Sopiva pakoputki 170-200 hv:n 300 TDT:en?
Sopiva pakoputki 170-200 hv:n 300 TDT:en?
Minkälainen pakoputki olisi sopiva 300 TDT:en, jos tehoja
hiukan lisätään niin, että teholukema asettuu 170-200 tienoille?
Äänet saisivat olla sivistyneet.
Oma auto on 4matic vuodelta 1991, ei vähäpäästöinen mutta katalysaattorilla
varustettu. Suunnitelmissa on lisätä tehoja hiukan niin, että katsastus
ei ole ongelma eikä moottorin kestävyys vaarannu. Tähän on ajateltu
päästävän syötön lisäyksellä, välijäähdyttimellä sekä mahdollisesti
pakopuolelle tehtävillä muutoksilla. Näitä voisivat olla turbon ja
pakoputken vaihto.
Nykyisessä pakoputkessa keskipönttö vuotaa, enkä haluaisi ostaa uutta,
jos vaikka menee uusiksi koko putkisto ensi vuonna.
hiukan lisätään niin, että teholukema asettuu 170-200 tienoille?
Äänet saisivat olla sivistyneet.
Oma auto on 4matic vuodelta 1991, ei vähäpäästöinen mutta katalysaattorilla
varustettu. Suunnitelmissa on lisätä tehoja hiukan niin, että katsastus
ei ole ongelma eikä moottorin kestävyys vaarannu. Tähän on ajateltu
päästävän syötön lisäyksellä, välijäähdyttimellä sekä mahdollisesti
pakopuolelle tehtävillä muutoksilla. Näitä voisivat olla turbon ja
pakoputken vaihto.
Nykyisessä pakoputkessa keskipönttö vuotaa, enkä haluaisi ostaa uutta,
jos vaikka menee uusiksi koko putkisto ensi vuonna.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Sopiva pakoputki 170-200 hv:n 300 TDT:en?
3" roori ja 2 vapaavirtauspönttöö, niin hiukan isohko matala mörinä tulee, kolmas vois auttaa asiaan. Omakin tuntuu riittävän vielä 2 barin ahdoilla ja tehoo 200+ jotain. Ainakin sedanissa, en tiedä paljonko farkun viimeinen ahistaa.
Viimeksi muokannut Turbo-eemeli, Pe 17.10.2008 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Re: Sopiva pakoputki 170-200 hv:n 300 TDT:en?
Juu.veskola kirjoitti:Vakioja katti pois
Vakioputki riittää hyvin 200hv tehoille.
Ota se katti pois sieltä ja vaikka samalla se keskipönttö jos se on laho. Sen poistaminen ei juuri ääniin vaikuta.
Itselläni on Mynäkuurin jälkeen ollut nyt n. 15 tkm:n ajan vakioputki. Tiedä sitten mitä rajoitteita se on luonut mutta kulku on kyllä ollut mainiota.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Onkohan 300tdt:n pakoputki isompi kuin 250td ?
Tarkoitus olisi turbottaa tuo vapari 250 ja mietin miten olisi fiksuinta toteuttaa käyttikseen putki, kun mörinät ei kiinnosta.
300tdt putki varmaan menee heittämällä paikoilleen? sellasen varmaan jostain romikselta tai kaivannon purkaamolta kokonaisena sais hankittua...
Tarkoitus olisi turbottaa tuo vapari 250 ja mietin miten olisi fiksuinta toteuttaa käyttikseen putki, kun mörinät ei kiinnosta.
300tdt putki varmaan menee heittämällä paikoilleen? sellasen varmaan jostain romikselta tai kaivannon purkaamolta kokonaisena sais hankittua...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Mihin autoon ?pystyvalo kirjoitti:300tdt putki varmaan menee heittämällä paikoilleen?
Jotenkin vaikea uskoa että se sopii mihinkään muuhun kuin w124 farmariin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
siis 250koneiseen farmariin eli 250td:eehen
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Kiitos vastauksista!
300 TDT:n pakoputken läpimitta vaikuttaa ainakin silmämääräisesti
riittävän suurelta, joten olin itsekin miettinyt, riittäisikö se sellaisenaan.
Katti toimii nyt hyvin, mutta jos syöttöä lisätään, niin epäilisin sen
tukkeutuvan noesta ja ahdistavan viimeistään siinä vaiheessa.
Jos korvaan sen keskipöntön ja katin suoralla putkella, niin katsastusmies
raapii korvaansa, muttei puhu mitään?
