124 farkku 300d
124 farkku 300d
Ajattelin tuossa pienessä kalja pöhnässä kirjotella minun projektista mitä oon tässä vähä aikaa touhunnu
Autohan on 124 300d farmari sportline vm 1992 yritin myydä sitä jonkun aikaa mutta kiinnostuneita ei ollu ja loppujen lopuksi hajosi siitä pumppu myynti mies ajeli autolla itse . No pumppu hajosi ja olin jo aikaisemmin ostanu mynän pumpu 7mm tapeilla lensin suomeen ja vaihdettiin kaverin kans pumppu ja ajoin auton takaisin ruotsiin sitten alkoi ideaa kytemään päässä että voisihan koneen turbottaa ku on nyt turbon pumppukin mutta idea johti toiseen ja ostin om606 vapari koneen ja turbotan sen nyt tilanne koneen kanssa on että laittaa kasaan ja auton keulalle pako sarjan ostin valmiina suomesta turboksi garrett gt40 ja mynän pumppu tietysti koneeseen ei ole tehty mitään muutoksia sisuskaluihin
Vaihdelaatikko tulee 320 sportlinestä (sporttilaatikko ykkönen taaksepäin)
kestävyys vielä näkemttä mutta luulis olevan parempi ku 300deen oma laatikko
korista sen verran että löysin uudet ja halvat vanteet takana 19*10 tuumaa mutta et ja koko teki sen että olisi tullut ulos lokareista niin sehän johti siihen että autoa piti levittää eteen tuli e500 lokarit ja takana on kaaret kans paikallaan sisälokarit pitää vielä tehda valmiiksi ja väri autossa on 199 siis koko auto uuteen maaliin samalla varillä
etupuskuria muotoiltu että cooleri tulee kokonaan näkyviin ehkä vähä liian bling mersuun mut vaihetaan jos rupee häirihtemään muokattu etupuskuri helmat ja takapuskuri on zenderin tekeleitä
ja alustaa takapää on alotettu juuri jousiksi on tilattu hr 30mm madaltavat jouset tuleeko siitä 20mm sportlinessä ja taka kelkan kaikki puslat vaihdetaan ja osat hiekkapuhalletaan ja pulveri maalataan ne isot puslat kelkan joka nurkassa on umpinaiset delrinpuslat (ei pitäs antaa periksi)
ja muut vaihdetaan uusiin orginaaleihin
Etupäähän vaihdetaan delrin puslat alatukivarsiin ja hr jouset muuten kaikki muut nivelet ja puslat on vaihdettu noi 2000km sitten uusiin
tästä lähdettiin:
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 010109.jpg
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 010097.jpg
e500 etulokarit ja sec pelti kokeilu mikä vaihtui alkuperäseen avantgardemaskin kans
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... rsutes.jpg
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013029.jpg
vanne
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013305.jpg
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... ild013.jpg
laitan joku päivä tässä kuvia taka levityksistä ja tilanteesta muutenkin
Kommentit ja ideat tervetulleita
Autohan on 124 300d farmari sportline vm 1992 yritin myydä sitä jonkun aikaa mutta kiinnostuneita ei ollu ja loppujen lopuksi hajosi siitä pumppu myynti mies ajeli autolla itse . No pumppu hajosi ja olin jo aikaisemmin ostanu mynän pumpu 7mm tapeilla lensin suomeen ja vaihdettiin kaverin kans pumppu ja ajoin auton takaisin ruotsiin sitten alkoi ideaa kytemään päässä että voisihan koneen turbottaa ku on nyt turbon pumppukin mutta idea johti toiseen ja ostin om606 vapari koneen ja turbotan sen nyt tilanne koneen kanssa on että laittaa kasaan ja auton keulalle pako sarjan ostin valmiina suomesta turboksi garrett gt40 ja mynän pumppu tietysti koneeseen ei ole tehty mitään muutoksia sisuskaluihin
Vaihdelaatikko tulee 320 sportlinestä (sporttilaatikko ykkönen taaksepäin)
kestävyys vielä näkemttä mutta luulis olevan parempi ku 300deen oma laatikko
korista sen verran että löysin uudet ja halvat vanteet takana 19*10 tuumaa mutta et ja koko teki sen että olisi tullut ulos lokareista niin sehän johti siihen että autoa piti levittää eteen tuli e500 lokarit ja takana on kaaret kans paikallaan sisälokarit pitää vielä tehda valmiiksi ja väri autossa on 199 siis koko auto uuteen maaliin samalla varillä
etupuskuria muotoiltu että cooleri tulee kokonaan näkyviin ehkä vähä liian bling mersuun mut vaihetaan jos rupee häirihtemään muokattu etupuskuri helmat ja takapuskuri on zenderin tekeleitä
ja alustaa takapää on alotettu juuri jousiksi on tilattu hr 30mm madaltavat jouset tuleeko siitä 20mm sportlinessä ja taka kelkan kaikki puslat vaihdetaan ja osat hiekkapuhalletaan ja pulveri maalataan ne isot puslat kelkan joka nurkassa on umpinaiset delrinpuslat (ei pitäs antaa periksi)
ja muut vaihdetaan uusiin orginaaleihin
Etupäähän vaihdetaan delrin puslat alatukivarsiin ja hr jouset muuten kaikki muut nivelet ja puslat on vaihdettu noi 2000km sitten uusiin
tästä lähdettiin:
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 010109.jpg
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 010097.jpg
e500 etulokarit ja sec pelti kokeilu mikä vaihtui alkuperäseen avantgardemaskin kans
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... rsutes.jpg
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013029.jpg
vanne
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013305.jpg
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... ild013.jpg
laitan joku päivä tässä kuvia taka levityksistä ja tilanteesta muutenkin
Kommentit ja ideat tervetulleita
Viimeksi muokannut miikko, La 25.10.2008 22:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- tähtipirssi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 301
- Liittynyt: La 23.08.2008 08:53
- Paikkakunta: Tellus
Re: 124 farkku 300d
Mistä hommasit noi e500 lokarit?! On hiukan makeen näkönen, noita ei oo näkyny missään myynissä. Ota lasikuitukopiot ja laita myyntiin, menee ku kuumille kiville 

M-B 300D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
M-B 250D W124-89 manual ex
M-B 250D W124-88 manual ex
M-B 300D W124-92 aut. ex
M-B 200D W124-90 manual ex
M-B W203 220CDI-2000 aut. ex
M-B 200D W124 -93 manual ex
M-B 320cdi W211-2005 aut.
M-B W115 200 bensiini -75 "Pystäri"
Re: 124 farkku 300d
jahtasin vain ilmoituksia aikani niin tulihan ne vastaantähtipirssi kirjoitti:Mistä hommasit noi e500 lokarit?! On hiukan makeen näkönen, noita ei oo näkyny missään myynissä. Ota lasikuitukopiot ja laita myyntiin, menee ku kuumille kiville
http://www.rpglasfiber.com/ sieltä saa lasikuitukopioita
pientä edistystä autoon taka apurunko vai mikä sen nimi on hiekka puhallettu ja pulverimaalattu matta mustaksi ja ne isot puslat (nimee en tiiä) vaihdettu delrin pusliin abs anturi meni rikki ku toheloin irrotuksen kanssa perämurikan puslat vaihtu uusiin alkuperäisiin mutta itse murikan kans en tiiä mitä tekisin onko se iso homma purkaa että uskoltaisi puhaltaa ja maalata
kaverin kanssa on sorvailtu tuki varsiin delrin puslia varret on puhallettu ja pulveri maalattu hopeisiksi uudet pyörän laakerit taakse on myös vaihdettu
ja pohjassa on aika paljon alkavaa ruostetta niin nyt on puoli pohjaa taka osata jo hiottu kirkkaalle pellille
öljy putket taka iskareille menee kaikki vaihtoon on aika lahoja alkoi vuotamaan takaakselin irroituksen yhteydessä
eli kuhan pohja saadaan maaliin ja massaan niin alkaa kasaaminen ja pitää räpsiä kuvia osista ja kasaamisesta
ja otin pari huonoa kuvaa takakaarista
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013711.jpg
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013713.jpg
ja etu lamppu
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013712.jpg
kaverin kanssa on sorvailtu tuki varsiin delrin puslia varret on puhallettu ja pulveri maalattu hopeisiksi uudet pyörän laakerit taakse on myös vaihdettu
ja pohjassa on aika paljon alkavaa ruostetta niin nyt on puoli pohjaa taka osata jo hiottu kirkkaalle pellille
öljy putket taka iskareille menee kaikki vaihtoon on aika lahoja alkoi vuotamaan takaakselin irroituksen yhteydessä
eli kuhan pohja saadaan maaliin ja massaan niin alkaa kasaaminen ja pitää räpsiä kuvia osista ja kasaamisesta
ja otin pari huonoa kuvaa takakaarista
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013711.jpg
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013713.jpg
ja etu lamppu
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013712.jpg
tänään otin auton ulos tallista ja hiekkapuhalsin pohjan puolesta välistä taakse päin ja ruostettahan sieltä löyty kele se siitä pinta ruosteesta
vasemmalta puolelta taka kelkan etummainen kiinnitys oli ruostunu melkein pois ulko puolelta ja oikean puoleinen kallistuksen vakaajan kiinnike ruotunu melkein irti toinen puoli oli irti aloittaessa pohja projektia
no vielä vähän hitsausta ja sitten väriä ja massaa pohjaan
pääsee viikonloppuna kasaamaan taka akselia ja koneen vaihdonkin voisi aloittaa tosissaan
kuvia sitten viikonloppuna
mihin kohtaan kannattaa porata om606 koneeseen öljyn paluu ??
