Kohtuu kulutus MB211 E320CDI
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Kohtuu kulutus MB211 E320CDI
Ajoin kokeeksi 100km /100km keskinopeutta kulutus ajotietokoneen mukaan 4,9 litraa,todellinen +0,5l eli 5,4l/100km,pankaa paremmaksi ja lähettäkää kuva!
http://img118.imageshack.us/my.php?imag ... 023as6.jpg
http://img118.imageshack.us/my.php?imag ... 023as6.jpg
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Kohtuu kulutus MB211 E320CDI
Selvästi väärennetty kuva, mittarin tiedot eivät voi pitää paikkaansa, ei Oulussa nimittäin ole voinut olla +23.5 astetta lämmintä.jussilampi kirjoitti:Ajoin kokeeksi 100km /100km keskinopeutta kulutus ajotietokoneen mukaan 4,9 litraa,todellinen +0,5l eli 5,4l/100km,pankaa paremmaksi ja lähettäkää kuva!

Kulutuslukemat matka-ajosta vaikuttavat olevan ihan linjassa oman auton kanssa.
Miten hitossa minulla kuluu nakua siinä 6-6,5 matka-ajossa,
Kruisella mennään, yleensä alle nop.rajoitusten. Maantioajoa on päivittäisessäkin ajossa 99%
Imusarja on putsattu, egr venttiiliä herkistelty.
No okei, joku sanoo, että mikä nipottaja litra sinne tai tänne.
1 litran säästöllä ajaa reilun 100km pidemmälle tankillisella.
Kun tuntuu, että joka perjantai on tankkauspäivä niin siitähän se alkaa säästöä tulemaan ja maailmakin pelastuu siinä samalla
Kruisella mennään, yleensä alle nop.rajoitusten. Maantioajoa on päivittäisessäkin ajossa 99%
Imusarja on putsattu, egr venttiiliä herkistelty.
No okei, joku sanoo, että mikä nipottaja litra sinne tai tänne.
1 litran säästöllä ajaa reilun 100km pidemmälle tankillisella.
Kun tuntuu, että joka perjantai on tankkauspäivä niin siitähän se alkaa säästöä tulemaan ja maailmakin pelastuu siinä samalla
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Kohtuu kulutus MB211 E320CDI
DBFI kirjoitti:Selvästi väärennetty kuva, mittarin tiedot eivät voi pitää paikkaansa, ei Oulussa nimittäin ole voinut olla +23.5 astetta lämmintä.jussilampi kirjoitti:Ajoin kokeeksi 100km /100km keskinopeutta kulutus ajotietokoneen mukaan 4,9 litraa,todellinen +0,5l eli 5,4l/100km,pankaa paremmaksi ja lähettäkää kuva!![]()
Kulutuslukemat matka-ajosta vaikuttavat olevan ihan linjassa oman auton kanssa.
Kuka nuita kinnerin kulutuslukemia,ja siitä otettua kuvaa,rupeaa väärentään,ajettu 20.07.2008 Leviltä rovaniemelle menevällä tiellä.
(Kuva kamerassa tallessa)
Ja samalla autolla autoliiton järjestämässä Ego-Run kilpailussa 16.08.2008 ajoin normaalin liikenteen seassa kaupunki ja maantie ajoa 260,60Km keskinopeus 63km/h todellinen mitattu kulutus 14,71l eli 5,64l/100km,vaikka kisa meni omasta mielestä vituksi,kun laskettiin yksi AT-piste väärin ja jouduttiin ajamaan välillä kuin heikkopäinen.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Aika hyvin. Mulla pienin kulutus 5,7 välillä Tampere-Espoo, kun ajoin vanhaa tietä iltasella hiukka päälle 90 km/h mahdollisimman tasaisesti. Tuo 5,7 on muuten tehtaan ilmoittama maantiekulutus tälle 04-malliselle E-sarjalaiselle. Ja tietokoneen näyttämä lukema on puolen vuoden kokemuksella pitänyt hyvin kutinsa todellisen kulutuksen kanssa.
