ilmoitus tien päällä kun polttoaineputki irtos vauhdissa. Jos on pumpputöitä yms. tehty niin voi olla sama källi eli asentaja jättänyt jonkun liitoksen löysälle ja paine pössäyttää sen irti.
320cdi -00. Aluksi ei lähtenyt joka kerta käyntiin startatessa, sitten hyytyi kesken ajon matkalla korjaamolle. Pitkällä starttaamisella matka kuitenkin jatkui.
Pari kertaa ennen tätä startti pyöritti hyvin, ei vain lähtenyt. Lisävirtaa tarvittiin pari kertaa ja silloin lähti. Vaihdoin sitten akunkin.
Kone kun saattaa pyöriä startatessa hyvän kuuloisesti, mutta polttoaineen paineen saamiseen virtaa ei ehkä riitäkkään.
Polttoaineen paineensäädin osoittautui viimeiseksi vaihtoehdoksi vialle.
Sen vaihdon jälkeen on lähtenyt ja toiminut.
Merkkivalot eivät kuitenkaan startatessa mainittavasti välkkyneet.
Pari kertaa ennen tätä startti pyöritti hyvin, ei vain lähtenyt. Lisävirtaa tarvittiin pari kertaa ja silloin lähti. Vaihdoin sitten akunkin.
Kone kun saattaa pyöriä startatessa hyvän kuuloisesti, mutta polttoaineen paineen saamiseen virtaa ei ehkä riitäkkään.
Polttoaineen paineensäädin osoittautui viimeiseksi vaihtoehdoksi vialle.
Sen vaihdon jälkeen on lähtenyt ja toiminut.
Merkkivalot eivät kuitenkaan startatessa mainittavasti välkkyneet.
Vee kirjoitti: Takatasku ei nimittäin kohta kestä jatkuvaa "Vehoilua".
Prkl...
Älä älä hyvä mies vie melkein 10 vuotta vanhaa autoa v..lle. Ei ei ei. Kyllä nyt etit jonniin järkevän hintasen pajan.
Tampereella esim. Vänttinen tai Helenius. Alan piireissä pidetään noiden leimoja kirjassa parempina, kuin v....n...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Kuulostaa kovasti siltä, että olisi korkeapainepumppu jumissa... Moottoria voisi koittaa pyörittää kampiakselin päästä, on tosin siinä mallissa vähän ahdasta.
Jos pumppu on jumissa, niin vaarana on myös että menee paljon muutakin rikki, mm. jako voi mennä pieleen = moottorin yläkerta valmis.
Jos pumppu ahistaa, niin jakoketju AINA vaihtoon.
Hajosiko pumppu viimeksi niin, että sieltä lähti oikein lastua liikkeelle? Jos lähti, niin onhan autoon vaihdettu pumpun hajoamisen jälkeen tankki, polttoaineen esilämmitin, mahdollinen polttoaineen jäähdytin, suodatin kotelo, rail-putki, säätöventiili, paluuletkut ja suuttimet, sekä pesty ja huuhdeltu kaikki auton alla menevät putket? Jos ei, niin en ihmettelisi että uusi pummu olisi hajonnut. Eli korjaamo ei ole noudattanut korjauksessa tehtaan ohjeita.
Eli älä koita enempää, enne kun vika on paikallistettu, ettei tule suurempaa tuhoa!
Toivottavasti on joku halvempi vika...
Jos pumppu on jumissa, niin vaarana on myös että menee paljon muutakin rikki, mm. jako voi mennä pieleen = moottorin yläkerta valmis.
Jos pumppu ahistaa, niin jakoketju AINA vaihtoon.
Hajosiko pumppu viimeksi niin, että sieltä lähti oikein lastua liikkeelle? Jos lähti, niin onhan autoon vaihdettu pumpun hajoamisen jälkeen tankki, polttoaineen esilämmitin, mahdollinen polttoaineen jäähdytin, suodatin kotelo, rail-putki, säätöventiili, paluuletkut ja suuttimet, sekä pesty ja huuhdeltu kaikki auton alla menevät putket? Jos ei, niin en ihmettelisi että uusi pummu olisi hajonnut. Eli korjaamo ei ole noudattanut korjauksessa tehtaan ohjeita.
Eli älä koita enempää, enne kun vika on paikallistettu, ettei tule suurempaa tuhoa!
Toivottavasti on joku halvempi vika...
