
Mersun myymisen vaikeus?
Tänä päivänä asia vaan tuntuu olevan niin, että halvat (lintat) mersut 500-2500€ käyvät kaupaksi. Juuri viimeviikolla myin kaksi tuon hintaluokan mersua, mutta siisti matikki vaan roikkuu, roikkuu ja roikkuu myynnissä 

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Eiköhän se miksei osteta tuunattuja autoja ole se,että neSergey kirjoitti:Mä luulen kyl et syy miks valmiiks tuunattuja ei haluta ostaa on se, että itse tehdylle tuuningille tulee älyttömästi hintaa, ostajan ja myyjän näkemys eroaa siis valtavasti. Vaikka se Waldin korisarja maksaiski 3000€ + työt niin ei se sen arvoinen paikallaan, käytettynä ole. ei se ole kyllä sen arvoinen uutenakaan.kaijan kirjoitti:Syy mikseivät ihmiset halua ostaa valmiiksi tuunattua autoa: se on niin paljon kivempaa rakentaa se auto itse
sellaisia haluta ostaa,vaan alkuperäiskunnossa olevia mesejä.
Eikä mitään tuunattuja=pilattuja aitoja.(no ei tosin aina)
Eli ohjeeksi,pitääkä ne autonne "alkuperäisinä" ne voi mennä kaupaksi.
"Jos tuunataan pilataan tehtaalla jo valmiiksi"
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Komppaan tähän, että jos on jotain muutettu niin heti nousee niskakarvat pystyyn. Alkuperäistä kun ostaa niin tietää mitä saa. Muutettu on siis heti ostajan vastuulla, kun ei tiedä mitä on tehty. Itsellä heti stoppaa jos on yksikin helma tai spoileri liikaa, sorry mutta näin on vaan.kekes kirjoitti:Eiköhän se miksei osteta tuunattuja autoja ole se,että neSergey kirjoitti:Mä luulen kyl et syy miks valmiiks tuunattuja ei haluta ostaa on se, että itse tehdylle tuuningille tulee älyttömästi hintaa, ostajan ja myyjän näkemys eroaa siis valtavasti. Vaikka se Waldin korisarja maksaiski 3000€ + työt niin ei se sen arvoinen paikallaan, käytettynä ole. ei se ole kyllä sen arvoinen uutenakaan.kaijan kirjoitti:Syy mikseivät ihmiset halua ostaa valmiiksi tuunattua autoa: se on niin paljon kivempaa rakentaa se auto itse
sellaisia haluta ostaa,vaan alkuperäiskunnossa olevia mesejä.
Eikä mitään tuunattuja=pilattuja aitoja.(no ei tosin aina)
Eli ohjeeksi,pitääkä ne autonne "alkuperäisinä" ne voi mennä kaupaksi.
"Jos tuunataan pilataan tehtaalla jo valmiiksi"
Kai täs on pussihousun merkkejä mutta tiemme olemme valinneet

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Ei näytä menevän, vaikka on alkuperäiskuntoinen avarimaskia lukuunottamatta. Liekö johtuu tuosta sisustasta!?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Höpsistä, sisustahan on vallan hienohessut32 kirjoitti:Ei näytä menevän, vaikka on alkuperäiskuntoinen avarimaskia lukuunottamatta. Liekö johtuu tuosta sisustasta!?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

230 C 1978
No tuo kommentti olikin kirjoitettu pilke silmäkulmassaSergey kirjoitti:Mä luulen kyl et syy miks valmiiks tuunattuja ei haluta ostaa on se, että itse tehdylle tuuningille tulee älyttömästi hintaa, ostajan ja myyjän näkemys eroaa siis valtavasti. Vaikka se Waldin korisarja maksaiski 3000€ + työt niin ei se sen arvoinen paikallaan käytettynä ole. ei se ole kyllä sen arvoinen uutenakaan.kaijan kirjoitti:Syy mikseivät ihmiset halua ostaa valmiiksi tuunattua autoa: se on niin paljon kivempaa rakentaa se auto itse


