290td webasto
290td webasto
autossa on vepasto mutta ei kelloa. (eikä ole autossa myöskään ilmastointia)
Olen asioimassa paikallisessa automyymälässä ja kysyin kelloa tohon.
Alkovat juttelamaan että pitää ostaa vesipumppu , kello ja jotain muuta....
lystille tulee pelkistä osista 500€
Ketokaas nyt mitä noi oikien koitti sanoaa.. en todellakaan anna noile hommaa tehtäväksi. mutta jos nyt joku viitti kertoa, mitä autosta oikein puuttuu niin voin jossain vaiheessa käydä osia haalimaan kasaan.
Keskustelujä näyttää olevan kovastikkin aiheesta. joten varmaan jollain ollu samallainen webasto kytkentä autossaan.
Olen asioimassa paikallisessa automyymälässä ja kysyin kelloa tohon.
Alkovat juttelamaan että pitää ostaa vesipumppu , kello ja jotain muuta....
lystille tulee pelkistä osista 500€
Ketokaas nyt mitä noi oikien koitti sanoaa.. en todellakaan anna noile hommaa tehtäväksi. mutta jos nyt joku viitti kertoa, mitä autosta oikein puuttuu niin voin jossain vaiheessa käydä osia haalimaan kasaan.
Keskustelujä näyttää olevan kovastikkin aiheesta. joten varmaan jollain ollu samallainen webasto kytkentä autossaan.
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Itselläni oli sama juttu, ostin kellon saksasta, tulee uusi tuhkakupin pohja ja kello kolikkorengin tilalle, maksoi 200€, asennus voi olla saman verran, kysele tuolta http://www.powerflash.fi/
Kannattaa kytkeä niin että ei lähde automaattisesti päälle aina vaan ohjaat itse napista jos tarttee lisälämpöä, muuten se karstoittaa poltinta kun käy päällä vähää aikaa aina kun lämpö putoaa alle tietyn astelukeman koneessa.
Kannattaa kytkeä niin että ei lähde automaattisesti päälle aina vaan ohjaat itse napista jos tarttee lisälämpöä, muuten se karstoittaa poltinta kun käy päällä vähää aikaa aina kun lämpö putoaa alle tietyn astelukeman koneessa.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997
käväsin autosähkössä juttelemassa niin sano että tarvii webasto c-kit sarjan.
Sisältää kellon ja kietovesipumpun ... (590€+työ kyseisessä paikkaa )
hmm. pitää alkaa tähyilemään mistä moinen löytyy. pitää pirauttaa tonne yari67 antamaan linkkiin...
Sisältää kellon ja kietovesipumpun ... (590€+työ kyseisessä paikkaa )
hmm. pitää alkaa tähyilemään mistä moinen löytyy. pitää pirauttaa tonne yari67 antamaan linkkiin...
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Ei siinä kelloa tarvitse.
Webasto lämmittää koneen ja auton 30 minuutissa valmiiksi. Osta kaukosäädin - saat systeemin päälle 600 metrin päästä ja sillooin kun haluat. harvoin pystyt ennakoimaan lähtöäsi monen tunnin päähäön kellolaitteella, mutta radiolähettimellä voit laittaa Webaston päälle 30 min ennen lähtöä.
Webasto lämmittää koneen ja auton 30 minuutissa valmiiksi. Osta kaukosäädin - saat systeemin päälle 600 metrin päästä ja sillooin kun haluat. harvoin pystyt ennakoimaan lähtöäsi monen tunnin päähäön kellolaitteella, mutta radiolähettimellä voit laittaa Webaston päälle 30 min ennen lähtöä.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Niinno, kello ja kauko-ohjain ovat melko sama asia toiminnan kannalta, eli ei se Webasto sitä tiedä, että mikä sen sähkön sille ohjaa tulemaan.. Huoletta voi laittaa vaikka pelkän napin mallia Biltema ja yks monta se pöhisee.Chili kirjoitti:Ei siinä kelloa tarvitse.
Webasto lämmittää koneen ja auton 30 minuutissa valmiiksi. Osta kaukosäädin - saat systeemin päälle 600 metrin päästä ja sillooin kun haluat. harvoin pystyt ennakoimaan lähtöäsi monen tunnin päähäön kellolaitteella, mutta radiolähettimellä voit laittaa Webaston päälle 30 min ennen lähtöä.
