E320 w124 Kansivirit ja putkisto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

E320 w124 Kansivirit ja putkisto

Viesti Kirjoittaja Messias »

Elikkä kannentiiviste tarviis vaihtaa 320 M104 koneeseen, niin onko mitään hyötyä tehdä kannelle mitään samalla, tehojen toivossa? Mitenkäs tuo katin poisto vaikuttaa ääniin/tehoihin? Aika kalliita tuntuu olevan mallikohtaiset takapöntöt supersprintillä ja remuksella ainaki (n.900e). Minkälainen putkisto tohon kannattais teettää että sais vähän murakammat äänet? kiitän etukäteen asiallisista vastauksista.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Eikö kellään ole tietoa tähän asiaan? Kannattaako tolle kannelle tehdä mitään samalla? Minkälaisista lisäkustannuksista ja tehoista puhutaan?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

virityshommasta en tiedä mutta itse tein takaputken ensin simonsin valmiista 63mm tarvikeosista, klemmareista ja 300-400mm soikeesta vaimentimesta ja kun sitä aikani koeajelin ja putki asettui kohdilleen niin hitsailin ne yhdeksi kappaleeksi. Hintaa sille tuli sen vajaa 50€. Ja tuloksena piirun verran mureammat äänet mutta ei niin että se haittaisi.. siis ei BMW325 pörinöitä.

Walkerin valmistava takimainen pakoputken pönttö olis maksanut n. 300€. Katiksi kelpaa yhtähyvin tarvikekatit, kiinni samalla tavalla siis hitsaamalla ja siinähän säästelee jo aika isosti.
Viimeksi muokannut Sergey, Su 19.10.2008 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1646
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Onko rek.otteeseen merkitty vähäpäästöinen, nimittäin silloin ei KATtia voikaan poistaa - muutaman hevosvoiman sillä tosin saisi.

Hmm....lisäksi ekologisesti arveluttava ratkaisu ? :roll:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Vastaa Viestiin