C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Lisää suolaa haavoihin! Myin viime viikolla 200 deeni- 88 puoli milliä ajettu. Myyntiaika alle 12 tuntia! Aamulla ilmoitus nettiautoon ja illalla puoli kahdeksalta kaupat oli tehty. Olin tämän topicin pohjalta varautunut useamman kuukauden "myyntiponnisteluihin", mutta joskus näköjään asiat hoituvat kun tarjonta ja kysyntä kohtaavat. Eipähän tartte maksella kaksia vakuutuksia eikä diiselveroja enää, eikä kuunnella vaihtoehdotuksia (ilmoituksessa lukee EI VAIHTOA) joihinkin rupisiin japseihin.
Ja tänään myin pojan pieneksi jääneen polkupyörän, myyntiaika 3 pv. ( Ja mitähän se nyt tähän kuuluu?)
ex-200d -88
E 220T- 94
"There are things that you can't explain: love, hate and driving Mercedes-Benz"
Ja tänään myin pojan pieneksi jääneen polkupyörän, myyntiaika 3 pv. ( Ja mitähän se nyt tähän kuuluu?)
ex-200d -88
E 220T- 94
"There are things that you can't explain: love, hate and driving Mercedes-Benz"
Kysyntä ja tarjonta
Pieni vähänkuluttava kottero on in. On suorastaan synti ajaa isolla ja paljonkuluttavalla autolla. Se on renti pohjalaisittain muotoiltuna.
Siihen kun tyrkätään saastevero 2010 alusta niin kysyntä kallistuu vielä vahvemmin edellä mainittuihin malleihin.
Toisaalta mersua ym. saa käytettynä melko edullisesti.
Vilkasin muuten netistä eestinpoikien ahdinkoa, siellä tuntuu olevan autokauppa täysin jumissa ja hinnat sen mukaiset. Rupesin jo harkitsemaan pitäisikö tehdä reissu lahden yli ja käydä koeajamassa jos löytyisi helmi romujen joukosta.
Siihen kun tyrkätään saastevero 2010 alusta niin kysyntä kallistuu vielä vahvemmin edellä mainittuihin malleihin.
Toisaalta mersua ym. saa käytettynä melko edullisesti.
Vilkasin muuten netistä eestinpoikien ahdinkoa, siellä tuntuu olevan autokauppa täysin jumissa ja hinnat sen mukaiset. Rupesin jo harkitsemaan pitäisikö tehdä reissu lahden yli ja käydä koeajamassa jos löytyisi helmi romujen joukosta.
Itsekin laittelin tuon c mesen myyntiin kun onpi ajomäärä vähentyny aikalailla... Auto ollut mulla 1,5 vuotta ja kilometriä kertyny vajaa 40 000 josta se 20 000 tuli kun kuljin puolivuotta töihin vantaalle ja loput tuon vuoden aikana... Alkanut tosissaan himottaa tommonen W202 230K ja miel porrasperäsenä. Ei oikeen diiselin pito kannata enään...
Jos sais mesen kaupaks niin saksan reissu saattaa olla tiedossa...

Jos sais mesen kaupaks niin saksan reissu saattaa olla tiedossa...

S202 220 CDI Äsprit
Ajettu vähän vajaa puolimiljoonaa, vuosimalli 1990, hinta 6500. Tarvii haluta tollainen että tuon ostaa, sitä ei kuka vaan osta vaikka on todella siisti kuntoisen näköinen kuvissa.hessut32 kirjoitti:Ei näytä menevän, vaikka on alkuperäiskuntoinen avarimaskia lukuunottamatta. Liekö johtuu tuosta sisustasta!?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Muutama tuttu on etsinyt farmaria, olen tarjonnut 300TDT:itä mutta usein on tullut vastaan auton ikä, esim ooppelin saa niin paljon uudemman ja vähemmän ajetun samaan rahaan. Kaikki eivät vaan ymmärrä että vaikka se olisi uudempi ja vähemmän ajettu niin ei se siitä tee halvempaa pitää tai parempaa ajaa..
Re: Kysyntä ja tarjonta
Itekin tuon saasteveron nousun tiedostin kesällä autoa vaihtaessa. Ja niin vissiin jo kaikki muutkin. Taitaa markkinat olla jo nyt ko. tavalla järjestymässä.mpjuri kirjoitti:Pieni vähänkuluttava kottero on in. On suorastaan synti ajaa isolla ja paljonkuluttavalla autolla. Se on renti pohjalaisittain muotoiltuna.
Siihen kun tyrkätään saastevero 2010 alusta niin kysyntä kallistuu vielä vahvemmin edellä mainittuihin malleihin.
Mutta, mutta: Pääomakulut ym. kaikki hauska maksettava, mikä auton pidossa syntyy=laskin, että se vajaa pari satkua, mitä tuo saastevero tuo tullessaan, on kokonaiskustannuksissa periaatteessa ihan kukkua. Harmittavaa toki, myönnän, mutta kaikkihan on suhteellista. Maksaahan siitäkin esimerkiksi monet huomattavasti



