ilmaläpän asennontunnistimen säätö..?
ilmaläpän asennontunnistimen säätö..?
eli miten se niin sanottu kalibrointi oikeen tapahtuu..? vaihdoin sen tunnistimen just ehjään oireet oli että ei pysynyt käynnissä kylmäkäynnistyksen jälkeen lainkaan nyt ainakin pysy mutta ei meinannut millään pudottaa kierroksia normaaliksi ja ajokki on 124 260e -86
Kyse taitaa olla KE-jetronista? Tunnistimessa on kolminapainen liitin ja yksi napa on maa ja kaksi napaa joissa on asennon mukaan muuttuva vastus suhteessa maanapaan. Vastusarvot menevät ristikkäin siten, että kun ilmaläppä on ylhäällä, on toisen vastus minimissään ja toisen maksimissa. Ja kun läppää painetaan alaspäin pohjaan asti, vastusarvot muuttuvat tasaisesti siten, että minimissä ollut kasvaa maksimiin ja maksimissa ollut pienenee minimiin. Eli läpän ollessa täysin ylhäällä pitäisi vastusarvojen olla samat kuin täysin alhaalla, mutta erinavassa. Itselläni toimvassa moottorissa arvot olivat 0.9 kilo-ohmia ja 6.0 kilo-ohmia läppä ylhäällä ja 5.9 ja 0.9 kilo-ohmia läppä alhaalla. Arvot varmaan vaihtelevat eri moottorityypeissä, mutta periaate on sama.
kiitoksia ponton ja kk nyt toimii taas melkein kuin uus..
joo eli oireet ihan alunperin että kiihty ikäänkuin asteittain eli ihan kuin ilma läppä olis takerrellu ja kahden korjaamon diaknoosi oli että määräjakaja sökö joten ostin käytetyn jakajan jossa oli myös se läppäkotelo paikallaan onneks läppäkotelon pohja oli ihan halkeillu puhki joten se vika oli siinä kun vaihdettiin ne jakajineen eli koko paketti niin ecu tai mikä tyhjäkäynti piiri meni samalla ihan pimeeks ja syy oli nyt sitten tossa tunnistimessa ei siis pysynyt kylmänä lainkaan käynnissä nyt toimii..)) joten olis muuten ylimääränen ehjä määräjakaja myynnissä jos jotakuta kiinnostaa ja autohan on 260e -86 voi jopa sopia 300 sataseen en ihan varma ole..

joo eli oireet ihan alunperin että kiihty ikäänkuin asteittain eli ihan kuin ilma läppä olis takerrellu ja kahden korjaamon diaknoosi oli että määräjakaja sökö joten ostin käytetyn jakajan jossa oli myös se läppäkotelo paikallaan onneks läppäkotelon pohja oli ihan halkeillu puhki joten se vika oli siinä kun vaihdettiin ne jakajineen eli koko paketti niin ecu tai mikä tyhjäkäynti piiri meni samalla ihan pimeeks ja syy oli nyt sitten tossa tunnistimessa ei siis pysynyt kylmänä lainkaan käynnissä nyt toimii..)) joten olis muuten ylimääränen ehjä määräjakaja myynnissä jos jotakuta kiinnostaa ja autohan on 260e -86 voi jopa sopia 300 sataseen en ihan varma ole..
No hyvä, mutta utelen vielä vähän, kun tässä on niin hyviä vinkkejä.
"läppäkotelon pohja oli ihan halkeillu puhki joten se vika oli siinä"
Pohja? Tarkoitatko kumipaljetta, vai ihan metallissa halkeimia???
Siis ilmavuoto oli kuitenkin alkuperäinen syypää?
"syy oli nyt sitten tossa tunnistimessa"
Eli tunnistinvika tuli vasta varaosan mukana?
Ja sitten vaihdoit alkuperäisen tunnistimen takaisin viallisen tilalle?
"läppäkotelon pohja oli ihan halkeillu puhki joten se vika oli siinä"
Pohja? Tarkoitatko kumipaljetta, vai ihan metallissa halkeimia???
Siis ilmavuoto oli kuitenkin alkuperäinen syypää?
"syy oli nyt sitten tossa tunnistimessa"
Eli tunnistinvika tuli vasta varaosan mukana?
Ja sitten vaihdoit alkuperäisen tunnistimen takaisin viallisen tilalle?
hyvä jos jotain vinkkejä tässäkin on..
jep just se kumipalje oli halkeillu...ja ihan oikein tuo loppukin meni eli tunnistinvika tuli varaosan mukana...enkä nyt kyllä ihan varma ole että onko se toinen tunnistin sitte rikki vai oliko siinä säädöstä kiinni sitä kun en edes yrittänyt säätää vaan vaihdoin suoraan..

jep just se kumipalje oli halkeillu...ja ihan oikein tuo loppukin meni eli tunnistinvika tuli varaosan mukana...enkä nyt kyllä ihan varma ole että onko se toinen tunnistin sitte rikki vai oliko siinä säädöstä kiinni sitä kun en edes yrittänyt säätää vaan vaihdoin suoraan..