Otan mielelläni myös vastaan vinkkejä mistä kannattaisi hakea asiantuntevaa osaamista pk-seudulta. Siis ei veho
w210 320CDI vaihteistossa metallisiruja
w210 320CDI vaihteistossa metallisiruja
Huollossa autoon vaihdettiin vaihteiston öljynsuodatin, ja mekaanikko huikkasi katsomaan luokseen. Vanhassa suodattimessa oli messingin näköisiä pieniä metallisiruja. Mistä ihmeestä sellaiset ovat tulleet? Vaihteisto tuntuu (ainakin toistaiseksi) pelaavan täysin normaalisti. Mitä kannattaa tehdä ennen kuin alkaa tulla enempi vikaa? Hyviä arvauksia/tietoa? Autolla on ajettu 217tkm ja loistava peli on ollut ajella jo monta vuotta. Onko nyt se hetki kun joutuu niitä toimintatonneja hakemaan taskusta..?
Otan mielelläni myös vastaan vinkkejä mistä kannattaisi hakea asiantuntevaa osaamista pk-seudulta. Siis ei veho
Otan mielelläni myös vastaan vinkkejä mistä kannattaisi hakea asiantuntevaa osaamista pk-seudulta. Siis ei veho
Vaihdoin omaani öljyt ensimmäistä kertaa 70 tkm kohdalla ja purin suodattimen - sama tulos - jopa n 1,5 mm pituisia, sanoisin sorvinlastuja suodattimessa. Seuraavan kerran tein saman operaation n 130 tkm kohdalla - vain pieniä murusia, ei välttämättä metallia- löytyi suodattimesta. Ehkäpä tämän takia Veho nykyään suosittaa sitä ensimmäistä, 60 tkm, öljynvaihtoa automaattiin. Niin, nyt on 178 tkm taulussa ja edelleen toimii loota moitteettomasti.
W203CDI
Siis kyse on kai 722.626 laatikosta? Tuohan on valtavan yleinen, myös W211:ssä käytetty. En ole kuullut juuri muuta kuin ne Valeon radiaattoriongelmista johtuvat vaivat uudemmissa malleissa. Kerrotko lisää.Odin kirjoitti: Juu, olen lukenut ettei ko vaihtesto ole se parhaassa maineessa oleva. Pitäisikö murusista siis oikeasti huolestua, vai vasta sitten jos niitä alkaa tulemaan lisää ja vaihteisto kränää?
Nyt en tähän hätään osaa sanoa numerosta mitään, mutta 5-v automaattiloota S210 -01 facelift peli on kyseessä. Hyvältä on laatikko ainakin tähän asti aina tuntunut, ei nyi ja vaihtaa pehmoisesti.DBFI kirjoitti:Siis kyse on kai 722.626 laatikosta? Tuohan on valtavan yleinen, myös W211:ssä käytetty. En ole kuullut juuri muuta kuin ne Valeon radiaattoriongelmista johtuvat vaivat uudemmissa malleissa. Kerrotko lisää.Odin kirjoitti: Juu, olen lukenut ettei ko vaihtesto ole se parhaassa maineessa oleva. Pitäisikö murusista siis oikeasti huolestua, vai vasta sitten jos niitä alkaa tulemaan lisää ja vaihteisto kränää?
Kyllähän näitä kaikki haukkuu, mutta mistä merkistä löytyy parempi laatikko kuin mersusta ?Odin kirjoitti:
Juu, olen lukenut ettei ko vaihtesto ole se parhaassa maineessa oleva.
Tosiaan tämä laatikko on todella yleinen ja siinä olevat viat käsittääkseni ovat:
Sähköjohtojen läpivienti holkki -> vuotaa ajan mittaan öljyt johtosarjaan ja ohjainlaatikkoon
Öljyjä ei virallisesti suositella vaihtamaan -> kulumista, lian aiheuttamia vikoja, toiminta häiriöitä. johtuneeko ind.anturi viatkin metallihiukkas kuorrutuksesta ?
w211/w203 malleissa jäähdytysneste pääsee öljyn sekaan (Valeon jäähdyttimen kautta)
Eli mielestäni voit olla huoleti, kun vaihdat öljyt ja sen läpivienti holkin ens kerralla.
Viimeksi muokannut Timo J, Ke 10.09.2008 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täysin OT, mutta tuli noista metallilastuista mieleen...
inttiaikana haettiin aikoinaan Treen kuljetusvarikolta Riksuun ekat uudet Zilit. Omani ajoin samantien halliin öljynvaihtoon. Magneettipropusta löytyi pikkurillinpään kokoinen metallin pala, ilmeisesti männästä.
Värvis-kessu tuli kattoon ja totesi kuuluvan vuosimalliin
Ei kun proppu kiinni, uudet öljyt koneeseen ja kovaa ajoa...
jatkossa tankkiinkin loroteltiin kaksitahtia, kun oli kertausukot laittaneet jerry-kannuun vääränprosenttista bensaa. Jotenkinhan ne piti käyttää, niin Zilton sai ne sisuksiinsa...eikä savun määrä edes radikaalisti noussut.
Hienosti kulki ja oli tosirahtarifiilis...mä oon rekkamies ja panen norttia kainaloon...
inttiaikana haettiin aikoinaan Treen kuljetusvarikolta Riksuun ekat uudet Zilit. Omani ajoin samantien halliin öljynvaihtoon. Magneettipropusta löytyi pikkurillinpään kokoinen metallin pala, ilmeisesti männästä.
Värvis-kessu tuli kattoon ja totesi kuuluvan vuosimalliin
Ei kun proppu kiinni, uudet öljyt koneeseen ja kovaa ajoa...
jatkossa tankkiinkin loroteltiin kaksitahtia, kun oli kertausukot laittaneet jerry-kannuun vääränprosenttista bensaa. Jotenkinhan ne piti käyttää, niin Zilton sai ne sisuksiinsa...eikä savun määrä edes radikaalisti noussut.
Hienosti kulki ja oli tosirahtarifiilis...mä oon rekkamies ja panen norttia kainaloon...
S212 E350CDI
Näitä antureita juuri tarkoitin tuossa edellä paskankerääjillä. Ne on induktioantureita eli magneettisia. En edes tiedää onko tuolla magneettiventtiileitä..jussi77 kirjoitti:kyllä noissa on ollut anturivikojakin. kokemusta meinaan on. piuhan perässä näytti rpm sensor nro 3. No anturipaketti vaihtoon vain, 200 euroo oli hinta.
Väittäisin, että sen anturipaketin/johdinlevyn puhdistamalla alkaisi toimimaan yli puolet tapauksista.
Ongelmana on tietysti korjaamon työveloitus vrt. uusi osa, mutta itse tekevällä on aikaa ja intoa..
Kokeilen puhdistamisen, jos tulee itselle eteen.
Re: w210 320CDI vaihteistossa metallisiruja
Onpahan se semmoinenkin juttu, että aina kun on joku mekaaninen laite, moottori tai vaihdeaski tms. niin alkuvaiheessa siitä lähtee metallia, kun osat hakee paikkansa ja hioutuu toisiaan vasten sopiviksi.Odin kirjoitti:Huollossa autoon vaihdettiin vaihteiston öljynsuodatin, ja mekaanikko huikkasi katsomaan luokseen. Vanhassa suodattimessa oli messingin näköisiä pieniä metallisiruja. Mistä ihmeestä sellaiset ovat tulleet? Vaihteisto tuntuu (ainakin toistaiseksi) pelaavan täysin normaalisti. Mitä kannattaa tehdä ennen kuin alkaa tulla enempi vikaa? Hyviä arvauksia/tietoa? Autolla on ajettu 217tkm ja loistava peli on ollut ajella jo monta vuotta. Onko nyt se hetki kun joutuu niitä toimintatonneja hakemaan taskusta..?
Otan mielelläni myös vastaan vinkkejä mistä kannattaisi hakea asiantuntevaa osaamista pk-seudulta. Siis ei veho
Jos jännittää kovin, niin uusi öljyn vaihto parin-kolmenkymmenen tuhannen jälkeen mielenrauhan vuoksi ei ole älytön kustannus. Jos silloin on tullut merkittävästi lisää lastua, voi olla syytä huoleen, jos ei (pientä kimallusta ei lasketa) niin luultavasti kyseessä on ollut sisäänajovaiheen lastut.Onkohan siihen vaihdettu öljyjä aiemmin?
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Oma 2000 vm, väykky
Ostin veholta JOHDINLEVYN ja ADAPTERIN joka tulee laatikon läpi,tähän liitetään johtosarja kiinni.
Osat oli n,250€ vaihdoin itse ja ei ole mielestäni vaikea vaihtaa.
Aluksi samat toimen piteet kuin öljyn vaihdossa ,suojat pohjasta irti,öljyt pois,vaihteiston öljypohja irti.
Sähköjohto irti,on sallaisella muovi härpäkkeellä kiinni.
On siinä vasemmalla yläkulmassa ,siitävääntää alas niin lukitus aukeaa ja johtosarja lähtee irti.
Nyt tarttee muistaakseni 7mm hylsyn jolla johtojen läpivienti on kiinni johdinlevyssä.On siellä äskenirroitetun johtosarjan kolossa.
Näyttää että on vain pyöreä pää.
Pultin irroituksen jälkeen läpivienti lähtee irti,siinä monesti on vika,koko osa ei maksa kuin n,20€
Sitten kaikki vaihteiston pohjan pultit irti ja johdinlevy näkyykin jo,katso vaihteen siirtäjän lovi kuskinpuolella,miten on jotta uuden saat samanlailla paikoilleen,ei ole vaikea nähdä.
Johdinlevyn anturit irti ja samoille paikoille uuteen ja kasaan paketti.
Älä väännä läpiviennin (7mm) pulttia liian lujaan rikot paikat,Orenkaat huolehtii tiivistyksen.
Läpivieni on oltava kok kiinnityksen ajan oikeassa asennossa,ei saa
kiertyä ruuvia tiukatessa/kiristettäessä.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä ja uusi suodatin ja öljyt laatikkoon .
Nyt pitäsi toimia.
Omassani kulkineessa tein tämän operaation ja on toiminut sen jälkeen hyvin.n,2vuotta.
Ostin veholta JOHDINLEVYN ja ADAPTERIN joka tulee laatikon läpi,tähän liitetään johtosarja kiinni.
Osat oli n,250€ vaihdoin itse ja ei ole mielestäni vaikea vaihtaa.
Aluksi samat toimen piteet kuin öljyn vaihdossa ,suojat pohjasta irti,öljyt pois,vaihteiston öljypohja irti.
Sähköjohto irti,on sallaisella muovi härpäkkeellä kiinni.
On siinä vasemmalla yläkulmassa ,siitävääntää alas niin lukitus aukeaa ja johtosarja lähtee irti.
Nyt tarttee muistaakseni 7mm hylsyn jolla johtojen läpivienti on kiinni johdinlevyssä.On siellä äskenirroitetun johtosarjan kolossa.
Näyttää että on vain pyöreä pää.
Pultin irroituksen jälkeen läpivienti lähtee irti,siinä monesti on vika,koko osa ei maksa kuin n,20€
Sitten kaikki vaihteiston pohjan pultit irti ja johdinlevy näkyykin jo,katso vaihteen siirtäjän lovi kuskinpuolella,miten on jotta uuden saat samanlailla paikoilleen,ei ole vaikea nähdä.
Johdinlevyn anturit irti ja samoille paikoille uuteen ja kasaan paketti.
Älä väännä läpiviennin (7mm) pulttia liian lujaan rikot paikat,Orenkaat huolehtii tiivistyksen.
Läpivieni on oltava kok kiinnityksen ajan oikeassa asennossa,ei saa
kiertyä ruuvia tiukatessa/kiristettäessä.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä ja uusi suodatin ja öljyt laatikkoon .
Nyt pitäsi toimia.
Omassani kulkineessa tein tämän operaation ja on toiminut sen jälkeen hyvin.n,2vuotta.





