Vanha sotaratsu lopetti yhteistyön taas näin talven kynnyksellä, ja jäi ajosta pihaan muutaman tunnin seisonnan jälkeen.
Hehkuvalo palaa normaalisti ja moottori pyörii startatessa hyvin niin kauan kuin akkua riittää, mutta ei tee elettäkään käynnistyäkseen.
- Suodatin on vaihdettu ja ilmattu.
- Hehkutulpat on mitattu.
(Edellisellä kerralla vika löytyi hehkureleen kotelosta, joka oli puolillaan vettä. Nykyiseen porasin poistoreiän, jotta pitempi seisottaminen ei aiheuta ongelmia.)
- Kaikki sulakkeet on vaihdettu uusiin.
- Alipainekellon toiminta on testattu.
Mutta edelleenkin startatessa piha täyttyy naapureiden iloksi vaan sankasta savusta.
Mikä mättää? Ajattelin vielä ruuvata venttiilikopan irti tarkistaakseni ajoitukset, mutta loppui päivänvalo kesken. Eikä kai ne yhden päivän aikana pieleen mene?
W123 D ei käynnisty
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Su 07.09.2008 21:10
- Paikkakunta: Pirkanmaa
W123 D ei käynnisty
Se on vaan tunnin homma.
sinistä kitkerää savua? se ainakin kertoisi että saa löpöä... tuleeko hehkuihin jännite? niitä on helppo pakkosyöttää...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
voi olla vähän kaukaa haettu mutta männänrenkaat takertuneet kiinni eikä sillä jaksa lähteä pyörimään, (no sitä ei yleensä tapahdu kuin, jos ollut vuoden ajamatta) ,kaikkea on kokeiltu eli kerran vedettiin 123 automaatti käyntiin kun ei jaksanut startista, vauhdista pykälä sisään niin lähti pyörimään
kokeile startatessa suihkuttaa imusarjaan jotain palavaa, käynnistys spray, crc ym... tai paksua öljyä niin ainakin tiivistää männän välin hetkellisesti
ei ainakaan suurta vahinkoa tule koska 123 koneita saa edullisesti.


300D -86 ex.diplomaatti mese käyttöautona
-----------
ex.
200D -86 ,240D -82 ,300D -82 ,300D -82 ,240D -82 ,200D -80 ,300D -80 ,fiat600 ,mini1000 ym.
-----------
ex.
200D -86 ,240D -82 ,300D -82 ,300D -82 ,240D -82 ,200D -80 ,300D -80 ,fiat600 ,mini1000 ym.
Tai sitten venttiileitä ei oo muutamaan sataantuhanteen säädetty ja just nyt tuli se hetki kun välykset menivät niin pieniksi koneen jäähdyttyä että alkoivat kantamaan.Tämä ilmiö voi tapahtua jos venttiilit ovat olleet pitkään säätämättä ja edellisellä ajokerralla on kuormitettu moottoria reilusti jolloin noki on palanut pois.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Oisko tuo iso vaiva irottaa ne hehkutulpat ja todeta, että todella myös hehkuu
(Itsellä selvisi kerran tällä tavalla vika, vaikka yleismittari väitti muuta)
Toinen paljon sotkuisempi tsekkaus on irroittaa syöttöputket ja katsoa, että löpöä tulee.

Toinen paljon sotkuisempi tsekkaus on irroittaa syöttöputket ja katsoa, että löpöä tulee.

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)