w124 300d nykii pienillä kierroksilla vedätettäessä
- Pakardinen
- Mersumies
w124 300d nykii pienillä kierroksilla vedätettäessä
Eli tuossahan tuo taudinkuvaus tulikin. Esim. jos ajaa taajamassa 40km/h ja tulee lievä vastamäki, niin nykiminen alkaa. Tahi viitosella ajelee kuuttakymppiä ja joutuu vähän vedättämään, niin nykii.
Reippaammin kaasua käytettäessä, tasakaasulla ajettessa tai maantienopeuksissa ongelmaa ei ole.
Mistähän tuo? Olisko suuttimet tiensä päässä? 540tkm ajettu peli, kansiremppa tehtiin karvan alle 500tkm, jolloin suuttimet testattiin. Ei tehty niille mitään, kun suihkukuviot ja avautumispaineet olivat asiantuntevan remonttimiehen mielestä normaalit.
Tuleeko muuta mieleen...?
Reippaammin kaasua käytettäessä, tasakaasulla ajettessa tai maantienopeuksissa ongelmaa ei ole.
Mistähän tuo? Olisko suuttimet tiensä päässä? 540tkm ajettu peli, kansiremppa tehtiin karvan alle 500tkm, jolloin suuttimet testattiin. Ei tehty niille mitään, kun suihkukuviot ja avautumispaineet olivat asiantuntevan remonttimiehen mielestä normaalit.
Tuleeko muuta mieleen...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
Jaa, voiphan tuo olla noinkin.
Hassua vaan, kun ei oikein välyksiä tunnu missään... Häränsilmät (vaimitkäneperämurikanpuslatnytoli) on vähän väljät, mutta ei oikein muualta ole löytynyt. Toisaalta, kumiahan siellä kyllä tietysti aika paljon tuolla voimalinjassa on, että ei kait tuo noilla metreillä ihmekään olis, vaikka jossain jotain "piiloväljää" oliskin.
Noh, nytkytellään nys sitte!

Hassua vaan, kun ei oikein välyksiä tunnu missään... Häränsilmät (vaimitkäneperämurikanpuslatnytoli) on vähän väljät, mutta ei oikein muualta ole löytynyt. Toisaalta, kumiahan siellä kyllä tietysti aika paljon tuolla voimalinjassa on, että ei kait tuo noilla metreillä ihmekään olis, vaikka jossain jotain "piiloväljää" oliskin.
Noh, nytkytellään nys sitte!

Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Pakardinen
- Mersumies
- Pakardinen
- Mersumies
No mulla on ollut kesän edessä 2.3 ja eturenkaat on kuluneet molemmilta sivuilta, eli viittaisi siihen jotta liian vähän on paineita. Tänään törräytin 2.7 eteen ja taakse.Pakardinen kirjoitti:2,5? Vai vieläkin lisää...?

Mulla 2.5:lla kannattaa varmaan kokeilla että miten vaikuttaa.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
- Pakardinen
- Mersumies
Täytyypäs mallailla tuommosta... Vaikeaa uskoa, että tuolla se nytkyttäminen loppuis, mutta eipä tuosta haittaakaan lie...
Niin ja vielä siitä nykimisestä, että se ei ole sellaista nykimistä, että pitäis pää vyöttää irtohihnoilla kiinni niskatukeen, vaan sellaista hyvin lievää. Kuvailisko tuota nyt sitten sanalla vapina.
Niin ja vielä siitä nykimisestä, että se ei ole sellaista nykimistä, että pitäis pää vyöttää irtohihnoilla kiinni niskatukeen, vaan sellaista hyvin lievää. Kuvailisko tuota nyt sitten sanalla vapina.

- j.s.lehti.
- Mersumies
Renkaat
Kyllä minulla ainakin on joka autossa tehnyt tämän saman ilmiön.
Kun renkas vähän vanhenee nämä vyöt löystyvät ja silloin tämä syntyy.
ja yksi kysymys. mitä 60 km nopeudessa tekee 5 päällä kun autossa on
voimaa se menee kyllä sillä mutta laatikko on piukalla.Varsinkin 5
Minä en ainakaa alla 100 käytä 5sta En halua arvostella ajotyyliäsi mutta
tämä on minun mielipiteeni Voin olla pihalla mutta saa arvostella j.s.lehti
Kun renkas vähän vanhenee nämä vyöt löystyvät ja silloin tämä syntyy.
ja yksi kysymys. mitä 60 km nopeudessa tekee 5 päällä kun autossa on
voimaa se menee kyllä sillä mutta laatikko on piukalla.Varsinkin 5
Minä en ainakaa alla 100 käytä 5sta En halua arvostella ajotyyliäsi mutta
tämä on minun mielipiteeni Voin olla pihalla mutta saa arvostella j.s.lehti
- Pakardinen
- Mersumies
Huoli pois, en käytä viitosta siihen, että lähden kiihdyttämään 60:n rajoitukselta kovempaan, kyllä silloin haen pienempää. Mutta jos on tasaista, niin sitten mennään kyllä viitosella. Jos laatikko paukahtaa, niin saanpahan syyn hommata uudemman auton... 

