Ilmastoituun 124seen cooleri
Omaan ilmastoituun sain mahtumaan 600x300x76 kiinan coolerin, tai siis hiukan puskuri on tiukalla sovitteella ja sitä joutui lämmittämään että muotoutui coolerin ympärille. Jopa visko on vielä paikallaan ja jäähdytintä ainoastaan alapäästä hieman siirretty taaksepäin.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Japanissa ainakin osataan tehdä välijäähdyttimiä, kaverilla on evo9 mitsu
ralliauto siinä on ilmacooleri mihin ruiskutetaan vettä tarpeen mukaan
katsottiin motekin tiedonkeruusta kesärallissa oli keskimäärin imuilman
lämmöt 14 astetta maksimi oli 34 astetta
Vesiruiskut mersun keulille niin jäähtyy
ralliauto siinä on ilmacooleri mihin ruiskutetaan vettä tarpeen mukaan
katsottiin motekin tiedonkeruusta kesärallissa oli keskimäärin imuilman
lämmöt 14 astetta maksimi oli 34 astetta
Vesiruiskut mersun keulille niin jäähtyy
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Se on turha tehdä asioita turhan vaikeasti kun vastaavia tuplatehoisia paketteja on tehtailtu pilvin pimein ilman ongelmia. Toki saa tehdä jos haluaa erilaisen



Lisää tietoa: www.skg.fi
Jos laittaa 76 mm paksun jäähdyttimen, niin mahtuuko se ilmastoinnin
puhallin vielä mukaan? Omien mittausten mukaan ei mahtuisi. Ja
puskuria pitäisi leikata.
Tottahan nokalle mahtuu vaikka mitä, jos poistaa riittävästi osia
ja muokkaa loppuja.
Eikä paljon muita auta, vaikka joku olisi saanut hyvin mahtumaan osat
keulalle, jos ei siitä saa tietoa. Toistaiseksi en ole nähnyt yhtään
ilmastoitua nelivetoista 124:a turbodieselfarkkua, johon olisi saatu
välijäähdytykset mahtumaan. Nokalla on ahdasta.
Ilman muuta kannattaa käyttää koeteltuja ja hyväksi todettuja ratkaisuja,
varsinkin jos ei ole tarvetta kehittää parempia.
puhallin vielä mukaan? Omien mittausten mukaan ei mahtuisi. Ja
puskuria pitäisi leikata.
Tottahan nokalle mahtuu vaikka mitä, jos poistaa riittävästi osia
ja muokkaa loppuja.
Eikä paljon muita auta, vaikka joku olisi saanut hyvin mahtumaan osat
keulalle, jos ei siitä saa tietoa. Toistaiseksi en ole nähnyt yhtään
ilmastoitua nelivetoista 124:a turbodieselfarkkua, johon olisi saatu
välijäähdytykset mahtumaan. Nokalla on ahdasta.
Ilman muuta kannattaa käyttää koeteltuja ja hyväksi todettuja ratkaisuja,
varsinkin jos ei ole tarvetta kehittää parempia.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Näilläkin osilla pitäisi onnistua, osat mahtuvat paikalleen ilman muutostöitä.
Lämmönvaihtimen joutuu tietysti sovittamaan turbon ja imusarjan väliin.
Jos haluaa kaksi puhallinta rinnan, niin äänimerkit joutuu siirtämään.
Vesi-ilma lämmönvaihdin 150 taalaa:


Litteä 52 millin Spal-puhallin n. 70 taalaa:

Jäähdytin True-Cool 100 euroa:


Boschin pumppu Mersun AMG-mallien välijäähdytyksestä 120 taalaa:


Lämmönvaihtimen joutuu tietysti sovittamaan turbon ja imusarjan väliin.
Jos haluaa kaksi puhallinta rinnan, niin äänimerkit joutuu siirtämään.
Vesi-ilma lämmönvaihdin 150 taalaa:


Litteä 52 millin Spal-puhallin n. 70 taalaa:

Jäähdytin True-Cool 100 euroa:


Boschin pumppu Mersun AMG-mallien välijäähdytyksestä 120 taalaa:

