
Sähköstä kuitenkin on kyse. Daamin huolto on huomenissa ja tuossa SEV8:n kanssa germaanian tuonneista yyveeillessä tuli sivuraiteella puheeksi tulppien ikä. Daami on juossut nykyisillä kaiketi häiriöittä (tulppien aiheuttamaa) nyt tarkasti ottaen 43.500 km ja Ville tätä hämmästeli, kun vaihtosuositus on 20.000 km. Silti kiesi käynnistyy, käy, kulkee ja kuluttaa nätisti kuin tulpanvaihdon jälkeen konsanaan.
Koska M103:n huolto-ohjelmaa ei ole ollut käytettävissä, ei ollut myöskään tietoa tulppien vaihtorajasta, joka on siis mennyt jo tuplasti suosituksen yli.
No tuskin tästä mitään fyysistä haittaa muodostuu, vaikka nämä M103-kirnut kovin hienohelmaisia ajoittain ovatkin mm. sytytysasioista

Suurin haittaa lienee, että kynttilä sammuu sitten varoittamatta ja kerralla, jolloin nilkutetaan viidellä tai jopa neljällä kannulla lääkäriin.
Vai voiko ikääntyneistä tulpista seurata näissä koneissa jotain ikävämpää, esim. elektrodi poikii palasia pyttyyn ja tekee sitten siellä tuhojaan?
Joka tapauksessa, Guinnessin kirjaan ei tulppaennätystä ole tarkoitus tehdä, joten vaihtoon menevät huomenna. Hmmm.... vaiko sittenkään, eikös joku forumilla sanonut, ettei Mersuun kannata toimivia osia mennä vaihtamaan....
