Onko kuinka massiivinen operaatio vaihtaa / vaihdattaa ja vaatiiko syylärin ym. purkamista?
Kampiakselin stefan vaihto?
Kampiakselin stefan vaihto?
Mersu on ruvennut merkkaamaan seisontapaikkansa öljytipoilla; alustavissa tutkimuksissa vuoto näyttää tulevan kampiakselin tiivisteestä moottorin etupäästä.
Onko kuinka massiivinen operaatio vaihtaa / vaihdattaa ja vaatiiko syylärin ym. purkamista?

Onko kuinka massiivinen operaatio vaihtaa / vaihdattaa ja vaatiiko syylärin ym. purkamista?
- dieselflosse
- Valvoja

- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Muutama tunti
Terve!
Todennäköisesti homma on samaa suuruusluokkaa kuin kiisselissäkin. Itse kulutin tehokasta työaikaa n. 5 tuntia.
Syylarin joutuu irroittamaan ja sitten tuulettimen, sekä hihnapyörän. Ulosvetäjä on hyvä olla käytettävissä... Paineilmapultinväännin auttaa asiaa... Helpottaa kummasti hihnapyörän kuusiokolopulttien ja varsinaisen keskipultin avausta.
Hihnapyörän asento tulee merkata ennen irroitusta.
Ei kauhean paha homma, kun rauhassa tekee. Ja varoo rikkomasta uutta stefaa... kuten minä
Ja vielä, hae stefa Veholta. Se on hieman helpompi asentaa kuin esim. Hessumobiilista löytynyt. Hintaero oli muutama juuro.
Todennäköisesti homma on samaa suuruusluokkaa kuin kiisselissäkin. Itse kulutin tehokasta työaikaa n. 5 tuntia.
Syylarin joutuu irroittamaan ja sitten tuulettimen, sekä hihnapyörän. Ulosvetäjä on hyvä olla käytettävissä... Paineilmapultinväännin auttaa asiaa... Helpottaa kummasti hihnapyörän kuusiokolopulttien ja varsinaisen keskipultin avausta.
Hihnapyörän asento tulee merkata ennen irroitusta.
Ei kauhean paha homma, kun rauhassa tekee. Ja varoo rikkomasta uutta stefaa... kuten minä
Ja vielä, hae stefa Veholta. Se on hieman helpompi asentaa kuin esim. Hessumobiilista löytynyt. Hintaero oli muutama juuro.
Terveisin
Tero
Tero
No ei tavallisen w124 dieselin kampiakselin etustefan vaihdossa juuri tuntia kauempaa mene, eikä tarvi syyläriä irrottaa ?
Tosin syylärikin on helppo ottaa halutessaan irti ellei ole ilmastointia / automaattia.
Bensavehkeitä vähemmän tehneenä en just muista, mutta ei kai tuo liene kovin ahdasta kun 4 syl on kyse.
Dieselissä keskipultin momentti on luokkaa 320 Nm, eli lujassa on.
Sitten jos on esim w201 automaattilaatikolla niin menee ahtaaksi.
Tosin syylärikin on helppo ottaa halutessaan irti ellei ole ilmastointia / automaattia.
Bensavehkeitä vähemmän tehneenä en just muista, mutta ei kai tuo liene kovin ahdasta kun 4 syl on kyse.
Dieselissä keskipultin momentti on luokkaa 320 Nm, eli lujassa on.
Sitten jos on esim w201 automaattilaatikolla niin menee ahtaaksi.
wiimax.fi
Ei tarvi läträtä nesteiden kanssa.
Riittää kun irrottaa syylärin kiinnikkeistään ja kohottaa hieman ylös.
Ala kautta mahtuu ihan reilusti tekemään.
Hihnapyörä systeemi on muistaakseni erilainen kuin dieselissä.
Dieselissä tahtoo stefa kuluttaa hihnapyörän keskiöön uran johon stefa tiivistyy ja bensakoneissa stefa tiivistyy suoraan kampiakselin kaulalle.
Ainakin omassa kakslitrasessa on näin.
Riittää kun irrottaa syylärin kiinnikkeistään ja kohottaa hieman ylös.
Ala kautta mahtuu ihan reilusti tekemään.
Hihnapyörä systeemi on muistaakseni erilainen kuin dieselissä.
Dieselissä tahtoo stefa kuluttaa hihnapyörän keskiöön uran johon stefa tiivistyy ja bensakoneissa stefa tiivistyy suoraan kampiakselin kaulalle.
Ainakin omassa kakslitrasessa on näin.
Joku mersupurkaamo??
Omaan W124:n 200 d:hen on tullut myös etustefan öljyvuoto. Siis onko w124:ssa samanlainen vaihdettava metallinen rengas kuin D w123:ssa. johon kampiakselin etustefa tiivistyy?agip kirjoitti:Dieselissä tahtoo stefa kuluttaa hihnapyörän keskiöön uran johon stefa tiivistyy ja bensakoneissa stefa tiivistyy suoraan kampiakselin kaulalle.
Siis oletan että tiivistyspintaan on kulunut olkaa, koska edellinen omistaja sanoi vaihdattaneen stefan pari vuotta sitten.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87




