w202 c180 jälkiahtaminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
ceemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 08.02.2007 14:49
Paikkakunta: Lapland

..

Viesti Kirjoittaja ceemeli »

Poroja hyvinkin,niitä kun näillä lakeuksilla piisaa.Haitaksi asti...
[Max]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 01.01.2008 16:18

Viesti Kirjoittaja [Max] »

Jube kirjoitti:
veskola kirjoitti:Päästötesti tarkoitti siis sitä VTT:n testiä, joka maksaa sen tonnin tai pari. Se menee läpi tai sitten ei mene, mutta rahat menee kuitenkin. Itse ahtaminen nyt onnistuu ihan peruskaavalla, eli teetetään tarvittavat osat ja pultataan paikalleen. Nyt on mennyt jo 5 tonnia rahaa.
Tuo on hyvä pointti, että todellakin tuossa vaiheessa on mennyt se min. 5000€! Voimansiirto on vielä tällä rahalla vakio, samoin kuin moottorin sisuskalut...

On tullu auton rakentamisessa huomattua, että mitä tahansa teet niin sen 1000-1500€ menee ihan pikku hilpetööriin jota haet joka toinen päivä rauta tai vst. kaupasta 50-100€:lla :roll:

on teillä kalliit harrastukset, vai onko mersujen jälkiahtaminen vaan jotenki muita autoja kalliimpaa?
Pahoittelen topicista aiheesta poikkeamista mutta erään 2litraisen bensa vaparin turbotukseen meni rahaa seuraavasti:
t3 garrett 300€, suuttimet 200€, ahtopaineen säädin 50€, 500straliksen leikelty cooleri (hitaukset yms) 50€, audista öljynlauhdutin 50€, kannentiiviste+kannenpultit 45€, vakio pakosarjaan mutka jotta ahdin yläpuolelle 20€, ahtoputket ja pakoputkisto 200€ (home made), bensanpaineensäädin 65€, dumppi 80€. Klemmareihin, öljyihin ja nesteisiin voi heittää vaikka 100€.

nopeasti päässä laskettuna tulee reipas 1000€

Tällä setillä kyseinen ex vapari lentää ihan kohtuullisesti budjettiin nähden. En ottanut kantaa voimansiirron budjettiin, koska se ei ilmeisesti 5000€ budjettiin mahdu :roll:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin eihän tollanen mosselmanin bolt on kitti maksa juuri mitään. Ja on vimpanpäälle ;) Uusista osista tietenki eikä mitään parin satasen väljiä vanhoja roskia. ja On bolt-on!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
[Max]
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 01.01.2008 16:18

Viesti Kirjoittaja [Max] »

syytön minä siihen olen jollei olla itse valmiita tekemään mitään, siitä saa sitten maksaa.
tuntuu että nykyaikana kaiken pitäis olla bolt-on kamaa.
itse tekisin toisin, mutta sehän on jokaisen oma asia.

edit: tuohon hintaan joku viripaja ahtaa sen autos, eikä tarvi ite tehä YHTÄÄN mitään.
Avatar
ceemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 08.02.2007 14:49
Paikkakunta: Lapland

Viesti Kirjoittaja ceemeli »

Juu täytyypä myöntää että [Max]:in kanssa samoilla linjoilla mennään kun onhan noita vermeitä ahdettu jos jonkilaisia ja kun täällä aloitin ketjun että jos joku olisi ehtinyt vastaavan vehkeen värkkäillä niin innolla oisin kokemuksia kuunnellut mutta ei ollut moista vermettä kukaan ahtanut..Alkoi tulemaan vaan tuota peetä että kun on kallista ja onko järkee...Että vaihda tekniikka jne jne...Noilla kommenteilla onko koko auton rakentamisessa mitään järkeä...No sepä yks ja sama auto tosiaan meni mäsäksi sitä rataa koko homma jäi ja nyt mennään dieselin voimalla eespäin mutta mielenkiinnolla katsellaan sivusta kuinka täällä nämä viisaat sijoittaa rahansa "oikein" autoonsa!...
Vastaa Viestiin