Infrapunakeskuslukitus ei toimi !!! W140
Infrapunakeskuslukitus ei toimi !!! W140
Nyt Ongelmaa Ässän kanssa.
Infrapuna keskuslukitus ei toimi.
Vika ei ole avaimessa, koska kokeilin molemmat avaimet ja paristot niissä on kunnossa.
Onko vika vastaanottimessa???
Voiko avaimen synkronointi auttaa asiaa??
Voiko mahdollinen akun tyhjeneminen vaikuttaa asiaan???
Avaimella en autoon vielä päässyt. Lukkoja ei ole varmaan avaimella avattu koskaan, enkä saanut edes lukon edessä ollutta suojusta irti.
Auto on hallissa matkan päässä, eikä mukana ollut mitään kaluja.
Täytyy huomenna mennä uudelleen yrittämään, että pääsisi edes autoon sisälle tutkimaan akun tilannetta. Myös taka luukun lukko oli täysin jumissa kun avaimella yritti.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Pahin skenaario on, etten pääse edes autoon sisälle avaimilla...
Lisäksi auto on ahtaassa hallissa 2. kerroksessa, että millä helvetillä sen saa sieltä edes pajalle....
Että kylmä hiki otsalla........sinne jäi Ässä maatumaan halliin....
Ajatuksia????
Auto W140 -96, vastaanotin taustapeilissä ja akku takakontissa, jonne ei pääse.
Infrapuna keskuslukitus ei toimi.
Vika ei ole avaimessa, koska kokeilin molemmat avaimet ja paristot niissä on kunnossa.
Onko vika vastaanottimessa???
Voiko avaimen synkronointi auttaa asiaa??
Voiko mahdollinen akun tyhjeneminen vaikuttaa asiaan???
Avaimella en autoon vielä päässyt. Lukkoja ei ole varmaan avaimella avattu koskaan, enkä saanut edes lukon edessä ollutta suojusta irti.
Auto on hallissa matkan päässä, eikä mukana ollut mitään kaluja.
Täytyy huomenna mennä uudelleen yrittämään, että pääsisi edes autoon sisälle tutkimaan akun tilannetta. Myös taka luukun lukko oli täysin jumissa kun avaimella yritti.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Pahin skenaario on, etten pääse edes autoon sisälle avaimilla...
Lisäksi auto on ahtaassa hallissa 2. kerroksessa, että millä helvetillä sen saa sieltä edes pajalle....
Että kylmä hiki otsalla........sinne jäi Ässä maatumaan halliin....
Ajatuksia????
Auto W140 -96, vastaanotin taustapeilissä ja akku takakontissa, jonne ei pääse.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
No niin uusi pikainen 5min autollakäynnin perusteella voin itse itselleni vastata.
-Akku on tyhjä
-Kuskin ovesta pääsin lopulta sisään(lukko toimi vaivoin avaimella)
-Takakonttiin en päässyt avaimella, lukko jumissa, avaimen sain lukkopesään mutta avain ei käänny
- Mikä olisi sopiva voiteluaine lukkoon vai onko edes toivoa saada lukkoa toimimaan
- Akku takakontissa
- Miten virtaa akulle???
- konehuoneessa kuulemma on pistoke mistä voi syöttää 12V?
- onko akkulaturi tuohon oikea laite vai voiko työntää toisesta akusta?
- missä se on W140 mersussa??? miten erottaa??
- kun saisi auton jotenkin henkiin niin pääsisi miettimään miksi akku oli tyhjä, sitä sen ei normaalikäytöksellä pitäisi olla
Mitkä on yleisimmät paikat mitkä alkavat kuluttamaan sähköä auton seistessä (eli tavallaan jää päälle..)
Olisin hyvilläni, jos joku voisi jeesata
-Akku on tyhjä
-Kuskin ovesta pääsin lopulta sisään(lukko toimi vaivoin avaimella)
-Takakonttiin en päässyt avaimella, lukko jumissa, avaimen sain lukkopesään mutta avain ei käänny
- Mikä olisi sopiva voiteluaine lukkoon vai onko edes toivoa saada lukkoa toimimaan
- Akku takakontissa
- Miten virtaa akulle???
- konehuoneessa kuulemma on pistoke mistä voi syöttää 12V?
- onko akkulaturi tuohon oikea laite vai voiko työntää toisesta akusta?
- missä se on W140 mersussa??? miten erottaa??
- kun saisi auton jotenkin henkiin niin pääsisi miettimään miksi akku oli tyhjä, sitä sen ei normaalikäytöksellä pitäisi olla
Mitkä on yleisimmät paikat mitkä alkavat kuluttamaan sähköä auton seistessä (eli tavallaan jää päälle..)
Olisin hyvilläni, jos joku voisi jeesata
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
En itsekään löytänyt mitään " virallista " paikkaa moottoritilasta, jonne voisi antaa lisävirtaa.
Starttimoottorin solenoidille pääsee hyvin käsiksi, jonne voi antaa isoon paksuun +kaapeliin lisävirtaa ja maadoitus tietenkin runkoon.
Sähköä kuluttavat , ylläpitotoiminnat voivat kuluttaa huonon akun muutamassa päivässä loppuun.
Starttimoottorin solenoidille pääsee hyvin käsiksi, jonne voi antaa isoon paksuun +kaapeliin lisävirtaa ja maadoitus tietenkin runkoon.
Sähköä kuluttavat , ylläpitotoiminnat voivat kuluttaa huonon akun muutamassa päivässä loppuun.
Takaluukun lukkoa eilen illalla yritetty voidella ja saada auki.
Nyt menee jo avain kokonaan lukkopesään, mutta ei käänny.
Uskaltaakohan tuota kuinka kovaa vääntää?
Mikä olisi paras aine lukkoon että saisi sen virkoamaan??
Edelleen tarvitsen tiedon missä konehuoneessa on "virallinen" paikka johon voi 12v akkulaturin lykätä????!!
Nyt menee jo avain kokonaan lukkopesään, mutta ei käänny.
Uskaltaakohan tuota kuinka kovaa vääntää?
Mikä olisi paras aine lukkoon että saisi sen virkoamaan??
Edelleen tarvitsen tiedon missä konehuoneessa on "virallinen" paikka johon voi 12v akkulaturin lykätä????!!
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
No vaikka laturista lähtevään paksuun johtoon. Se ainakin on suorassa yhteydessä akkuun. Samoin startille tuleva kaapeli.
Noihin kytkisin itse ekana.
On tullanen akun tyhjeneminen sattunu omaankin autoon.Ipanat jättäneet lukuvalon takana palamaan ja sitähän ei päivällä huomaa.
Olenkin suunitellut että akulta vetäis piuhan jonnekin takapuskurin alle suojaan,josta sais syötettyä lataus virtaa jos ei konttia saa auki.
Noihin kytkisin itse ekana.
On tullanen akun tyhjeneminen sattunu omaankin autoon.Ipanat jättäneet lukuvalon takana palamaan ja sitähän ei päivällä huomaa.
Olenkin suunitellut että akulta vetäis piuhan jonnekin takapuskurin alle suojaan,josta sais syötettyä lataus virtaa jos ei konttia saa auki.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Varsinaista virallista sähkönsyöttö liitintä ainakaan -96 S320L:n kytkentäkaaviosta en löytänyt. Takakontissa tosin sulake F4 olikohan 40A on suoraan akulle.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Eli onko uskottava, ettei "virallista" paikkaa konehuoneesta löydy??
En ole mitenkään erityisen harjaantunut etenkään autosähköasioissa (lue: jätkä on täysi tumpelo), joten en ainakaan itse uskalla lähteä kaapeleita kytkemään laturiin tai starttiin. Päältäpäin konehuoneesta kurkkien ei noista kumpikaan ole ainakaan yläpuolelta helposti kytkettäviä - ahdasta on.
Oisko jollain jotain neuvon tynkää vielä.........
En ole mitenkään erityisen harjaantunut etenkään autosähköasioissa (lue: jätkä on täysi tumpelo), joten en ainakaan itse uskalla lähteä kaapeleita kytkemään laturiin tai starttiin. Päältäpäin konehuoneesta kurkkien ei noista kumpikaan ole ainakaan yläpuolelta helposti kytkettäviä - ahdasta on.
Oisko jollain jotain neuvon tynkää vielä.........
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Selailin HAULLA aihepiiriä ja hieman löytyi pakinaa tai paremminkin arvuuttelua, että voiko tupakansytyttimen kautta ladata kevyemmällä virralla akkua esim ylläpitolaturilla, mikä tuuppaa noin 4,5A. Tuosta viestiketjusta en saanut selvää vastausta, mielipiteitä oli puolesta ja vastaan.
Onko Tietoa tästä.