Edellisessä kahdessa autossa on ollut kauko-ohjain ja nykyisessä taasen pelkkä kello. Kyllähän se kauko-ohjain on hintansa väärtti ja jos saisi tuohonkin sen laitettua joskus kiinni, niin ei tarvisi käydä napsauttamassa lämpiämään ulos asti (kun ei tosiaan tiedä monelta lähtee..)
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
no menin sitten viimeviikolla ostamaan webasto c-kit sarjan.
sisälsi johtosarjan, ohjauskellon ja kiertovesipumpun.
kolme iltaa ihmetellyt värkin asentamista.
eka ilta meni ihan ihmetellessä, toisena sain johtosarjan kiinitettyä kone huoneeseen ja vedeltyä kaapelit oikeisinn paikkoihin.
eka ongelma puhaltimen kaapelia ei löytynyt mistään. sulakerasialla oli ihan eri värinen johto mitä puhaltimen pohjassa liittimessä.
kytkentä oli tehtävä suoraan puhaltimenmoottorin alle.
nytten olis tilanne että kaikki muut kaapelit ovat kiini mutta ohjeen mukaan lämpötila anturin kaapeli pitää katkassa webaston liittimestä (musta johto)
no eipä yksikään weban johdoista ole musta.
Perkeleen värit.
Ihmeteltävä mikä on oikea tänään.
sisälsi johtosarjan, ohjauskellon ja kiertovesipumpun.
kolme iltaa ihmetellyt värkin asentamista.
eka ilta meni ihan ihmetellessä, toisena sain johtosarjan kiinitettyä kone huoneeseen ja vedeltyä kaapelit oikeisinn paikkoihin.
eka ongelma puhaltimen kaapelia ei löytynyt mistään. sulakerasialla oli ihan eri värinen johto mitä puhaltimen pohjassa liittimessä.
kytkentä oli tehtävä suoraan puhaltimenmoottorin alle.
nytten olis tilanne että kaikki muut kaapelit ovat kiini mutta ohjeen mukaan lämpötila anturin kaapeli pitää katkassa webaston liittimestä (musta johto)
no eipä yksikään weban johdoista ole musta.
Perkeleen värit.
Ihmeteltävä mikä on oikea tänään.
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Mites ihmeessä toi kiertovesi pumppu juttu? eikä sitä muka tarvi?Timo J kirjoitti:Voi kun olisit ostanut Veholta alkuperäisen kellon + johtosarjan (230€), niin ei olisi tarvinnut katkaista yhtään johtoa, vaan kaikki kytkennät olisivat tulleet liittimiin ja kello tuhkakuppiin.
ei ainakaan mulla ollu tehdasasennettuna weballa moista.
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Tarvii koska siinä sun Webastossa ei ole itsessään vesipumppua. Se on valmiina ainakin niissä joissa on "rest" toiminto. Mulla on automaatti-ilmastoinnilla varustettu ja siihen riitti ostaa kello ja johtosarja. Ja nyt kun laitatin kaukosäädön niin voin sanoa että kello on ihan turha laitos...Torme kirjoitti:Mites ihmeessä toi kiertovesi pumppu juttu? eikä sitä muka tarvi?Timo J kirjoitti:Voi kun olisit ostanut Veholta alkuperäisen kellon + johtosarjan (230€), niin ei olisi tarvinnut katkaista yhtään johtoa, vaan kaikki kytkennät olisivat tulleet liittimiin ja kello tuhkakuppiin.
ei ainakaan mulla ollu tehdasasennettuna weballa moista.
Mersuissahan on oma kiertovesipumppu, joka sijaitsee 290:ssä ilmansuodatin kotelon alla.Torme kirjoitti: Mites ihmeessä toi kiertovesi pumppu juttu? eikä sitä muka tarvi?
ei ainakaan mulla ollu tehdasasennettuna weballa moista.
Minulla oli 290:ssä tuo alkuperäinen kello/johtosarja, ja siinä kytkettiin auton oma vesipumppu webasto käyttöön, kuten se on tehdasasennetuissakin tehty.
pahus kun kukaan ei kukaan tosta vaihtoehdosta puhunnut keväällä.
mutta jatketaas hiukan..
mikäs on toi toininta periaatte? eli missä vaiheessa puhallin lähtee käyntii? tai pitäisi lähtä?
pari kertaa nyt käynitetty manuaali ohjauksella, muutaman minutin oli päälä kummallakin kertaa. näyttäis että lähtee lämmittää vettä ja kiertovesi pumppukin kierrättäisi vettä. Kummallakaan keraan ei lähtenyt ilmastointi puhaltamaan sisälle ilmaa.