Ai niin, moottoritietä pitkin turha toivoa alle 7 litran lukemia
Ai niin, moottoritietä pitkin turha toivoa alle 7 litran lukemia

No tää nyt on vähän vanhempaa kalustoa mopon moottorilla ja pienemmällä nopeudella,mutta kuiteskin aika pienellä menee
http://i264.photobucket.com/albums/ii17 ... G_1432.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii17 ... G_1432.jpg
MB 250d autom.-93
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
MB 200d autom.-89,ei liikenteessä.
MB E200cdi autom. -01 kesäauto
MB 240d -81 kesäauto
Re: Kohtuu kulutus MB211 E320CDI
No olisi se kai Pohjoisen miehenkin pitänyt hoksata että kommentti oli vitsi. Sen lämpötilan väärentämistä tarkoitin, kuva ei varmaan ole tältä päivältä!jussilampi kirjoitti:
Kuka nuita kinnerin kulutuslukemia,ja siitä otettua kuvaa,rupeaa väärentään,ajettu 20.07.2008 Leviltä rovaniemelle menevällä tiellä.
(Kuva kamerassa tallessa)
Ja samalla autolla autoliiton järjestämässä Ego-Run kilpailussa 16.08.2008 ajoin normaalin liikenteen seassa kaupunki ja maantie ajoa 260,60Km keskinopeus 63km/h todellinen mitattu kulutus 14,71l eli 5,64l/100km,vaikka kisa meni omasta mielestä vituksi,kun laskettiin yksi AT-piste väärin ja jouduttiin ajamaan välillä kuin heikkopäinen.
Kulutuksenhan totesin jo olevan ihan kohdallaan.
"Yleensä alle nopeusrajoitusten"? Miten tarkkaan tuo 99% pitää paikkaansa? Nuo 5.4 litran lukemat pilaa hyvin helposti pienellä ylinopeudella tai lyhyellä seisoskelulla kaupungissa liikennevaloissa. Tuollainen 100 kilometrin ajo tasanopeudella on melkein ainoa kulutustesti missä eri autoja, tai paremminkin omistajia voi vertailla keskenään.jartuo kirjoitti:Miten hitossa minulla kuluu nakua siinä 6-6,5 matka-ajossa,
Kruisella mennään, yleensä alle nop.rajoitusten. Maantioajoa on päivittäisessäkin ajossa 99%
Imusarja on putsattu, egr venttiiliä herkistelty.
No okei, joku sanoo, että mikä nipottaja litra sinne tai tänne.
1 litran säästöllä ajaa reilun 100km pidemmälle tankillisella.
Kun tuntuu, että joka perjantai on tankkauspäivä niin siitähän se alkaa säästöä tulemaan ja maailmakin pelastuu siinä samalla
Kyllä tuo 99 pitää aika hyvin paikkansa. Lähetin Saksan kaverille kyselyn noista suuttimista, kaikki 4 suutinta saisi yhden suomi hinnalla.DBFI kirjoitti:"Yleensä alle nopeusrajoitusten"? Miten tarkkaan tuo 99% pitää paikkaansa? Nuo 5.4 litran lukemat pilaa hyvin helposti pienellä ylinopeudella tai lyhyellä seisoskelulla kaupungissa liikennevaloissa. Tuollainen 100 kilometrin ajo tasanopeudella on melkein ainoa kulutustesti missä eri autoja, tai paremminkin omistajia voi vertailla keskenään.jartuo kirjoitti:Miten hitossa minulla kuluu nakua siinä 6-6,5 matka-ajossa,
Kruisella mennään, yleensä alle nop.rajoitusten. Maantioajoa on päivittäisessäkin ajossa 99%
Imusarja on putsattu, egr venttiiliä herkistelty.
No okei, joku sanoo, että mikä nipottaja litra sinne tai tänne.
1 litran säästöllä ajaa reilun 100km pidemmälle tankillisella.
Kun tuntuu, että joka perjantai on tankkauspäivä niin siitähän se alkaa säästöä tulemaan ja maailmakin pelastuu siinä samalla
Suuttimet nakuttaa vaikka Vehosta vastattiin, että tuo on ihan normaalia ääntä..
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Siis tuo lukemako oli nelisylinteriselle? Kyllä sen pitäisi vielä selvästi vähemmällä mennä kuin tuo I6. Toivottavasti hoituu sumuttimien vaihdolla ja kohtuullisella hinnalla.jartuo kirjoitti: Kyllä tuo 99 pitää aika hyvin paikkansa. Lähetin Saksan kaverille kyselyn noista suuttimista, kaikki 4 suutinta saisi yhden suomi hinnalla.
Suuttimet nakuttaa vaikka Vehosta vastattiin, että tuo on ihan normaalia ääntä..
kone on 200CDI W211, auto toimii hienosti lukuunottamatta sitä suuttimen nakutusta, joka tulee selvemmin esille pienessä vedossa.
Vehon asentaja kävi koeajamassa sen ja ilmoitti ettei tässä mitään vikaa ole
Pakkohan siinä on jotain vikaa olla, jos se nakutus kuulu sisälle asti.
Kaupunki ajossa keskikulutus nouseekin sitten reippaasti, ilman turhia kiihdytyksiä.
Vehon asentaja kävi koeajamassa sen ja ilmoitti ettei tässä mitään vikaa ole

Pakkohan siinä on jotain vikaa olla, jos se nakutus kuulu sisälle asti.
Kaupunki ajossa keskikulutus nouseekin sitten reippaasti, ilman turhia kiihdytyksiä.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
jartuo kirjoitti:kone on 200CDI W211, auto toimii hienosti lukuunottamatta sitä suuttimen nakutusta, joka tulee selvemmin esille pienessä vedossa.
Vehon asentaja kävi koeajamassa sen ja ilmoitti ettei tässä mitään vikaa ole
Pakkohan siinä on jotain vikaa olla, jos se nakutus kuulu sisälle asti.
Kaupunki ajossa keskikulutus nouseekin sitten reippaasti, ilman turhia kiihdytyksiä.
Jos Vehon koeajaja,on sitä mieltä että auto on kunnossa,niin se varmasti on kunnossa,koska mielellään ne niitä rahasta rassaa,
ja jos rupeaa diesselin nakutuksia kuunteleen,siinä sitä onkin työmaata loppuijäksi.
Ne ajamani kulutukset ovatkin,yksi 100km ajo 100km keskinopeutta ja toinen taloudellisuuskilpailun kulutus, eikä mikään keskikulutus joka vaihtelee kelistä ja ajotavasta johtuen 7-10l välillä.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Ok, ehkä olet ihan oikeassa, mutta silti se saakelin nakutus....
Pitäisi päästä kokeilemaan toista samanlaista peliä niin voisi vähän verrata niitä keskenään!!
Kävin Tampereella kokeilemassa samalaista Mersua, se piti vielä kovempaa nakutusta. Myyjä sanoi, että kaikki ne tälläistä ääntä pitää. No, myyjät nyt sanoo mitä sanoo. Sitä en edes lähtenyt kokeilemaan sen enempää.
Meillä on perheessä kanssa vanha w124 200d, se käy paljon nätemmin ja pehmeämmin kuin oma 211 mallinen.
Pitäisi päästä kokeilemaan toista samanlaista peliä niin voisi vähän verrata niitä keskenään!!
Kävin Tampereella kokeilemassa samalaista Mersua, se piti vielä kovempaa nakutusta. Myyjä sanoi, että kaikki ne tälläistä ääntä pitää. No, myyjät nyt sanoo mitä sanoo. Sitä en edes lähtenyt kokeilemaan sen enempää.
