masaf1 kirjoitti:Kryptonite kirjoitti:Rehellisesti ottaen, niin ajan ennemmin tällä -92:lla jolla on nyt ajettu se 340tkm, kuin E200CDI:llä -03 jolla on ajettu 340tkm.
No hard feelings (ja edelleen, hienon auton omaat, mikä kyllä itsellenikin kelpaisi), mutta toi ei voi kyllä pitää paikkaansa, että joku aikuisten oikeasti mieluummin ajaisi 11 vuotta vanhemmalla ja 3 litraa enemmän sadalla kilsalla kuluttavalla autolla. Tehoerollakaan ei voi perustella, vaikka 10 heppaa enempi onkin tuossa vanhassa. Mut ei se silti lähde niin hyvin missään tilanteessa ku W211 E 200 CDI. Vakuutuksetkin taitaa kolmelitrasessa olla suhteessa kalliimmat. Ainoo missä voi ehkä säästöä syntyä W124:n eduksi, on dieselvero ja huoltokulut. Mutta nyt puhutaan kuitenkin ihan eri planeetalta olevista autoista.
Joku todellisuudentaju täytyy näissäkin asioissa säilyttää. Oma 320ceeteeiikään ei maksanu noin paljoa ja mittarissa oli ostohetkellä vajaa parisataa donaa vähempi kilometrejä. Jos sen myyntiin laittaisin, niin en mä siihen hintaan heti lisäis webaston, ortopedien, ilmastoitujen penkkien yms. arvoa, vaikka webasto makso uutena vuonna 2000 ainakin 12 000 markkaa ja ilmastoidut ortopedipenkit ainaki 20 000 markkaa. Se on vaan karu fakta, että vaikka ois kullalla pinnotetut 20" Monoblockit bling bling -vanteet mukana uusilla maailman parhailla kesä- ja talvirenkailla, niin se ei montaa sataa euroa auton hintaan vaikuta. Kahen tonnin rengassetti maksaa tonnin sen jälkeen ku se on hetken auton alla vanhentunu.
Ja ei tässä mitenkään itseä haittaa moinen hintapyynti, mutta pisti vaan silmään niin ajattelin kommentoida. Kritiikki hinnasta on myyjän siedettävä.
johtaja300 kirjoitti:
Entäs sitten, kun maksaa tästä sen 20 000e niin kansiremonttiako ei enään tule ja on takuu ettei uudelleen malattu kori ala kukkimaan muutaman vuoden päästä/pakkelit halkeilemaan?
Oletko ajatellut myydä autoa riisuttuna, esim. ilman erikoisvanteita ja hifilaitteistoa, alustasarjaa. Noita ei moni jotka noita autoja ostaa niin tarvitse vaan hyvä kuntoiset originaalit kiinnostaa.
Siis kyllä pystyn väittämään, että enemmin ajan edelleen tällä vanhemmalla yksilöllä jonka olen laittanut mielestäni viimisen päälle, kun samalla rahalla olisin ostanut esim juuri tuon ensimmäisen painoksen tuosta w211 E200CDI noin 340tkm ->. jotka ovat tunnetusti halvempia
verrattuna uudempiin w211 korisiin. Ottaen huomioon että kyseistä uudempaa eemeliä ei sen enempää ole laitettu. Pakolliset öljyhuollot suoritettu. helmat kukkii huonon maalin ja lakan seurauksena. mahdollisesti myös hivenen huonon pidon takia. Alustassa ei ole enään mitään uuden auton tuntoa. sitten edessä on kalliit huollot. Täydellinen nesteiden vaihto, etupäässä tarkoitan jarrunesteet, jäähdytysnesteet, jarrulevyt, jarruletkut, jarrupalat, joiden vaihto yleensä on edessä heti ensimmäisenä. Myös mahdolliset alustan nivelet ovat huutavan vaihdon tarpeessa. puhutaan 900-1500e huollosta heti alkuunsa. Sitten siihen kunnon maalaus, jos ei halua ruosteisella mersulla ajella. Eli ennemmin ajan tällä vanhalla autolla, mikä on laitettu viimisen päälle tuon uudemman auton ostohinnalla. mittarissa voi olla 340tkm, mutta ei se siltä tunnu.
Uudemman eemelin osat muutenkin maksavat huomattavasti enemmän kuin vanhan 124:n.
tosin minulle nyt on aivan sama mitä muut ajattelevat. teen itse niinkuin parhaaksi nään.
Kansiremonteista sen verta, että kyllähän se taas tulee vastaan jossain vaiheessa kun kilometrejä ilmestyy taas tarpeeksi tauluun. Mikään ei ole ikuisen kestävää. Ei edes se sinun eemelisi.
Tervetuloa tarkastelemaan maalipintaa, varmasti parempi kuin sinun autossasi, ei millään pahalla.
Mikäs siinä voin minä vanteet pitää itse ja vahvistimet purkaa kontista. Kyllä sillä hintaa saa alemmaksi, mutta jos tästä autosta haluaa alkuperäisen, niin tarvisi puoli autoa purkaa ja sitä minä en ole tekemässä, vaikka maksettaisiin mitä vaan, varsinkin jos tuon 20 000e kanssa ruvetaan itkemään. suosittelen siinä tapauksessa ostamaan saksasta jonkun lintan käymään sen sitten 100% läpi alkuperäisyyttä kunnioittaen. Itse kun en ikinä halunnut alkuperäisenä tätä pitää, kun ei ollut edes ostohetkellä. Halusin vain säilyttää alkuperäishenkisenä, hivenen omaa näkemystä millenium faceliftattu 124:nen, mutta samalla hitusen oldschool henkeä. Tietysti yksi tärkeä ominaispiirre minulla oli että auto säilyttää kuitenkin käytännöllisyyden: Pääsen tarvittaessa myös mökillä käymään ja tämä auto kun on käytössä ympäri vuoden. Eli uberpuskurit ja helmat jäivät tässä tapauksessa pois.