w124 madallusjouset
Nyt on piru merrassa, kun vanha traktorikuskikin suunnittelee madallussarjaa.
Olisko tässä Eibacheissa hinta/laatu kohdillaan? Toimituskuluja en tosin ole kysellyt.
Entäs iskari ja peräntasonsäätöpolitiikka. Jos hyvän haluaa, niin varmaan menee iskaritkin vaihtoon, mutta mites peräntasonsäätö?
Olisko tässä Eibacheissa hinta/laatu kohdillaan? Toimituskuluja en tosin ole kysellyt.
Entäs iskari ja peräntasonsäätöpolitiikka. Jos hyvän haluaa, niin varmaan menee iskaritkin vaihtoon, mutta mites peräntasonsäätö?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Itselle tuli 35/30 eibachit alle ja takana tasosäätö. Perän sai säädettyä helposti kun laski ensin kaikki paineet pois säädöstä (auto tippui jousien varaan), siitä sitten taisin ottaa n. 10mm ylöspäin ja säädin tangon siihen. Eli lyhykäisyydessään tanko irti siitä säädön venttiilistä, vääntää venttiilin vivusta jotta päästää paineet ulos ja tippuu jousille, auto käyntiin ja vipua hieman takaspäin jotta auto hieman nousee jousiltaan ja siihen säätää sen tangon.
Eteen kannattaa vissiin laittaa ne bilsteinin sprintit vai mitkä ne olikaan?
Eteen kannattaa vissiin laittaa ne bilsteinin sprintit vai mitkä ne olikaan?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Joskus opiskeluaikoina tuli ostettua lesjöfors:t, halvimmat kuin oli ja sen kyllä huomasi
Keula laski enemmän kuin piti ja persus ei laskenut sitten yhtään eli keulasta raapi ja takana meni nyrkki kaaren ja renkaan väliin.
Kierroksen kun veteli takajousista pois niin tuli takapää keulan tasoon. Muuten oli kyllä ihan OK jouset.


S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Mulla olis joutilaana uudet käyttämättömät Eibachit. Ostakaa pois.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 069#452069
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 069#452069
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
Jahas... mulla ne o jo 6 eri autossa ollu ja just pitäny lupaamansa mitat parin millin toleranssilla. Pakko sanoo että oon erittäin tyytyväinen ollut. Nyt kun tilasin coupeen, tuli taakse väärät, eli ne vahvistetut rahtijouset jotka madaltaa silti 20mm. olis salettii ollu sama oire ku sun tapaukses oli. Ja taas menee 1kk että saa jousia. Hyvä jos ehtii alle vääntää enne joulua.jarkki kirjoitti:Joskus opiskeluaikoina tuli ostettua lesjöfors:t, halvimmat kuin oli ja sen kyllä huomasi
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Sitähän mä en tiedä että oliko nuo mun jouset sitten sitä mitä tilasin, kai ne takajouset oli sit jotkut spritterin vahvistetut jousetSergey kirjoitti:Jahas... mulla ne o jo 6 eri autossa ollu ja just pitäny lupaamansa mitat parin millin toleranssilla. Pakko sanoo että oon erittäin tyytyväinen ollut. Nyt kun tilasin coupeen, tuli taakse väärät, eli ne vahvistetut rahtijouset jotka madaltaa silti 20mm. olis salettii ollu sama oire ku sun tapaukses oli. Ja taas menee 1kk että saa jousia. Hyvä jos ehtii alle vääntää enne joulua.

Noh, kierros takaa pois ja eteen isompaa kumia niin tuli mitä piti. Jäi vaan huono maku ko. jousista kun joutui 2 kertaa irroittamaan jouset niillä pilteeman peruspuristimilla = ei mukava homma.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Jonkun mahdollisimman painavan w124:sen jouset on jäykempiä ja niillä saa matalemman..eepi kirjoitti:Olisko mitään hajuu mitkä jouset olis jäykät, tarttis ostaa jotkut madallusjouset jotka ei antais niin helposti periks. Kun vielä ajatuksena olis vähän ottaa pois pari kierrosta pois. Jos sais ees vähän oikeasti matalaksi.
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Jep, just näin. Tilaat sinne jotkut 300 turbodiiseliin tarkoitetut -60mm madaltavat H&R:t. (vai onko ne virallisesti -55mm ?) Kyllä putoaa mutta kantavat.Sami T kirjoitti:Jonkun mahdollisimman painavan w124:sen jouset on jäykempiä ja niillä saa matalemman..eepi kirjoitti:Olisko mitään hajuu mitkä jouset olis jäykät, tarttis ostaa jotkut madallusjouset jotka ei antais niin helposti periks. Kun vielä ajatuksena olis vähän ottaa pois pari kierrosta pois. Jos sais ees vähän oikeasti matalaksi.
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Mites raati ottaa kantaa H&R vs. Eibach taisteluun? H&R:t sais kanssa Saksasta alle 250 Euroa kuluineen.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial