Vito 110d -97 ohjaustehostin hajosi... luultavasti
Vito 110d -97 ohjaustehostin hajosi... luultavasti
Olisiko kellään kokemusta kyseisestä laitteesta, tai edes räjäytyskuvaa.
Vein auton katsastukseen ja kaikki oli kunnossa. Leima tuli, mutta kun lähdin konttorilta niin tehostin oli rikki. Kotona testasin kääntämällä rattia tehostajan säiliön korkki auki, mutta öljyn pinnasssa ei tapahtunut mitään liikettä.
Osaisko kukaan antaa vinkkejä mikä mahdolliseti on rikki. Jotain särkyi yhtäkkiä. Katsastuksessa tapahtui ne normaalit moottorin revitykset ja nivelten nitkutukset. Pumppu kyllä pyörii hyvin, mutta ei luultavasti kehitä painetta. Tai sitten jotain on tukossa. Säiliön käytin irti, mutta ei siellä mitään ihmeitä ollut.
Ja toinen asia...
Kun tuo vihtori on enemmän pukkien päällä kuin tiellä, niin tuli sijoitettua 500 tuollaiseen 190d malliin. Taitaa olla -90 tai jotain sitä ikäluokkaa.
Muuten ehjä peli, ajoaikaakin melkein vuosi, mutta kaikki mittarivalot pimeänä. Mistä kautta saa lamput parhaiten vaihdettua. Varoitusvalot toimivat siinä mittarin alalaidassa.
Vein auton katsastukseen ja kaikki oli kunnossa. Leima tuli, mutta kun lähdin konttorilta niin tehostin oli rikki. Kotona testasin kääntämällä rattia tehostajan säiliön korkki auki, mutta öljyn pinnasssa ei tapahtunut mitään liikettä.
Osaisko kukaan antaa vinkkejä mikä mahdolliseti on rikki. Jotain särkyi yhtäkkiä. Katsastuksessa tapahtui ne normaalit moottorin revitykset ja nivelten nitkutukset. Pumppu kyllä pyörii hyvin, mutta ei luultavasti kehitä painetta. Tai sitten jotain on tukossa. Säiliön käytin irti, mutta ei siellä mitään ihmeitä ollut.
Ja toinen asia...
Kun tuo vihtori on enemmän pukkien päällä kuin tiellä, niin tuli sijoitettua 500 tuollaiseen 190d malliin. Taitaa olla -90 tai jotain sitä ikäluokkaa.
Muuten ehjä peli, ajoaikaakin melkein vuosi, mutta kaikki mittarivalot pimeänä. Mistä kautta saa lamput parhaiten vaihdettua. Varoitusvalot toimivat siinä mittarin alalaidassa.
Heh, multa kun meni pumppu Sprinteristä (josta tulee muuten ns. urheilullinen ajettava ilman tehostinta 225-renkailla -- vaudissa menee hyvin, mutta esim. taskuparkkeerauksesta tulee mielenkiintoista), niin soittelin vähän purkaamoita/korjaamoita läpi. Ei löytynyt mistään Etelä-Suomesta käytettyä ja jos olis löytynyt, niin hinta olis ollut lähes yhtä kova kuin varaosan eli Merteilistä joutui tilaamaan.keef kirjoitti:- kaippa sieltä tehostimesta jotain hajosi. Purkaamolta uutta vanhaa tilalle vaan. Tarkista kuitenkin ettei öljyvuotoja yms. ja säiliön pohjalla pitais kiillellä sihti joka peittyy paskakerroksen alle ->pumppu ei saa öljyä.
Viimeksi muokannut Veijo, Ke 15.10.2008 08:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Veijo
En ole saanut pakokaasu mittauksesta mitään lappuja, eli en tiedä millä kierroksilla autoa revitti. Kehui vaan hyviä arvoja, joopa joo.
Otin pumpun irti, ja purin sitä. On melko villi vekotin. Mitään ei näytä olevan varsinaisesti rikki, tai irti, vaan mistä pirusta tuosta tietää.
Tarvisin räjäytyskuvan.
Otin pumpun irti, ja purin sitä. On melko villi vekotin. Mitään ei näytä olevan varsinaisesti rikki, tai irti, vaan mistä pirusta tuosta tietää.
Tarvisin räjäytyskuvan.
Älkää ikinä käyttäkö dieseleitänne katsastusaseman savutestissä, eikös tästä ole jo puhuttu aiemmin 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Joo ei kannata käyttää. Ja halpakin tuo katsastus oli. Liki 120€ alustasarjan muutoskatsatuksen kanssa.
Mutta pumpun akseli on ehjä, eikä mistään vuoda eikä tippase öljyä. Säiliössä ei ollut mitään mikä estää öljyä liikumasta.
Eli antakaa vinkkejä, mistä etsin vikaa. Onko edessä pumpun osto.
Tälle kesälle mennyt jo liki 3000€ tuon rotiskon kanssa. Ei viitsisi ostaa mitään ylimääräistä enään.
Pumpun hinnat on kohtuu suolaiset.
Mutta pumpun akseli on ehjä, eikä mistään vuoda eikä tippase öljyä. Säiliössä ei ollut mitään mikä estää öljyä liikumasta.
