Ongelma on seuraavanlainen:
Sateella tai heti auton pesun jälkeen vetää lasit aivan tolkuttomaan huurteeseen. Ilmeisesti jokin veden poistoletku on tukossa, mutta mistä?
Sisäilmakierto ei ole jumissa ja raitisilmasuodatin on aivan uusi.
S202 lasit huurtuu
S202 lasit huurtuu
s204 -12
ex s202 -00
ex w124 -89
ex s202 -00
ex w124 -89
Todennäköisesti auton oikeella puolella oleva vedenpoistoreikä on tukossa ja vesi lilluu + höyrystyy kotelossa, josta puhallin sitten imaisee vesihuurut. Ja jos on oikein kunnolla tukossa, niin vesi tulvii puhaltimen kautta hanttarin jalkatilaan ja siitä taakse asti kastellen kaikki matot ja fyllingit, jotka onkin sitten varsin v-mäisiä irrotella ja kuivailla. Poistoputkessa konehuoneen puolella on jonkinmoinen kuminen takaiskuventtiili, joka tukkeutuu jo muutamasta koivunsiemenestä; se kannattaa nakata huitsin v*ttuun, niin pääsee paljon helpommalla. Ne tuulilasin edessä olevat muovit tarttee tietty ekaks irrottaa että pääsee sitä rööriä rassaan. Päällimuovit lähtee klipsuja painamalla irti ja se isompi hökötys on about kymmenellä ruuvilla, parilla mutterilla ja edestä klipsuilla kiinni.
Siinä on kyllä varsinainen suunnittelukukkanen. Pariin kertaan tänä vuonna joutunu jo rassaan ja kuivatteleen; edellisen tulvan jäljiltä lotisee vesi vieläkin lämppärin putkistossa.
Siinä on kyllä varsinainen suunnittelukukkanen. Pariin kertaan tänä vuonna joutunu jo rassaan ja kuivatteleen; edellisen tulvan jäljiltä lotisee vesi vieläkin lämppärin putkistossa.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kyllähän se oli justiin näin kuten Pasi sanoi. Vedenpoistoreikä oli tukossa ja koko kotelo aivan täynnä maatuneita lehtiä ym. Varmaan koko 12 vuoden aikana kerääntynyt paska siellä.
Mutta mutta, lasit huurtuu edelleen. Tilanne tulee esim esille kun auto on seissyt sateessa parkkipaikalla, lyön auton käymään, lasit vetävät paksuun huuruun eikä huurre poistu kun vasta liikkeellelähdön jälkeen. Vaikka puhallus olisi suunnattu kokonaan lasille ja nopeus täysillä, mitään ei tapahdu.
Ilmansäätönappula tuntuu toimivan ja sisäilmankiertonappikin, puhallus on selvästi "erilainen" kierron ollessa päällä. Kannattaisikohan toi raitisilmasuodatin nakata kokonaan mäkeen, eihän se tollanen VOI olla.
Tuossa karvalakkimallin ilmastoinnissa ei ole erikseen mitään huurteenpoistonappulaakaan, se ylin nappihan on takalasinlämmitin
Ilmastointikin on huollettu tänä kesänä ja toimii kyllä.
Eikä sisällä tuoksu jäädytysnestekkään että tuskin kenno vuotaa...
Mutta mutta, lasit huurtuu edelleen. Tilanne tulee esim esille kun auto on seissyt sateessa parkkipaikalla, lyön auton käymään, lasit vetävät paksuun huuruun eikä huurre poistu kun vasta liikkeellelähdön jälkeen. Vaikka puhallus olisi suunnattu kokonaan lasille ja nopeus täysillä, mitään ei tapahdu.
Ilmansäätönappula tuntuu toimivan ja sisäilmankiertonappikin, puhallus on selvästi "erilainen" kierron ollessa päällä. Kannattaisikohan toi raitisilmasuodatin nakata kokonaan mäkeen, eihän se tollanen VOI olla.
Tuossa karvalakkimallin ilmastoinnissa ei ole erikseen mitään huurteenpoistonappulaakaan, se ylin nappihan on takalasinlämmitin

Eikä sisällä tuoksu jäädytysnestekkään että tuskin kenno vuotaa...
230 C 1978
Jos sinne suodattimeen, putkistoon tai kennostoon on päässyt vettä, matoista puhumattakaan, niin kuivamiseen menee kyllä tovi. Vaikka meikäläisen tulvaongelma onkin ratkaistu, niin tänään kun aurinko paistoi koko päivän, oli illalla tuulilasi umpihuurussa sisältä. Ja melkein aina kun taukolämmityksen lyö päälle, vetää lasit samantien huuruun. Ja monasti käynnistäessä vetää tuulilasin huuruun 5-10 sekunniksi. No pääasia että ajossa pysyy vielä selkeänä. 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- Ahonen V
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
- Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
- Viesti:
Tästä topikista innostuneena putsailin eilen tuon kaukalon ja poistoreiät, sekä avarsin sitä "läppäventtiiliä" ettei mene tukkoon niin helposti.
Olihan siellä moskaa ihan riittämiin, mutta tukkoon asti ei ollut mennyt onneksi.
Muuten kohtuu v*ttumainen aukaista ne kaksi keskimmäistä klipsua siitä kannesta, tai sitten mulla oli väärä tekniikka
Olihan siellä moskaa ihan riittämiin, mutta tukkoon asti ei ollut mennyt onneksi.
Muuten kohtuu v*ttumainen aukaista ne kaksi keskimmäistä klipsua siitä kannesta, tai sitten mulla oli väärä tekniikka

S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
Juu kyllä on, multa meni poikki ne keskimmäiset klipsitAhonen V kirjoitti: Muuten kohtuu v*ttumainen aukaista ne kaksi keskimmäistä klipsua siitä kannesta, tai sitten mulla oli väärä tekniikka

230 C 1978