Näin OT:na niin kannattaa välttää tuota Reijon Dieseliä kun ruttoa
Siis todella tylyä palvelua ja halvaksikaan ei voi sanoa edes vehoon verrattuna! Firman pajeron käytin siellä pumpun/hehkujen ym. tarkastuksessa ja mitä jäi käteen? Reilu 1000e lasku ja kukaan ei edes kertonut mitä autolle oli tehty vaikka kuinka koitti kysellä
Kun kyseli esim. että tarkistettiinko noita hehkuja ja tyly vastaus tuli mumisten: emmä tiiä, kai se Erkki (tai kuka nyt olikaan) katto ne. Eikä niitä ollut edes katsottu muista sovituista hommista nyt puhumattakaan. Muista en tiedä mutta minusta on kiva saada selvitys mitä autolle on tehty jos joutuu yli tonnin maksamaan huollosta
Muutenkaan en ole keltään kuullut hyvää sanottavaa kyseisestä puljusta. Jatkossa firman autot menee Kymen-dieseliin vaikka sinne yleensä joutuukin vähän jonottamaan.



Muutenkaan en ole keltään kuullut hyvää sanottavaa kyseisestä puljusta. Jatkossa firman autot menee Kymen-dieseliin vaikka sinne yleensä joutuukin vähän jonottamaan.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Lohdutukseksi voin sanoa, että kyllä niitä diesel-korjaamo yrittäjiä on ympäri maata aivan yhtä rahanahneita. Nimenltä mainitsemattoman dieselkorjaamon täällä länsi-Suomessa kun pyysin autoon vikakoodianalyysin, sai siinä samalla varaosa -ja korjauskustannuksen.jarkki kirjoitti:Näin OT:na niin kannattaa välttää tuota Reijon Dieseliä kun ruttoaSiis todella tylyä palvelua ja halvaksikaan ei voi sanoa edes vehoon verrattuna! Firman pajeron käytin siellä pumpun/hehkujen ym. tarkastuksessa ja mitä jäi käteen? Reilu 1000e lasku ja kukaan ei edes kertonut mitä autolle oli tehty vaikka kuinka koitti kysellä
Kun kyseli esim. että tarkistettiinko noita hehkuja ja tyly vastaus tuli mumisten: emmä tiiä, kai se Erkki (tai kuka nyt olikaan) katto ne. Eikä niitä ollut edes katsottu muista sovituista hommista nyt puhumattakaan. Muista en tiedä mutta minusta on kiva saada selvitys mitä autolle on tehty jos joutuu yli tonnin maksamaan huollosta
![]()
Muutenkaan en ole keltään kuullut hyvää sanottavaa kyseisestä puljusta. Jatkossa firman autot menee Kymen-dieseliin vaikka sinne yleensä joutuukin vähän jonottamaan.
Kustannus olisi ollut töineen tonnin paikkeilla ja varaosista paineentunnistin sekä herätesuuttimen kustannus oli kolminkertainen mitä osat maahantuojalla maksaa. Tässä tapauksessa kun vaihdoin itse osat, maksoi tunnin töineen kolmasosa kustannusarviosta. ( Kysymyksessä oleva auto oli tuttavan Ford Mondeo TCDi)
Outu juttu sillä minä olen saanut sieltä hyvää palvelua. Ainut negaatio tuli erään työvirheen myötä mutta sekin asia selvisi lopulta mallikkaasti.jarkki kirjoitti:Näin OT:na niin kannattaa välttää tuota Reijon Dieseliä kun ruttoaSiis todella tylyä palvelua ja halvaksikaan ei voi sanoa edes vehoon verrattuna! Firman pajeron käytin siellä pumpun/hehkujen ym. tarkastuksessa ja mitä jäi käteen? Reilu 1000e lasku ja kukaan ei edes kertonut mitä autolle oli tehty vaikka kuinka koitti kysellä
Kun kyseli esim. että tarkistettiinko noita hehkuja ja tyly vastaus tuli mumisten: emmä tiiä, kai se Erkki (tai kuka nyt olikaan) katto ne. Eikä niitä ollut edes katsottu muista sovituista hommista nyt puhumattakaan. Muista en tiedä mutta minusta on kiva saada selvitys mitä autolle on tehty jos joutuu yli tonnin maksamaan huollosta
![]()
Muutenkaan en ole keltään kuullut hyvää sanottavaa kyseisestä puljusta. Jatkossa firman autot menee Kymen-dieseliin vaikka sinne yleensä joutuukin vähän jonottamaan.