W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Väittäisin että tuo on offi-ajoa varten. Näkee tarkkaan missä oikean puolen renkaat kulkee ku ajaa pahemmissa paikoissa. Sen verran päheet on nuo vanteet ja iha liian kapeet renkaat, että helposti naarmuuntuu jos kiveä myöten menee
jackie kirjoitti:Väittäisin että tuo on offi-ajoa varten. Näkee tarkkaan missä oikean puolen renkaat kulkee ku ajaa pahemmissa paikoissa. Sen verran päheet on nuo vanteet ja iha liian kapeet renkaat, että helposti naarmuuntuu jos kiveä myöten menee
Tätä minäkin tarkoitin, en vain saanut sanottua selkokielellä.
Miika H. kirjoitti:Taitaa olla Japanin vientimalli. Siellä ainakin tuollaisia laitetaan.
On tuo ruori vaan väärällä puolella.
Musta tuntuu että nuo kaikki W463 G-sarjan mersut ovat vasemmanpuoleisella ohjauksellla.
Korjatkaa jos olen väärässä
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
kaijan kirjoitti:niin minkä takia pitää japanilaisille laittaa tommoinen lisäpeili, kai sillä nyt tähdellisempikin merkitys on kuin että ratti on toisella puolella.
Ne on katos nuo japanialaiset senverran pieniä, että joutuvat istumaan niin edessä yltääkseen rattiin ja polkimille, että normaaleissa sivupeileissä ei riitä säätövara takanäkymän turvaamiseksi, mutta nyt voivat seurata takanatulevia ratin puolanvälistä lokasuojapeilin kautta .......oikeasti, en tiedä Oisko joku pakollinen lakipykälä tuontiautoille....niinkuin meillä esim. nuo sivuvilkut W124:ssa?
Muistan nähneeni tuollaisen peilin jossain toisessakin autossa. Olisiko peräti ollut niin että joutuivat jälkikäteen sellaisen asentamaan?!? Jos en nyt ihan väärin muista niin liittyi vissiin jotenkin japanin lainsäädäntöön. Korjatkaa jos olen väärässä. Jokin hatara muistikuva aiheesta kyllä on... tai sitten olen kuullut/lukenut omiani.
Foorumilla on ollut juttua Japanin mersuista. Itse olen siinä käsityksessä että joitakin malleja tehdään oikealla ohjatusti; esin W202 ja W124 - ainakin niitä on kokoonpantu Etelä-Afrikassa. Itse kun japaniassa kävin niin huomasin että ainakin kaikki S ja SL sarjalaiset oli vasemmanpuoleisella ohjauksella. Taitaa olla niin että kansanmallit on tehty kaukoidän markkinoille oikealta ohjattavaksi ja vähemmän valmistetut mallit ovat taas "tuontitavaraa " Euroopasta.
Tuo sivustohan ketookin että eksoottisemmat ovat LHD malleja .
Tänään tulin kyprokselta takas suomeen..
Kyproksella on vasemmanpuoleinen liikenne ja siellä näki juuri tuon näköisä lisäpeilejä lähes joka-auton kyljessä.. Nissan Mikrasta Audin Q7, ja kaikissa niiden väliin mahtuvissa kulkineissa.
Pelit sijaitsi aina kartanlukian puolella. En tiedä oliko joku lakisääteinen juttu, tuskin. Ehkä jokin tapa/tottumus.