Nonii-i! Eikös tälläkin foorumilla vasta kaupattu vuoden -92 W124 300TD:tä hintaan 20 000 €Sami T kirjoitti:Ajettu vähän vajaa puolimiljoonaa, vuosimalli 1990, hinta 6500. Tarvii haluta tollainen että tuon ostaa, sitä ei kuka vaan osta vaikka on todella siisti kuntoisen näköinen kuvissa.

Ei se vanha lintta kuitenkaan niiiiiiin voittamaton oo, että joku tyhmä siitä oikeesti maksais parikymppiä ellei se ole joku alta 150 tkm ajettu E 500 todella upeessa kunnossa. Sitten täällä vielä on tämmönen topikki, että miksei mee Mersut kaupaksi...

6500 €:lla saa varmasti ostettua 2000-luvun autoja vaikka minkälaisia, vaikkapa n. 5-vuotiaan auton, jossa on turvavarustelu ihan eri tasolla kuin vuosimallin 1990 autossa. Kuten edellä todettiin markkinat tuollaiselle Mersulle on todella rajatut.masaf1 kirjoitti:Nonii-i! Eikös tälläkin foorumilla vasta kaupattu vuoden -92 W124 300TD:tä hintaan 20 000 €Sami T kirjoitti:Ajettu vähän vajaa puolimiljoonaa, vuosimalli 1990, hinta 6500. Tarvii haluta tollainen että tuon ostaa, sitä ei kuka vaan osta vaikka on todella siisti kuntoisen näköinen kuvissa.Vaikka ois kuin perkeleen hienossa kunnossa, niin mittarissa silti yli 300 tkm ja 16 vuotta vanha auto.
20000 €:lla saanee jo vuoden- parin ikäisen farmarin, Mersua isommankin, jossa turvallisuus on jo huippuluokkaa, samoin taloudellisuus ja käyttömukavuus ja-varmuus. 16-vuotias auto ei missään suhteessa voi olla samalla tasolla.
Harrasteautoksikin W124 sopii vähän huonosti, kun melkein joka toinen vastaantuleva auto on samanlainen. Ja valinnan varaa myytävissä todellakin on, joten harrasteautoksikin semmoinen vähän ajettu helmi lienee mahdollista löytää, eikä tarvitse tyytyä 300 tkm ajettuun.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
juurikin minä kauppasin, mutta ymmärrän täysin jos tuijottaa sitä mittarilukemaa ja vuosilukua. Ymmärrän kyllä että turvallisuustaso on heikompi tietysti vanhemmissa yksilöissä. Turvallisuus toisaalta on hemmetin tärkeä kun tuolla liikenteessä pyörii oikeasti ajotaidottomia ihmisiä, jotka vaarantavat liikennettä. tuntuu että tuo liikennekäyttäytymisen
taso pudonnut lähiaikoina erittäin alas. Tuntuu että ihmisillä on oikeus heittäytyä täysin apinan tasolle, kun hyppäävät ratin taakse.
sitten tuosta minun hinnastani. Varsinaisesti minulla ei ole tarkoitus edes saada autoa kaupaksi, vaan tuo on sellainen hinta, että jos väkisin on kiinostunut haluamaan kyseisen yksilön, niin tuossa on minun hintani.
Lisäksi tuo 20 000e on paljon rahaa, mutta paljon rahaa on autossa kiinni myöskin.
Totta että saat vuoden -00 tai uudemmankin 4 pyöräisen kulkuneuvon tuohon hintaan, mutta edessä on huomattavasti arvokkaammat huollot ja muut laitot. Tässä yksilössä, kun on käyty kaikki tarpeellinen läpi pitkäksi aikaa. eli periaatteessa uusi auto.
Tietysti saahan tuolla 20 000e varmasti jonkun uuden koirankopin, josta nipin napin varustelusta löytyy ilmastointi. melutaso voi olla mitä nyt sitten ikinä onkaan. Tosin saahan tässä minunkin autossa tuota melua tarpeeksi, mutta vain halutessaan
Auton hinta varmasti laskee siinä vaiheessa kun haluan siitä oikeasti päästä eroon, kun jonain päivänä on jotain muuta kiikarissa. Varsinkin kun taas tulee eteen isommat remontit. ,Kansiremontti,alusta,maalivauriot.
eli nopeat laskut:
-äänentoisto: noin 5000e
-eber 2000, laitteisto ja asennus
-maalipinta 3000e
-vanteet/renkaat kesä:2000e talvi: 1000e
-alusta: 1200e
-jne
Eli autolle nyt ei jää paljoa tuota arvoa. Tosin eihän kukaan sitä nää. Verrataan vaan muihin markkoinoilla oleviin ja odotetaan että sen pitäisi maksaa yhtä paljon kuin muutkin. Rehellisesti ottaen, niin ajan ennemmin tällä -92:lla jolla on nyt ajettu se 340tkm, kuin E200CDI:llä -03 jolla on ajettu 340tkm.
Ymmärrän sen kyllä ettei auto mene kaupaksi kovin helposti tuolla hinnalla, mutta olisin kiitollinen siitä, että loppuisi se avautuminen ja spekulointi, mikä on aivan turhaa.
taso pudonnut lähiaikoina erittäin alas. Tuntuu että ihmisillä on oikeus heittäytyä täysin apinan tasolle, kun hyppäävät ratin taakse.
sitten tuosta minun hinnastani. Varsinaisesti minulla ei ole tarkoitus edes saada autoa kaupaksi, vaan tuo on sellainen hinta, että jos väkisin on kiinostunut haluamaan kyseisen yksilön, niin tuossa on minun hintani.
Lisäksi tuo 20 000e on paljon rahaa, mutta paljon rahaa on autossa kiinni myöskin.
Totta että saat vuoden -00 tai uudemmankin 4 pyöräisen kulkuneuvon tuohon hintaan, mutta edessä on huomattavasti arvokkaammat huollot ja muut laitot. Tässä yksilössä, kun on käyty kaikki tarpeellinen läpi pitkäksi aikaa. eli periaatteessa uusi auto.
Tietysti saahan tuolla 20 000e varmasti jonkun uuden koirankopin, josta nipin napin varustelusta löytyy ilmastointi. melutaso voi olla mitä nyt sitten ikinä onkaan. Tosin saahan tässä minunkin autossa tuota melua tarpeeksi, mutta vain halutessaan

