220D -95 käyntiongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mumtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 13.10.2008 18:02

220D -95 käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Mumtsi »

Olen uusi täällä foorumilla ja yritin etsiä tietoa kyseisestä ongelmasta siinä kovin hyvin onnistumatta. Porukat omistaa tuollaisen 220D -95 vuoden ~200tkm ajetun mersun joka on temppuilut jo viime vuodesta lähtien. Kun yrittää käynnistää niin se sammuu EDC valon saattelemana. Tätä tekee useimmiten, saa pysymään jotenkin käynnissä kun pitää kierroksia vähän aikaa. Nykii myös ajossa tasakaasulla inhottavasti.

Polttoaineletkuissa menee tyhjäkäynnillä jatkuvasti ilmakuplia. Lucas pumpun tiivisteet on vaihdettu viime vuonna liikkeen toimesta. Polttoainesuodatin on vaihdettu hiljattain Vehon toimesta, ei kiinnosta enää viedä sinne "valohoitoon". Vikakoodit luettu ja jokin anturi oli rikki ja se vaihdettiin. Ulkoisia polttoainevuotoja ei näy olevan.

Mistä kannattaa alkaa vikaa etsimään? Kannattaako tehdä itse? Yksinkertaiset ohjeet kiitos, ei ole dieseltekniikasta hirveästi kokemusta. Esim. missä kohdalla tarkalleen sijaitsee pumppu?
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1695
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Lucas vaihtoon, Boschia tilalle -> www.ppdiesel.com
230 C 1978
Mumtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 13.10.2008 18:02

Viesti Kirjoittaja Mumtsi »

Marko M kirjoitti:Lucas vaihtoon, Boschia tilalle -> www.ppdiesel.com
Onko ongelma tosiaankin pelkästään pumpussa, ilmeisesti se vuotaa ilmaa polttoaineen sekaan? Olen kyllä lukenut monta käyntihäiriö / EDC aihetta läpi mutta kun niistäkään ei selviä että kaikki tapaukset johtuisivat pumpusta.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Luepa tuo:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=220

Ilmakuplat pitää ensin saada pois ja vasta sitten taivastella mahdollista pumppuvikaa. Väittäisin ettei siinä ole vikaa
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Mumtsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 13.10.2008 18:02

Viesti Kirjoittaja Mumtsi »

Fenton kirjoitti:Luepa tuo:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=220

Ilmakuplat pitää ensin saada pois ja vasta sitten taivastella mahdollista pumppuvikaa. Väittäisin ettei siinä ole vikaa
Kiitoksia paljon, eli laitetaan sitten polttoaineletkut vaihtoon kaikki heti kerralla. Tiivisteet kannattaa varmaan tilata veholta? Onko kenelläkään hajua minkä kokoiset tiivisteet sinne tulee, että osaa tiskillä sanoa mitä haluaa? Letkut voi kaiketi hakea vaikka Paineosasta, kun pyytää naftan kestävää?
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kyllä niiden Veholla pitäisi tietää minkä kokoiset ne o-renkaat on, en nyt muista kokoa. Letkuksi käy mikä vaan polttoaineille kelpaava. Alkuperäisiin on kyllä prässätty hienot mutkat, mutta taipuuhan se tavallinen letku, ollen paljon halvempaakin.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Vastaa Viestiin