MIKROKYTKIN 230 TE VM.91
MIKROKYTKIN 230 TE VM.91
MULLA ON SAHANNUT VÄLILLÄ KIERROKSET YLÖS JA ALAS JA VALILLÄ SAMMUU KOKO AUTO KUN PAINAA KYTKIMEN POHJAAN!ESIM.VALOIHIN MENTÄESSÄ.ONKO VIKA MIKROKYKIMESSÄ VAI MISSÄ?
EI LÖYTÄNY MISTÄÄ MITÄÄN VIKAA VEHOLLA JA NE ETSIKIN SITÄ PARI ERI KERTAA
EI LÖYTÄNY MISTÄÄ MITÄÄN VIKAA VEHOLLA JA NE ETSIKIN SITÄ PARI ERI KERTAA
Sama täällä
Onko sellasta vikaa, että kierrokset jäävät joka kasun polkaisulla
hieman ylemmäs, esim. 1000 -> 1500 -> 2000, nousee lopulta jopa
yli 3000 kierroksen. Kierrokset pysyy ylhäällä vaikka kuinka kutittelisi
polkimella, mutta kun käyttää virta-avainta 0,2 sekuntia sammutus-
asennossa, niin tyhjäkäyntikierrokset palaavat heti normaaliksi.
Eli minkään näköisestä vivustojen jumittamisesta ei ole kyse (Veholla
käskivät vaan rasvaamaan nivelet
).
Joskus taas tyhjäkäynti häviää kokonaan, mutta useimmiten se on
pitkän ajonkin jälkeen luokkaa 1200 rpm.
Että mitkäköhän komponentit viimekädessä vaikuttavat tyhjäkäynnin
suuruuteen ja mikä mittaa moottorin käyntinopeuden?
Jonkinlainen sähköinen vika se ilmeisesti on kun sen voi resetoida
käyttämällä avainta sammutusasennossa (ei auta kuitenkaan silloin
kun tyhjäkäynti häviää kokonaan)
Joten nyt kaikki joilla on kokemusta vastaavasta murheesta ja
tietoa sen korjaamisesta, niin antakaahan kuulua.
Kaikkien sytytyspuolen kulutusosien vaihdolla vika ei korjaannu,
joten hieman syvällisempää pohdintaa asia vaatinee.
PS. Sori Olle1972 kun vuodattelin sinun topiikkisi alle, mutta
murheemme kuulosti niin samanlaiselta .... vai kuulostiko sinusta?

Onko sellasta vikaa, että kierrokset jäävät joka kasun polkaisulla
hieman ylemmäs, esim. 1000 -> 1500 -> 2000, nousee lopulta jopa
yli 3000 kierroksen. Kierrokset pysyy ylhäällä vaikka kuinka kutittelisi
polkimella, mutta kun käyttää virta-avainta 0,2 sekuntia sammutus-
asennossa, niin tyhjäkäyntikierrokset palaavat heti normaaliksi.
Eli minkään näköisestä vivustojen jumittamisesta ei ole kyse (Veholla
käskivät vaan rasvaamaan nivelet

Joskus taas tyhjäkäynti häviää kokonaan, mutta useimmiten se on
pitkän ajonkin jälkeen luokkaa 1200 rpm.
Että mitkäköhän komponentit viimekädessä vaikuttavat tyhjäkäynnin
suuruuteen ja mikä mittaa moottorin käyntinopeuden?
Jonkinlainen sähköinen vika se ilmeisesti on kun sen voi resetoida
käyttämällä avainta sammutusasennossa (ei auta kuitenkaan silloin
kun tyhjäkäynti häviää kokonaan)
Joten nyt kaikki joilla on kokemusta vastaavasta murheesta ja
tietoa sen korjaamisesta, niin antakaahan kuulua.
Kaikkien sytytyspuolen kulutusosien vaihdolla vika ei korjaannu,
joten hieman syvällisempää pohdintaa asia vaatinee.
PS. Sori Olle1972 kun vuodattelin sinun topiikkisi alle, mutta
murheemme kuulosti niin samanlaiselta .... vai kuulostiko sinusta?

230 CE -88
JOO VÄLILLÄ NE KIERROKSET JÄÄ YLÖS JA SIT KESTÄÄ HETKEN KUN PALAUTUU!EN OLE KOITTANU AVAIN KIKKAA VIELÄ(TÄNÄÄN EHKÄ)
JA IHMETYTTÄÄ SE MIKS SAMMUU AJON JÄLKEEN KU JÄÄ ESIM.VALOHIN
VEHOLLA NE SÄÄTELI JA TUTKI MUT EI LÖYTÄNY VIKAA
SAMAT VAIVAT MEILLÄ TUNTUU OLEVAN
EIKÄ HAITTAA TARINAN PITUUS SILLÄ ME TARVITAAN VAAN APUA/NEUVOA ONGELMAAN
JA IHMETYTTÄÄ SE MIKS SAMMUU AJON JÄLKEEN KU JÄÄ ESIM.VALOHIN
VEHOLLA NE SÄÄTELI JA TUTKI MUT EI LÖYTÄNY VIKAA
SAMAT VAIVAT MEILLÄ TUNTUU OLEVAN
EIKÄ HAITTAA TARINAN PITUUS SILLÄ ME TARVITAAN VAAN APUA/NEUVOA ONGELMAAN

Jääkö sullakin olle1972 kierrokset välillä jopa yli kahteen tonniin,
vai onko ylikierrokset maltillisemmat?
Toisessa topicissa kaveri kyseli onko suurempaa haittaa jos jättää
tyhjäkäyntimoottorin johdot kokonaan irti, kun silloin kuulemma
tyhjäkäynti pelaisi hänellä parhaiten.
Ajattelin kokeilla samaa kikkaa myös omaani, toki ei sillä todellinen
vika korjaannu, mutta testataan.
Alkakaahan lähetellä niitä korjausehdotuksia ettei tämä
jää pelkästään kahden "epätoivoisen" jutusteluksi
vai onko ylikierrokset maltillisemmat?
Toisessa topicissa kaveri kyseli onko suurempaa haittaa jos jättää
tyhjäkäyntimoottorin johdot kokonaan irti, kun silloin kuulemma
tyhjäkäynti pelaisi hänellä parhaiten.
Ajattelin kokeilla samaa kikkaa myös omaani, toki ei sillä todellinen
vika korjaannu, mutta testataan.
Alkakaahan lähetellä niitä korjausehdotuksia ettei tämä
jää pelkästään kahden "epätoivoisen" jutusteluksi

230 CE -88
Edellisessä autossani 230Te -91 oli sama ongelma. Käytin sitä tässä paikallisessa merkkiliikkeessä pari eri kertaa mut eivät saaneet kuntoon säätivät ensimmäisellä kerralla seosta rikkaammalle (reiästä ilman suodattimen läpi) ei vaikutusta. Toisella kerralla puhdistivat tyhjäkäynnin säätö moottorin mutta silläkään ei vaikutusta. Toisen kerran jälkeen kotiin ajellesani, kun meinas jo v.tuttaa niin rupesin itse kurkkimaan mikä siellä oikein vois olla ja kuin ollakkaan huomasin kaasuvivuston palautus jousen olevan poikki. Eli vivusto ei palautunut mikrokytkimelle asti eikä tyhjäkäynnin säätömoottori ruvennut siis tyhjäkäyntiä säätämään. Kävin kertomassa myös korjaamolle vian ja ihmettelin heidän ammattitaitoaan niin tekivät sit hyvitykseksi seuraavam huollon ilmaiseksi, tai siis maksoin sen jo etukäteen turhina korjaamo käynteinä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Itsellä samat viat... Eri auto, eli 180c w202 vm.96.
Yksi jousi sieltä on poikki, mutta en löydä sille paikkaa...
Kun yritin sitä laittaa nipparilla johonkin about sopivaan
paikkaan niin katosi tyhjäkäynti kokonaan, ei auttanut, vaikka irroitin taas sen jousen... Olisiko jollain apuja?
Yksi jousi sieltä on poikki, mutta en löydä sille paikkaa...
Kun yritin sitä laittaa nipparilla johonkin about sopivaan
paikkaan niin katosi tyhjäkäynti kokonaan, ei auttanut, vaikka irroitin taas sen jousen... Olisiko jollain apuja?
Mese on vaan aina Mese;-)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Ylijänniterelellä edellä tarkoitettiin sellaista n. 30x40mm kanttiinsa ja n. 60mm korkeaa kirkasta peltikuorista releä jonka yläpäädyssä muovikansi jonka alla yksi tai kaksi lattasulaketta (10A). Kyseinen mokkula löytyy w201 ja w202 ja tais olla myös w124 mallisskin akun takaa, muovilevyn alta. Ihan siinä ECU:n vierestä siis.Talkkari71 kirjoitti:Jos saa kysyä aloittelija niin mikä koppa kyseessä?
Joko toinen tai molemmat sulakkeet voi olla palaneet tai itse relessä juotokset sisällä rapsahtaneet.
Onkos pulma-autoissa asr:ää? Jos kyseinen härveli on vikatilassa niin tyhjäkäynti voi olla 2000-2500rpm jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen. Mutta ajan kuluessa putoaa kiekat normaaliksi kun odottelee noin puoli minuuttia tai ehkä vähän enemmän.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
kierrosten humpaaminen johtuu kuluneesta ilmamäärämittarista.
lisätään tännekkin.
itselläni ollut kolmessa sama vika (tyhjäkäynti humpannut tai pysynyt korkealla jonkun aikaa)joka korjaantui uusilla potikoilla kiitos atlaksen.
tilattaisko lisää
tälläiseksi ne kuluvat ja alkavat temppuilemaan jos releissä/tyhjäkäyntimoottorissa ei ole vikaa.

tältä sen kuuluisi näyttää
[/quote]
lisätään tännekkin.
itselläni ollut kolmessa sama vika (tyhjäkäynti humpannut tai pysynyt korkealla jonkun aikaa)joka korjaantui uusilla potikoilla kiitos atlaksen.


tälläiseksi ne kuluvat ja alkavat temppuilemaan jos releissä/tyhjäkäyntimoottorissa ei ole vikaa.

tältä sen kuuluisi näyttää

Mercedes-Benz forever