Auton hinta varmasti laskee siinä vaiheessa kun haluan siitä oikeasti päästä eroon, kun jonain päivänä on jotain muuta kiikarissa. Varsinkin kun taas tulee eteen isommat remontit. ,Kansiremontti,alusta,maalivauriot.
eli nopeat laskut:
-äänentoisto: noin 5000e
-eber 2000, laitteisto ja asennus
-maalipinta 3000e
-vanteet/renkaat kesä:2000e talvi: 1000e
-alusta: 1200e
-jne
Eli autolle nyt ei jää paljoa tuota arvoa. Tosin eihän kukaan sitä nää. Verrataan vaan muihin markkoinoilla oleviin ja odotetaan että sen pitäisi maksaa yhtä paljon kuin muutkin. Rehellisesti ottaen, niin ajan ennemmin tällä -92:lla jolla on nyt ajettu se 340tkm, kuin E200CDI:llä -03 jolla on ajettu 340tkm.
Ymmärrän sen kyllä ettei auto mene kaupaksi kovin helposti tuolla hinnalla, mutta olisin kiitollinen siitä, että loppuisi se avautuminen ja spekulointi, mikä on aivan turhaa.
220.128 Black Mirror
Lisävarusteilla ei perinteisesti ole hintaa autoa myydessä joten renkaat, eberit yms. ovat melkoista toiveajattelua hinnan korottajina.
Aivan ilmeisesti aikomus ei ole oikeasti saada kaupaksi vaan katsoa josko joku haksahtaisi ja pääsisi omilleen.
Mikäs siinä, ei se ole hölmö joka pyytää vaan joka maksaa.
Aivan ilmeisesti aikomus ei ole oikeasti saada kaupaksi vaan katsoa josko joku haksahtaisi ja pääsisi omilleen.
Mikäs siinä, ei se ole hölmö joka pyytää vaan joka maksaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Niin mene ja kerro se veholle ettei varusteet nosta auton hintaa. Aina autot joissa on varustustaso ja kunto parempi vettauna muihin markkinoilla oleviin yksiöihin, niin hinta on aina isompi.e320 kirjoitti:Lisävarusteilla ei perinteisesti ole hintaa autoa myydessä joten renkaat, eberit yms. ovat melkoista toiveajattelua hinnan korottajina.
Aivan ilmeisesti aikomus ei ole oikeasti saada kaupaksi vaan katsoa josko joku haksahtaisi ja pääsisi omilleen.
Mikäs siinä, ei se ole hölmö joka pyytää vaan joka maksaa.
Omille pääsemisetä on vain turha haaveilla. Tuossa 20 000e ei ole läheskään kaikki. Lisäksi kaikki se kallisarvoinen aika mitä olen uhrannut auton kimpussa, mitä en tule koskaan samaan takaisin.
Mutta edelleen markkinoilla on huomattavasti edullisempia yksilöitä. Ja uudempia farmareita samaan hintaan, kun täällä aikaisemmin mainittiin.
Jokainenhan tekee rahallansa mitä haluaa, mutta tosiaan turha täällä on itkeä hintoja ja kertoa mielipiteitä siitä mitä joku pyytää autostaan.
siitä menee ja ostaa sopivimman yksilön omalle lompakolle, minkä näkee järkevimmäksi.
220.128 Black Mirror
Tarjous
Just tuossa eilen omasta 190E:stä tarjottiin 2000€.
ei voinut olla nauramatta.
Kuitenkin ns. huippukuntoinen ja varusteita verrattuna vastaavan hintaisiin "peltoautoihin".
Eli ei kannata antaa pilkkahintaan, eipähän ihmiset opi saamaan liian
halvalla hyväkuntoisia jo kohta klassikkomalleja.
Ennemmin vaikka pitää itsellä jos mahdollista.
ei voinut olla nauramatta.
Kuitenkin ns. huippukuntoinen ja varusteita verrattuna vastaavan hintaisiin "peltoautoihin".
Eli ei kannata antaa pilkkahintaan, eipähän ihmiset opi saamaan liian
halvalla hyväkuntoisia jo kohta klassikkomalleja.
Ennemmin vaikka pitää itsellä jos mahdollista.

Viimeksi muokannut tak, Ti 09.09.2008 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pidetään faktat kuitenkin faktoina.Kryptonite kirjoitti:Tietysti saahan tuolla 20 000e varmasti jonkun uuden koirankopin, josta nipin napin varustelusta löytyy ilmastointi. melutaso voi olla mitä nyt sitten ikinä onkaan. Tosin saahan tässä minunkin autossa tuota melua tarpeeksi, mutta vain halutessaan![]()
Ei ne autot nyt niiin paljoa maksa. Kyllä 20.000 €:lla saa jo jotain muutakin kuin koirankopin, tai no tietysti riippuu siitä, mitä koirankopilla tarkoitetaan, mutta oletan, että tarkoittaa pientä laatikkomaista autoa.
Otetaan vaikka esimerkiksi täälläkin paljon parjattu Toyota Corolla, se kun sattuu maksamaan tasan 20.000 €. Mielestäni se ei ainakaan ulkonäöllisesti ole koirankoppi, vaan neliovinen sedan, kuten W124:kin.

