230clk kompr. cabi -99 vedot kateissa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Oizo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.02.2008 11:08
Paikkakunta: Kylänpää
Viesti:

230clk kompr. cabi -99 vedot kateissa!

Viesti Kirjoittaja Oizo »

eli tuossa huomasin aamulla kun lähdin ajamaan niin auto ei kiihdy enää normaaliin tahtiin vaan huomattavasti huonommin... 30km ajon jälkeen kokeilin kädellä kompressoria ja ei ollut edes käden lämpöinen (en tiedä pitäisikö edes olla lämmin?) olisiko siinä vika vai mistä lähteä tutkimaan? paljonko mahtaa uusi kompura kustantaa?
[b]M[/b]ercedes-[b]B[/b]enz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
[b]B[/b]ayerische [b]M[/b]otoren [b]W[/b]erke 525i (e34) -89
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

Paljonko autolla ajettu?Lähteekö kompura pyörimään kun sammutat välillä auton....pelli auki ja pari tuhatta kirroksia niin pitäs lähteä pyöriin...
En usko kuitenkaan että kompura on paskana...
SL500 R129
CLS 500
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Ilmamassamittari?

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Eräs mahdollinen syy kadonneisiin tehoihin voi olla MAF eli ilmamassamittari. Selviää testerillä, onko viallinen MAF ongelmana. Enpä tuosta osaa sanoa että lämpeneekö tuo kompressori siten että siitä voisi päätellä kompressorin toimimisesta tai toimimattomuudesta mitään. Epäilyttää kyllä itseänikin (kuten ozzya siis myös) että kompressorissa tuo vika olisi. Onhan sekin kuitenkin yksi mahdollisuus myös, mutta MAF olisi yksi todennäköinen kohde myös. Testeriin siis auto nyt ensin josko MAF paljastuisi vian syyksi. Siitä en tiedä että näkyykö kompressorin vika testerin kautta vai pitääkö se selvitellä jotenkin muuten. Jos viaksi paljastuisi kompressori kuitenkin niin uusi ihan merkkiliikkeen kautta maksanee muutamia tuhansia euroja asennettuna (2000-3000 eur??), mutta esim. ebaysta tai autopurkaamoilta löytynee ainakin käytettyjä paljon halvemmalla. Kompressori on siis Eaton M62, en ole nyt varma että onko noissa Eaton M62 kompressoreissa jotain eroja ulkomuodoissa tai jossain muissa seikoissa siten että käykö kaikki eri mallisista autoista otetut Eaton M62:t kaikkiin autoihin joissa tuota kompressoria on käytetty.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

Kantsii myös takistaa että kompuran kyljestä lähtevässä putkessa olevat venttiilit ovat "hengessä" mukana eli alla olevan linkin alemman kuvan osat 26 ja 38
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 100&SGN=02

Voit testata kompuran toiminnan kun otat liittimen irti ja pistät toisen piuhan maihin ja annat toiseen virran suoraan akulta(ei riko mitään,on vain käämi takana)...auto käyntiin ja pitäs pyöriä iloisesti jollei niin magneetti kytkin paskana.
Ja vielä yks juttu...ota liittimet irti kompurasta,ilmanputsarin läppä venttiilistä..vai mikä son,nokka akselin anturista ja mittaa tuleeko kompuran punaiseen johtoon 12v...jollei niin ota siitä laatikosta missä moottorin ohjain yksikkö,rele boksi irti(lähinnä moottoria)....avaa se ja tinaa huono kontakti... ;-)
SL500 R129
CLS 500
Vastaa Viestiin