miten irtoo ehjänä?
miten irtoo ehjänä?
miten saan w124 200d:eestä moniurahihnan kiristysrullan kiinnikesysteemin, eli laite missä on oikealla kiristysrulla ja toisessa päässä säätöiskari, irti ehjänä....sokan sain irti mutta sitten loppu konstit kun se tosiaan olis menossa toiseen koneeseen niin ei voi väkisin.
kiristinrullan pidikkeen irrotus
kokeilin sitäkin juu mutta ilmeisesti jämähtänyt...eli crceetä jä ja lisää vipuvartta. kiitos paljon neuvosta!
Omaan vaihdoin tuossa kesällä tuon pelkän moniurahihnan kiristinrullan. Oli kyllä aivan älyttömän tiukassa. Ei tavallisessa kuusiokolossa riittänyt momentit mitenkään vaan joutui jatkovarren siihen laittamaan. Pelotti ihan että pultti katkeaa ku joutu niin vääntämään. Tosin olihan tuo rulla siinä vissiin n.20 vuotta ollut. Ei muuta ku paljon tököttiä, crctä tai wd-40:stä ja koittaa ehjänä saada sen irti...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Mikä on tavallinen kuusiokolo ? Kaikki moottoriin liittyvät kuusiokolopultit kannattaa avata kunnollisella kuusiokolohylsyllä, johon laitetaan vääntimeksi sellainen varsi kuin tarvitaan. Millään kuusiokolo lenkuralla ei noihin pidä mennä koskemaan. Nämä avaimet on lähinnä tarkoitettu polkupyörien ja huonekalujen kokoamaista varten.
Bileman sijaan kannattaa harkita oikein kunnon merkkituotteita, jos avaimia käyettään usein/ammattimaisesti.
Kun tilaa on vähän tarvitaan sekä 1/2 tuuman että 3/8 tuuman sarjat, sekä sopivan pienet vääntövarret. Mersuissa pärjää pitkälle 5 ja 6 mm avaimilla sekä muutamalla isommalla hajakoolla, kuten juurikin tuo 12 mm.
Bileman sijaan kannattaa harkita oikein kunnon merkkituotteita, jos avaimia käyettään usein/ammattimaisesti.
Kun tilaa on vähän tarvitaan sekä 1/2 tuuman että 3/8 tuuman sarjat, sekä sopivan pienet vääntövarret. Mersuissa pärjää pitkälle 5 ja 6 mm avaimilla sekä muutamalla isommalla hajakoolla, kuten juurikin tuo 12 mm.
Lisää tietoa: www.skg.fi