300 TDT:n pakoputken läpimitta vaikuttaa ainakin silmämääräisesti
riittävän suurelta, joten olin itsekin miettinyt, riittäisikö se sellaisenaan.
Katti toimii nyt hyvin, mutta jos syöttöä lisätään, niin epäilisin sen
tukkeutuvan noesta ja ahdistavan viimeistään siinä vaiheessa.
Jos korvaan sen keskipöntön ja katin suoralla putkella, niin katsastusmies
raapii korvaansa, muttei puhu mitään?
Pohjanmaalla luulisi olevan noita ehjiä 300 turbon pakoputkia jemmassa,pystyvalo kirjoitti: 300tdt putki varmaan menee heittämällä paikoilleen? sellasen varmaan jostain romikselta tai kaivannon purkaamolta kokonaisena sais hankittua...
kun ovat tehneet niin paljon supereita. Kaivannon purkaamo Kangasalla on hyvä,
mutta luulisin, ettei näin vanhaan korimalliin ole purkaamoilla pakoputkia.
Kannattaa kuitenkin kysyä.
En osaa sanoa, meneekö heittämällä paikalleen, mutta luulisin ettei mene.
Olisi liian helppoa, sanoo Murphy.
Viimeksi muokannut JarkkoN, Ma 20.10.2008 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koetin etsiä Tampereelta pajaa, joka korvaisi katin ja keskipöntön
suoralla putkella. Varsinaista virityspajaa ei heti löytynyt, enkä tiedä
kuinka hyvä valmius tavallisella korjaamolla on vääntää metritavarasta
pakputkea. Missähän olisi paja, jossa homman voisi teettää niin, ettei
putki putoa heti maantielle?
Yksi mahdollisuus olisi ostaa uusi keskipönttö, mutta sellainen malli, joka
on tarkoitettu ilman katalysaattoria oleviin autoihin. Siinä luultavasti riittää
suoraa putkea pakosarjalle asti.
Kuinka paljon höpinää siitä keskipöntön pois jättämisestä tulee, puuttuuko
katsastus asiaan?
suoralla putkella. Varsinaista virityspajaa ei heti löytynyt, enkä tiedä
kuinka hyvä valmius tavallisella korjaamolla on vääntää metritavarasta
pakputkea. Missähän olisi paja, jossa homman voisi teettää niin, ettei
putki putoa heti maantielle?
Yksi mahdollisuus olisi ostaa uusi keskipönttö, mutta sellainen malli, joka
on tarkoitettu ilman katalysaattoria oleviin autoihin. Siinä luultavasti riittää
suoraa putkea pakosarjalle asti.
Kuinka paljon höpinää siitä keskipöntön pois jättämisestä tulee, puuttuuko
katsastus asiaan?
Ei vähäpäästöisessä se on aivan sama millainen pönttö / putki on, kunhan ei vuoda eikä tipu kadulle, eikä laahaa maata. Joku nyrkkipaja varmaan vääntää putkenpätkän sinne, jos kotityökaluilla ei saa tehtyä...eli jos tarvitaan siis hitsausta. Ei kai se putken pätkän laittaminen iso homma ole.
Katteja on menestyksekkäästi poistettu vähäpäästöisistäkin
Katteja on menestyksekkäästi poistettu vähäpäästöisistäkin

Lisää tietoa: www.skg.fi
No joo, ajattelin sitä melun lisääntymistä. Kyllä kai se katsastusmies
jossain vaiheessa huolestuu, jos pörinä paljon lisääntyy.
Sopiva paja näyttäisi oleva Special Tuning Harinen Valkeakoskella:
http://www.hestec.fi/index.htm
Kysynpä, mitä 3" rosteriputki maksaisi.
jossain vaiheessa huolestuu, jos pörinä paljon lisääntyy.
Sopiva paja näyttäisi oleva Special Tuning Harinen Valkeakoskella:
http://www.hestec.fi/index.htm
Kysynpä, mitä 3" rosteriputki maksaisi.
Turbosta ei tule juurikaan ääntä vaikka on suora putki, mutta jos sulle jää se viimeinen pömpeli niin varmasti on riittävän hiljainen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Sedanista tuli maantieajossa hiljaisempi jota ei olisi heti uskonut. Kaupungissa vaimea ei hääiritsevä mörinä. 3" alusta loppuun ja yksi läpi virtaava. Kohtuu helppo tehdä itsekkin kun vaan palikoita on ja paikka jossa pääsee auton alle sovittelemaan. Hintaa koko hoidolle taisi tulla noin 300 eskoa.
