312D -96 etujarrut ovat finaalissa, levyt ravistavat ja ovat täysin loppu. Mittarissa 300tkm.
Onko jotain perustavaa laatua olevia asioita ja vinkkejä, joita kannattaisi ottaa huomioon jarrurempassa.
Motonetistä lähtisi levyt alle 40e/kpl:
212D/310D/312D/412D ja 314//414 Eteen JÄÄHD 22-5652 39.90e
Merteilistä 65e/kpl
Minkälaisia kokemuksia porukalla on levyjen vaihdosta? Irtoaako helposti kotikonstein vai tarvitaanko voimaa + lämpöä? Eikös noiden _pitäisi_ irrota ihan helposti!?
Entä palat? Ostin joskus takajarrupalat Motonetistä ja ne olivat todella syvältä. Onkohan tilanne vielä sama?
Satula + sylinterit pitäisi myös herkistellä. Löytyykö siihen keneltäkään hyviä pointtereita?!
...vai kannattaako homma jättää suoraan ammattilaiselle? Onko kokemuksia hyvistä puljuista pääkaup. seudulla?
Sprinterin etujarrut remontin tarpeessa
Onnistuu hyvin kotikonstein tuo levyjen vaihto. Itse kuukausi sitten vaihdoin levyt ja palat. Osat otin motonetistä. Levyt on ihan ok ja paloissa ei ole muuta sanomista kuin että ne tahtoo kititstä jarruttaessa.
Lämpöä ei pitäisi tarvita, no voimaahan aina mersurempassa tarvii
Se ristipää pultti joka pitää levyä kiinni navassa on yleensä tiukassa, että varaudu se poraamaan. Ja kannattaa myös satulan/liukutappien kumit uusia samalla.
Lämpöä ei pitäisi tarvita, no voimaahan aina mersurempassa tarvii

BMW 530 dA Touring
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Belarus 525 Progress 4x4 -84
ex.
Sprinter 312D Bus
Vito 110d
Sprinter 208D
Omaani tein joskus jarrurempan motonetin osilla ja parin kuukauden päästä tein saman remontin kl:n mersun alkuperäis osilla. Syynä oli juurikin tuo jarrutaessa kuuluva he...nen vinkuna. Toisen remontin jälkeen oli hiljaiset jarrut. Ei tainnut loppupelissä tulla kovinkaan suurta hinta eroa. Mutta 2 kertaan kun tekee niin alkaa maksamaan 

Omaani laitoin eteen KL-ltä Boschin valmisteet ja taakse motonetin levyt. Tuli tekemään noin 200€ koko setti. Ei ainakaan takajarrut ole vielä vinkuneet.... 

W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Re: Sprinterin etujarrut remontin tarpeessa
Nonii, nyt homma on tehty ja tässä raportti:
- Ristipääruuvi, joka kiinnittää levyn napaan, oli kovaa kiinni, kuten täällä peloteltiinkin. Lähti kuitenkin 'nätisti' irti lämmöllä molemmilta puolilta. Ilman pilliä varmaankin pora olisi ollut seuraava valinta.
- Liukutappien pultit (Torx45) lähtivät suht. nätisti irti.
- Satulan pultit (19mm) vaativat yli metrin varren ja paljon voimaa.
- Vanhat levyt olivat niin ruosteessa sisäpuolelta, että vaati voimaa ja aikaa naputella ne irti navasta.
- Satulan liukupinnat olivat suht. kuluneet, varovasti viilaamalla niistä sai kuin uudet.
- Liukutapit suht. pikeentyneet, varovasti hienolla hiekkapaperilla niistäkin sai kuin uudet.
- Noissa yksimäntäisissä sylinterin painaminen sisään on onneks helppoa.
- Motonetin levyt n. 40e/kpl tuntuisvat olevan jees.
- Palat hain Merteilistä 65e ja ne ovat OK. Motonetin 40e settiä ei ole hirveästi kehuttu ja Veholta setti maksaa 110e. Noi oli snadisti viilatut asennusta helpottamaan, mutta tilaa tossa onneks on riittävästi.
- Tunnistimia ei tartte uusia, jos palat eivät ole ihan loppu.
- Kun kaikki on auki, niin samalla kannattaa ehdottomasti vaihtaa myös kumiletkut ja herkistellä nippoja, etteivät jämähdä.
- Ristipääruuvi, joka kiinnittää levyn napaan, oli kovaa kiinni, kuten täällä peloteltiinkin. Lähti kuitenkin 'nätisti' irti lämmöllä molemmilta puolilta. Ilman pilliä varmaankin pora olisi ollut seuraava valinta.
- Liukutappien pultit (Torx45) lähtivät suht. nätisti irti.
- Satulan pultit (19mm) vaativat yli metrin varren ja paljon voimaa.
- Vanhat levyt olivat niin ruosteessa sisäpuolelta, että vaati voimaa ja aikaa naputella ne irti navasta.
- Satulan liukupinnat olivat suht. kuluneet, varovasti viilaamalla niistä sai kuin uudet.
- Liukutapit suht. pikeentyneet, varovasti hienolla hiekkapaperilla niistäkin sai kuin uudet.
- Noissa yksimäntäisissä sylinterin painaminen sisään on onneks helppoa.
- Motonetin levyt n. 40e/kpl tuntuisvat olevan jees.
- Palat hain Merteilistä 65e ja ne ovat OK. Motonetin 40e settiä ei ole hirveästi kehuttu ja Veholta setti maksaa 110e. Noi oli snadisti viilatut asennusta helpottamaan, mutta tilaa tossa onneks on riittävästi.
- Tunnistimia ei tartte uusia, jos palat eivät ole ihan loppu.
- Kun kaikki on auki, niin samalla kannattaa ehdottomasti vaihtaa myös kumiletkut ja herkistellä nippoja, etteivät jämähdä.
- Veijo