Eipä taida sitten olla kysymyksessä tuo bonanza-ilmiöstä. Sehän rynkyttää oikein kunnolla. Kun ei vaan olis kysymys voimansiirron (kartaanin tai vetoakselien) ongelmista.Pakardinen kirjoitti: Niin ja vielä siitä nykimisestä, että se ei ole sellaista nykimistä, että pitäis pää vyöttää irtohihnoilla kiinni niskatukeen, vaan sellaista hyvin lievää. Kuvailisko tuota nyt sitten sanalla vapina.
Onko kartaanin boorin kiristysmutteri kunnolla kiinni?
Joo ehkä tuo vapina ei sitä bonanzaa ole, bonanzassa auto ikäänkuin "heiluu" edestakaisin. Ilmentyy myös lievempänä kuin kauheana "rytkyttämisenä"juhaoh kirjoitti:Eipä taida sitten olla kysymyksessä tuo bonanza-ilmiöstä. Sehän rynkyttää oikein kunnolla. Kun ei vaan olis kysymys voimansiirron (kartaanin tai vetoakselien) ongelmista.Pakardinen kirjoitti: Niin ja vielä siitä nykimisestä, että se ei ole sellaista nykimistä, että pitäis pää vyöttää irtohihnoilla kiinni niskatukeen, vaan sellaista hyvin lievää. Kuvailisko tuota nyt sitten sanalla vapina.
Onko kartaanin boorin kiristysmutteri kunnolla kiinni?

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
- Pakardinen
- Mersumies
Joo, ei tämä kyllä ole "rynkyttämistä", eikä oikein "rytkyttämistäkään"...
Sillähän minä just, kun on kyse hyvin lievästä nykimisestä. Ja kun ilmenee todellakin hyvin, hyyyyvin kevyttä kaasujalkaa käyttäen. Ja edellyttää ihan pikkuriikkisen vedättämisen. Reippaammin kaasua runnottaessa ei tunnu mitäh. (No joo, kohta joku sanoo, että pole sitten reilummin sitä kaasua!)
Sillähän minä vähän tuonne suutinpuolelle menin itse veikkailemaankin. Voisko ne tehdä tuota? Jos vaikka jostain suuttimesta ei tulis kunnollista suihkua, tai sitten avautumispaine olis väärä...? Emminä tiiä, olisko jollain hyviä ideoita?

Sillähän minä just, kun on kyse hyvin lievästä nykimisestä. Ja kun ilmenee todellakin hyvin, hyyyyvin kevyttä kaasujalkaa käyttäen. Ja edellyttää ihan pikkuriikkisen vedättämisen. Reippaammin kaasua runnottaessa ei tunnu mitäh. (No joo, kohta joku sanoo, että pole sitten reilummin sitä kaasua!)
Sillähän minä vähän tuonne suutinpuolelle menin itse veikkailemaankin. Voisko ne tehdä tuota? Jos vaikka jostain suuttimesta ei tulis kunnollista suihkua, tai sitten avautumispaine olis väärä...? Emminä tiiä, olisko jollain hyviä ideoita?
hyvä lääke noihin vikoihin on moottorin kumityynyt tai kaasupolkimen iskun vaimennin.omaani dieseliin vaihdoin pelkän iskarin ja poljin tuntuma parani,ei nyöki enään.Pakardinen kirjoitti:Joo, ei tämä kyllä ole "rynkyttämistä", eikä oikein "rytkyttämistäkään"...![]()
- Pakardinen
- Mersumies
No nyt näyttäis tai tuntuis siltä, että nykiminen loppu.
Eli pari päivää sitten tein pari toimenpidettä: vaihdoin talvirenkaat ja kiristin kaasuvaijeria.
Nytpä ei enää nykyttele, jotenkin veikkaisin tuon vaijerin kirimisen vieneen ongelman. Henkimaailman juttuja, ei näitä tavallinen tajua...
Eli pari päivää sitten tein pari toimenpidettä: vaihdoin talvirenkaat ja kiristin kaasuvaijeria.
Nytpä ei enää nykyttele, jotenkin veikkaisin tuon vaijerin kirimisen vieneen ongelman. Henkimaailman juttuja, ei näitä tavallinen tajua...
UP. Renkaat tekee paljon.Pakardinen kirjoitti:No nyt näyttäis tai tuntuis siltä, että nykiminen loppu.
Mulla hajos kesärenkaista ainakin yhdestä vyö, oli pakko ostaa uudet. Aiemmin nytkytti juuri kertomallasi tavalla. Nyt on uudet Duragripit alla eikä muuten nyi pätkääkään.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
.
joskus kävin w123:lla rengas liikkeessä , mennessä nyhti ja takasin tullessa uusilla renkailla oli kyyti tasaista kiihdyttäessä
nykyinen w124 300D on kesällä sietämätön ajaa, vain pintakaasulla voi kiihdyttää, muuten putoaa penkiltä. Talvella ei ongelmaa ja alla 205/55 16" nokiat, kesärenkaat on 65 sarjaisia, toinen käytetty rengas sarja menossa tänäkesänä ja molemmilla nyhtää kiitettävästi