Omassanihan oli laippaero. Lisäksi on pituusero ainakin etuputken puolella. Mutta autonihan onkin vm. 1993 ja "osittainen E-malli".JarkkoN kirjoitti:Tietäisikö joku, meneekö katiton keskipönttö heittämällä katin+keskipöntö tilalle?
Vai onko vaihto estetty laippojen muotoilulla tms?
Jotain kuvaa Detalissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kiitos Timo kuvista, nyt kässään tämän ongelman. Etuputki on erillinen,
eikä samaa palaa keskipöntön kanssa. Ja kaikki vaihtoehdot ovat tietysti
aivan yhteensopimattomia keskenään, varmaan mallia ja mallivuotta myöten.
Pitäisikö sittenkin hakea Romu-Soinilta muutama metri putkea ja mennä
velipojalle hitsailemaan ja taivuttelemaan ... Jos saisi suunnilleen sopivan
putken aikaiseksi, niin sen voisi sitten liittää sisäkkäin ja unohtaa laipat.
Etupää ja takapönttö voisi olla vanhaa, keskelle pari kolme metriä uutta putkea.
Oikea pakoputkipaja tekisi homman nopeasti, niillä on oikeankokoiset
putket ja koneet taivutuksiin ja supistuksiin.
eikä samaa palaa keskipöntön kanssa. Ja kaikki vaihtoehdot ovat tietysti
aivan yhteensopimattomia keskenään, varmaan mallia ja mallivuotta myöten.
Pitäisikö sittenkin hakea Romu-Soinilta muutama metri putkea ja mennä
velipojalle hitsailemaan ja taivuttelemaan ... Jos saisi suunnilleen sopivan
putken aikaiseksi, niin sen voisi sitten liittää sisäkkäin ja unohtaa laipat.
Etupää ja takapönttö voisi olla vanhaa, keskelle pari kolme metriä uutta putkea.
Oikea pakoputkipaja tekisi homman nopeasti, niillä on oikeankokoiset
putket ja koneet taivutuksiin ja supistuksiin.
Esimerkiksi marteliukselta saa alumiinilla pinnoitettua putkea, joka ei ruostu 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Jaa mitä lie putkea möivät Marteliukselta kun ne ovat jo nyt punaisen ruosteiset mutta Motonetin putket ihan kirkaat vieläveskola kirjoitti:Esimerkiksi marteliukselta saa alumiinilla pinnoitettua putkea, joka ei ruostu


Vianor mainostaa korjaamopalveluita ja pakoputkia, joten
kysyin emailitse, onnistuuko suoran putken laitto ja annoin
kuvauksen hommasta. Vastaus oli, että onnistuu, mutta hinta-arvion
saa, kun käy näyttämässä. No ajelin sitten Hatanpäälle näyttämään
autoa. Yllättävää kyllä kukaan ei halunnut nähdä autoa ja hinta-arvio
oli ilmeisesti mietitty valmiiksi: 6 tuntia työtä á 60 euroa + osat.
Osista taas ei ollut mitään käsitystä, talossa ei ole putkea metritavarana.
Hiukan harmitti, kun saman tiedon olisi voinut saada emailitse eikä
olisi tarvinnut ajaa 20 km:a. Joka tapauksessa Harinen tekee halvemmalla
ja kokemuksella ja vielä rosterista.
Ihme kyllä halvin tapa näyttäisi olevan laittaa uusi keskipönttö ja
samalla tuupata rautakanki katalysaattorin läpi. Uusi kat maksaa yli
400 euroa, joten pitää vielä miettiä, voisiko katin säästää.
kysyin emailitse, onnistuuko suoran putken laitto ja annoin
kuvauksen hommasta. Vastaus oli, että onnistuu, mutta hinta-arvion
saa, kun käy näyttämässä. No ajelin sitten Hatanpäälle näyttämään
autoa. Yllättävää kyllä kukaan ei halunnut nähdä autoa ja hinta-arvio
oli ilmeisesti mietitty valmiiksi: 6 tuntia työtä á 60 euroa + osat.
Osista taas ei ollut mitään käsitystä, talossa ei ole putkea metritavarana.
Hiukan harmitti, kun saman tiedon olisi voinut saada emailitse eikä
olisi tarvinnut ajaa 20 km:a. Joka tapauksessa Harinen tekee halvemmalla
ja kokemuksella ja vielä rosterista.
Ihme kyllä halvin tapa näyttäisi olevan laittaa uusi keskipönttö ja
samalla tuupata rautakanki katalysaattorin läpi. Uusi kat maksaa yli
400 euroa, joten pitää vielä miettiä, voisiko katin säästää.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti: