190d turbon valinta, muutama kuva

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

190d turbon valinta, muutama kuva

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Elikkä tällaista pientä prokkista olisin aloittamassa. PP-Dieselin pumppu 7mm tapeilla jo kiinni ja pakosarjakin hankittuna.
Nyt olisikin kysymys, minkälainen ahdin olisi sopiva. Tehotavoite olisi noin 140-180hp. Jotkut käyttäny tuota KKK-K26 ahdinta, mutta mitä muita hyviä olisi tarjolla?

Tuttavalla olisi paljolti myynnissä pösön ja citikan vakio ahtimia, lieneekö ne liian pieniä?

Kiire ei ole osien hankinnassa, mutta ajattelin jo alkaa tehdä taustatutkimuksia talven varalta :)
Viimeksi muokannut Simpe, To 11.09.2008 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Melkein kannattaa kysyä täällä nimimerkillä turbo-eemeli kirjoittelevalta. Olisi vielä sinua lähellä (kangasala).
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Tällainen ahdin tuli sitten haettua kun halvalla sain. Eli Garrett Gt2056V.
Mitään välyksiä ei tuntunut olevan, eikä halkeamia pakopesässä.

Muutama kuva kiemurasta:

Kuva

Kuva

Kuva
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kyseessä on VNT-tyyppinen ahdin, joten pääset rakentelemaan säätökoneistoa. Alkuperäinen kello pelaa tuossa ahtimessa alipaineella, joten sen joutuu muuttamaan.

Pakosarjanlaippa vaatinee välikappaleen, noissa kun on aivan omansa. Vai millainen pakosarja on kyseessä?
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Minkälaisesta säätökoneistosta on kyse?
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tuon VNT ahtimen ahtopainetta ohjataan ahtimen sisällä olevilla johdesiivillä. Noiden ohjauksen järjestäminen on himpun hankalampaa, kuin normaalin hukkaportin ohjaus.

Lähinnä tuohon on vaihdettava normaalipainekello, ja sitten yritettävä säätää vivun mitalla yms. toimivaksi.
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Eli äkkiseltään tuntuu siltä että vääräntyyppisen ahtimen kävin hakemassa.

Kaippa tuosta eroon pääsee jos sitä ei koskaan kiinni saa laitettua.
Tuo sinun selostus ainakin kuulostaa hankalalta toteuttaa, tiedä sitten onko?
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

140-180hv tehoille voisi riittää 300 turbon orggis KKK. Niitä näkee aina välillä myynnissä uusiakin reiluun 300e.
Tuo ainakin herää ripeästi isotappisessa 2litraisessa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaa muuten hankkia semmonen ahdin joka sopii siihen pakosarjaan niin ei hylly täyty turhista ahtimista, onko se sarja to3 laipalla ?

Jätä VNT suosiolla jollekin muulle, vaikka volkkarimiehille, käyttöön.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Samuli H kirjoitti:140-180hv tehoille voisi riittää 300 turbon orggis KKK. Niitä näkee aina välillä myynnissä uusiakin reiluun 300e.
Tuo ainakin herää ripeästi isotappisessa 2litraisessa.
Riittää helposti nuille tehoille.
S210 220 CDI A -02
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

veskola kirjoitti:Jätä VNT suosiolla jollekin muulle, vaikka volkkarimiehille, käyttöön.
Petehri sitä tuossa jo kyselikin. Hän voipi sen tulla hakemaan pois.
Täytyy alkaa metsästämään 300 orkkis turboa.

En ole varma millä laipalla se on, voin laittaa kuvia ja ottaa mitat tänään tai huomenna.
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Kiitti linkistä. Täytyypä alkaa soittelemaan. Kertokaapa hyviä vinkkejä mitä kannattaa paikan päällä tutkia turbosta. Jos käytettyä hakee...
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Osta tuosta laineen laittamasta linkistä uusi kkk k26. Jos nuo on niitä "amg" turboja (ilmeisesti ainakin isommalla pakopesällä) niin riittää yli 200 heppaan pakopaineiden pysyessä vielä kurissa. Ja uusi on aina uusi, pitkästi huoletonta ajoa sen suhteen.
S210 220 CDI A -02
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

MatKa kirjoitti:Osta tuosta laineen laittamasta linkistä uusi kkk k26. Jos nuo on niitä "amg" turboja (ilmeisesti ainakin isommalla pakopesällä) niin riittää yli 200 heppaan pakopaineiden pysyessä vielä kurissa. Ja uusi on aina uusi, pitkästi huoletonta ajoa sen suhteen.
Petehri tarjosi vaihdossa käytettyä 300 ahdinta. Tottakai uusi olisi aina uusi, tolle salon tyypille jo soittelinkin, hakee noita saksasta, et niitä kyllä löytyy. Pitää miettiä :)
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Tässä olis nyt muutama kuva pakosarjasta:

Kuva

Kuva

Kuva
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Siistin näköinen sarja mutta ,jos laippaa kääntäis 180 astetta niin sais pakoputken lähtee paremmin ja ei se ilmanputsarin kiinnitystäkään haittais.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ota vain se Peterhin ahdin, se kaveri ei paskaa myy, jollei ostaja ehdottomasti sitä vaadi :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Kaupat tehtiin muutama tunti sitten, sain vähän muitakin hilppeitä mukana.

Yritti kaupata S60 cooleriakin, mutta oli turhan järeen kokoinen tuohon w201 keulalle :)

Onko muuten vaikea kääntää tuon kompuran ulostuloa toiseen asentoon??
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

SiNi kirjoitti: Onko muuten vaikea kääntää tuon kompuran ulostuloa toiseen asentoon??
Ne 6 pulttia löysälle ja pyöräytä.
S210 220 CDI A -02
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

sunbeam kirjoitti:Siistin näköinen sarja mutta ,jos laippaa kääntäis 180 astetta niin sais pakoputken lähtee paremmin ja ei se ilmanputsarin kiinnitystäkään haittais.
:?: :?: :?: :idea:

Saman tuloksen saat kääntämällä 360 eli ei muutu sarja mihinkään....
www.thaiklupi.fi
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Jussi k kirjoitti:
sunbeam kirjoitti:Siistin näköinen sarja mutta ,jos laippaa kääntäis 180 astetta niin sais pakoputken lähtee paremmin ja ei se ilmanputsarin kiinnitystäkään haittais.
Varmaan tarkoitti 90 astetta. Joudun tuohon muutenkin uuden laipan hitsaamaan, kun ei toi käy tohon KKK ahtimeen...
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
Vastaa Viestiin