Voiko w211 halogen valoja parantaa jotenkin ?
Halogeenivaloja ei voida tehdä tehokkaammiksi luullakseni koska
halogeenin valolähteen paikkaa ei voida hallita tarkasti, joten
hajavaloa ja häikäisyä syntyy enemmän kuin xenonilla, jossa
valolähde on pistemäinen ja polttimon ja umpion mitat tarkasti
hallittuja.
Laiton xenon halogeeniumpiossa vaikuttaa hyvin kirkkaalta osittain
hajavalon suuren määrän takia.
Osa xenonin tehosta menetetään pienen heijastimen käytöllä.
Samaten xenonin valo hyytyy tai ainakin aiemmin hyytyi
nopeasti käyttötuntien mukana. Kymmenkertaisia eroja tuskin
on halogeenin ja ksenonin välillä, pikemminkin 2-3 kertaisia.
Jos halogeeniin laittaa uudet lasit ja heijastimet, lisäkaukovalot
ja NightBreakerit (+90%), niin kirkkaus on varmasti hyvä ja
voi olla parempikin kuin käytetyllä xenonilla. Se NightBreaker
sitten kestää vain puolet siitä, mitä tavallinen polttimo.
Itse lisäsin (124) valoille releet, jotka nostavat jännitettä. Tälläkin tavalla
voi saada muutaman kymmenen prosenttia lisää valoa, jos polttimoilla
on paljon vähemmän jännitettä kuin akulla. Tämä ei maksa kovin
paljon (5 euroa).
Halogeenin paljosta hajavalosta on kuskille hyötyä, sillä
se auttaa näkemään laajemman alueen. Xenonissa valoisan
ja pimeän raja on jyrkkä ja pimeästä ei tosiaan näe mitään.
Tuskin kaarrevalot olisivat tulleet suosituiksi ilman tätä ominaisuutta.
halogeenin valolähteen paikkaa ei voida hallita tarkasti, joten
hajavaloa ja häikäisyä syntyy enemmän kuin xenonilla, jossa
valolähde on pistemäinen ja polttimon ja umpion mitat tarkasti
hallittuja.
Laiton xenon halogeeniumpiossa vaikuttaa hyvin kirkkaalta osittain
hajavalon suuren määrän takia.
Osa xenonin tehosta menetetään pienen heijastimen käytöllä.
Samaten xenonin valo hyytyy tai ainakin aiemmin hyytyi
nopeasti käyttötuntien mukana. Kymmenkertaisia eroja tuskin
on halogeenin ja ksenonin välillä, pikemminkin 2-3 kertaisia.
Jos halogeeniin laittaa uudet lasit ja heijastimet, lisäkaukovalot
ja NightBreakerit (+90%), niin kirkkaus on varmasti hyvä ja
voi olla parempikin kuin käytetyllä xenonilla. Se NightBreaker
sitten kestää vain puolet siitä, mitä tavallinen polttimo.
Itse lisäsin (124) valoille releet, jotka nostavat jännitettä. Tälläkin tavalla
voi saada muutaman kymmenen prosenttia lisää valoa, jos polttimoilla
on paljon vähemmän jännitettä kuin akulla. Tämä ei maksa kovin
paljon (5 euroa).
Halogeenin paljosta hajavalosta on kuskille hyötyä, sillä
se auttaa näkemään laajemman alueen. Xenonissa valoisan
ja pimeän raja on jyrkkä ja pimeästä ei tosiaan näe mitään.
Tuskin kaarrevalot olisivat tulleet suosituiksi ilman tätä ominaisuutta.
Oon kanssa harkinnu jos joku ilta kokeilis keirtää ihan normaali foliota johtojen sekä ballastien ympärille. Jotenkin vaan on semmonen fiilis että se häiriö menee ihan puhtaasti niitä virtajohtoja pitkin auton sähköihin.zepe kirjoitti:Hmm.. Toisaalta mukava kuulla, etten ole yksin saman murheen kanssa.