Meillä on perheessä kanssa vanha w124 200d, se käy paljon nätemmin ja pehmeämmin kuin oma 211 mallinen.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Onkohan tuo nyt ihan totta. Kyllä minusta Veholla on monta syytä olla ottamatta autoa korjattavaksi jos vain mahdollista. Monet remontit ovat niin riskialttiita, tämä kyseinen hyvä esimerkki. Asiakas odottaa että sumuttimet lähtevät irti minuutissa ja homma tulee kuntoon. Käytännössä voi tulla yllätyksiä irrotuksessa, pultitkin voi katketa, pitäisi vielä osata käyttää testeriä että uusien suuttimien arvot tulee oikein ECU:lle etc. etc. Muita töitä tekemällä saa paljon vähemmällä vaivalla rahaa taloon, ja pienemmällä riskillä.jussilampi kirjoitti: Jos Vehon koeajaja,on sitä mieltä että auto on kunnossa,niin se varmasti on kunnossa,koska mielellään ne niitä rahasta rassaa,
ja jos rupeaa diesselin nakutuksia kuunteleen,siinä sitä onkin työmaata loppuijäksi.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
DBFI kirjoitti:Onkohan tuo nyt ihan totta. Kyllä minusta Veholla on monta syytä olla ottamatta autoa korjattavaksi jos vain mahdollista. Monet remontit ovat niin riskialttiita, tämä kyseinen hyvä esimerkki. Asiakas odottaa että sumuttimet lähtevät irti minuutissa ja homma tulee kuntoon. Käytännössä voi tulla yllätyksiä irrotuksessa, pultitkin voi katketa, pitäisi vielä osata käyttää testeriä että uusien suuttimien arvot tulee oikein ECU:lle etc. etc. Muita töitä tekemällä saa paljon vähemmällä vaivalla rahaa taloon, ja pienemmällä riskillä.jussilampi kirjoitti: Jos Vehon koeajaja,on sitä mieltä että auto on kunnossa,niin se varmasti on kunnossa,koska mielellään ne niitä rahasta rassaa,
ja jos rupeaa diesselin nakutuksia kuunteleen,siinä sitä onkin työmaata loppuijäksi.
Kyllä ne työt on ennakkoon hinnoiteltu,meni sitten aikaa mitä meni ja varmasti vaihtavat uudet suuttimet jos asiakas käskee,mutta jos auto on kunnossa onko siinä mitään järkeä,meitähän on tosi herkkä korvasiakin,ja kuten sanoin kuuntelemista aina löytyy,jos ei muuten niin tänne mukulakiville ajeleen.Muuten 320CDI nakutti myös Norjassa kun anto ylämäkeen kenkää,vaikka yli 200 heppaa,piti vaihtaa pienempää pykälää,joten varmaan ihan normaalia jos 4-pyttynen vähän nakuttaa kiihdytyksessä,kiskoo muuhen aika painavaa koria ja jos heppoja 122-150,ei se ole kumma.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Se nakutus tulee heti kun painaa vähän kaasua, ei tarvitse oikeastaan edes kiihdyttää, riittää kun lievä veto tulee päälle.
Tuo myös ihan totta, että Veho ei ala tekemään jos on epävarma.
Viikko sitten kun sain uuden avaimen niin pyysin tarkistamaan onko viimeisimmät softat sisällä, niin asentaja oli sanonut työhönottoon ettei sitä voi softata.
Taitaa olla meikäläisellä sen verran erikoinenpeli ettei toista tule vastaan??
Tuo myös ihan totta, että Veho ei ala tekemään jos on epävarma.
Viikko sitten kun sain uuden avaimen niin pyysin tarkistamaan onko viimeisimmät softat sisällä, niin asentaja oli sanonut työhönottoon ettei sitä voi softata.
Taitaa olla meikäläisellä sen verran erikoinenpeli ettei toista tule vastaan??
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
jartuo kirjoitti:Se nakutus tulee heti kun painaa vähän kaasua, ei tarvitse oikeastaan edes kiihdyttää, riittää kun lievä veto tulee päälle.
Tuo myös ihan totta, että Veho ei ala tekemään jos on epävarma.
Viikko sitten kun sain uuden avaimen niin pyysin tarkistamaan onko viimeisimmät softat sisällä, niin asentaja oli sanonut työhönottoon ettei sitä voi softata.
Taitaa olla meikäläisellä sen verran erikoinenpeli ettei toista tule vastaan??
Ei ole Oulun Veholla tullut vielä vastaan sellaista hommaa jota eivät olisi tehneet jos käskee ja maksaa,ja on 28vuoden kokemus firmasta vaikka alkuaikoina oli nimi Uko-Auto,ja mersupuolella muuten vieläkin vastuumiehenä sama mies,oikea mersu konkari Ikonen.