tästä syystä aloinkin pohtimaan enkö pitännyt tarpeeksi kauan päälä nähdäkseni ilmastoimin pelaamista vai olisko joku hiukan metässä (ei kyllä pitäisi olla)...
mutta jatketaas hiukan..
mikäs on toi toininta periaatte? eli missä vaiheessa puhallin lähtee käyntii? tai pitäisi lähtä?
pari kertaa nyt käynitetty manuaali ohjauksella, muutaman minutin oli päälä kummallakin kertaa. näyttäis että lähtee lämmittää vettä ja kiertovesi pumppukin kierrättäisi vettä. Kummallakaan keraan ei lähtenyt ilmastointi puhaltamaan sisälle ilmaa.
tästä syystä aloinkin pohtimaan enkö pitännyt tarpeeksi kauan päälä nähdäkseni ilmastoimin pelaamista vai olisko joku hiukan metässä (ei kyllä pitäisi olla)...
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
haulla pitäis löytyä...laitoin joskus ohjeet 20 euron kaukoohjaimen asentamisesta väykyn webastoon ja se käynnistää myös puhaltimen ja vesipumpun. osineen siis 30 luokkaa. kake,pari diodia,rele ja johtoo.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
No antoihan toi "yari67" vinkin jo keväällä...Torme kirjoitti:pahus kun kukaan ei kukaan tosta vaihtoehdosta puhunnut keväällä.
mutta jatketaas hiukan..
mikäs on toi toininta periaatte? eli missä vaiheessa puhallin lähtee käyntii? tai pitäisi lähtä?
pari kertaa nyt käynitetty manuaali ohjauksella, muutaman minutin oli päälä kummallakin kertaa. näyttäis että lähtee lämmittää vettä ja kiertovesi pumppukin kierrättäisi vettä. Kummallakaan keraan ei lähtenyt ilmastointi puhaltamaan sisälle ilmaa.
tästä syystä aloinkin pohtimaan enkö pitännyt tarpeeksi kauan päälä nähdäkseni ilmastoimin pelaamista vai olisko joku hiukan metässä (ei kyllä pitäisi olla)...
Siinä alkuperäisessä versiossa alkaa puhaltamaan sisälle lämmintä, kun lämmityslaitteelle tuleva vesi on yli +40°C. Anturi tuli siihen lämppärille menevään letkuun.
jatketaas hiukan.
tänään taas ihmetelly joku 3h tota järjestelmää.
nyt oon siinä uskossa että kaikki on kytketty oikein!
Mutta puuttuu yksi ohjaus signaali joku mikä käskee puhallinta lähtemään käyntiin. Eli onko kellään tietoa mikä ja minne?
eli weban c sit ei ole tarpeeksi täydellinen kaapelisarja mersulle?
tänään taas ihmetelly joku 3h tota järjestelmää.
nyt oon siinä uskossa että kaikki on kytketty oikein!
Mutta puuttuu yksi ohjaus signaali joku mikä käskee puhallinta lähtemään käyntiin. Eli onko kellään tietoa mikä ja minne?
eli weban c sit ei ole tarpeeksi täydellinen kaapelisarja mersulle?
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Veholtako oikeasti saa C-kitin tuohon hintaan? Vai onko kyseessä pelkkä kello..siitähän ei paljon apua näissä, vaatii kuitenkin tuon c-kitin että saa helpolla toimimaan.Timo J kirjoitti:Voi kun olisit ostanut Veholta alkuperäisen kellon + johtosarjan (230€), niin ei olisi tarvinnut katkaista yhtään johtoa, vaan kaikki kytkennät olisivat tulleet liittimiin ja kello tuhkakuppiin.
Koko sarjasta oli kyse, ainakin pari vuotta sitten hinta oli tämä.AM kirjoitti:Veholtako oikeasti saa C-kitin tuohon hintaan? Vai onko kyseessä pelkkä kello..siitähän ei paljon apua näissä, vaatii kuitenkin tuon c-kitin että saa helpolla toimimaan.Timo J kirjoitti:Voi kun olisit ostanut Veholta alkuperäisen kellon + johtosarjan (230€), niin ei olisi tarvinnut katkaista yhtään johtoa, vaan kaikki kytkennät olisivat tulleet liittimiin ja kello tuhkakuppiin.
No tuo on kyllä jo edullinen,pitääpä kysäistä kun joskus käyntiä. Hieman tosin ärsyttävää joskus asioida siellä tiskillä, jos ei ole itsellä valmiina varaosanumeroa/ ei ole autossa ollut alunperin on melkoisen tuskaista saada myyjä etsimään mitään
Tuohon siis kuului koko c-kitti, eli kello,pumppu, releet+johtosarjat?