Eli antakaa vinkkejä, mistä etsin vikaa. Onko edessä pumpun osto.
Tälle kesälle mennyt jo liki 3000€ tuon rotiskon kanssa. Ei viitsisi ostaa mitään ylimääräistä enään.
Pumpun hinnat on kohtuu suolaiset.
Katsastusmies oli kirjoittanut tarkistuslistan ylälaitaan jotain hieroglyyffejä joista ei ota mitään selvää. Ainoastaan luvut 4867. Jos nuo on koneen kierrokset, niin ei ole ihme jos jotain särky.
Mutta varsinaisessa ruudukossa mihin arvot olisi pitänyt laittaa, ei ole laitettu mitään.
Täytyy käydä ensi viikolla karhuamassa rahat takaisin pakokaasu testistä.
Ja kiroamassa muuten vaan, nythän on taas ajoaikaakin.
Mutta varsinaisessa ruudukossa mihin arvot olisi pitänyt laittaa, ei ole laitettu mitään.
Täytyy käydä ensi viikolla karhuamassa rahat takaisin pakokaasu testistä.
Ja kiroamassa muuten vaan, nythän on taas ajoaikaakin.
- tarkista vielä ettei raidetangon haitarikumit ole täynnä öljyä, jos olis sieltä vuotanut.
- kerran kävi katsastuksessa siten että mestari savumitauksessa meni konepellin alle kaasutteleen niin perkeleesti, hetken päästä löi pellin kiinni ja sano että hyvät arvot on. No seuraavana päivänä nokkapelti auki niin huomasin että kaasuvaijerin säätörulla oli poikki ja vipu jotenkin vääntynyt - ääliö oli jotenkin kiskonut sitä vivustoa(124) kun oli sieltä kaasutellut. Mitään arvoja en saanut lappuun.
Olisko siellä kaasutellessa jotakin kilahtanut ja ei ole uskallettu laittaa lapulle mitään...
edit
Ja jos katsastuksessa mittaa savut niin ennen mittausta morkoolinletku irti, kaasuvaijeri löysälle ja lattia matto polkimen alle rullalle, menee sata varmasti savuista läpi.. Kerran tein em. temput ja kun inssi ajo lievään ylämäkeen jarrurullille niin survo kaasupoljinta ja tokas että mikä perkele tässä on vikana. Räpsyttelin sitä power/winter kytkintä kun kerran vieressä istuin ja sanoin, että oli wintteri jäänyt päälle. Rullilta pois pääsy kestikin sitten kauemmin
- kerran kävi katsastuksessa siten että mestari savumitauksessa meni konepellin alle kaasutteleen niin perkeleesti, hetken päästä löi pellin kiinni ja sano että hyvät arvot on. No seuraavana päivänä nokkapelti auki niin huomasin että kaasuvaijerin säätörulla oli poikki ja vipu jotenkin vääntynyt - ääliö oli jotenkin kiskonut sitä vivustoa(124) kun oli sieltä kaasutellut. Mitään arvoja en saanut lappuun.
Olisko siellä kaasutellessa jotakin kilahtanut ja ei ole uskallettu laittaa lapulle mitään...
edit
Ja jos katsastuksessa mittaa savut niin ennen mittausta morkoolinletku irti, kaasuvaijeri löysälle ja lattia matto polkimen alle rullalle, menee sata varmasti savuista läpi.. Kerran tein em. temput ja kun inssi ajo lievään ylämäkeen jarrurullille niin survo kaasupoljinta ja tokas että mikä perkele tässä on vikana. Räpsyttelin sitä power/winter kytkintä kun kerran vieressä istuin ja sanoin, että oli wintteri jäänyt päälle. Rullilta pois pääsy kestikin sitten kauemmin

Ei se noista kierroksista hajoa, yksi Vito meni katsastukseen pari kertaa yli 5800 rpm lapun kanssa, ja itse olen usein pyöritellyt yli 5000 rpm kierroksia ihan huvikseen.
Tai no tietysti se voi hajota oli kierrokset sitten 3500, 4000 tai 6000, hajoaa jos on hajotakseen.
Se on vain muuten niin syvältä se katsastusasemien päästötesti, mitään et voi tehdä jos ei läpäise ja ne voi jopa valittaa jos kiertää liikaa, niin jää testi tekemättä kun eivät uskalla.
4867 on ihan maltillinen kierrosluku
Ennen kaikkea säädetään siitä pumpun päältä se ruuvi niin pohjaan, ettei varmasti savuta...mutta eihän nämä savuta.
Tai no tietysti se voi hajota oli kierrokset sitten 3500, 4000 tai 6000, hajoaa jos on hajotakseen.
Se on vain muuten niin syvältä se katsastusasemien päästötesti, mitään et voi tehdä jos ei läpäise ja ne voi jopa valittaa jos kiertää liikaa, niin jää testi tekemättä kun eivät uskalla.
4867 on ihan maltillinen kierrosluku

Ennen kaikkea säädetään siitä pumpun päältä se ruuvi niin pohjaan, ettei varmasti savuta...mutta eihän nämä savuta.
Lisää tietoa: www.skg.fi