minulla on siinä 603 turbo koneen öljy pohja jossa se möykky sivussa voisko siihen laittaa??
vasemmalta puolelta taka kelkan etummainen kiinnitys oli ruostunu melkein pois ulko puolelta ja oikean puoleinen kallistuksen vakaajan kiinnike ruotunu melkein irti toinen puoli oli irti aloittaessa pohja projektia
no vielä vähän hitsausta ja sitten väriä ja massaa pohjaan
pääsee viikonloppuna kasaamaan taka akselia ja koneen vaihdonkin voisi aloittaa tosissaan
kuvia sitten viikonloppuna
mihin kohtaan kannattaa porata om606 koneeseen öljyn paluu ??
minulla on siinä 603 turbo koneen öljy pohja jossa se möykky sivussa voisko siihen laittaa??
Saako 500:n peltikaaria erikseen, ettei tuu koko takalokasuojat?miikko kirjoitti: e500 vahtasin ilmotuksia ja löysin
Orkkis turbokoneessa turbon paluuöljy tulee lohkoon, jos laittaa öljypohjaan niin voi jäädä öljypinnan alapuolelle ja se EI ole hyvä se.
Mut jos sulla on öljypohja kerta irti, niin lohkonkylkeen reikä ja paluuöljy siihen.
Kato turbokoneesta paikka missä on ja poraa siihen samaan paikkaan.
Haulla löytynee kuviakin foorumilta mihin ovat niitä porailleet ja laittaneet vastamuttereita sisäpuolelle.
Jos tuohon päätyy, niin on aika tarkka laitaa ettei kanki osu siihen.
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
tämä näköseks mese jäi tänään ku pajalta lähin
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013808.jpg
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013809.jpg
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013807.jpg
ja viimessä velipoika suomesta käymässä (ja vittuili mersun pohjasta hänen jetta ku on ihan ruosteeton :x )
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013808.jpg
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013809.jpg
http://i226.photobucket.com/albums/dd72 ... 013807.jpg
ja viimessä velipoika suomesta käymässä (ja vittuili mersun pohjasta hänen jetta ku on ihan ruosteeton :x )
on ollut vähissä tämän päivittäminen mutta pientä on tapahtunut moottori on paikallan ja auto seisoo omilla tossuillaan
mutta kytkin kaapeleita koneeseen tänään ja konessa on paikallaan om606 koneen omat kaapelit tulee 124 korisesta mutta se kaapeli mikä tulee kiinni akun taakse siinä on 14 napaa ja autossa on vain 12 onko muille tullut vastaan moista ja mitä olette tehneet
mutta kytkin kaapeleita koneeseen tänään ja konessa on paikallaan om606 koneen omat kaapelit tulee 124 korisesta mutta se kaapeli mikä tulee kiinni akun taakse siinä on 14 napaa ja autossa on vain 12 onko muille tullut vastaan moista ja mitä olette tehneet
Ootta te kyllä ihme-erkkejä näiden peltihommien kanssa mitä oon katsellu töittenne jälkiä täällä. Tosi hyvän näköistä jälkeä. Ite laitoin kesällä audin puhjenneet suojat kuntoon...oli sinkkisprayta ja happomaalia ja pohjamaalia ja lasikuitupakkelia ja muovipakkelia....paksusti kaikkea. Hikeä verta ja kyyneliä. Menihän se puoli vuotta ennen kuin puski ruoste läpi
Ajattelin että kun on paksusti tavaraa välissä niin ruosteella menee kauemmin.
Sitte myin sen pois....
Mersussa ovessa ruoste mutta ei uskalla itse koskea. Ja täällä olevat korjaamot ottaa tonnin ja meniskö sillä sitten vuoden eteenpäin. Koko ovi pitäis kuulemma maalata listan alla olevan ruosteen takia...
Tiedoittelee nimimerkki: Ennemmin reikä ovessa kun väärä sävy!

Sitte myin sen pois....
Mersussa ovessa ruoste mutta ei uskalla itse koskea. Ja täällä olevat korjaamot ottaa tonnin ja meniskö sillä sitten vuoden eteenpäin. Koko ovi pitäis kuulemma maalata listan alla olevan ruosteen takia...
Tiedoittelee nimimerkki: Ennemmin reikä ovessa kun väärä sävy!