Juu, 126 on ajossa juuri tälläkin hetkellä, oltuaan osa-aikaeläkkeellä viime helmikuusta. Kyllä autot tosiaan tykkäävät, että niillä ajetaan.
Tuotakin käyttelin välillä ja siirtelin tarpeen mukaan jaloista pois. Mutta olipahan vaan kovin jähmeän oloinen vähän sieltä täältä, etenkin alustan toiminta muistutti pintakovuudeltaan kivirekeä ensimmäiset 100 km, alkoi sitten taas hävittää töyssyt kuten pitääkin. Samaten jarrut olivat nahkeat ja purivat liiankin innokkaasti.
Jonkun sadan matka-ajokilsan jälkeen alkoivat muutkin paikat asettua. Esim. kovasti keskustellut nahkat nitisivät jopa hermoja raastavasti, vetelin selkänojien ja istuinosien liittymäkohtiin hoitoainetta, mutta vasta aika ja kilsat auttoivat lopullisesti.
Samoin kattoverhoilu natkutti ja sirisi luukun kohilta ärsyttävästi.
Savuta ei missän vaiheessa, joten venavarsien kumit ovat säästyneet
koppuroitumiselta ainakin näin lyhyellä seisokilla.
W140 on puolestaan tallissa sen aikaa, että Daamin saa normiannoksensa liikuntaa. Tarkoittaa muutamaa viikkoa ja sitten huolto päälle ja eikun pihkatappi pakoputkeen
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
ja unille kevääseen asti. Kokemuksen mukaan pidän tuota 6 kk seisontajaksoa maksimina sillä periaatteella, että auto otetaan siitä suoraan ajoon ilman mitään "luovutushuoltoa". Vuoden tai pidempään seissyttä tarviaa jo vähän käydä läpi ennen ajoa.
Hajanaisia vastauksia:
Leka: tuon penkkikoodin yhytin ensi kerran englantilaiselta 126-saitilta, mutta enpä löydä sitä enää mistään. Siellä oli varsin kattavat tiedot korisarjasta koodeineen ja valmistusmäärineen. Mobilessa tai vastaavassa ei sitä ole tullut vastaan, mutta harvoin siellä tulee seikkailtuakaan.
PM: Sattuneesta syystä taidat tosiaan tietää, mitä kunnon kuntoon laitto kustantaa - esimerkkejä taitaa olla parikin kappaletta. Muista "lämmitellä" Ässää em. syistä aina silloin tällöin, pääset käyttönotossa vähemmällä. Koska vietetään möhkön varpajaisia?
ässäarpa: eihän autonpito koskaan bisnes ole, mutta tässä on vähän sama kuin osakkeissakin - kurssien alakuolokohdassa ei kannata paniikissa myydä. Katselin uutta Classic Mercedes -lehteä ja sen lausunnot alkavat puoltaa arvostuksen nousua modern classic -kategoriassa. Jostain syystä W116 ei aivan ole siinä putkessa, mutta W180/9 sitäkin tanakammin. W140 on taas pitänyt hintaansa melko mukavasti erittäin rajallisesta tarjonnasta johtuen.
toipoi: juu, juttu oli Tähdellisissä, muistaakseni vuoden 2006 viimeisessä numerossa.