w211:ssa ruosteongelmia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

pekkavee kirjoitti:Tämän näköistä jälkeä siellä muovien alla saattaa olla:
http://www.ruosteenesto.eu/ruosteenesto ... kuvia1.htm

Tämä on tosin W203, mutta ei kai sillä perusrakenteeltaan juuri eroa W211 malliin ole. Molemmissa muovi päällä ja maalattu ruostuva pelli alla...
Moikka,eipä hyvaltä näytä,pitää käyttää nuo muovit pois,ja kattoa onko 211 sama juttu.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
pekkavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 28.04.2004 09:14

Viesti Kirjoittaja pekkavee »

Tuossa lähettämässäni ruosteenestofirman kuvassa oli mielestäni jonkinmoinen laiminlyönti, nimittäin kuvan perusteella helmamuovit oli käsittelyssä paikallaan. Ja mulla itsellä ainut pieni alkava ruosteenpoikanen löytyi juuri helmamuovin alta, syy selvinnee tästä kuvasta, jossa helmamuovi vielä paikoillaan vasemmassa alakulmassa:
Kuva

Muoveja pitää purkaa siis aika paljon, tässäkään ei ole ihan kaikki:
Kuva

Ja kiinnikkeitäkin pitää jokunen irroittaa:
Kuva

Ja tässä vielä pohjaa kotelonsuoja-aineella esikäsiteltynä, siinä näkyy tuo helman rakennekin, joka minun mielestä pitää myös käsitellä kunnolla:
Kuva


Ja vielä siis muistutukseksi, että nämä kuvat on siis W203 mallista
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

pekkavee kirjoitti:Tuossa lähettämässäni ruosteenestofirman kuvassa oli mielestäni jonkinmoinen laiminlyönti, nimittäin kuvan perusteella helmamuovit oli käsittelyssä paikallaan. Ja mulla itsellä ainut pieni alkava ruosteenpoikanen löytyi juuri helmamuovin alta, syy selvinnee tästä kuvasta, jossa helmamuovi vielä paikoillaan vasemmassa alakulmassa:
[ http://i140.photobucket.com/albums/r40/pekkavee/IMG_2011.jpg ]

Muoveja pitää purkaa siis aika paljon, tässäkään ei ole ihan kaikki:
[ http://i140.photobucket.com/albums/r40/pekkavee/IMG_2016.jpg ]

Ja kiinnikkeitäkin pitää jokunen irroittaa:
[ http://i140.photobucket.com/albums/r40/pekkavee/IMG_2017.jpg ]

Ja tässä vielä pohjaa kotelonsuoja-aineella esikäsiteltynä, siinä näkyy tuo helman rakennekin, joka minun mielestä pitää myös käsitellä kunnolla:
[ http://i140.photobucket.com/albums/r40/pekkavee/IMG_2021.jpg ]


Ja vielä siis muistutukseksi, että nämä kuvat on siis W203 mallista


Tuosta ruosteensuojaus firman mainoksesta sai sen käsityksen,että pohja massataan,eikä muoveja asenneta ollenkaan.
Kylläkai minun mielestä kannattaa ne tehtaalla suunnitellut suojamuovit asentaa takaisin,ettei kivet pääse hakkaan,suojausta.
Pitää kesällä kun auto varmasti kuiva,käyttää nuo muovit pois,vaikka uskon ettei sieltä mitään ruostetta löydy,eihän tuota ollu pekkaveenkään autossa,mutta kivahan se on kurkistaa mitä on piilotettu ja ottaa kuvia jos jotain löytyy.Sehän oli aikoinaan Leo Laineen keksintö tuo muovinen sisälokasuoja,(Lokari) ja nyt se on jo pantu alustaankin suojaksi,niin uskon sen toimivan kun ilma pääsee kuitenkin sen alla kierämään.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

pekkavee kirjoitti:Tämän näköistä jälkeä siellä muovien alla saattaa olla:
http://www.ruosteenesto.eu/ruosteenesto ... kuvia1.htm

Tämä on tosin W203, mutta ei kai sillä perusrakenteeltaan juuri eroa W211 malliin ole. Molemmissa muovi päällä ja maalattu ruostuva pelli alla...
Itellä on Väykkyyn tehty ihan samanlainen käsittely (vaikkei siinä olekaan noita pohjamuoveja samanlailla). Eli hiekkapuhallus + nuo aineet joka paikkaan. Harmi, ettei tullu otettua aikoinaan kuvia, kun pohja katteltiin läpi. Ihan samanlailla alkavaa ruostetta siellä täällä. Sitten tuo käsittely vaiheineen. Jälkitarkastus parin vuoden välein sitten vaan. Uskoisin, että on hyvä. Vaan sen näkee...

