superturbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Petehri kirjoitti: Onko "vakio" alusta ratkaisuilla mahdollista päästä jopa MATALIA 10 sekan aikoja????
Näyttäis olevan, koska eikös Antti A:kin vetässyt 1,6s 60ft. Kyllä tuollaisilla kuuskytjalkaisilla kelpaa jo kisata. Loppunopeudet taitaa tulla jo ysin ajoissa vastaan, mutta siihenhän on talvi aikaa keksiä poppasoppia...

Hieno suoritus kaikenkaikkiaan. Ikävä etten päässyt itse paikalle ihmettelemään.
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

Milloin nähdään videota?
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Kovia aikoja ajettu. Kuka on tehnyt eskon kuulerin?
Voisi kysellä tuohon omaankin linttaan päivitysmallia.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

-coolereita toimitan mittatilauksena, samanlainen kuin omassa autossa , uusikoekäytetty, hyllyssä valmiina..... :wink:
8) -loppunopeuden puuttuminen johtuu polttoainepulasta, huomattiin tehopenkissä naftapaineen laskevan liian alas....... :?
kuullaan
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Minkälainen cooleri autossa on?
Minkälaisella ahtimella toi aika on ajettu?
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Mitä tuollaiset superturbo mersut kuluttavat normaalikäytössä diisseliä?
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

Minkälainen cooleri autossa on?
-kokoluokka niin suuri kuin peltiä leikkaamatta sopii lamppujen väliin :lol: ja mittatietoina n, 640 * 450
Minkälaisella ahtimella toi aika on ajettu
Hx50 paranneltuna, löytyy samanlainen uusi hyllystä jos tarvii :evil:
-kulutus epätarkkaa sanoa mutta riippuu todellakin kaasujalan asennosta rivipumpussa, mittaustulos järkevällä ajolla 7.5 satasella mutta talviajossa "liukasta joka kurvissa " 14 satasella, verrataan siitä kohtuukulutus ,kuitenkin näillä Tehoilla :lol:
kuullaan
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Eihän tuo eskon mese sitten hirveitä vedä. Paljonko tuossa on tehoa?
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

joo tuossa olis pari videopätkää Alastarosta... 8)

http://s536.photobucket.com/albums/ff326/eskoik/
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Todella mahtavan näkönen lähtö :shock:

Onneksi olkoon hienosta suorituksesta :!:
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Hienoa! Vähä reipas 3000rpm jarru ja kaasu pohjassa! Onko pakopaine oikeanpuoleinen mittari?
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
Roger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 20.09.2006 18:15
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Roger »

Komeesti lähtee!! :D
Saisko aikakorttia näytille?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vois sanoa että lähtee kuin hauki rannasta. :shock:

Onko 4 vai jopa viiden kilon asteikolla nuo mittarit???
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hyttii tulee nii kuuma tunnelma ajon jälkeen että flekti pittää täysille laittaa? :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

no nyt näyttää jo irtoovan viivalta aika maukkaasti 8) mitä on 60ft?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Hienosti irtoo. Vielä kun saisi ton viivalla lämmittämisen pois, tai edes ennakoitua siten, ettei naapuriradan kaveri olisi jo pakkaamassa kamoja varikolla. :lol:
Avatar
teerola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ma 23.01.2006 07:42
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teerola »

hienon näköstä, ei voi muuta sanoa. :shock:
*W202 200CDI -00* W124 300TDT -93 (Ex) W124 200D -88 (Ex) W124 300D -90 (Ex) S124 300TE 4matic -89 (Ex) W210 220D -97 (Ex) W638 110D -99 (Ex) W123 300D -82 (Ex)
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