Onko kukaan ladannut ns "uudempaa" autoa tuota kautta???, siis uudemmalla tarkoitan juurikin esim. W140, W210, W202.
Jotkut tietävän oloiset kaverit pelkäsivät elektroniikan puolesta, mutta jos latausvirta on pieni, niin onko riskiä, vai tuleeko niissäkin jotain piikkejä.
Normaalisti olen kyllä ladannut akkua akunkengät kiinni sellaisella vähän kehittyneemmällä laturilla(jonkinlainen virran säädin kai siinä...)
Tämän topikin nimeä pitäisi muokata, mutta en tiedä miten se tehdään, vikahan autossa ei ole infrapuna kaukolukituksessa vaan TYHJÄSSÄ akussa ja JUMITTUNEESSA takakontin lukossa.
Onko Tietoa tästä.
Onko kukaan ladannut ns "uudempaa" autoa tuota kautta???, siis uudemmalla tarkoitan juurikin esim. W140, W210, W202.
Jotkut tietävän oloiset kaverit pelkäsivät elektroniikan puolesta, mutta jos latausvirta on pieni, niin onko riskiä, vai tuleeko niissäkin jotain piikkejä.
Normaalisti olen kyllä ladannut akkua akunkengät kiinni sellaisella vähän kehittyneemmällä laturilla(jonkinlainen virran säädin kai siinä...)
Tämän topikin nimeä pitäisi muokata, mutta en tiedä miten se tehdään, vikahan autossa ei ole infrapuna kaukolukituksessa vaan TYHJÄSSÄ akussa ja JUMITTUNEESSA takakontin lukossa.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Harri126 kirjoitti:
Takapenkin alla olis se putki...
Onko tuo oikeasti toimiva ratkaisu?
Entä jos ei aukeakkaan, lähteekö alipaineet järjestelmäsätä karkuun ja sen jälkeen etuoven lukkokaan ei toimi, auto on hallissa, mihin koko joukolla on pääsy, eikä viitsisi autoa ihan aukikaan jättää.
Pitäisikö niihin letkuihin muuten puhaltaa vai imeä?
Lähteeköhän takakontin suuntaan enemmänkin niitä letkuja?
Takapenkin alla olis se putki...
Onko tuo oikeasti toimiva ratkaisu?
Entä jos ei aukeakkaan, lähteekö alipaineet järjestelmäsätä karkuun ja sen jälkeen etuoven lukkokaan ei toimi, auto on hallissa, mihin koko joukolla on pääsy, eikä viitsisi autoa ihan aukikaan jättää.
Pitäisikö niihin letkuihin muuten puhaltaa vai imeä?
Lähteeköhän takakontin suuntaan enemmänkin niitä letkuja?
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Omasta olen joskus aukaissut puhaltamalla, kun moottori ei toiminut, eikä avain tietenkään sopinut lukkoon.Ari V. kirjoitti:Harri126 kirjoitti:
Takapenkin alla olis se putki...
Onko tuo oikeasti toimiva ratkaisu?
Entä jos ei aukeakkaan, lähteekö alipaineet järjestelmäsätä karkuun ja sen jälkeen etuoven lukkokaan ei toimi, auto on hallissa, mihin koko joukolla on pääsy, eikä viitsisi autoa ihan aukikaan jättää.
Pitäisikö niihin letkuihin muuten puhaltaa vai imeä?
Lähteeköhän takakontin suuntaan enemmänkin niitä letkuja?
Ei siellä ole mitään alipainetta ennenkuin sähkömoottori sen sinne tekee.
Siellä on paine silloin, kun ovet aukeaa ja alipaine lukittuessa.
Toivottavasti joku korjaa, jos puhun läpiä päähäni. Omat autot ovat vanhempaa mallia ja nämä ohjeet toimivat niissä.
Eli kukaan ei tiedä tai ole ladannut akkua tupakansytyttimen kautta?
Tuleekohan W140:seen virta suoraan akulta sulakerasioan kautta vai kulkeeko virtalukon kautta, jos kulkee virtalukon kautta onko siellä joku sähköinen rele joka avain asennossa "pykälä eteenpäin" päästää virran tupakansytyttimelle vai onko mekaaninen yhdistyminen.
Onko konehuoneen sulakerasiassa joku paikka josta voi ladata akkua? eli voiko ottaa jonkin sulakkeen irti ja tuupata siitä virtaa akun suuntaan?