Mitä siinä avaimessa on päivittämistä jos se toimii moitteetta.
Päivittämällä senhän voi saada jopa toimimattomaksi,samoin kuin tietokoneohjelmat saattaa kaatua kun niitä ruvetaan turhaa päivittään.Tai päivitä vaikka navikointi,niin voi loppua toiminta kokonaan.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Siis tilasin uuden avaimen jolle pitää varata oma huoltoaika Veholta kun avain on saapunut liikkeeseen. Mutta se on taas toinen tarina.
Siinä samalla kun auto siellä jo oli niin kysyin jospa ECU päivitys olisi mahdollista. Toki avaimetkin päivitettiin ja nehän onnistuikin ilman ongelmia, eikä ECU:n päiviteyksessäkään ongelmia tullut kun ei sitä tehty.
Se ei sitten pidä paikkansa, etteikö softaa kannattaisi päivittää jos uudempi on saatavana. Yleensä ja aina ne on täynnä bugeja jotka uusin päivitys korjaa.
Siinä samalla kun auto siellä jo oli niin kysyin jospa ECU päivitys olisi mahdollista. Toki avaimetkin päivitettiin ja nehän onnistuikin ilman ongelmia, eikä ECU:n päiviteyksessäkään ongelmia tullut kun ei sitä tehty.
Se ei sitten pidä paikkansa, etteikö softaa kannattaisi päivittää jos uudempi on saatavana. Yleensä ja aina ne on täynnä bugeja jotka uusin päivitys korjaa.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
jartuo kirjoitti:Siis tilasin uuden avaimen jolle pitää varata oma huoltoaika Veholta kun avain on saapunut liikkeeseen. Mutta se on taas toinen tarina.
Siinä samalla kun auto siellä jo oli niin kysyin jospa ECU päivitys olisi mahdollista. Toki avaimetkin päivitettiin ja nehän onnistuikin ilman ongelmia, eikä ECU:n päiviteyksessäkään ongelmia tullut kun ei sitä tehty.
Se ei sitten pidä paikkansa, etteikö softaa kannattaisi päivittää jos uudempi on saatavana. Yleensä ja aina ne on täynnä bugeja jotka uusin päivitys korjaa.
Kylläkai se kannattaa päivittää sitten kun,ohjelma on jo kontiksessa, muttei kannata ottaa uutta ohjelmaa ensimmäisten joukossa,ja edelleenkin ihmettelen mitä päivitystä avaimessa on,mulla 2003 auto eikä ikään päivitetty avaimia.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
jartuo kirjoitti:Uusi vara-avain pitää koodata autokohtaiseksi. Eikä tässä jutussa ole oleellinen ole avain vaan ECU.
Minähän se olen miinaan mennyt,kun vastailen,tämähän ei liity mitenkään alkuperäiseen aiheeseen,avaimista kannattaa avata uusi aihe.muistaakseni oli kymys kulutuksesta,ja käskin lähettää kuvia mittarista 100km matkalta 100km keskinopeudella.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Kohtuu kulutus MB211 E320CDI
EI TAIDA E 320 CDI, NYT AIVAN NOIN VÄHÄLLÄ KULKEA.jussilampi kirjoitti:Ajoin kokeeksi 100km /100km keskinopeutta kulutus ajotietokoneen mukaan 4,9 litraa,todellinen +0,5l eli 5,4l/100km,pankaa paremmaksi ja lähettäkää kuva!
http://img118.imageshack.us/my.php?imag ... 023as6.jpg
OMALLANI AJOIN TÄNÄÄN VAJAA 200 KM JA KESKIKULUTUS 6,8 L /100 KM.
NYT KUN ON KELIT HIEMAN JO VIILENNEET NIIN KULUTUS TUNTUU LISÄÄNTYVÄN VARSINKIN KUN KYLMÄLLÄ KONEELLA LÄHTEE LIIKKEELLE.
KESÄLLÄ PÄÄSIN VÄHITEN 6,1 L/100 KM.