nykyinen w124 300D on kesällä sietämätön ajaa, vain pintakaasulla voi kiihdyttää, muuten putoaa penkiltä. Talvella ei ongelmaa ja alla 205/55 16" nokiat, kesärenkaat on 65 sarjaisia, toinen käytetty rengas sarja menossa tänäkesänä ja molemmilla nyhtää kiitettävästi

vaihteeksi mersuton, 11 ollut ja tulee olemaan ...lukematon määrä
- Pakardinen
- Mersumies
Multa tuo nykytys kyllä tuntui loppuvan tuohon kaasuvaijerin kiristykseen, koskapa tälle kesälle tullessa ei enää kesägummeillakaan nyhtänyt. Tosin vanteet kyllä vaihtuivat tuossa keväällä (
), mutta ei ollut vanteistakaan kiinni. Nimittäin. Vanteet, joilla mennä kesänä oli kesärenkaat, saivat alkaa pyörimään sitten talvirenkailla.
Yksi mahdollisuus tosin vielä jää, se että vanhoissa kesärenkaissa oli joku joku "valuvika"... Mene tiedä, nyt ei ole enää nykinyt.

Yksi mahdollisuus tosin vielä jää, se että vanhoissa kesärenkaissa oli joku joku "valuvika"... Mene tiedä, nyt ei ole enää nykinyt.
Mulla on michelinin nastarenkaat, eipä niillä pahemmin bonanzoi. Liekkö tekniikka tässä asiassa mennyt eteenpäinHarri126 kirjoitti:90-luvun alussa jotkut taksarit puhuivat, ettei mersu ja misukat sovi yhteen juurikin tämän "nypyttämisen" takia.
Tiedä sitten, mutta kaverin S124 ainakin pomppi misukoilla.

S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
- Pakardinen
- Mersumies
Juu EI ole vika Michelin -merkissä.
Mullon ollu Mersussa aina Michelinit ja tuo viimesyksyinen nypytys oli ensimmäinen ongelma, jonka olen kohdannut. Siitäkään ei ole (eikä tule, enää) täyttä varmuutta, että oliko "vian" aiheuttaja renkaissa, vai löysässä kaasuvaijerissa...

Taitavat olla hivenen mutkikkaita nämät, juu.Pakardinen kirjoitti:Juu EI ole vika Michelin -merkissä.Mullon ollu Mersussa aina Michelinit ja tuo viimesyksyinen nypytys oli ensimmäinen ongelma, jonka olen kohdannut. Siitäkään ei ole (eikä tule, enää) täyttä varmuutta, että oliko "vian" aiheuttaja renkaissa, vai löysässä kaasuvaijerissa...
No, kuukauden päästä saa omaankin kiertää taas X-icet alle, palataanpa silloin asiaan ja raportoidaan...

S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Itellä oli samaa vikaa,kaasuvivuston iskarin vaihdoin tuli hieman paremmaksi ja tänään löin x-icet alle niin johan loppu nytkyttely.
Kesärenkaina oli takana jotku Macripperit(Ruottalaiset ja pinnoitetut) ja eessä jotku (Vendat), tulin kyllä nyt siihen tulokseen että noita aluvanteita ja renkaita en ton auton alle enää laita oli sen verran mahtava tuo ajettavuuden parantuminen...
Ja tuokin nytkyttäminen alkoi ihan yhtäkkiä ei siis mitenkään pikkuhiljaa,eli oisko tossa käyny just silleen että ois ne vyöt menneet renkaista...
Kesärenkaina oli takana jotku Macripperit(Ruottalaiset ja pinnoitetut) ja eessä jotku (Vendat), tulin kyllä nyt siihen tulokseen että noita aluvanteita ja renkaita en ton auton alle enää laita oli sen verran mahtava tuo ajettavuuden parantuminen...
Ja tuokin nytkyttäminen alkoi ihan yhtäkkiä ei siis mitenkään pikkuhiljaa,eli oisko tossa käyny just silleen että ois ne vyöt menneet renkaista...
Joku riisikuppi:(
EX
300TDT-94-(PPD)
W124 200D-90-(PPD)
W124 230E-90-
VW Golf-90-
Mazda 323-97-
mazda 626-95-
Mazda 626-90-
Mazda 626-88-
VW Jetta-86-
Toyota Carina-84-