Nimimerkki "lukkopesä CRC liotuksessa"
Tuleekohan W140:seen virta suoraan akulta sulakerasioan kautta vai kulkeeko virtalukon kautta, jos kulkee virtalukon kautta onko siellä joku sähköinen rele joka avain asennossa "pykälä eteenpäin" päästää virran tupakansytyttimelle vai onko mekaaninen yhdistyminen.
Onko konehuoneen sulakerasiassa joku paikka josta voi ladata akkua? eli voiko ottaa jonkin sulakkeen irti ja tuupata siitä virtaa akun suuntaan?
Nimimerkki "lukkopesä CRC liotuksessa"
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Plussa keski nastassa ja miinus kehällä..
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
laturin - maihin ja + vaikka jonkin naulan kautta sytkärin keskinastaan ja pidät siinä pari minsaa. sit vaan avaat lukot keskulukolla tai napilla koelaudassa. pitäis aueta takaluukkukin. pääset lataan suoraan akkua sit.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Jos moottorin ohjausyksikössäsi on 38-napainen diagnostiikkapistoke, sen napa nro 3 menee käsittääkseni akulle (en ole koskaan testannut, onko näin).Ari V. kirjoitti:- Miten virtaa akulle???
- konehuoneessa kuulemma on pistoke mistä voi syöttää 12V?
Kuriositeettina: Napa nro 2 menee startille. Eräs pk-seudun mersukorjaaja kertoi, että 90-luvun alun käynnistyksenestot pystyi ohittamaan oikosulkemalla nämä kaksi napaa diagnostiikkapistokkeesta.
Lyhyellä googlettamisella löytyi pistokkeen kytkennätkin:
http://www.autolib.diakom.ru/CARS2/prib ... 000_mb.pdf
(sivu 12)
No ei ainakaan kannata diagnostiikkapistokeen kautta syötellä latausvirtaa. Ei saata paikat kestää tyhjän akun latausta.
Sivupilarin lukuvaloonhan tullee virta myös kokoajan mut sekin ehkä 7.5-10A sulakkeen kautta. Savukkeen sytytimessähän taitaa olla 20A sulake.
Sivupilarin lukuvaloonhan tullee virta myös kokoajan mut sekin ehkä 7.5-10A sulakkeen kautta. Savukkeen sytytimessähän taitaa olla 20A sulake.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Moi
Itse syöttäisin siihen keskuslukon letkuun vähän painetta, onnistuu ainakin "jalkapumpulla" jolla saa laitettu ilmaa mm. renkaisiin, jalkapalloihin, ym ym. Pumppuja myydään vähän joka paikassa eikä maksa kun n. 10e. Testattu on ja hyvin toimii
Kuva pumpusta ja päästä jota käytin. http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... G_0127.jpg
Itse syöttäisin siihen keskuslukon letkuun vähän painetta, onnistuu ainakin "jalkapumpulla" jolla saa laitettu ilmaa mm. renkaisiin, jalkapalloihin, ym ym. Pumppuja myydään vähän joka paikassa eikä maksa kun n. 10e. Testattu on ja hyvin toimii
Kuva pumpusta ja päästä jota käytin. http://i295.photobucket.com/albums/mm12 ... G_0127.jpg
Viimeksi muokannut Jani426, Pe 12.09.2008 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Eikös ton ikäsessä E-sarjalaisessa ainakin oo konepellin suunnasta tuulilasin suuntaan katottuna konehuoneen oikeassa yläreunassa 3x4 cm musta laatikko lähellä sulakeboksia, jossa lukee kannessa "+" ja laatikon kannen kun avaa, niin siitä voi ladata akkua... Eli kannattaa varmaan myös varmistaa ettei tuommosta kohtaa löydy vaikka jostain konehuoneen perukoilta piilosta tms. Luulis että jos samanikäsessä (tai no vuoden 1997) W210 E-sarjalaisessakin on, niin kyllä S:ssäkin pitäis olla.
32-napaisen kytkentäkaaviosta selviää, että 3-napa menee akulle, joten siihen laturin + johdin - suoraan runkoon, niinkuin akusta menee takaluukussakin kaapeli suoraan runkoon.Tur_o kirjoitti:Jos moottorin ohjausyksikössäsi on 38-napainen diagnostiikkapistoke, sen napa nro 3 menee käsittääkseni akulle (en ole koskaan testannut, onko näin).Ari V. kirjoitti:- Miten virtaa akulle???