E 320 - VM -04 OMISTAJA
RP
Re: Kohtuu kulutus MB211 E320CDI
NO EI SE 5,4 OLE TEMPPU EIKÄ MIKÄÄN cdi:LLÄ, JA ONKO OMASI BENSAKONE KUN KIRJOITAT VAIN e320?r3333 kirjoitti:jussilampi kirjoitti:
EI TAIDA E 320 CDI, NYT AIVAN NOIN VÄHÄLLÄ KULKEA.
OMALLANI AJOIN TÄNÄÄN VAJAA 200 KM JA KESKIKULUTUS 6,8 L /100 KM.
NYT KUN ON KELIT HIEMAN JO VIILENNEET NIIN KULUTUS TUNTUU LISÄÄNTYVÄN VARSINKIN KUN KYLMÄLLÄ KONEELLA LÄHTEE LIIKKEELLE.
KESÄLLÄ PÄÄSIN VÄHITEN 6,1 L/100 KM.
E 320 - VM -04 OMISTAJA
Kyllä vilu lisää CDI:n kulutusta mutta muutaman sadan kilometrin matkalla se ei enää vaikuta jos on termostaatit kunnossa. Oleellista noissa lukemissa on oikeasti kohtuullinen nopeus, tasavauhti eikä mitään vuoristorataa. Ei noiden ole tarkoituskaan vastata tyypillistä keskilulutusta.
Juu eli jos 100km matka edessä ja saa ajella tasaisesti cruisella niin että ei pahemmin liikennettä eli nopeus tasainen, lämmöt nouseet, niin nollatkaa silloin tuo afterstart mittaus nii saatre tollaiset lukemat. Tässä vastineeta C200 CDI:llä jossa nopeus on kylläkin hieman pienempi:


Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
No eihän nyt tommosta nollausta voi tehdä, jos haluaa huomioida koko 100 km matkan kulutuksen! Kyllähän ton ajotietsikan saa vippaskonstein näyttämään vaikka kuin pientä. Mutta nollaappa toi after start -mittari ennen ku edes käynnistät auton, sen jälkeen lähdet liikkeelle ja ajat sen 100 km niin lukemat on täysin eri ku toi alle 4 litraa, mikä nyt ei missään olosuhteissa voi toteutua 320cdi:llä, ellei nyt laskeudu jotain valtavaa vuoren rinnettä alaspäin.simppa80 kirjoitti:Juu eli jos 100km matka edessä ja saa ajella tasaisesti cruisella niin että ei pahemmin liikennettä eli nopeus tasainen, lämmöt nouseet, niin nollatkaa silloin tuo afterstart mittaus nii saatre tollaiset lukemat.
Ja sillon ku saatte noita haamulukemia, niin varmistakaapa todellinen kulutus tankista mittaamalla - ei kannata pettyä jos lukemat on ihan eri

LISÄKSI täytyy tankkaus tehdä mittausten väleillä mielellään samalla huoltoasemalla, tasaisella alustalla jne., koska toi Mersun tankki on semmonen ainakin W210:ssä että aika moni pyssy katkasee jo liian aikasin, jonka jälkeen voi lirutella helposti vielä monta litraa. Eli jos oot edellisellä kerralla tankannut piripintaan ja kulutusseurannan jälkeen lopetat tankkaamisen heti ekaan katkaisuun niin se on vaan itsensä huijaamista. Keskikulutus / 100 km muuttuu aika paljo, jos jättää sen 5 litraakin tankkaamatta...
Tarkoitinkin että tuo lukema on varmaankin saatu jokseenkin tuolla sanomallani tyylillä. Kyllä se mullakin on kulutus kun aamulla lähtee ja se on nollaantunut niin 3,6-> 4,6.masaf1 kirjoitti:No eihän nyt tommosta nollausta voi tehdä, jos haluaa huomioida koko 100 km matkan kulutuksen! Kyllähän ton ajotietsikan saa vippaskonstein näyttämään vaikka kuin pientä. Mutta nollaappa toi after start -mittari ennen ku edes käynnistät auton, sen jälkeen lähdet liikkeelle ja ajat sen 100 km niin lukemat on täysin eri ku toi alle 4 litraa, mikä nyt ei missään olosuhteissa voi toteutua 320cdi:llä, ellei nyt laskeudu jotain valtavaa vuoren rinnettä alaspäin.simppa80 kirjoitti:Juu eli jos 100km matka edessä ja saa ajella tasaisesti cruisella niin että ei pahemmin liikennettä eli nopeus tasainen, lämmöt nouseet, niin nollatkaa silloin tuo afterstart mittaus nii saatre tollaiset lukemat.