Kooltaan Corolla on parikymmentä senttiä lyhyempi kuin W124, samoin akseliväliltään, mutta muilta mitoiltaan Corolla on isompi.
Varusteita tuossa perusmallissakin on jo muitakin kuin ilmastointi, autot eivät menisi kaupaksi nykyään, jos niissä ei mitään olisi.
Tässä on turvavarustelista copypastettuna Toyotan sivuilta:
VSC-ajonvakautus poiskytkennällä
ABS & EBD
Etuturvavyöt: 3 pisteen ELR törmäyskiristimillä ja voimanrajoittimilla
Kuljettajan polvi- ja ikkunaturvatyynyt
Kuljettajan polviturvatyyny
Lapsilukko
Lastenistuimen Isofix-kiinnityspisteet
Mittarivalojen hämärätunnistin
Peräänajossa retkahdusvammoja torjuva istuin (WIL): kuljettaja ja etumatkustaja
Säädettävät etuturvavöiden kiinnityspisteet
Sivutörmäyssuojat
SRS-etuturvatyynyt kuljettajalle ja etumatkustajalle
SRS-ikkunaturvatyynyt edessä ja takana
SRS-sivuturvatyynyt kuljettajalle ja etumatkustajalle
Takaturvavyöt: 3 pisteen ELR/ALR
Turvakori
Turvavyömuistutin: kuljettaja ja etumatkustaja [/img]
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Niin hinnat taitaa olla alkaen 20 000e. Pienimmällä mahdollisella bensiinimoottorilla. hintaan ei taida edes sisältyä metalliväriä ja alumiinivanteita. Tosin vaikka sisältyisikin, niin muttaLaffi kirjoitti:Pidetään faktat kuitenkin faktoina.Kryptonite kirjoitti:Tietysti saahan tuolla 20 000e varmasti jonkun uuden koirankopin, josta nipin napin varustelusta löytyy ilmastointi. melutaso voi olla mitä nyt sitten ikinä onkaan. Tosin saahan tässä minunkin autossa tuota melua tarpeeksi, mutta vain halutessaan![]()
Ei ne autot nyt niiin paljoa maksa. Kyllä 20.000 €:lla saa jo jotain muutakin kuin koirankopin, tai no tietysti riippuu siitä, mitä koirankopilla tarkoitetaan, mutta oletan, että tarkoittaa pientä laatikkomaista autoa.
Otetaan vaikka esimerkiksi täälläkin paljon parjattu Toyota Corolla, se kun sattuu maksamaan tasan 20.000 €. Mielestäni se ei ainakaan ulkonäöllisesti ole koirankoppi, vaan neliovinen sedan, kuten W124:kin.
Kooltaan Corolla on parikymmentä senttiä lyhyempi kuin W124, samoin akseliväliltään, mutta muilta mitoiltaan Corolla on isompi.
Varusteita tuossa perusmallissakin on jo muitakin kuin ilmastointi, autot eivät menisi kaupaksi nykyään, jos niissä ei mitään olisi.
Tässä on turvavarustelista copypastettuna Toyotan sivuilta:
VSC-ajonvakautus poiskytkennällä
ABS & EBD
Etuturvavyöt: 3 pisteen ELR törmäyskiristimillä ja voimanrajoittimilla
Kuljettajan polvi- ja ikkunaturvatyynyt
Kuljettajan polviturvatyyny
Lapsilukko
Lastenistuimen Isofix-kiinnityspisteet
Mittarivalojen hämärätunnistin
Peräänajossa retkahdusvammoja torjuva istuin (WIL): kuljettaja ja etumatkustaja
Säädettävät etuturvavöiden kiinnityspisteet
Sivutörmäyssuojat
SRS-etuturvatyynyt kuljettajalle ja etumatkustajalle
SRS-ikkunaturvatyynyt edessä ja takana
SRS-sivuturvatyynyt kuljettajalle ja etumatkustajalle
Takaturvavyöt: 3 pisteen ELR/ALR
Turvakori
Turvavyömuistutin: kuljettaja ja etumatkustaja [/img]
minä todellakin ajan ennemmin vanhalla mersulla kuin uudella corollalla.
Ei millään pahalla.
Tosin vielä yksi paha "vika" tuossa corollassa on se, että kyseessä on etuveto. Itse päätin sen aikoinaan, että yhtäkään etuvetoa en tule omistamaan enään. joko takaveto tai 4-veto.
Joillekkin tuo on varmasti hyvä vaihtoehto, mutta minulle ei.
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 09.09.2008 12:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black Mirror
Niin no, itse olen henkilökohtaisesti samaa mieltä hulluudessani (mieluummin ajan vanhalla takavedolla kuin uudella etuvedolla), mutta se pointti oli se, että mutu-tuntuma siitä, että 20.000 eurolla ei saa mitään, ei pidä paikkaansa. Autojen reaalihinnat ovat tulleet selkeästi alaspäin verrattuna takavuosien tilanteeseen, jolloin 120.000 markalla ei saanut oikein mitään, ei edes ilmastointia, Mersuunkin se maksoi 80-luvulla yli 30.000 markkaa.Kryptonite kirjoitti:Niin hinnat taitaa olla alkaen 20 000e. Pienimmällä mahdollisella bensiinimoottorilla. hintaan ei taida edes sisältyä metalliväriä ja alumiinivanteita. Tosin vaikka sisältyisikin, niin mutta
