Kuskin korvaan suhisee. (Ratkaistu!)
Kuskin korvaan suhisee. (Ratkaistu!)
Terve.
Lämpöjutut on onnellisesti takanapäin niin nyt voi keskittyä uuteen asiaan
Kuskin puolelta yli 60 km/h nopeuksissa oven takareunasta/takaoven etureunasta suhisee. Tiivisteet ovat ehjät ja suht kimmoisat ja ovetkin istuvat hyvin.
Mitäpäs kokeillaan? Uudet tiivisteet on moiseen budjettikulkineeseen aika arvokas sijoitus, varsinkin kun 180tkm huolto on just tulossa. Niin W124 on kyseessä.
Lämpöjutut on onnellisesti takanapäin niin nyt voi keskittyä uuteen asiaan
Kuskin puolelta yli 60 km/h nopeuksissa oven takareunasta/takaoven etureunasta suhisee. Tiivisteet ovat ehjät ja suht kimmoisat ja ovetkin istuvat hyvin.
Mitäpäs kokeillaan? Uudet tiivisteet on moiseen budjettikulkineeseen aika arvokas sijoitus, varsinkin kun 180tkm huolto on just tulossa. Niin W124 on kyseessä.
Viimeksi muokannut Tape, La 08.11.2008 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
cuuno kirjoitti: ...säätäkää ovea tiukemmalle ...b pilarista vastapalaa säätämällä ...sitten myös sellainenkin mahdollista että ikkuna on ollut rikki ja tilalle on laitettu väärä lasi ...124 seen on kolmea eri paksuista lasia olemassa
Ihan ammatillisessa mielessä kiinnostaa että mitkä lasien paksuudet ovat? ja onko paksuuserot millejä vai tarviiko mikrometrin Kun tarvikemarkkinat ei tunne eri paksuuksia ainakaan sedan malliin
W124 300D aut -89
cuuno kirjoitti: ...säätäkää ovea tiukemmalle ...b pilarista vastapalaa säätämällä ...sitten myös sellainenkin mahdollista että ikkuna on ollut rikki ja tilalle on laitettu väärä lasi ...124 seen on kolmea eri paksuista lasia olemassa
minkähän vahvuisia mahtavat olla tuntuu et toi 3mm on aika tiukka sovite et siihen milli lisää niin saattaa sahkökammet alkaa lämpiää...
tätä aattelin lähinnä sillä et tein omaani yummat etulasit oli poliisipoika ihmeissään kun rupesi poistamaan kalvoa
EHKÄ VIELÄ PIKKUISEN LISÄÄ.......
w124 300tdt -91
w124 300tdt -91
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Jos ovet suhisee yläreunasta ja mitään näkyvää vikaa ei ole, niin kannattaa himan vääntää karmin yläreunaa sisäänpäin : Eli ovi auki, ikkuna ala-asentoon ja sitten nykäisy karmin yläreunasta sisäänpäin samalla kun tukee vastaan jaloilla oven alaosasta. Tämä on yksinkertainen ja paljon käytetty ovien "hienosäädätö"
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Kaverin kanssa aikoinaan etsittiin suhinoita C:n ovista.
Toinen kuuntelemaan ja teippien kanssa pikkuhiljaa paikallistettiin vika takaoven pikkuikkunan ala-/takanurkkaan ja sen tiivisteeseen.
Tiiviste oli millin kaks irti lasista. Silikonia väliin ja johan hiljeni.
Tuo teippi oli hyvä konsti. Ensin vaikka kiertää yläkarmit kokonaan ja lähtee siitä pikku hiljaa vähentelemään.
Toinen kuuntelemaan ja teippien kanssa pikkuhiljaa paikallistettiin vika takaoven pikkuikkunan ala-/takanurkkaan ja sen tiivisteeseen.
Tiiviste oli millin kaks irti lasista. Silikonia väliin ja johan hiljeni.
Tuo teippi oli hyvä konsti. Ensin vaikka kiertää yläkarmit kokonaan ja lähtee siitä pikku hiljaa vähentelemään.
Ei suoraan liity ovien suhinaan, mutta määrätyn tyyppinen suksitelinekin antaa mojovat ulinat. Niissä kun on erinäisiä reikiä, niin voipi syntyä pilli-ilmiö. Kerran hain kyseistä vikaa ja löytyihän se kun ajoi kattoluukku raollaan ja sormella hipelöi niitä reikiä (suksitelineen). Siihen sitten teippiä kierros ja johan hiljeni.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Jos säädatte lukon vastakappaletta, niin merkitkää vanha paikka vaikkacuuno kirjoitti::D ...säätäkää ovea tiukemmalle ...b pilarista vastapalaa säätämällä
lyijykynällä. Ruuvit voivat olla tosi tiukassa. Niitä kannattaa löysätä varovasti
niin, että säätöä voi tehdä vahän kerrallaan hukkaamatta alkuperäistä
paikkaa.
Jos ovi kopisee, niin sitä pääsee eroon vaihtamalla lukon vastakappaleen
uudemman malliseen.
...on siitä lasien paksuudesta kyllä aivan omakohtainen kokemus ...kolarin jälkeen alkoi esim. vieressä ajavan auton äänet kuulumaan sisään aivan poikkeuksellisen kovaa ...ikään kuin ikkuna olisi auki ...no ei ollut ...eiku pajalle takas ja siitä alkoi siellä kova mietintä ...ja lopuksi uuden lasin paksuutta mittaamaan ja avot lasipa oli ohuempi kun muut ja väljä siis ikkunatiivisteessä ...no siitä työnjohtaja innostui asiaa tosissaan selvittämään kun lasintoimittajalla oli vain tuota yhtä lasia ...lopputulos oli sitten kolme eripaksuutta ...en enään jaksa muistaa kokoja mutta olisko ollut jotain 3,0 ja 3,4 ja 3,6 tai sinnepäin ..että tälläinen tapaus
Noniin!
Pyysin vaimoa istumaan kuskin taakse ja etsimään, mistä kohdasta suhisee. Vika löytyi nopeasti ikkunalasin tiivisteestä takaylänurkasta. Oli pari milliä irti. Pikaliimaa perään, tiiviste paikalleen, suhinat loppui!
Ovet oli linjassa, ovitiivisteet hyvät, joten jos muilla on suhinaa, kattokaa ikkunatiivisteet!
Pyysin vaimoa istumaan kuskin taakse ja etsimään, mistä kohdasta suhisee. Vika löytyi nopeasti ikkunalasin tiivisteestä takaylänurkasta. Oli pari milliä irti. Pikaliimaa perään, tiiviste paikalleen, suhinat loppui!
Ovet oli linjassa, ovitiivisteet hyvät, joten jos muilla on suhinaa, kattokaa ikkunatiivisteet!
tuo speden kirjoittama juttu on taivaan tosi.124sen syntyaikoina olin paikallisen vehon palveluksessa uusi taksi ja älytön möyry vaihdettiin perä takanavat täyd kartaani laatakko mikään ei auttanut.olimpa kerran koeajolla luu pihalla ,käsi osui kattotelineeseen aivan kuin olisi saanut sähköiskun niin kovaa napsahti kynsille. ja opetus tässä ,ääni kuului satavarmaan perästä.