v220cdi kirjoitti:onko pakki normaalisti ns vitosen alapuolella, nelosen vieressä. mielestäni ajellu joskus missä pakki oli kakkosen vieressä. vai miten se nyt oli
-85 vuosimallissa alkuperäinen vaihteisto on sinun ensimmäisenä kertomasi tapaus, eli pakki on viitosvaihteen alapuolella nelosen vieressä.
Uudempi laatikko tuli -92 heinäkuun jälkeen valmistuneissa autoissa, jos nyt oikein muistan. Sama ( uudempi ) laatikkotyyppi on ilmeisesti 202, E124 ja 210 korimalleissa.
v220cdi kirjoitti:onko pakki normaalisti ns vitosen alapuolella, nelosen vieressä. mielestäni ajellu joskus missä pakki oli kakkosen vieressä. vai miten se nyt oli
-85 vuosimallissa alkuperäinen vaihteisto on sinun ensimmäisenä kertomasi tapaus, eli pakki on viitosvaihteen alapuolella nelosen vieressä.
Uudempi laatikko tuli -92 heinäkuun jälkeen valmistuneissa autoissa, jos nyt oikein muistan. Sama ( uudempi ) laatikkotyyppi on ilmeisesti 202, E124 ja 210 korimalleissa.
v220cdi kirjoitti:onko pakki normaalisti ns vitosen alapuolella, nelosen vieressä. mielestäni ajellu joskus missä pakki oli kakkosen vieressä. vai miten se nyt oli
-85 vuosimallissa alkuperäinen vaihteisto on sinun ensimmäisenä kertomasi tapaus, eli pakki on viitosvaihteen alapuolella nelosen vieressä.
Uudempi laatikko tuli -92 heinäkuun jälkeen valmistuneissa autoissa, jos nyt oikein muistan. Sama ( uudempi ) laatikkotyyppi on ilmeisesti 202, E124 ja 210 korimalleissa.
jusky kirjoitti:Minun autossa laatikko 300e -87 pitkä kytkinakseli ja pakki kakkosen vieressä.
Nyt täytyy varmistaa, jos pitkällä kytkinakselillakin on kertomasi laatikko, ettei sitä ole jälkeenpäin vaihdettu autoosi ja vaihdettu vielä kytkinakselikin. Täytyy selvittää asia tehdasdatasta.
Olisiko se sittenkin ollut -91 heinäkuun ensimmäisestä päivästä lähtien valmistetut uudempi laatikkotyyppi ( vastaa siis -92 vuosimallia ).
En nyt heti löytänyt faktaa Mersun laatikoista tehdasdatasta.
eli ei kovinkaan yleinen viritys tuo pakki nelosen vieressä. en kyllä usko että olis laatikko vaihdettu sykrorengas kakkosen rattaalle huoltokirjan mukaan vaihdettu, autolla ajettu pikkusen vajaa 300tkm
Näyttäisi nyt siltä, että vanhemmissakin bensatekniikalla olevissa Mersuissa olisi tuo vaihteisto ( tiedä sitten varmuudella ), jota käytetään uudemmassa tekniikassa, myös dieseleissä. Onhan noissa Mersuissa ollut vaihdelaatikko-ongelmia ja siten on voitu vaihtaa toinen laatikko tilalle.
Ja en oo kyl kuullu, että ois tuohon vaihdettu laatikkoa, jopa prkleen kulunut vaihdekepin nuppikin vastaa kaaviota. Tosin onhan sillä jo rullattu 563tkm, että mene ja tiedä...
Aki P kirjoitti:Se on ihan sama mikä laatikko siellä on, vivusto ratkaisee
Molemmissa laatikoissa kyljessä olevat vivut liikkuu samallalailla.
Niinhän siellä laatikon kyljessä on kolme vipua, mutta toisessa on ns. h-vaihdevivusto ja jälkimmäisessä pakki menee niinsanotusti olkapään yli.
Laatikko voi olla tietysti sama. Vivut voivat olla eri mittaisia. En ole koskaan katsonut, vaikka molempia laatikoita/vaihdekeppejä löytyy.
Auto on 124 300d -85 ja tässä oli alkujaan loota jossa pakki nelosen vieressä. Lootan antauduttua vaihdoin saman 126 alkuisen laatikon vm.87 300e:stä(japi-partsin mukaan) pakki kakkosen vieressä ja sama keppi hässäkkä ei mielestäni käynyt, joten piti hommata vielä keppi systeemi että toimi.
jusky kirjoitti:Auto on 124 300d -85 ja tässä oli alkujaan loota jossa pakki nelosen vieressä. Lootan antauduttua vaihdoin saman 126 alkuisen laatikon vm.87 300e:stä(japi-partsin mukaan) pakki kakkosen vieressä ja sama keppi hässäkkä ei mielestäni käynyt, joten piti hommata vielä keppi systeemi että toimi.
Näin se ilmeisesti menee, kun pohtii asiaa.
Itselläni oli "helmi" -86 300D, jossa oli nelosen vieressä pakki, samoin tuttavani -88 300D sama vivusto, ja olivat taatusti alkuperäiset.