Olisikohan ideaa, jos suojaisi Xenon-polttimoille menevät piuhat alumiiniteipillä, jonka maadottaisi ballastin runkoon niin, että teippaus muodostaisi ikäänkuin sähköisen rungon kaapelin ympärille aina lampun kannalle saakka ? Toisesta päästä teippauksen tuo pitää olla irti auton rungosta, ettei synny tarpeettomia maavirtoja.
Yks mitä tietysti vois kokeilla tuon alumiiniteipin/folion avuksi on galvaaninen erotin joka siis laitetaan anteeni johdon väliin. Käytettään monesti ihan telvisioiden anteennijohtojen välissä jos talon sähköt aiheuttaa häikkää antenni signaaliin pistorasian/anteennirasian maan kautta.

Tosta galvaanisesta erottimesta ei mene tasavirta läpi, vai käyttääkö xenonit muka vaihtovirtaa (ballastissa vaihtosuuntaus)?
Sitä kuristinta kyllä voisi kokeilla. Tasavirralla se ei vaikuta, mutta (korkean/korkeahkon) taajuuden omaavat häiriövirrat se jarruttaisi pois.... hmm? Kelatkin ovat kohtuu halpoja.
edit:
Ja ja! Kokeilkaahan eka sellaista ferriittirengasta, joita on esim näissä tietokoneen kaapeleissa. Se toimii samalla tavalla periaatteessa, kuin tuo kuristinkin. Niitä saa ihan snap-on tyyppisinä, joten ei tarvitse piuhoja katkoa kokeillakseen!
Sitä kuristinta kyllä voisi kokeilla. Tasavirralla se ei vaikuta, mutta (korkean/korkeahkon) taajuuden omaavat häiriövirrat se jarruttaisi pois.... hmm? Kelatkin ovat kohtuu halpoja.
edit:
Ja ja! Kokeilkaahan eka sellaista ferriittirengasta, joita on esim näissä tietokoneen kaapeleissa. Se toimii samalla tavalla periaatteessa, kuin tuo kuristinkin. Niitä saa ihan snap-on tyyppisinä, joten ei tarvitse piuhoja katkoa kokeillakseen!
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Moi!
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta sain seuraavaa tietoa lampuille menevästä ohjauksesta :
Ripple Voltage: < 5v
Wave shape : square wave
Max .output current : < 2.3A
Min Output current : > 0.3A
Frequency of Steeady State:400hz
Ignition Voltage: > 23kv
Open Circuit Voltage: 400vdc
Nominal lamp Voltage: 85vac
Stabilization Time: < 1 min
Eli tuon perusteella sanoisin, että häiriön syy johtuu kanttiaallosta, taajuus on vaivaiset 400Hz, mutta kanttiaallon nousu/laskunopeus generoi varmasti RF-roskaa. Lampun piuhat toimivat antennina, joka sätely olisi estettävä. Galvaanisesta erottimesta en usko olevan apua tähän ongelmaan. Sen sijaan ferriittirengas voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta haasteeksi voi syntyä sopivan ferriitin löytyminen, joka sopii kaapelointiin. Kokeilisin ensin metalliteippi/folio-viritystä. Lienee helpointa...
Täytyy säätää viikonloppuna ja katsotaan sitten, kuinka tässä oikein kävi
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta sain seuraavaa tietoa lampuille menevästä ohjauksesta :
Ripple Voltage: < 5v
Wave shape : square wave
Max .output current : < 2.3A
Min Output current : > 0.3A
Frequency of Steeady State:400hz
Ignition Voltage: > 23kv
Open Circuit Voltage: 400vdc
Nominal lamp Voltage: 85vac
Stabilization Time: < 1 min
Eli tuon perusteella sanoisin, että häiriön syy johtuu kanttiaallosta, taajuus on vaivaiset 400Hz, mutta kanttiaallon nousu/laskunopeus generoi varmasti RF-roskaa. Lampun piuhat toimivat antennina, joka sätely olisi estettävä. Galvaanisesta erottimesta en usko olevan apua tähän ongelmaan. Sen sijaan ferriittirengas voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto, mutta haasteeksi voi syntyä sopivan ferriitin löytyminen, joka sopii kaapelointiin. Kokeilisin ensin metalliteippi/folio-viritystä. Lienee helpointa...