Tuohon siis kuului koko c-kitti, eli kello,pumppu, releet+johtosarjat?
Pumppua ei tule.AM kirjoitti:
Tuohon siis kuului koko c-kitti, eli kello,pumppu, releet+johtosarjat?
Alkuperäinen kellosarja sisältää kaiken mitä tarvitaan:
Kello tuhkakuppiin, tähän sopiva tuhkakuppi, johtosarja releineen ja liittimineen, lämpöanturi vesiletkuun, äänenvaimennin pakoputkeen yms, tilpehööriä.
Mullakin olis tuo sarja tällä hetkellä ylimääräisenä, mutta taidan pitää sen jos joskus tulee laitettua webasto tuohon nykyiseen/ hankittua auto josta tuo sarja puuttuu. Säilyy nimittäin paremmin tuo sarja kuin siitä saadut rahat
No jatketaan utelua
Onko sitten mukana tulevassa johtosarjassa releet/johdot oman orkkis kiertovesipumpun kytkemiseksi? Tuossa alkuperäisessä webastossahan ei ole itsessään vesipumppua. Kai tuossa sitten kuitenkin mahdollisuus saada sisätilat lämpöiseksi, eli lämppärikin kytketään toimintaan?
Anteeksi hirvittävä uteliaisuuteni On vain houkutteleva vaihtoehto tuon normaali sikakalliin c-kitin sijaan.
Onko sitten mukana tulevassa johtosarjassa releet/johdot oman orkkis kiertovesipumpun kytkemiseksi? Tuossa alkuperäisessä webastossahan ei ole itsessään vesipumppua. Kai tuossa sitten kuitenkin mahdollisuus saada sisätilat lämpöiseksi, eli lämppärikin kytketään toimintaan?
Anteeksi hirvittävä uteliaisuuteni On vain houkutteleva vaihtoehto tuon normaali sikakalliin c-kitin sijaan.
Kyllä kyllä:lol: , onhan kyseessä samat osat ja kytkennät, kuin tehdasasennetuissa (sisätilatkin lämmittävissä) webasto asennuksissa.AM kirjoitti: Onko sitten mukana tulevassa johtosarjassa releet/johdot oman orkkis kiertovesipumpun kytkemiseksi? Tuossa alkuperäisessä webastossahan ei ole itsessään vesipumppua. Kai tuossa sitten kuitenkin mahdollisuus saada sisätilat lämpöiseksi, eli lämppärikin kytketään toimintaan?
Auton oma kiertovesipumppu valjastetaan vaan tähänkin käyttöön.
Viikko sitten kirjoitti:Torme kirjoitti:
Mites ihmeessä toi kiertovesi pumppu juttu? eikä sitä muka tarvi?
ei ainakaan mulla ollu tehdasasennettuna weballa moista.Timo J kirjoitti: Mersuissahan on oma kiertovesipumppu, joka sijaitsee 290:ssä ilmansuodatin kotelon alla.
Minulla oli 290:ssä tuo alkuperäinen kello/johtosarja, ja siinä kytkettiin auton oma vesipumppu webasto käyttöön, kuten se on tehdasasennetuissakin tehty.
tässä sitten se mystinen lappu. mitä ei c-kit ostajalle anneta. pikkasella tappelulla sain kopion.
http://picasaweb.google.fi/oh5hrm/NimeM ... 1773312626
ongelmana c-kit ohjeet käskee väärin asentamaan sisätila puhaltimen.
mutta tää linkin sivu kertoo oikean paikan.
http://picasaweb.google.fi/oh5hrm/NimeM ... 1773312626
ongelmana c-kit ohjeet käskee väärin asentamaan sisätila puhaltimen.
mutta tää linkin sivu kertoo oikean paikan.
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Kyselinpä tänään tuosta sarjasta, Veholta ja KL-varaosilta. Molemmissa vaustaus oli sama: Sarjaa on saanut aiemmin mutta ei enää...Tehdas lopetti jossain vaiheessa tuon koko sarjan myynnin.
Elikkä ei siis saa Suomesta, mitenkäs tuo ulkomaan tarjonta? Onko "Yari67":lla tai jollain muulla tallessa mikä firma noita möi?
Elikkä ei siis saa Suomesta, mitenkäs tuo ulkomaan tarjonta? Onko "Yari67":lla tai jollain muulla tallessa mikä firma noita möi?