minä todellakin ajan ennemmin vanhalla mersulla kuin uudella corollalla.
Ei millään pahalla.
Tosin vielä yksi paha "vika" tuossa corollassa on se, että kyseessä on etuveto. Itse päätin sen aikoinaan, että yhtäkään etuvetoa en tule omistamaan enään. joko takaveto tai 4-veto.
Joillekkin tuo on varmasti hyvä vaihtoehto, mutta minulle ei.
Sen mainitsin jo tuossa tekstissä, että kyseessä on hinnat alkaen-malli, mutta kuitenkin. Jos tuo Corolla on koirankoppi, niin kyllä W124:kin on sitten, mitä se ei kyllä minun mielestäni ole.
Mutta, otetaas kymppitonnin käytetty corolla, ja vaikka verrokiksi oma kymppitonnin mersu eli 1993 E420. En edes tiedä mitä varusteita vastaavan hintaisessa corollassa on mutta kukin ajaa tyylillään...
Tässä listaa omastani, tehoa siis 279 hv:
VIN WDB1240341XXXXXXX
Plant 50
Model E420
Chassis 1240341C056624
Engine 119975 12 014742
Transmission 722366 03 916110
Tyres
Primary MICHELIN
Order 0 4 225 70512
Heating 0-22503144
Lights BOSCH
Wiper BOSCH
Cab 00000
Delivery date 14.10.93
Dealer Mannheim branch (225)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
038 Unknown code
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
441 steering column, electrically adjustable, W202 manually adjustable (с 01.07.1984)
512 radio Becker Europa cassette
radio MB Special with traffic news decoder (VK), with RDS (с 01.07.1992)
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
544 roller blind, electric, for rear window and sun visors with vanity mirror on the left and right, illuminated (с 01.05.1985)
551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
581 automatic climate control (с 01.01.1977)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
682 fire extinguisher (с 01.04.1970)
859 model update ii (с 01.01.1978)
864 om 606 d30la in w140 (с 01.01.1978)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)
880 closing system with infrared remote control (с 01.02.1988)
Tosin yli kymppitonnin meni vähän matkaa koska piti ostaa talvipyörät, Blaukkarin MP3 soitin sekä ruostesuojauttaa
. Onhan omassani lisäksi nahkaverhoilu, tupla-airbägit mutta toimiiko ne enää
, sekä sähköllä säätyvät ja lämpiävät peilitkin
.
Tässä listaa omastani, tehoa siis 279 hv:
VIN WDB1240341XXXXXXX
Plant 50
Model E420
Chassis 1240341C056624
Engine 119975 12 014742
Transmission 722366 03 916110
Tyres
Primary MICHELIN
Order 0 4 225 70512
Heating 0-22503144
Lights BOSCH
Wiper BOSCH
Cab 00000
Delivery date 14.10.93
Dealer Mannheim branch (225)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
038 Unknown code
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
441 steering column, electrically adjustable, W202 manually adjustable (с 01.07.1984)
512 radio Becker Europa cassette
radio MB Special with traffic news decoder (VK), with RDS (с 01.07.1992)
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
544 roller blind, electric, for rear window and sun visors with vanity mirror on the left and right, illuminated (с 01.05.1985)
551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
581 automatic climate control (с 01.01.1977)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
682 fire extinguisher (с 01.04.1970)
859 model update ii (с 01.01.1978)
864 om 606 d30la in w140 (с 01.01.1978)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
877 reading lamp in the rear (с 01.11.1963)
880 closing system with infrared remote control (с 01.02.1988)
Tosin yli kymppitonnin meni vähän matkaa koska piti ostaa talvipyörät, Blaukkarin MP3 soitin sekä ruostesuojauttaa



1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Ei näytä menevän, vaikka on alkuperäiskuntoinen avarimaskia lukuunottamatta. Liekö johtuu tuosta sisustasta!?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Menihän tuo kaupaksi eikä tarvinut hintaa paljoa tiputtaa! Tilalle ostin samanlaisen 279tkm ajetun samat varusteet lisäksi nahkasisusta ja 2*air bag. Ois varmaan siihen hintaan saanut 2000 luvun riisikupin mutta onhan se pikkusen eri ajella kuuspyttysellä turbodiesel mersulla! ja nimen omaan w124:lla jossa on sitä laatua!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Menihän tuo kaupaksi eikä tarvinut hintaa paljoa tiputtaa! Tilalle ostin samanlaisen 279tkm ajetun samat varusteet lisäksi nahkasisusta ja 2*air bag. Ois varmaan siihen hintaan saanut 2000 luvun riisikupin mutta onhan se pikkusen eri ajella kuuspyttysellä turbodiesel mersulla! ja nimen omaan w124:lla jossa on sitä laatua!
Itseasiassa tuon ikäinen korolla taitaa olla jo turvallisempi kuin 124. Turvallisuudessahan edistys on ollut nopsaa, mutta muuten tuollaista uuttakaan korollaa ei voi kehua. No kestävyydessä, mutta muuten aika karmea koppi. Turvallisuuden ja kestävyyden lisäksi ei kyllä mitään parempaa löydy 20 vuotta vanhaan mersuun verrattuna
Itse olin ainakin melkoisen pettynyt kun -07 mallisella korollalla heitin lenkin, karmea muovikasa
No turha 124:stakaan on pitää mitenkään maailman parhaana, uudemmalla mersulla käy ajamassa niin silmät aukeaa


No turha 124:stakaan on pitää mitenkään maailman parhaana, uudemmalla mersulla käy ajamassa niin silmät aukeaa

Minulla ei ainakaan ole tuosta uudesta Touranista juurikaan pahaa sanottavaa, melutaso hieman kovempi kuin mersussa ja moottori on mopo - mutta itsepähän valitsin hinnat alkaen mallin. Tosi mukava auto ajettavuudeltaan, kaipaa vaan tehokkaampaa moottoria pitkällä matkalla. Etuveto on aivan yhtä pätevä ellei pätevämpi kuin takaveto - ei yliohjaa niin herkästi ja etenee hangessa paremmin.
Itse pidän E320 väykkyäni vain moottorin osalta parempana autona kuin tuo Touran, näin täytyy sanoa ihme kyllä. Onhan väykky tietty jo 10 vuotta vanha.
Itse pidän E320 väykkyäni vain moottorin osalta parempana autona kuin tuo Touran, näin täytyy sanoa ihme kyllä. Onhan väykky tietty jo 10 vuotta vanha.