Toiseksi mietin että miksi mersun ajotietokone valehtelee niikin roimasti kuin 0,5-0,8l. Ei ainakaan volvossa valehdellut kuin ~0,2.
Onkohan tuolle ECulla annettu jokin kerroin jota voisi muuttaa ohjemasta? Tuollahan yritetään ihmistä kusta silmään kun ilmoitetaan kulutuslukema teknisissä tiedoissa ja sitten ajotietokene valehtelee sen vielä sulle. Paljonko on muuten 320CDi:n annettut kulutuslukemat ja kuka niihin todellisuudessa pääsee? Tämä on veikkaus, mutta luulen että ei kukaan..

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tuon I6 W211 CDI:n lukemat pitäisi olla:masaf1 kirjoitti:W210:n annetut kulutuslukemat ainakin ovat 320CDI:ssä
kaupunkiajo 11,1 l/100km
maantie 5,9 l/100km
keskikulutus 7,8 l/100km
Kyllä noi aika hyvin paikkansa pitää. Itellä ollu tankista mitattuna keskikulutus tankillisilla dieseliä yleensä siinä 6,8 - 7,5 litraa / 100 km.
9,4-9,9
5,4-5,9
6,9-7,3
vastaavasti ja kokemuksesta voin sanoa että W211 I6 menee selvästi vähemmällä kuin W210 I6.
En tuota kulutushommaa ihmettele, kyllä siihen tosi tarkalla ajolla pääsee. Minulla on viimeisten 4 auton pitkän aikavälin kulutusluvut tallessa:
W124 200 D -86 manual ==> 6.1 (ajoin 490 tkm)
W124 200 D -90 manual ==> 6.46 (80 tkm)
W124 300 D -90 manual 5v ==> 6.44 (180 tkm)
W210 270 CDI -00 manual 6v. ==> 6.1 (78 tkm)
W211 270 CDI -02 autom. ==> 6.29 (180 tkm)
Tolla vikalla pirssillä pienin mitattu kulutus 5.4, suurin 7.8. Matka-ajoa on 99 %. Mielenkiintoinen huomio: termostaatin vaihto (ja lämmön nousu 60 => 80) tiputti mesen oman mittarin kulutuslukemaa puoli litraa, mutta todellinen kulutus putosi vain desin kaksi !
Voisi myös todeta ettei noiden CDI moottoreiden kulutus niin järisyttävästi pienempi ole kuin esim. ton vanhan kolmesatasen. Tehot ja väännöt on kyllä sitten ihan eri kerroksessa
W124 200 D -86 manual ==> 6.1 (ajoin 490 tkm)
W124 200 D -90 manual ==> 6.46 (80 tkm)
W124 300 D -90 manual 5v ==> 6.44 (180 tkm)
W210 270 CDI -00 manual 6v. ==> 6.1 (78 tkm)
W211 270 CDI -02 autom. ==> 6.29 (180 tkm)
Tolla vikalla pirssillä pienin mitattu kulutus 5.4, suurin 7.8. Matka-ajoa on 99 %. Mielenkiintoinen huomio: termostaatin vaihto (ja lämmön nousu 60 => 80) tiputti mesen oman mittarin kulutuslukemaa puoli litraa, mutta todellinen kulutus putosi vain desin kaksi !
Voisi myös todeta ettei noiden CDI moottoreiden kulutus niin järisyttävästi pienempi ole kuin esim. ton vanhan kolmesatasen. Tehot ja väännöt on kyllä sitten ihan eri kerroksessa

Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16