Hammastanko Vm.97 E-malli
-
- Sisäänajossa
Hammastanko Vm.97 E-malli
Hammastanko vuotaa öljyä oikealtapuolelta. Suojakumi on rikki. Onko hammastankoa mahdollista korjata vai pitääkö ostaa uusi? Hinta tuntuu ainakin hirmuiselta. Foorumia selailin mutta en öikein löytänyt selkeää vastausta.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=62023
Vieläköhän Junnulla löytyisi tuo hammastanko
Melkoisesti säästäisi Suomihintaan verrattuna. Tietty käy vain jos autossasi ei ole parametristä ohjausta.
Vieläköhän Junnulla löytyisi tuo hammastanko

-
- Sisäänajossa
Ei pysty korjaamaan, valitettavan karu totuus.
Kun suojakumi menee rikki niin tanko pääsee ruostumaan ja likaantumaan. Lika ja ruoste kuluttaa tiivisteet sököksi ja nesteet tulee ulos.
Joutuu vaíhtamaan tehostimen tankoineen.
Suosittelen käytettyä.
Mikäli suojakumit eivät ole menneet rikki, niin tanko ja ohjaustehostin kestää vaikka kuinka pitkään. Eli vähän enemmänkin ajetun auton ehjä hammastanko tulee kysymykseen. Eikä ole kovin vaikea edes vaihtaa. Pyörien suuntauksen joutuu tekemään vaihdon jälkeen.
Vaihdossa toimii myös sellainen tehostin jossa on muuttuva tehostus. Jos liittimiin tökkää 12V virran niin tehostus toimii asianmukaisesti. (paikallan olessa "ylitehostetu" ja tienpäällä normaali tehostus.)
Kun suojakumi menee rikki niin tanko pääsee ruostumaan ja likaantumaan. Lika ja ruoste kuluttaa tiivisteet sököksi ja nesteet tulee ulos.
Joutuu vaíhtamaan tehostimen tankoineen.
Suosittelen käytettyä.
Mikäli suojakumit eivät ole menneet rikki, niin tanko ja ohjaustehostin kestää vaikka kuinka pitkään. Eli vähän enemmänkin ajetun auton ehjä hammastanko tulee kysymykseen. Eikä ole kovin vaikea edes vaihtaa. Pyörien suuntauksen joutuu tekemään vaihdon jälkeen.
Vaihdossa toimii myös sellainen tehostin jossa on muuttuva tehostus. Jos liittimiin tökkää 12V virran niin tehostus toimii asianmukaisesti. (paikallan olessa "ylitehostetu" ja tienpäällä normaali tehostus.)
W210 290TD T
Eipä ole tankoo mulla enää ei.
Käytettyä tankoa en suosittele kenellekkään.
Maksaa vaan ihtensä kipeeksi ja voi olla kohta rikki...
Noita tankoja on myynnissä kunnostettuna.
Ihan sama onko parametrinen ohjaus vai ei.
No ei nyt ihan sama, hitusen kalliimpi se missä param. ohjaus.
Lyhyesti: Mitä järkee maksaa vanhasta p*skasta 500€ jos 400 €:oon saa kunnostetun jolla on takuu.
Mun mielestä ei mitään järkee
Toisaalta, jokainen tekee valintansa
Käytettyä tankoa en suosittele kenellekkään.
Maksaa vaan ihtensä kipeeksi ja voi olla kohta rikki...
Noita tankoja on myynnissä kunnostettuna.
Ihan sama onko parametrinen ohjaus vai ei.
No ei nyt ihan sama, hitusen kalliimpi se missä param. ohjaus.
Lyhyesti: Mitä järkee maksaa vanhasta p*skasta 500€ jos 400 €:oon saa kunnostetun jolla on takuu.
Mun mielestä ei mitään järkee

Toisaalta, jokainen tekee valintansa

Laitappa Silkelle postiamese230te kirjoitti:Mistä saa 400:alla. Pari vuotta sitten ostin ebaysta saksasta 360 mutta tuo firma ei enää suostunut toimittamaan Suomeen. Suomesta en löytänyt alle 1500. Ruotsista löytyi tonnilla. sieltä ostin

http://members.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll ... leissteile
Suosittelen

Miten se voisi toimia pelkästään syöttämällä sinne virtaa?TIMO T T kirjoitti: Vaihdossa toimii myös sellainen tehostin jossa on muuttuva tehostus. Jos liittimiin tökkää 12V virran niin tehostus toimii asianmukaisesti. (paikallan olessa "ylitehostetu" ja tienpäällä normaali tehostus.)
Mulla on kaksi noita E420 Väyrysiä joista toisessa (varaosa-auto) on paikallaan selvästi herkempi ohjaus. Pitääpä huomenna katsoa onko sielllä hammastagossa joku pistoke? Millähän koodilla se olisi lisävarustelistalla jos sellainen olisi olemassa?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Tuolta juuri yhden jo ostin mutta nyt kun kesällä yritin ostaa toisen eivät edes vastanneet mailiin, ja ebayssa lukee että toimitus vain saksaan ja itävaltaan.Laitappa Silkelle postia
http://members.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll ... leissteile

MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Onko näin oikeesti?mese230te kirjoitti:Tuolta juuri yhden jo ostin mutta nyt kun kesällä yritin ostaa toisen eivät edes vastanneet mailiin, ja ebayssa lukee että toimitus vain saksaan ja itävaltaan.
Kesän alussa ainakin mulle toimitti ja haluaisi toimittaa jatkossakin. Niin se kirjoitteli mailia.
Niin se muuten luki silloinkin kun minä sieltä tilasin, mutta ilomielin lähetti Suomeen.
Hyvin asiallinen kaveri on.
Posti sillä on kyllä p*rseestä. Roskapostiin meni minunkin postit aluksi. Kokeile lähettää uudelleen mailia.
juhape kirjoitti:TIMO T T kirjoitti: Vaihdossa toimii myös sellainen tehostin jossa on muuttuva tehostus. Jos liittimiin tökkää 12V virran niin tehostus toimii asianmukaisesti. (paikallan olessa "ylitehostetu" ja tienpäällä normaali tehostus.)juhape kirjoitti: Miten se voisi toimia pelkästään syöttämällä sinne virtaa?
Tuota kysymystä kyllä vähän ounastelin... En kyllä tiedä

Iselläni on 96- auto jossa on 2000-mallin tehostin. Ostin liittimen vehosta ja kytkin virran sulakepesästä. Parkissa auto on kevyt pyörittää ja tien päällä ohjaus on normaali. Kun otan sulakkeen irti, niin ainoa ero on että keveys hitailla nopeuksilla katoaa.

W210 290TD T
Ei kuulosta kyllä ihan uskottavalta, miksi olisi tehty turha sähköventtiili (jatkuva virta).TIMO T T kirjoitti: Tuota kysymystä kyllä vähän ounastelin... En kyllä tiedä![]()
Iselläni on 96- auto jossa on 2000-mallin tehostin. Ostin liittimen vehosta ja kytkin virran sulakepesästä. Parkissa auto on kevyt pyörittää ja tien päällä ohjaus on normaali. Kun otan sulakkeen irti, niin ainoa ero on että keveys hitailla nopeuksilla katoaa.
Olisko niin, että virta kuuluisi tulla vain alhaisissa nopeuksissa ja normaali matkavauhdissa virta & tehostus häipyy. Näin ainakin minulla toimii tuo "parametrinen" ohjaus.
Kyllä tossa joku juju kuitenkin on. En vain tiedä mikä. Ihan uteliaisuuttani kokeilin ton virran syöttämistä suoraan. Joku muukin oli kokeillut onnistuneesti tota samaa. http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=#201712Timo J kirjoitti:Ei kuulosta kyllä ihan uskottavalta, miksi olisi tehty turha sähköventtiili (jatkuva virta).TIMO T T kirjoitti: Tuota kysymystä kyllä vähän ounastelin... En kyllä tiedä![]()
Olisko niin, että virta kuuluisi tulla vain alhaisissa nopeuksissa ja normaali matkavauhdissa virta & tehostus häipyy. Näin ainakin minulla toimii tuo "parametrinen" ohjaus.
Tota voi kuka vaan ittekkin kokeilla. Ei ole suuri kustannus, jos sattuu saamaan vaihto-osana sellaisen muuttuvan ohjauksen

W210 290TD T
Virrallahan ohjataan tehostimessa olevaa magneettiventiiliä, joka kuristaa / päästää ohi painetta, kun virta on kytkettynä.TIMO T T kirjoitti: Kyllä tossa joku juju kuitenkin on. En vain tiedä mikä. Ihan uteliaisuuttani kokeilin ton virran syöttämistä suoraan. Joku muukin oli kokeillut onnistuneesti tota samaa. http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ht=#201712
Tota voi kuka vaan ittekkin kokeilla. Ei ole suuri kustannus, jos sattuu saamaan vaihto-osana sellaisen muuttuvan ohjauksen
Joten uskon kyllä, että ohjaus kevenee kun jatkuva virta on kytkettynä, mutta eikai tehostus voi häipyä maantienopeuksissa lähes kokonaan niinkuin kuuluis.
Minä luulen että se on vaan "ylitehostettuna" aina, jos jatkuvavirta on kytkettynä.
Ei kai haittaa muutakuin vähän huterampi ajella suuremmissa nopeuksissa.
Sama vaiva, hammastanko pitää vaihtaa. Siltä varalta, että Saksanmaa osoittautuu ongelmalliseksi, mikä oli Ruotsin osoite, joka toimitti?mese230te kirjoitti:Mistä saa 400:alla. Pari vuotta sitten ostin ebaysta saksasta 360 mutta tuo firma ei enää suostunut toimittamaan Suomeen. Suomesta en löytänyt alle 1500. Ruotsista löytyi tonnilla. sieltä ostin
Minulla on tuossa varaosa-autossa ehjä hammastanko jos kiinnostaa. Vapautuu piakkoin kun auto menee muutenkin liikuntakyvyttömäksi.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Kyllä niitä saa tuolta saksasta.
Korjattuna ja on vielä 2 vuoden takuu.
En tiedä täytyykö vanha palauttaa.
Kysyin vaan että toimittaako suomeen ja tuli vastaus ,että kyllä kommunikointi kieli voi olla englanti.
http://translate.google.com/translate_t?hl=fi#
Tällä voi kysellä ja käännellä kieliä miten haluaa.
Pitää vaan osata kirjakieli.
Muuten keksii aivan omiaan.
Olen käännellyt saksan ilmoituksia ja toiset ilmoitukset on aika huvittavia.

Nuolesta vetämällä löytyy maa vaihtoehdot.

Korjattuna ja on vielä 2 vuoden takuu.
En tiedä täytyykö vanha palauttaa.
Kysyin vaan että toimittaako suomeen ja tuli vastaus ,että kyllä kommunikointi kieli voi olla englanti.
http://translate.google.com/translate_t?hl=fi#
Tällä voi kysellä ja käännellä kieliä miten haluaa.
Pitää vaan osata kirjakieli.
Muuten keksii aivan omiaan.
Olen käännellyt saksan ilmoituksia ja toiset ilmoitukset on aika huvittavia.

Nuolesta vetämällä löytyy maa vaihtoehdot.