w202 c180 jälkiahtaminen
Jube kirjoitti:Tuo on hyvä pointti, että todellakin tuossa vaiheessa on mennyt se min. 5000€! Voimansiirto on vielä tällä rahalla vakio, samoin kuin moottorin sisuskalut...veskola kirjoitti:Päästötesti tarkoitti siis sitä VTT:n testiä, joka maksaa sen tonnin tai pari. Se menee läpi tai sitten ei mene, mutta rahat menee kuitenkin. Itse ahtaminen nyt onnistuu ihan peruskaavalla, eli teetetään tarvittavat osat ja pultataan paikalleen. Nyt on mennyt jo 5 tonnia rahaa.
On tullu auton rakentamisessa huomattua, että mitä tahansa teet niin sen 1000-1500€ menee ihan pikku hilpetööriin jota haet joka toinen päivä rauta tai vst. kaupasta 50-100€:lla![]()
on teillä kalliit harrastukset, vai onko mersujen jälkiahtaminen vaan jotenki muita autoja kalliimpaa?
Pahoittelen topicista aiheesta poikkeamista mutta erään 2litraisen bensa vaparin turbotukseen meni rahaa seuraavasti:
t3 garrett 300€, suuttimet 200€, ahtopaineen säädin 50€, 500straliksen leikelty cooleri (hitaukset yms) 50€, audista öljynlauhdutin 50€, kannentiiviste+kannenpultit 45€, vakio pakosarjaan mutka jotta ahdin yläpuolelle 20€, ahtoputket ja pakoputkisto 200€ (home made), bensanpaineensäädin 65€, dumppi 80€. Klemmareihin, öljyihin ja nesteisiin voi heittää vaikka 100€.
nopeasti päässä laskettuna tulee reipas 1000€
Tällä setillä kyseinen ex vapari lentää ihan kohtuullisesti budjettiin nähden. En ottanut kantaa voimansiirron budjettiin, koska se ei ilmeisesti 5000€ budjettiin mahdu

niin eihän tollanen mosselmanin bolt on kitti maksa juuri mitään. Ja on vimpanpäälle
Uusista osista tietenki eikä mitään parin satasen väljiä vanhoja roskia. ja On bolt-on!

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juu täytyypä myöntää että [Max]:in kanssa samoilla linjoilla mennään kun onhan noita vermeitä ahdettu jos jonkilaisia ja kun täällä aloitin ketjun että jos joku olisi ehtinyt vastaavan vehkeen värkkäillä niin innolla oisin kokemuksia kuunnellut mutta ei ollut moista vermettä kukaan ahtanut..Alkoi tulemaan vaan tuota peetä että kun on kallista ja onko järkee...Että vaihda tekniikka jne jne...Noilla kommenteilla onko koko auton rakentamisessa mitään järkeä...No sepä yks ja sama auto tosiaan meni mäsäksi sitä rataa koko homma jäi ja nyt mennään dieselin voimalla eespäin mutta mielenkiinnolla katsellaan sivusta kuinka täällä nämä viisaat sijoittaa rahansa "oikein" autoonsa!...