Täytyy säätää viikonloppuna ja katsotaan sitten, kuinka tässä oikein kävi

Tuo ferriittirenkaan kokeilu ei pitäisi olla mikään este. Tosin, jos
häiriöt etenevät ilmateitse, ei sillä ole kyllä vaikutusta.
Nopealla haulla löytyi esimerkiksi tällainen firma: Partco
... ja tässä eräs luettelon sivu :-<click>-
Eli tuossa noita olisi ihan johdon ulkomitan mukaan rankattuna. Hinnat eivät päätä huimaa.
Elfa:lla ja Farnellilla jne on paremmat valikoimat, mutta tilaaminen hankalampaa.
Ja tuosta teipistä: suosittelisin ennemmin ehkä kupariteippiä. Tuo alumiini ei oikein tunnu oikealta. Elfan sivuilla esimerkiksi laittaa hakukenttään "kupariteippi", niin jo löytyy. On eri leveyksiä jne. Valmistajana esim 3M, joten voisi jotain odottaakin.
Tsemppiä häiriönetsintään!
häiriöt etenevät ilmateitse, ei sillä ole kyllä vaikutusta.
Nopealla haulla löytyi esimerkiksi tällainen firma: Partco
... ja tässä eräs luettelon sivu :-<click>-
Eli tuossa noita olisi ihan johdon ulkomitan mukaan rankattuna. Hinnat eivät päätä huimaa.
Elfa:lla ja Farnellilla jne on paremmat valikoimat, mutta tilaaminen hankalampaa.
Ja tuosta teipistä: suosittelisin ennemmin ehkä kupariteippiä. Tuo alumiini ei oikein tunnu oikealta. Elfan sivuilla esimerkiksi laittaa hakukenttään "kupariteippi", niin jo löytyy. On eri leveyksiä jne. Valmistajana esim 3M, joten voisi jotain odottaakin.
Tsemppiä häiriönetsintään!

- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Teippi taitaa olla ainoa vaihtoehto, koska liittimet ja läpiviennit on valmiiksi kiinnitetty kaapeleihin. Alumiiniteippi tuli ihan ekana mieleen...
Kokeilin suojaamista alu-teipillä ja pikaisen johtopäätöksen perusteella vaikutus oli korvin kuultava, eli kohinataso laski. Mutta ei aivan riittävästi. Seuraavaksi täytyy metsästää cu-teippiä, jonka liima johtaa sähköä (EMC-teippiä). Eiköhän sillä saisi aikaiseksi riittävän pitävän suojan.
Kokeilin suojaamista alu-teipillä ja pikaisen johtopäätöksen perusteella vaikutus oli korvin kuultava, eli kohinataso laski. Mutta ei aivan riittävästi. Seuraavaksi täytyy metsästää cu-teippiä, jonka liima johtaa sähköä (EMC-teippiä). Eiköhän sillä saisi aikaiseksi riittävän pitävän suojan.
Heijastimia tai laseja (muoviahan se on) ei saa erikseen, vaan koko umpio menee uusiksi. Ihme juttu, sillä lasi näyttäisi olevan kiinni klipseillä.
Muistaakseni umpiot maksavat n 230 euroa ketale. Vaihtaessa joutuu ottamaan etupuskurin veks ennen kuin pääsee vaihtotöihin. Pientä puuhaa siis riittää...
Muistaakseni umpiot maksavat n 230 euroa ketale. Vaihtaessa joutuu ottamaan etupuskurin veks ennen kuin pääsee vaihtotöihin. Pientä puuhaa siis riittää...
Nojaa, xenoneiden valokuvio on kyllä niin paljon leveämpi että epäilen tuota. Ainakin orkkisxenoneista kun puhutaan.JarkkoN kirjoitti:
Halogeenin paljosta hajavalosta on kuskille hyötyä, sillä
se auttaa näkemään laajemman alueen. Xenonissa valoisan
ja pimeän raja on jyrkkä ja pimeästä ei tosiaan näe mitään.
itseasiassa otin tänään oikeanpuoleisen lampun irti ja putsasin pölyt pois.