SERGEY
Hyttii tulee nii kuuma tunnelma ajon jälkeen että flekti pittää täysille laittaa?
-kone kuumenee, jäähtyy nopeammin kun hyttiäkin lämmittää, tosin hikipäässä .....
-60 ft 1,6 ja vielä pääsi sutaamaan :shock:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Niin mä vähä arvelin kans... tuttua huttua kun golffil ajelin kesäkuumalla. Pääsihän tuo suttaamaan aika pitkän pätkän viel. Lisää pitoa...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

esko kirjoitti:...kone kuumenee, jäähtyy nopeammin kun hyttiäkin lämmittää, tosin hikipäässä .....
Iso sähköflekti, joka imee syylarin ja välijäähyn läpi auttaa koneen jäähdyttämisessä. Flektille termostaattiohjaus ja lisäksi pakkosyöttö kytkimellä. Vai loppuuko kuutoskoneessa tila kesken, nelosessa mahtuu hyvin?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

niitä sähköflektejä on siellä jo kaksi, mutta noilla tehoilla :twisted: kone lämpenee jo pikkaisen ihan varmasti, vaikka jäähdytys olisikin kunnossa.
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3972
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

sata90dee kirjoitti:niitä sähköflektejä on siellä jo kaksi, mutta noilla tehoilla :twisted: kone lämpenee jo pikkaisen ihan varmasti, vaikka jäähdytys olisikin kunnossa.
Auttaisiko vesikierron tehostaminen esim. sähköpumpulla kannen tai koko koneen osalta? Voisiko lämmityslaitteen kennon siirtää pois kabiinista tai korvata tehokkaammalla jäähdyttimellä?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kivasti kiertääpi. Eipä juur alle 6000 mittari käyny :D
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

lämppäriä jos modais hiukan tehokkaammaks vaikka toisella samanlaisella kennolla+tekis yhden puhalluksen suoraan pihalle niin vois pitää sitä koko ajan täysillä. vois ehkä hiukan auttaa jäähdytykseen.?
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

esko kirjoitti:kone kuumenee, jäähtyy nopeammin kun hyttiäkin lämmittää, tosin hikipäässä .....
Laittaa sinne autoon vaikka http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -657_h.jpg tuollaisen ja siitä suuttimet syylarin eteen ja lähdön jälkeen tyhjentää kaiken veden tuohon syylarin ulkopinnalle. On uskomaton teho noinkin pienessä jutussa, sitoo tuollainen vesiruisku kummasti lämpöä itseensä. Voisihan tuon tietysti hoitaa auton omalla pissapojallakin, ellei tuota enään liikenteessä käytetä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Vesiruiskulla saa lämmöt alas,vetää vaikka oman sailiön tyhjäksi lampunpesurin pumpulla,pohjaan jäävä painonappi rattiin ja painaa sen 300m kohalla pohjaan.
Ei se esikammio kone muuten jäähdy,ei ainakaan yhtä helposti
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Antti V kirjoitti:
esko kirjoitti:kone kuumenee, jäähtyy nopeammin kun hyttiäkin lämmittää, tosin hikipäässä .....
Laittaa sinne autoon vaikka http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -657_h.jpg tuollaisen ja siitä suuttimet syylarin eteen ja lähdön jälkeen tyhjentää kaiken veden tuohon syylarin ulkopinnalle. On uskomaton teho noinkin pienessä jutussa, sitoo tuollainen vesiruisku kummasti lämpöä itseensä. Voisihan tuon tietysti hoitaa auton omalla pissapojallakin, ellei tuota enään liikenteessä käytetä.
Kiihdytyskisoissa ei taideta ulkoisia ruiskuja suvaita.

Niin ja hatunnosto eskolle, pitkä oli tie huipulle :) .
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

dynoo

Viesti Kirjoittaja esko »

laitetaas viime syksyn tehopenkitysvideoo, ettei karu totuus unohdu... vielä olis tekemistä tälle vuodelle ... :?

http://s536.photobucket.com/albums/ff32 ... n_0006.flv

kuullaan
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Komeat savut pukkaa ilmoille :)

Mitä penkkilappu näytti, vai suostutko tällaista salaisuutta paljastamaan?
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

no nii '
imusarjaa o rakenneltu jotta ahtais tasasemmin .....
pakosrj on kans muokkailtu ja tänää otettu kevää ensi voimasauhut ,, :twisted:
turbo tarkisteltu jos siivet olis vielä taipumatta, pientä vikaa mutta ei vakavampaa,,,,,,:roll:
vielä olis paranneltavaa kaikenlaista alustan kanssa , ei vaa meinaa aika riittää ..........
Vastaa Viestiin