- konehuoneessa kuulemma on pistoke mistä voi syöttää 12V?
Kuriositeettina: Napa nro 2 menee startille. Eräs pk-seudun mersukorjaaja kertoi, että 90-luvun alun käynnistyksenestot pystyi ohittamaan oikosulkemalla nämä kaksi napaa diagnostiikkapistokkeesta.
Lyhyellä googlettamisella löytyi pistokkeen kytkennätkin:
http://www.autolib.diakom.ru/CARS2/prib ... 000_mb.pdf
(sivu 12)
Ässä edelleen jumissa
Viime viikolla hiukka kiireitä, joten en asiaan ehtinyt panostaa.
Eilen yritin latausta tupakansytyttimen kautta. Homma kaatui sitten sähkön puutteeseen. Eli tolpissa ei olekkaan tällähetkellä sähköä ollenkaan
Maanantaina täytyy selvittää oisko koska virtaskaa saatavilla.....
Tästä tuli mieleen, että voiko toisesta akusta tuupata virtaa tupakansytyttimen kautta tai jostain muualta vai tuleeko niin kovalla teholla, ettei piuhat kestä?
Tutkin myös suunnitelmaa B eli otin takapenkin irti ja kaivoin sen pumpun esiin. Muoviletkuja lähtee yhteensä noin15 kpl eikä niistä päällepäin pysty päättelemään mikä minnekkin menee. Letku on muutenkin väärä sana se on kovaa muoviputkea mieluummin. Yritin summamutikassa ottaa yhtä putkea irti sormivoimin, niin ei kyllä lähtenyt tai sitten olisi hajonnut liitin samalla. Eli olisi ainakin tarkaan tiedettävä mikä putki menee takaluukun lukolle, on niin kovaa kiinni ettei summamutikassa kannata ruveta.
Onko jotain lisävinkkiä tähän letkuhommaan??
Itse lukko on edelleen "yhtäpuuta" vaikka liotusta on jatkettu koko ajan. Oma veikkaus on, että itse lukkopesä ei (enää) jumita, vaan junttura muodostuu varsinaisen lukkopesän ja sen ympärillä olevan metallisen kehämötikän välillä eli ne ovat keskenään liimautuneet kiinni.
Viime viikolla hiukka kiireitä, joten en asiaan ehtinyt panostaa.
Eilen yritin latausta tupakansytyttimen kautta. Homma kaatui sitten sähkön puutteeseen. Eli tolpissa ei olekkaan tällähetkellä sähköä ollenkaan
Maanantaina täytyy selvittää oisko koska virtaskaa saatavilla.....
Tästä tuli mieleen, että voiko toisesta akusta tuupata virtaa tupakansytyttimen kautta tai jostain muualta vai tuleeko niin kovalla teholla, ettei piuhat kestä?
Tutkin myös suunnitelmaa B eli otin takapenkin irti ja kaivoin sen pumpun esiin. Muoviletkuja lähtee yhteensä noin15 kpl eikä niistä päällepäin pysty päättelemään mikä minnekkin menee. Letku on muutenkin väärä sana se on kovaa muoviputkea mieluummin. Yritin summamutikassa ottaa yhtä putkea irti sormivoimin, niin ei kyllä lähtenyt tai sitten olisi hajonnut liitin samalla. Eli olisi ainakin tarkaan tiedettävä mikä putki menee takaluukun lukolle, on niin kovaa kiinni ettei summamutikassa kannata ruveta.
Onko jotain lisävinkkiä tähän letkuhommaan??
Itse lukko on edelleen "yhtäpuuta" vaikka liotusta on jatkettu koko ajan. Oma veikkaus on, että itse lukkopesä ei (enää) jumita, vaan junttura muodostuu varsinaisen lukkopesän ja sen ympärillä olevan metallisen kehämötikän välillä eli ne ovat keskenään liimautuneet kiinni.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Ei kyllä suoraan toisesta akusta kestä tuupata mutta esin 55w lamppu vastukseksi väliin niin kestää. Eli tuo lamppu laitetaan vaikka miinusjohdon väliin. Sarjaankytkentään niin että virta kulkee lampun läpi. Se rajaa sopivasti virran niin ettei johdot/sulakkeet pala.Ari V. kirjoitti: Tästä tuli mieleen, että voiko toisesta akusta tuupata virtaa tupakansytyttimen kautta tai jostain muualta vai tuleeko niin kovalla teholla, ettei piuhat kestä?