Sisälokasuoja irti ja puskurin reuna niin se mahtui tulemaan pienellä vipuvarella sieltä ulos.
Olikos niitä 4 klipsua pari ruuvia ja kuumailmapuhaltimella sopivan lämpimäksi niin se lähti ihan siististi irti, eli on ihan vaihdettavissa oleva osa.
jos vaan saisi jostakin, kai niitäkin joku alkaa jossain vaiheessa valmistamaan...
Sisälokasuoja irti ja puskurin reuna niin se mahtui tulemaan pienellä vipuvarella sieltä ulos.
Olikos niitä 4 klipsua pari ruuvia ja kuumailmapuhaltimella sopivan lämpimäksi niin se lähti ihan siististi irti, eli on ihan vaihdettavissa oleva osa.
jos vaan saisi jostakin, kai niitäkin joku alkaa jossain vaiheessa valmistamaan...
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Lähinnä tämä pimeän ja valoisan raja häiritsee korkeussuunnassa
mäkisessä maastossa ja on kyllä ihan yleisesti tunnettu juttu.
Xenonilla valaistu alue on kirkas ja valaisematon pimeä, eli
silmä ei näe mitään sieltä pimeästä. Tämä koskee siis tietysti vain
laillisia eli yleensä niitä alkuperäisiä valoja, joissa on xenon-umpio.
mäkisessä maastossa ja on kyllä ihan yleisesti tunnettu juttu.
Xenonilla valaistu alue on kirkas ja valaisematon pimeä, eli
silmä ei näe mitään sieltä pimeästä. Tämä koskee siis tietysti vain
laillisia eli yleensä niitä alkuperäisiä valoja, joissa on xenon-umpio.
Umpiossa on varmasti eroja eri merkkien ja mallien välillä.
Vertalilimme taannoin w211-H7 ja -xenon-umpioiden kuviota keskenään ja sen perusteella niissä ei ollut käytettävissä ollein välinein havaittavaa eroa.
Toisessa oli siis alkuperäinen xenon asennus ja toisessa tarvikeviritys. Se voi osaltaan selittää myös sen, miksi H7:t tuntuvat miltä tuntuvat.
Vertalilimme taannoin w211-H7 ja -xenon-umpioiden kuviota keskenään ja sen perusteella niissä ei ollut käytettävissä ollein välinein havaittavaa eroa.
Toisessa oli siis alkuperäinen xenon asennus ja toisessa tarvikeviritys. Se voi osaltaan selittää myös sen, miksi H7:t tuntuvat miltä tuntuvat.
[quote="jartuo"]Jos ostaa vaikka Ebaysta koko xenon valoumpion niin onko siinä valmiina korkeudensäädöt???[/quote
W211:sta ole varma, onko säätömoottori umpion sisä- tai ulkopuolella. Niin tai näin, lisäksi tarvitaan säätöyksikkö joka asennetaan muistaakseni valokatkaisijan taakse, lisäksi etu- ja takatukivarsiin asentotunnistimet ja umpioon ainakin ballasti-yksikkö, sekä mahdollisesti muita virityksiä.
W211:sta ole varma, onko säätömoottori umpion sisä- tai ulkopuolella. Niin tai näin, lisäksi tarvitaan säätöyksikkö joka asennetaan muistaakseni valokatkaisijan taakse, lisäksi etu- ja takatukivarsiin asentotunnistimet ja umpioon ainakin ballasti-yksikkö, sekä mahdollisesti muita virityksiä.
Mahtaakohan ne olla katsastusasemalla kiinnostuneita noista perän/umpioiden automaattisista säädöistä kunhan vaan umpioissa on "xenon" merkintä?
Ajattelin notta jos lyö xenon valojen sen linssiosan vanhoihin umpioihin ja virittää jälkiasennus xenonit sit sinne halogeenien tilalle..
Jos alkavat kyselee niin ei myönnä mitään ja osottaa vaan umpioiden "xenon" merkkiä..
Nyt kuuluu radiokin mukavasti kun revin xenonit nokalta pois.. Täytyy nääs maanantaina käydä hakemassa leima konttorilta... Jos sitten takas asentaessa yrittäis värkätä sitä kupariteippiä/alumiinifolioo johtojen ympärille.
Ajattelin notta jos lyö xenon valojen sen linssiosan vanhoihin umpioihin ja virittää jälkiasennus xenonit sit sinne halogeenien tilalle..

Jos alkavat kyselee niin ei myönnä mitään ja osottaa vaan umpioiden "xenon" merkkiä..

Nyt kuuluu radiokin mukavasti kun revin xenonit nokalta pois.. Täytyy nääs maanantaina käydä hakemassa leima konttorilta... Jos sitten takas asentaessa yrittäis värkätä sitä kupariteippiä/alumiinifolioo johtojen ympärille.
Onnea vaan katastukseen, tai mitään onnea tarvia. Sehän on mersu 
No sen verran ne ovat aiemmissa peleissä toisinaan kokeilleet, että auton käynistyksen jälkeen säätömoottori ajattaa valokeilan alas ja takaisin ylös. Ilmeisesti jonkinlainen itsekalibrointi/testaus.
Suojasin tarvike-xenonien lamppujen kaapelit 3M:n kupariteipillä, jossa liima johtaa sähköä. Häiriötaso pieneni jonkinverran. Joo - jotain melkein siedettävän paikkeilla, mutta ei missään tapauksessa niin hyvä kuin pitäisi. Nyt kuitenkin jäivät nokalle - toistaiseksi. Viritykset jatkuvat...

No sen verran ne ovat aiemmissa peleissä toisinaan kokeilleet, että auton käynistyksen jälkeen säätömoottori ajattaa valokeilan alas ja takaisin ylös. Ilmeisesti jonkinlainen itsekalibrointi/testaus.
Suojasin tarvike-xenonien lamppujen kaapelit 3M:n kupariteipillä, jossa liima johtaa sähköä. Häiriötaso pieneni jonkinverran. Joo - jotain melkein siedettävän paikkeilla, mutta ei missään tapauksessa niin hyvä kuin pitäisi. Nyt kuitenkin jäivät nokalle - toistaiseksi. Viritykset jatkuvat...
Jep! Tuli vielä taakse jarruletkut uusittua kun olivat vähän murtuneen näköset...zepe kirjoitti:Onnea vaan katastukseen, tai mitään onnea tarvia. Sehän on mersu
Ilmotusta sitten heti mikäli saat jotenkin viriteltyä häiriötä vielä pienemmäksi !Suojasin tarvike-xenonien lamppujen kaapelit 3M:n kupariteipillä, jossa liima johtaa sähköä. Häiriötaso pieneni jonkinverran. Joo - jotain melkein siedettävän paikkeilla, mutta ei missään tapauksessa niin hyvä kuin pitäisi. Nyt kuitenkin jäivät nokalle - toistaiseksi. Viritykset jatkuvat...
Motonet
Ostin Motonetista hakkurivirtaperiaatteella toimivan "uutuuden". Marlboroaskin kokoiset boksit jotka kytketään konehuoneen päävirtalähteeseen ja johdotetaan polttimoille.
Jostain syysä (tod.näk auton oma vikadiagnostiikka) ei sallinut kytkentää ja tuloksena oli räpsähtelevät valot. Vikailmoitus antoi mittaristossa varoituksen " dipped left beam". Miten tuon saa ohitettua?
Laitoin virityksen H7-polttimoilla varustettuun -06 Astraan, voi hyvä tavaton mikä ero valotehossa kun toinen umpio oli saatu kytkettyä, lähenteli aikuisten oikeasti xenonin tehoa. Uusissa Saabeissa tuo hakkuritoiminen valojärjestelmä on jo tehtaalta lähtevissä h7:lla varustetuissaautoissa autoissa.
Laitan kuvan keritessäni valotehon erosta.
Jostain syysä (tod.näk auton oma vikadiagnostiikka) ei sallinut kytkentää ja tuloksena oli räpsähtelevät valot. Vikailmoitus antoi mittaristossa varoituksen " dipped left beam". Miten tuon saa ohitettua?
Laitoin virityksen H7-polttimoilla varustettuun -06 Astraan, voi hyvä tavaton mikä ero valotehossa kun toinen umpio oli saatu kytkettyä, lähenteli aikuisten oikeasti xenonin tehoa. Uusissa Saabeissa tuo hakkuritoiminen valojärjestelmä on jo tehtaalta lähtevissä h7:lla varustetuissaautoissa autoissa.
Laitan kuvan keritessäni valotehon erosta.
Re: Voiko w211 halogen valoja parantaa jotenkin ?
mulla oli tuuskattu pitkistä säätötangot pois paikoiltaa yläpuolelta ja nyt korjattu mut suuntaus samalla lailla kuskin puoli ylempänä nii että puun latvat näkyy ja vänkäri näyttää alemmas lähivalon kantamalle.. mulla ei tapahdu mitää noista säätöruuveista. kuskinpuolta pitäs saada alemmas ja vänkärin puolta aavistuksen ylemmäs.karsu kirjoitti:Ei ne niin surkeat olleetkaan. Kaukovalojen korkeussäädöt olivat täysin poskellaan.. Vasen osoitti taivaalle ja oikea lähivalon kantamalle. Kaukovalojen säädöt ovat ne sisimmät muoviruuvit. Kojelaudassa oleva korkeussäätö vaikuttaaa vain lähivaloille.karsu kirjoitti:.... W211 halogenit tuntuvat heikoilta ellei peräti surkeilta....
voiko pitkiä säätää myös siellä umpion takana alapuolella olevista metallitangoista missä on niinkuin torx meisselin pää...
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
Re: Voiko w211 halogen valoja parantaa jotenkin ?
LED-ajovaloja alkaa löytymään jo useammankin automerkin (lisä)varustelistalta. Mielenkiintoista minkälaisia ja -hintaisia sarjoja alkaa aikaan tulla jälkimarkkinaan, käsittääkseni nyt netistä löytyvillä esim. H7-kantaan sopivilla led-polttimoilla ei tee mitään. Yksi etu kuitenkin niillä on: nehän ovat laillisuuden puolesta xenoneita helpommat, ei tarvita käsittääkseni sen enempää pesureita kuin automaattisäätöjä. En tosin tiedä mitä ne vaativat umpioilta yms. valoihin liittyviltä asioilta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38
Re: Voiko w211 halogen valoja parantaa jotenkin ?
Umpion pitää olla hyväksytty sisällä olevalle polttimolle. Eli led polttimoita ei lain mukaan saa asentaa.
Se ettei LED polttimoille vaadita pesureita tai säätöjä johtuu ainoastaan siitä että niitä ei ole ollut kovin kauaa saatavana.
Se ettei LED polttimoille vaadita pesureita tai säätöjä johtuu ainoastaan siitä että niitä ei ole ollut kovin kauaa saatavana.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto

Re: Voiko w211 halogen valoja parantaa jotenkin ?
Vuoden piemeimmät päivät taas esillä ja 211 halogeenivalokuskit huutaa lisää lukseja tielle.
Jos ongema oli akuutti ketjun aloituspäivänä kun autot oli vielä melko uusia niin se ei ole poistunut planeetalta vieläkään. Sinänsä ei ne valot nyt niin surkeat ole kuin annetaan ymmärtää joskin valon määrä on vähän vaatimaton lähes mihin tahansa xenoneihin verrattuna. Nyt kun lunta ei ole niin musta ja märkä tie syö lähes kaiken valon.
H7 polttimot on kehittyneet viimevuosina paljon. Onko kukaan testannut +90 + 120 polttimoilla miten näkymät muuttuu ?
Toinen ajatus mikä tuli mieleen on toisessa xenon-ketjussa suoritettu kirkkaanlinssin vaihto projektoriin. Onkohan sellaista saatavilla halogeenivaloihin ?
Jos ongema oli akuutti ketjun aloituspäivänä kun autot oli vielä melko uusia niin se ei ole poistunut planeetalta vieläkään. Sinänsä ei ne valot nyt niin surkeat ole kuin annetaan ymmärtää joskin valon määrä on vähän vaatimaton lähes mihin tahansa xenoneihin verrattuna. Nyt kun lunta ei ole niin musta ja märkä tie syö lähes kaiken valon.
H7 polttimot on kehittyneet viimevuosina paljon. Onko kukaan testannut +90 + 120 polttimoilla miten näkymät muuttuu ?
Toinen ajatus mikä tuli mieleen on toisessa xenon-ketjussa suoritettu kirkkaanlinssin vaihto projektoriin. Onkohan sellaista saatavilla halogeenivaloihin ?

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: Voiko w211 halogen valoja parantaa jotenkin ?
Nuo numerot +70 % ja +100 % ja mitä niitä nyt onkaan, ovat aika harhaanjohtavia ainakin tieliikenteeseen hyväksyttyjen polttimoiden osalta. H7-polttimon maksimaalinen hyväksytty valovirta on 1650 lumenia. Tavanomaisilla polttimoilla se on yleensä luokaa 1500 lumenia, mutta +100% antaisi olettaa, että tällainen tehopolttimo tuottaisi 2x 1500 eli 3000 lm. Ei kuitenkaan tuota, koska maksimi on 1650. Niinpä paketin päällä saa lukea vaikka +5000%.Noname kirjoitti:... H7 polttimot on kehittyneet viimevuosina paljon. Onko kukaan testannut +90 + 120 polttimoilla miten näkymät muuttuu ?
Toinen juttu ovat ylitehoiset hyväksymättömät polttimot. Niinpä 100 W:n polttimo lämpeääkin paljon enemmän ja ottaa virtaa lähes kaksinkertaisen määrän originaaliin verrattuna, jolloin johtosarjat, releet ja kytkimet ovat alttiina suuremmalle kuormitukselle.
Hyväksyttyjen xenoneiden maksimaalinen valovirta saa olla 3200 lm.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: Voiko w211 halogen valoja parantaa jotenkin ?
Taidat olla täysin oikeassa. Missään ei suoraan kerrota miten tehoero on oikeasti mitattu. Löysin Googlen haulla tietoa ja totuus ilmeisesti lähempänä 20 % lisää valoa ja samalla käyttöikä -75 %. Melko tehokas tapa saada kuluttajat ostamaan 300 % kalliimpi tuote.pforsell kirjoitti:Nuo numerot +70 % ja +100 % ja mitä niitä nyt onkaan, ovat aika harhaanjohtavia ainakin tieliikenteeseen hyväksyttyjen polttimoiden osalta. H7-polttimon maksimaalinen hyväksytty valovirta on 1650 lumenia. Tavanomaisilla polttimoilla se on yleensä luokaa 1500 lumenia, mutta +100% antaisi olettaa, että tällainen tehopolttimo tuottaisi 2x 1500 eli 3000 lm. Ei kuitenkaan tuota, koska maksimi on 1650. Niinpä paketin päällä saa lukea vaikka +5000%.Noname kirjoitti:... H7 polttimot on kehittyneet viimevuosina paljon. Onko kukaan testannut +90 + 120 polttimoilla miten näkymät muuttuu ?
Toinen juttu ovat ylitehoiset hyväksymättömät polttimot. Niinpä 100 W:n polttimo lämpeääkin paljon enemmän ja ottaa virtaa lähes kaksinkertaisen määrän originaaliin verrattuna, jolloin johtosarjat, releet ja kytkimet ovat alttiina suuremmalle kuormitukselle.
Hyväksyttyjen xenoneiden maksimaalinen valovirta saa olla 3200 lm.
Lainaus osoitteesta:

http://store.candlepower.com/osnibr.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Here is some more detailed info:
For reference, here's manufacturer data, from internal engineering databases, for output and lifespan at 13.2v for standard-wattage H1 bulbs. The numbers here are a composite of values applicable to the products of the big three makers (Osram-Sylvania, Philips-Narva, Tungsram-GE). Each manufacturer's product in each category is slightly different but not significantly so. I picked H1-type bulbs for this comparison, and while the absolute numbers differ with different bulb types, the relative comparison patterns hold good for whatever bulb type you consider. Lifespan is given as Tc, the hour figure at which 63.2 percent of the bulbs have failed.
H1 (regular normal): 1550 lumens, 650 hours
Long Life (or "HalogenPlus+") 1460 lumens, 1200 hours
Plus-30 High Efficacy (Osram Super, Sylvania Xtravision, Narva Rangepower, Candlepower Bright Light, Tungsram High Output, Philips Premium): 1700 lumens, 350 hours
Plus-50 Ultra High Efficacy (Philips VisionPlus, Osram Silverstar, Narva Rangepower+50, Tungsram Megalicht, but not Sylvania Silverstar): 1795 lumens, 350 hours
Plus-80/90 Mega High Efficacy (Philips Xtreme Power, Osram Night Breaker): 1780 lumens, 250-300 hours
Blue coated 'extra white' (Osram CoolBlue, Narva Rangepower Blue, Philips BlueVision or CrystalVision, Tungsram Super Blue or EuroBlue, Sylvania Silverstar or Silverstar Ultra, which is just a rebrand of the Silverstar product, also PIAA, Hoen, Nokya, Polarg, etc): 1380 lumens, 250 hours
Now, looking over these results, which one would you rather buy and drive with? The answer depends on how well you want to see versus how often to change the bulb. If you want the best possible seeing, you pick the Plus-50 or Plus-90. If you don't care as long as it works and you don't want to hassle with it, you pick the long life.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: Voiko w211 halogen valoja parantaa jotenkin ?
pystyykö w/s211 mallissa starilla säätään ajovalojen korkeutta kun keulaa madallettiin suhteessa takapäähän mut nyt lähivalot sais himpun ylemmäs näyttää mut käsin säätämisellä loppu säätövara..pitkien säätö onnistuu.
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
Re: Voiko w211 halogen valoja parantaa jotenkin ?
Yksi hyväksi havaittu konsti on käyttää Hellan alkuperäisä sytyttimiä noiden Cobra ym. merkkien sijaan. Kolmessa viimeisimmässä autossa ollut paikoillaan eikä radion kanssa ollut ongelmia. Noita saa Esim. Ebaystä kohtuu hintaan, tosin noiden polttimo on D2S, mutta sen polttopiste on sama kuin H7:n joten ainut ongelma on saada polttimo kiinni umpioon.
Eli tuollaiset

Eli tuollaiset

Re: Voiko w211 halogen valoja parantaa jotenkin ?
Piti oikein itsekkin rekisteröityä foorumille, että sais jonkin asteisen selvyyden näihin valoihin 
07 vm Avantgarde.
Tuon avantgardepaketin mukana tuli xenonit. En nyt tiedä on bi-xenonit vai ei.
Mutta lyhyiden valojen polttimot on vissiin mallia D2S?
Ja onko noin pitkät ajovalot ihan normaalit H7?
Lyhyet polttimot pitäisi vaihtaa. Saako noi vaihdettua ilman puskurin irroittamista? Vänkärin puolella vaikuttaisi olevan aikalailla ahdasta jarruyksikön takia.

07 vm Avantgarde.
Tuon avantgardepaketin mukana tuli xenonit. En nyt tiedä on bi-xenonit vai ei.
Mutta lyhyiden valojen polttimot on vissiin mallia D2S?
Ja onko noin pitkät ajovalot ihan normaalit H7?
Lyhyet polttimot pitäisi vaihtaa. Saako noi vaihdettua ilman puskurin irroittamista? Vänkärin puolella vaikuttaisi olevan aikalailla ahdasta jarruyksikön takia.