Pahimmat paikat oli helmamuovien alla ja takalokareissa sisälokarien alla... Eli siis ylipäätään paikat, joissa on jokin muovi päällä, ettei pääse ikinä kuivuun...

Nyt on hyvä fiilis, kun tietää että homma on kunnossa. Täytyy ajaa vielä toiset 100 000 km tähän lisää ainakin. Ei se suojauksen hinta paljon kilsaa päälle ole, jos 200 000 km päästää. Tai vaikka vielä enempi. Tämähän on tosi mieleinen auto... Niin nyt kilsat kaikkiaan 270 000, joista siis viimenen 100 000 ite...
Viimeksi muokannut jukka-tre, Ma 30.06.2008 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

jussilampi kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Höpö höpö ja lopulla pensaa! Kyllä kai mersulla on nämä väykyn onkelmat tiedossa jos se on satojentuhansien yksilöiden korjauksen maksanut,ja parhaansa tehnyt, ettei niitä 211 esiinny jossa on mm.täysin kalvanoitu kori, samoin kun Audissa,ja siinäkin on pohjamuovi samalla lailla,ettei kivet pysty hakkaan pohjaa,ja voihan se sun mielestä olla sen takia ettei katsastusmies huomaa kuinka pohja on puhki ruostunut,mutta ei se mielestäni näin ole,kaveri kauppaa nyt nettiautossa E220CDI automaattia 211 2002, ajettu vasta yli 680000kmja täysin virheeton ja ruosteeton,että on se aivan eri auto kuin Väyrynen,vaikka omahan se on monesti se paras,vaikkei sitä tosiasiassa usko itsekkään.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =advSearch.
Niin, tuon pohjan osalta suosittelisin muovien poisottoa ja tilanteen tarkistusta sekä suojausta. Näin sanoi heppu, joka työkseen suojaa autoja. Joitain tuhansia kpl nähny. Tämä tuli puheeksi, kun kyselin, että miten W211 hänen mielestä kestää. Että jos joskus vaihtaa, niin voiko olla huoleti. Hänen mielestä ei voi olla huoleti, vaan pohjamuovien alla monesti muhii ruoste.

Muilta osin ei liene epäselvää, että tilanne on parantunut W210->W211. Ehkäpä sitä jonain päivänä tulee vaihdettua, kunhan kattellaan...


Mitä järkeä on kaksimillistä lumikolamuovia ruveta poistamaan,joka estää kivien hakkaamisen galvanoinnin rikki,tosiaan järkevin ratkaisu mitä on ruostesuojauksessa keksitty,galvanoidusta ja ruostesuojatusta pellistä irti oleva 2mm paksu erillinen muovisuja joka estää kivenhakkaamisen,ja jos on niin epäluuloinen että sen alta ruostuu,kannattaa poistaa jo katto verhoilukin ja katsoa onko sen alla ruostetta,ja ruostesuojauksesta puheen ollen mersuhan kieltää 211 jälkikäteen tehdyn ruostesuojauksen.
Joka on kyllä sillä hommalla itsensä elättävälle aika ikävä homma.
Eläs ny. Suosittelis ihan oikeesti, että tsekkaa tilanteen. Jos on ok, niin eihän siinä sitte mitään. Onpa sitten tarkistettu. Eipä paljon maksa hallilla nosturin nokkaan ja tarkastus. Varmasti on sen väärti. Kattos vähä noita kuvia tässä ketjussa, mitä on...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Muovi, joka kerää soraa päällensä ja vettä pehmusteisiinsa ja elää tien muotojen mukaan ollessaan vasten metallia...

Sama mitä tehdas sanoo, kuluttajaviraston mukaan takuu ei voi katketa jälkisuojauksen teetämällä. Eipä tuo Porin maalari kauheasti tuoreempaakaan paavoa kehu, maalilohkeamia joutunut korjaamaan useista.

A2 ja B sarjalaistet on uudempia kuin W210 ja niissä on nyt ruosteongelma, sama pellintaite/saumausvika kuin Fordeissa. Opittu on vai?
Tiedät paikan, kokeile
kime_81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 29.03.2005 15:27

Re: w211:ssa ruosteongelmia?

Viesti Kirjoittaja kime_81 »

jussilampi kirjoitti:
uunto kirjoitti:Ostin pari kuukautta sitten w211:n vuosimallia 2003 (käyttöönotettu 2002). Nyt huomasin, että kuskin puolen molempien ovien alareunassa on ruostetta (!) muutaman sentin matkalla.

Onko muilla ollut ongelmia ruosteen kanssa w211 mallissa? Luulin, että ruoste oli w210:n ongelma, mutta näköjään se on tässäkin vaunussa sama vika?

Mielenkiintoinen juttu,en ole vielä nähnyt yhtään 211,jossa edes alkavaa ruostetta,vaikka malli tuli jo markkinoille 2002,eikai vaan pukkaa väyrysen ongelmia näihinkin,en kyllä haluais nähdä.Syynäsin kyllä oman kun tämän luin,ei mitään ongelmia.
Eipä ole itsellenikään tullut vastaan 211 mallia joka olisi ruostunut, 203sia kyllä löytyy. Onko jollain kuvia ruostuneesta 211korisesta?
uunto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 21.04.2008 20:06

Re: w211:ssa ruosteongelmia?

Viesti Kirjoittaja uunto »

kime_81 kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
uunto kirjoitti:Ostin pari kuukautta sitten w211:n vuosimallia 2003 (käyttöönotettu 2002). Nyt huomasin, että kuskin puolen molempien ovien alareunassa on ruostetta (!) muutaman sentin matkalla.

Onko muilla ollut ongelmia ruosteen kanssa w211 mallissa? Luulin, että ruoste oli w210:n ongelma, mutta näköjään se on tässäkin vaunussa sama vika?

Mielenkiintoinen juttu,en ole vielä nähnyt yhtään 211,jossa edes alkavaa ruostetta,vaikka malli tuli jo markkinoille 2002,eikai vaan pukkaa väyrysen ongelmia näihinkin,en kyllä haluais nähdä.Syynäsin kyllä oman kun tämän luin,ei mitään ongelmia.
Eipä ole itsellenikään tullut vastaan 211 mallia joka olisi ruostunut, 203sia kyllä löytyy. Onko jollain kuvia ruostuneesta 211korisesta?
Aloitin tämän ketjun n. ½ vuotta sitten tuosta W211 ovien alareunan ruostumisesta. Lopulta ½ vuoden odotuksen, lukuisten puhelinsoittojen, e-mailien, auton kuvausten ja maalipinnan mittausten jälkeen sain vastauksen ruosteongelmaan paikallisesta Käyttöautosta. Heille on kuulemma ilmoitettu, että: "Takuukorjaukseen ei anneta lupaa. Vauriot on käsitelty normaalitakuuseen kuuluvaksi ja normaalitakuu on 2 vuotta, joten tehdastakuu on päättynyt 2004".

Kyllä on perseestä Mersun laatu-/takuuasiat nykyisin! Muutaman vuoden vanhaan, 180 tkm ajettuun, suhteellisen kalliiseen autoon täytyy alkaa ruostekorjauksia tekemään! Ymmärtäisin/hyväksyisin, jos kyseessä ois tuo pihassa nököttävä parin tonnin kakkosauto, mutta en tätä. No, eipä tuossa parin tonnin voortissa ruostetta olekaan... :?
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Näin se on nähtävä, että täällä Nummelassa näin äskettäin kaupan pihassa tummansinisen W211:n, josta kukki lokarin kaaret. Hantin puolen takapyörän kaari oli jo maalattu, tosin väri ei ollu lähellekään sama kuin alkuperäinen tummansininen (liekö ite maalattu ilman maalaritaitoja).

Eiköhän noikin ala Väyrysten iän saavuttaessaan olla aika herkkää [kamaa ruostumaan. Nyt on kuitenkin Paavot vasta 7-13-vuotiaita ja ruostemurheita lienee esiintynyt pari vuotta niissä. Veikkaan, että vuonna 2009-2014 tällä foorumilla puhutaan niin perkeleesti siitä, että "W211 tai W203 ruostuu". Ei varmaan oo C- ja E-sarjan osalla hirveesti tehdas oppinut kun jo nyt on ongelmia ja näköjään takuukin menee vielä paskempaan suuntaan. Toisaalta, paheneehan noi myrkytkin koko ajan, mitä tielle lykätään... Se on vähä sama homma, että 70-luvulla tehdyt valurautaiset viemäritkään ei kestää enää nykyajan kemikaaleja.

Jännä juttu sikäli tuo edellinen viesti, että takuu ois muka loppunut. Itse käytin nyt kesällä 2008 vm. 2000 Väykkyä Veholla tarkastuksessa, kun 8 vuoden takuuta oli jäljellä vielä muutama kuukausi. Huoltopäällikkö sanoi, että "sulla kun on jäljellä tuota vielä muutama kuukausi, niin jos ehtii sinä aikana ilmaantua ruostetta niin tuo tänne niin korjataan tehtaan piikkiin". No eipä sitä oo vielä löytynyt, paitsi takakontin lista oli hinkannut pienen vekin maaliin, ja senkin korjasin ite. Väyrysiä ennenkin omistaneena tiedän sen, että ois varmasti lähtenyt pahasti kupruilemaan maalin alla, jos auto olisi nähnyt yhdenkin suomalaisen suolatalven.

Eipä sen puoleen, kyllä mä seuraavaksi silti hommaan W211 tai W204, jos nyt joskus 5-10 vuoden päästä autokuume iskee. Kyllähän sitä edellistä Väykkyäkin vitutti korjailla, kun ruostui nopeemmin ku ehti korjata, joten eiköhän toi nykynenkin joskus ruostu mutta kattellaan ny mitä vaikuttaa se kun on ruostesuojattu ja Zainotettu sekä pesee autoa hyvin ja ekat pari satkua on ajettu Germaaniassa...

Ja uuntolle vielä neuvo: Lopeta se helvetin leikkiminen Käyttöauton tjsp. kanssa samointein ja ota yhteyttä Vehon jälkimarkkinointipäällikköön. Teet kunnon reklamaation sille niin asioilla on omalla kohdalla ollut tapana hoitua. Asiallista palvelua ruosteongelmissa saat ainoastaan korkealta taholta jälkimarkkinoinnista tai Suutarilan Vehon henkilöltä, joka vastaa Mersujen ruosteongelmista (YKSI PUHELU RIITTI, JONKA JÄLKEEN ENTINEN VÄYKKY LÄHTI VELOITUKSETTA KORJUUSEEN JA SAI ILMAISEN SIJAISAUTONKIN - EI OLLUT EDES HUOLTOKIRJAA EIKÄ 8 VUODEN TAKUU VOIMASSA, kaikkialla muualla oli sanottu että "ei tehdas mitään korjaa"). Turha kuluttaa aikaa tappeluun jonkun rupuliikkeen kanssa, kun ne ei uskalla tehdä paskan vertaa minkään asian hoitamiseksi. Lisäksi näissä asioissa on oltava ehdottoman tiukka eikä saa antaa yhtään periksi tai hyväksyä päätöstä joka ei sovi sulle. Kyllä se imago on aika tärkeä Mersullekin, eikä kukaan Suomessa halua, että sä otat yhteyttä herraisoherroihin Saksaan asti, kun ei Suomessa hoidu noin helppo ja yksinkertainen asia.

PS. Veholla ne korjaa ihan paskasti (ruostuu kahta kauhiammin kun tehtaan jäljiltä olevilla maaleilla), sen takia piti nykyautosta ite korjata takakontin listan alunen... Että jos oikeesti haluat autostasi autoa pitkäksi aikaa niin maksa ite.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

masaf1 kirjoitti:Näin se on nähtävä, että täällä Nummelassa näin äskettäin kaupan pihassa tummansinisen W211:n, josta kukki lokarin kaaret. Hantin puolen takapyörän kaari oli jo maalattu, tosin väri ei ollu lähellekään sama kuin alkuperäinen tummansininen (liekö ite maalattu ilman maalaritaitoja).

Eiköhän noikin ala Väyrysten iän saavuttaessaan olla aika herkkää [kamaa ruostumaan. Nyt on kuitenkin Paavot vasta 7-13-vuotiaita ja ruostemurheita lienee esiintynyt pari vuotta niissä. Veikkaan, että vuonna 2009-2014 tällä foorumilla puhutaan niin perkeleesti siitä, että "W211 tai W203 ruostuu". Ei varmaan oo C- ja E-sarjan osalla hirveesti tehdas oppinut kun jo nyt on ongelmia ja näköjään takuukin menee vielä paskempaan suuntaan. Toisaalta, paheneehan noi myrkytkin koko ajan, mitä tielle lykätään... Se on vähä sama homma, että 70-luvulla tehdyt valurautaiset viemäritkään ei kestää enää nykyajan kemikaaleja.

Jännä juttu sikäli tuo edellinen viesti, että takuu ois muka loppunut. Itse käytin nyt kesällä 2008 vm. 2000 Väykkyä Veholla tarkastuksessa, kun 8 vuoden takuuta oli jäljellä vielä muutama kuukausi. Huoltopäällikkö sanoi, että "sulla kun on jäljellä tuota vielä muutama kuukausi, niin jos ehtii sinä aikana ilmaantua ruostetta niin tuo tänne niin korjataan tehtaan piikkiin". No eipä sitä oo vielä löytynyt, paitsi takakontin lista oli hinkannut pienen vekin maaliin, ja senkin korjasin ite. Väyrysiä ennenkin omistaneena tiedän sen, että ois varmasti lähtenyt pahasti kupruilemaan maalin alla, jos auto olisi nähnyt yhdenkin suomalaisen suolatalven.

Eipä sen puoleen, kyllä mä seuraavaksi silti hommaan W211 tai W204, jos nyt joskus 5-10 vuoden päästä autokuume iskee. Kyllähän sitä edellistä Väykkyäkin vitutti korjailla, kun ruostui nopeemmin ku ehti korjata, joten eiköhän toi nykynenkin joskus ruostu mutta kattellaan ny mitä vaikuttaa se kun on ruostesuojattu ja Zainotettu sekä pesee autoa hyvin ja ekat pari satkua on ajettu Germaaniassa...

Ja uuntolle vielä neuvo: Lopeta se helvetin leikkiminen Käyttöauton tjsp. kanssa samointein ja ota yhteyttä Vehon jälkimarkkinointipäällikköön. Teet kunnon reklamaation sille niin asioilla on omalla kohdalla ollut tapana hoitua. Asiallista palvelua ruosteongelmissa saat ainoastaan korkealta taholta jälkimarkkinoinnista tai Suutarilan Vehon henkilöltä, joka vastaa Mersujen ruosteongelmista (YKSI PUHELU RIITTI, JONKA JÄLKEEN ENTINEN VÄYKKY LÄHTI VELOITUKSETTA KORJUUSEEN JA SAI ILMAISEN SIJAISAUTONKIN - EI OLLUT EDES HUOLTOKIRJAA EIKÄ 8 VUODEN TAKUU VOIMASSA, kaikkialla muualla oli sanottu että "ei tehdas mitään korjaa"). Turha kuluttaa aikaa tappeluun jonkun rupuliikkeen kanssa, kun ne ei uskalla tehdä paskan vertaa minkään asian hoitamiseksi. Lisäksi näissä asioissa on oltava ehdottoman tiukka eikä saa antaa yhtään periksi tai hyväksyä päätöstä joka ei sovi sulle. Kyllä se imago on aika tärkeä Mersullekin, eikä kukaan Suomessa halua, että sä otat yhteyttä herraisoherroihin Saksaan asti, kun ei Suomessa hoidu noin helppo ja yksinkertainen asia.

PS. Veholla ne korjaa ihan paskasti (ruostuu kahta kauhiammin kun tehtaan jäljiltä olevilla maaleilla), sen takia piti nykyautosta ite korjata takakontin listan alunen... Että jos oikeesti haluat autostasi autoa pitkäksi aikaa niin maksa ite.
Omassa kohta 7-vuotiaassa 210:ssä on muutamia ikäviä jälkiä keulapuolella, jotka täytynee hoitaa ensi kesänä maalauttamalla auton nokka kokonaan. Nuo kukinnonalut tosin ovat selvästi kiveniskemätaustaisia. Ovet, jotka näissä yleensä ovat aiheuttaneet ongelmia, ovat toisaalta täysin ehjät ja sellaisina pysyvätkin, jos se hoitamalla on mahdollista. Takaluukun listan alta kyllä pyrkii myös kukkaa esiin vähän ikävähköstikin. Asia, joka täällä päässä aiheuttaa päänvaivaa, että alanko konsultoida valmistajaa, vai korjautanko itse. Noista takuukorjausten tasosta kun on niin montaa eri näkemystä. Jos itse maksan, niin onpa otsaa vaatiakin kunnon pohjaa, eikä vaan pintaa. Ja tietää ketä ottaa kelleistä kiinni, jos ruoste pukkaa heti läpi uudestaan. Eikä tuollainen nyt kovin suuria vielä sentään kustannakaan.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kyllä tässä ruostekeskustelussa sentään pitäisi erottaa se W210:ä (jotain sarjaa) koskeva materiaaliongelma muusta "normaalista" ruostumisesta.

Ja jonkun ruostesuojausfirman omat intressit nollaavat kommenttien painoarvon aika täydellisesti. Tässä viitattu ekspertti voi olla osaava ja kertoa totuuden jollekin forumin jäsenelle mutta ihan turha uskotella muille että mitään biasia ei ole mukana.

Jos näytetään kuvia jostain 203:sta niin miten tuosta voi nähdä ettei autoa ole kolaroitu ja huonosti korjattu etc. etc. Sinänsä en näe ruostesuojausta huonoksikaan asiaksi vaikka MB taitaa olla sitä vastaan mutta on se kumma että kaikki nuo ruostuneet W211:t osuvat vain muiden silmiin.

Noista pohjamuoveista ymmärrän kyllä olevan haittaa jos on saanut kerättyä auton pohjan ja muovin välin täyteen soraa mutta kun tarkastelin oman niveliä ja otin pohjapahvit irti niin ei siellä juuri soraa ollut ja auto on jonkin verran soratietäkin sentään nähnyt. Sen sijaan kaikki pinnat siellä muovien "alla" olivat täysin virheettömiä. Oleellista on että ilmavirtaukset säilyvät niin että peltiosat kuivuvat kun siihen tilaisuus tulee ja pohjapelti maalauksineen ja massoineen säilyy ehjänä kun kivet eivät sitä pommita. Toisaalta kyllä tuossa kaikki tukivarretkin olivat ihan siistejä vaikka kiveniskuilta ei noita voi suojata.

W211:ssähän irtopellit ovat alumiinia, jos joku väittää että etulokasuojien kaaret ruostuvat niin kyse on joko muusta automallista tai sitten alumiinin hapettumia kutsutaan ruostumiseksi. Toisaalta mikä ihmeen auto se sellainen on josta etulokasuojien kaarien maalausta ei saa kivipuhalluksella ajan mittaan puhki. Ei kai E-mersussa renkaat sen enempää kiviä heitä kuin muissakaan autoissa?

Sitä takaluukun ruostumiskohtaa en ole myöskään ymmärtänyt. Takaluukku on alumiinia muutoin paitsi alaosa on muovia. Olen yrittänyt ohi mennessä, parkkipaikoilla katsella autoja eikä sitäkään vikaa ole osunut kohdalle. Onko tuo ruostuminen itse asiassa jonkin luukun sisäosan ruostetta joka valuu näkyville?

No, jokaisella on vapaus kirjailla omat näkemyksensä ja jokainen voi muodostaa oman näkemyksensä vapaasti. Itse en paljoa arvoa anna noille jotka tietävät kuinka huonoja toisten autot ovat. Vehon korjaamomiehet ja vastaavat ekspertit osaavat kertoa asioita objektiivisemmin, siis malliversioiden välillä vaikka varmaan jonkinlaisen MB-mallin itsekin usein omistavat.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

DBFI kirjoitti: Vehon korjaamomiehet ja vastaavat ekspertit osaavat kertoa asioita objektiivisemmin, siis malliversioiden välillä vaikka varmaan jonkinlaisen MB-mallin itsekin usein omistavat.
Jos niiltä kysyt, että "onko ollu tämmöstä vikaa ennen kellään muulla" niin ne sanoo "ei oo kyllä ikinä ollu, aika jännä juttu"... Se sun autos on aina se auto, mihin tulee vika ekan kerran ikinä :)
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

DBFI kirjoitti: ...

Vehon korjaamomiehet ja vastaavat ekspertit osaavat kertoa asioita objektiivisemmin, siis malliversioiden välillä vaikka varmaan jonkinlaisen MB-mallin itsekin usein omistavat.
Jos niiltä kysyt, että "onko ollu tämmöstä vikaa ennen kellään muulla" niin ne sanoo "ei oo kyllä ikinä ollu, aika jännä juttu"... Se sun autos on aina se auto, mihin tulee vika ekan kerran ikinä :)

Ja liekö ollut sitte Citymarketin pihassa olleen W211:n kaaret sitten muuten vaan kupruilleen maalin osalta, mutta 3/4 kaarista oli karseen näkösiä ja yksi maalattu.
uunto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 21.04.2008 20:06

Viesti Kirjoittaja uunto »

masaf1 kirjoitti: Ja uuntolle vielä neuvo: Lopeta se helvetin leikkiminen Käyttöauton tjsp. kanssa samointein ja ota yhteyttä Vehon jälkimarkkinointipäällikköön. Teet kunnon reklamaation sille niin asioilla on omalla kohdalla ollut tapana hoitua. Asiallista palvelua ruosteongelmissa saat ainoastaan korkealta taholta jälkimarkkinoinnista tai Suutarilan Vehon henkilöltä, joka vastaa Mersujen ruosteongelmista (YKSI PUHELU RIITTI, JONKA JÄLKEEN ENTINEN VÄYKKY LÄHTI VELOITUKSETTA KORJUUSEEN JA SAI ILMAISEN SIJAISAUTONKIN - EI OLLUT EDES HUOLTOKIRJAA EIKÄ 8 VUODEN TAKUU VOIMASSA, kaikkialla muualla oli sanottu että "ei tehdas mitään korjaa"). Turha kuluttaa aikaa tappeluun jonkun rupuliikkeen kanssa, kun ne ei uskalla tehdä paskan vertaa minkään asian hoitamiseksi. Lisäksi näissä asioissa on oltava ehdottoman tiukka eikä saa antaa yhtään periksi tai hyväksyä päätöstä joka ei sovi sulle. Kyllä se imago on aika tärkeä Mersullekin, eikä kukaan Suomessa halua, että sä otat yhteyttä herraisoherroihin Saksaan asti, kun ei Suomessa hoidu noin helppo ja yksinkertainen asia.
Vehon jälkimarkkinointipäällikköön olen ollut yhteyksissä useampaan otteeseen. Olen tehnyt hänelle kirjallisen reklamaation asiasta, mihin pyysin kirjallista vastinetta viikon kuluessa. Ko. jälkimarkkinointipäällikkö ei koskaan vastannut reklamaatioon, joten soitin hänelle ties kuinka monetta kertaa. Jälkimarkkinointipäällkkö totesi, että hän ei voi ottaa kantaa yksittäiseen tapaukseen muuta kuin toteamalla, että päätös on se mikä tehtaalta on saatu ja Käyttöautosta minulle annettu. Asiasta pitää reklamoida Käyttöautoa (eli paikallista huoltoliikettä, joka ruostevauriot on kuvannut ja maalipinnan mitannut). Tein kirjallisen reklamaation Käyttöauton paikalliselle johtajalle ja hän jopa vastasi siihen. Mutta lopputulos / päätös on täsmälleen sama.

Eli helpolla en asiassa ole luovuttanut (kaksi kirjallista reklamaatiota + lukematon määrä soittoja eri tahoille). Mutta eipä se paljon kummennut tuon Vehon jälkimarkkinointipäällikön kanssa asioidessa. Pitää varmaan seuraavaksi reklamoida suoraan tehtaalle tai jotain.

Tällä hetkellä ketuttaa ankarasti koko Mercedeksen huolto-organisaatio...
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kokeileppa seuraavaksi Suutarilan Vauriokorjaamolle ja kysy henkilöä, joka vastaa E-sarjan ruosteongelmista, jos vaikka sille menis perille? En valitettavasti muista nimeä, oisko ollut joku Osmo etunimeltään, tosi asiallinen tyyppi kuitenkin ja homma hoitui mukisematta yhdellä soitolla.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

masaf1 kirjoitti:
DBFI kirjoitti: ...

Vehon korjaamomiehet ja vastaavat ekspertit osaavat kertoa asioita objektiivisemmin, siis malliversioiden välillä vaikka varmaan jonkinlaisen MB-mallin itsekin usein omistavat.
Jos niiltä kysyt, että "onko ollu tämmöstä vikaa ennen kellään muulla" niin ne sanoo "ei oo kyllä ikinä ollu, aika jännä juttu"... Se sun autos on aina se auto, mihin tulee vika ekan kerran ikinä :)

Ja liekö ollut sitte Citymarketin pihassa olleen W211:n kaaret sitten muuten vaan kupruilleen maalin osalta, mutta 3/4 kaarista oli karseen näkösiä ja yksi maalattu.
En kysy niiltä, tarkoitin täällä forumilla esiintyviä ammattilaisia. Monelta täällä tuntuu lähtevän ihan rehellisiä mielipiteitä. Ei kai nämäkään työpaikalla voi ladella mitä tahansa.

Niin olen minäkin nähnyt melkein uusia autoja todella ryppyisinä. Nuo kun oiotaan ja maalataan huonosti niin kamalalta vaikuttaa vähän ajan päästä. Oletko varma ettei City-marketin pihassa käy kolhittuja autoja?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa ottaa huomioon, että monella w211 on ajettu jo melko paljon (+400Tkm). Ja suurin osa noista on palvellut taksissa, osa varsin huonosti pidettynä. Pientä kolhua ja ruttua on ehtinyt tulla matkan varrella. Yleensä tuo ruostuminen alkaa juuri noista korjatuista kohdista maalipinnassa.

Mutta mulle on tullut kyllä selkeä kuva, että w211 on edeltäjäänsä parempipeltinen. Kunhan vaan nyt sais vaihdettua itselle jossain vaiheessa tuommoisen, kun eivät vielä ole ruosteessa.
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Alumiinia?

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Minusta taitaa tulla rikas?
Olen ilmeisesti keksinyt alumiinimagneetin kun takaluukkuun tarttuu magneetti....
Kyllä muut osat W211 ovat rautaa paitsi etulokarit ja konepelti. Näin ainakin farkussa, sedanista ei kokemusta
DBFI kirjoitti:
W211:ssähän irtopellit ovat alumiinia, jos joku väittää että etulokasuojien kaaret ruostuvat niin kyse on joko muusta automallista tai sitten alumiinin hapettumia kutsutaan ruostumiseksi. Toisaalta mikä ihmeen auto se sellainen on josta etulokasuojien kaarien maalausta ei saa kivipuhalluksella ajan mittaan puhki. Ei kai E-mersussa renkaat sen enempää kiviä heitä kuin muissakaan autoissa?

Sitä takaluukun ruostumiskohtaa en ole myöskään ymmärtänyt. Takaluukku on alumiinia muutoin paitsi alaosa on muovia. Olen yrittänyt ohi mennessä, parkkipaikoilla katsella autoja eikä sitäkään vikaa ole osunut kohdalle. Onko tuo ruostuminen itse asiassa jonkin luukun sisäosan ruostetta joka valuu näkyville?
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Alumiinia?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

pekkali kirjoitti:Minusta taitaa tulla rikas?
Olen ilmeisesti keksinyt alumiinimagneetin kun takaluukkuun tarttuu magneetti....
Kyllä muut osat W211 ovat rautaa paitsi etulokarit ja konepelti. Näin ainakin farkussa, sedanista ei kokemusta
Huh, ihan hiljattain kokeilin magneettia W211:een ja aloin jo ihmetellä että onko noita erilaisia mutta sinä puhutkin S211:stä. Mutta siinä sen takaluukun erityisesti pitäisi olla muovia/alumiinia, ehkä ei ole riittävän vahva niin isoon luukkuun.

Unohda vaan ne isot rahat...
uunto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 21.04.2008 20:06

Viesti Kirjoittaja uunto »

JP74 kirjoitti:Kannattaa ottaa huomioon, että monella w211 on ajettu jo melko paljon (+400Tkm). Ja suurin osa noista on palvellut taksissa, osa varsin huonosti pidettynä. Pientä kolhua ja ruttua on ehtinyt tulla matkan varrella. Yleensä tuo ruostuminen alkaa juuri noista korjatuista kohdista maalipinnassa.

Mutta mulle on tullut kyllä selkeä kuva, että w211 on edeltäjäänsä parempipeltinen. Kunhan vaan nyt sais vaihdettua itselle jossain vaiheessa tuommoisen, kun eivät vielä ole ruosteessa.
Niin, monella on varmaan ajettu tuo 400 tkm ja ylikin, mutta mun ruostuvalla yksilöllä "vasta" 180 tkm... :(
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

uunto kirjoitti: Niin, monella on varmaan ajettu tuo 400 tkm ja ylikin, mutta mun ruostuvalla yksilöllä "vasta" 180 tkm... :(
Tämä pitää uskoa kun omistaja noin sanoo. Minkä ikäinen auto? Onko auto ollut omistuksessasi uudesta alkaen tai tiedätkö muuten että sitä ei ole kolhittu ja korjattu? Jos ei niin vaikuttaisi niiltä maalipinnan vaihteluongelmilta, joissakin yksilöissä suojaava maalipinta on liian ohut tietyissä paikoissa, kuulemma. Eikös tässä joku mittauksiakin raportoinut.

Varmaan aika hankala osoittaa että maalausvirhe on peräisin tehtaalta mutta jos noin on käynyt niin kyllä kohtuullista olisi jos tehdas hoitaisi korjauksen tai iäkkäämmän auton tapauksessa korvaisi osittain (ongelman täytyy olla suhteellisen pieni jos sen korjaaminen tulee tarpeelliseksi vasta reippaammalla iällä).
uunto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 21.04.2008 20:06

Viesti Kirjoittaja uunto »

Vihdoin em. ruosteongelmaan on saatu ratkaisu. Veho maksoi ruostekorjauksesta kolmanneksen, auton (½vuotta aiemmin) myynyt liike kolmanneksen ja itse maksoin kolmanneksen.

Ei ihan sellainen ratkaisu kuin odotin, mutta eipä tuo itselle maksettavaksi jäänyt osuus lopulta ollut kuin 230 euroa. Kyse olikin koko (½ vuoden väännön) ajan periaatteesta. Mielestäni tuon hintaluokan, muutaman vuoden ikäisen Mersun ei pidä ruostua. Mutta toisin vaan näköjään käy...
Vastaa Viestiin