HAH joo tosiana en ees kattonu myyjän nimee
MB-löytöjä Ebaystä, Blocketista ja Mobilesta
OT no oliha skoone viel iha oma virallinen kieli 200 vuotta sitten... ainoa pohjoismaalainen kieli jolla ei ole enää virallista kirjakieltä käytössä. Ja Tanska on helpompaa ymmärtää molemmis oon asunu 4kk ja pakko sanoo et skoonee en oppinu juri lainkaan ja tanskaaki hyvin vähän
/OT
HAH joo tosiana en ees kattonu myyjän nimee
Foad - Fukov än dai
HAH joo tosiana en ees kattonu myyjän nimee
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- laineracing
- Mersumies

- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Erikoinen on, käytännölliseksi ei voi haukkua. Harmi, että värit oli loppu ja piti tyytyä valkoiseen ,-)A k i kirjoitti:Suht harvinainen C201
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Ei ole muistaakseni edes sarjatuotannossa ollut....A k i kirjoitti:Suht harvinainen C201
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Ai perhana, on muuten niin saakelin lähellä ettei tule kauppoja....perhana toi syö miestä.
Sitten olisi jo kolmas mersu tuossa pihalla, olisi siinä taas naapureilla
päivittelemistä
Special price for me 16500sek
http://www.vmobilar.se/bilinfo.php?cid=245
Sitten olisi jo kolmas mersu tuossa pihalla, olisi siinä taas naapureilla
Special price for me 16500sek
http://www.vmobilar.se/bilinfo.php?cid=245
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Myyjä lähetti päivitetyt sisäkuvat kun tuossa sisäkuvassa se oli melkosen räjähtänyt. Ne näytti ihan hyviltä.Sergey kirjoitti:Päältä aika siisti kyl... sisustus o melkosessa kunnossa... Eikä tuo nyt erityisen edullinen ole, edes alennushinnalla. Tonnia vähän päälle noita on saanut.
nojoo, 300sia taitaa saada tänäpäivänä halvemmalla. pitäähän noille renkaillekkin jo jotain laskea, 8xalut.
Miten muuten koko homma mahtaa toimia Ruotsissa? Saako Suomalainen sieltä vakuutuksen Saksan malliin vai pitääkö heittää trailerit perään kiinni?
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Jos valitsee sen että poistaa rekisteristä ruotsin puolella, pitää se tehdä tietysti etukäteen ja ruksata kohta jossa mainitaan "avregistrering via Export" ja jokatapaukses (ainaki www.vv.se mukaan) tullauspapereista kopio pitää toimittaa vv:lle (Vägverket).
Itse olen kerran tehnyt 2. vaihtoehdon mukaan. Tässähän voi ongelmaksi muodostuu se, että autolla ei saa ajaa julkisella tiellä ennen kuin siihen saa suomen tullin tarrakilvet. Ja loput toistakymmentä mennyt tuon "Ska du flytta till ett annat EU- eller EES-land och registrera fordon där?" kohdan mukaan eli kaikki paperityöt ja kilpien luovttaminen tapahtuu suomen K-konttorilla. Tässä bonuksena tosiaan se että autolla saa ajaa ihan normaalisti kotiin asti.
Ja sitten kun olet sen ostanut niin tässä järjestyksessä virastokierros:
- Rajatullista tarrakilvet 20€ ja/tai Varsinainen Tullaus (täälpäin vain arkisin klo 8-16)
- Vakuutusyhtiöstä vakuutukset (jos ei ole etukäteen jo haettu, kaikki yhtiöt ei anna tätä etukäteismahdollisuutta ts. vaatii tullinumeron)
- Katsastus
Sen jälkeen odotellaan tullauspäätöksen saamista joka kestää minkä kestää, sen kun on maksanut niin saa hakee kilvet konttorilta olettaen että auto meni läpi katsastuksesta
Itse katsastin coupen viimevuoden lokakuussa ja tullin kiemuroiden takia mulla katsastusaikaa on ensivuoden kesäkuuhun asti, siis yli 1,6 vuotta, siinä vasta "pitkä" leima
Edit:
Jolleki pohjosenpojista oivat Loriserit alle vajaa 500€ hapitsulla:
http://www.blocket.se/vi/17937014.htm?ca=11_s
Itse olen kerran tehnyt 2. vaihtoehdon mukaan. Tässähän voi ongelmaksi muodostuu se, että autolla ei saa ajaa julkisella tiellä ennen kuin siihen saa suomen tullin tarrakilvet. Ja loput toistakymmentä mennyt tuon "Ska du flytta till ett annat EU- eller EES-land och registrera fordon där?" kohdan mukaan eli kaikki paperityöt ja kilpien luovttaminen tapahtuu suomen K-konttorilla. Tässä bonuksena tosiaan se että autolla saa ajaa ihan normaalisti kotiin asti.
Ja sitten kun olet sen ostanut niin tässä järjestyksessä virastokierros:
- Rajatullista tarrakilvet 20€ ja/tai Varsinainen Tullaus (täälpäin vain arkisin klo 8-16)
- Vakuutusyhtiöstä vakuutukset (jos ei ole etukäteen jo haettu, kaikki yhtiöt ei anna tätä etukäteismahdollisuutta ts. vaatii tullinumeron)
- Katsastus
Sen jälkeen odotellaan tullauspäätöksen saamista joka kestää minkä kestää, sen kun on maksanut niin saa hakee kilvet konttorilta olettaen että auto meni läpi katsastuksesta
Itse katsastin coupen viimevuoden lokakuussa ja tullin kiemuroiden takia mulla katsastusaikaa on ensivuoden kesäkuuhun asti, siis yli 1,6 vuotta, siinä vasta "pitkä" leima
Edit:
Jolleki pohjosenpojista oivat Loriserit alle vajaa 500€ hapitsulla:
http://www.blocket.se/vi/17937014.htm?ca=11_s
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Viissatanen w124 jossa jo valmiiksi vaihdettua kallista osaa. Uudet jouset, säädettävä koni-alusta, kunnostettu etu ja taka-akselisto, laturi ja ilmapumppu, uusittu sytytyspuoli ja kaapelisarja! Läjäpäin kuitteja ko. töistä, täysi historia/dokumentointi, varamoottori. ja hintaa reippaasti alle 7000€.
http://www.blocket.se/vi/18130738.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/18130738.htm?ca=11_s
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
No tuo Sergeyn linkittämä viissatanen kannattais kyllä hakea oikeasti...ja nopeasti omaan talliin, jos vähänkään on tuollaisen hankintaa harkinnut
Tuosta ei enää hinnat halpene (siis kun nuo kaikki tyyppivikaosat on jo valmiiksi vaihdettu) ja ei aivanheti tule kyllä yhtähyvää vastaan....tai no, minä tuostakaan mitään todellisuutta tiedä, mutta on ainakin senverran vakuuttavaa listaa läpikäydyistä osista, että tuon perusteella pitäis olla autoa pitkäksi aikaa.
Mutta hieman aiheen sivuunkin...enkö vain osaa, vai eikö tuolla Blocketissa ole ikinä kuin yksi kuva ajoneuvosta?
Mutta hieman aiheen sivuunkin...enkö vain osaa, vai eikö tuolla Blocketissa ole ikinä kuin yksi kuva ajoneuvosta?
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Useamman kuvan voi kyllä laittaa ja jos niitä on niin ne näkyy ison kuvan vieressä oikealla pienenä.piippu kirjoitti:Mutta hieman aiheen sivuunkin...enkö vain osaa, vai eikö tuolla Blocketissa ole ikinä kuin yksi kuva ajoneuvosta?
Usein kuitenkin on niin ettei kuvia laiteta yhtä enempää. Hyvästä mersusta ei tarvi kuvia kuin yhden
Videotakin on voinut laittaa jo 2 vuotta, eikä se kovin ole yleistynyt.
btw, jos joku tuon haluaa ni voin käydä hakee polttoainekuluja vastaan
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Kyllä näin on, pudonnut reilusti. Kesällä luku oli niinkin alhaalla kuin 8,95 ja vielä 1kk sitten kerroin oli 9,3 ja tänään se on 9,86 forexilla. eli noi hinnat voi jo periaattees suoraan laskee 1000kr = 100€.
Näemmä suomen forexilla on suomalaisille 0,4 epäedullisempi kurtssi kuin ruotsin forexilla. Mutta niin se on aina ollut, euro on edullisin ruotsissa vaihdettuna.
Itse kiinitin huomiota täällä kaupoissa viimeviikolla kun oli uudet laput tullu kassoille. Ennen lapuissa luki että 1€=10kr mutta nyt o tullu uudet laput joissa lukee 1€=11kr.
Näemmä suomen forexilla on suomalaisille 0,4 epäedullisempi kurtssi kuin ruotsin forexilla. Mutta niin se on aina ollut, euro on edullisin ruotsissa vaihdettuna.
Itse kiinitin huomiota täällä kaupoissa viimeviikolla kun oli uudet laput tullu kassoille. Ennen lapuissa luki että 1€=10kr mutta nyt o tullu uudet laput joissa lukee 1€=11kr.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Sorry laiskuuteni, mutta kysyn suoraan sulta kun tunnut olevan asiantuntija, eli jos myyjä haluaa poistaa auton rekisteristä, niin miten saan ajaa sen satamaan esim. Kalmarista Tukholmaan?Sergey kirjoitti:ei oo nii vaikee ku saksashaet vaa auton ja joko se poistaa rekisterist tai sinä suomen k-konttoril. Ja saa ajaa samoilla ehdoilla kuin ostaisit auton suomesta.
S124 200T -87
Sergey kirjoitti:Viissatanen w124 jossa jo valmiiksi vaihdettua kallista osaa. Uudet jouset, säädettävä koni-alusta, kunnostettu etu ja taka-akselisto, laturi ja ilmapumppu, uusittu sytytyspuoli ja kaapelisarja! Läjäpäin kuitteja ko. töistä, täysi historia/dokumentointi, varamoottori. ja hintaa reippaasti alle 7000€.
http://www.blocket.se/vi/18130738.htm?ca=11_s
Tuo vois kans kiinnostaa. Tosian ajettu on jo...
Näkyy varmaan eteenkin sisällä
On tuoki vaan niin kaukana, että ihan pelkästään katsomaan ei kannata lähteä. Täytyypä sanoa isukulle, että laittaa tuostakin kyselyä.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
käytännössä trailerilla tai riskillä tussi/pahvi kilvillä -> jos vaikka poliisi ei jaksais kiinnostua syvemmin ts. kysyä papereita.kenus kirjoitti:Sorry laiskuuteni, mutta kysyn suoraan sulta kun tunnut olevan asiantuntija, eli jos myyjä haluaa poistaa auton rekisteristä, niin miten saan ajaa sen satamaan esim. Kalmarista Tukholmaan?
Muuten tarvit tilapäiset kilvet ja sitä varten ruotsalaisen tilapäisosoitteen. Käsittelyaika on posteineen n. viikko.
Tarvii siis lähettää seuraavat jutut vv:lle osoitteeseen Vägverket, 70181 Örebro:
- Tilapäisrekisteröintihakemus (PDF)
- Todistus hyväksytystä katsastuksesta 12kk sisällä (! hox ei välttämättä näy niiden tietokannassa hox !)
- Rekisteriotteen molemmat osat asianmukaisesti täytettynä ja allekirjoitettuna
- rekisterikilvet
- Todistus tilapäisistä vakuutuksista voimassa 31 päivää
EDIT!!
Paluupostissa sinun ruotsalaiseen osoitteeseen saat tilapäiskilvet ja rekisteriotteen jotka on voimassa 31 päivää.
Tietysti paperit voi täyttää etukäteen tuttavan/myyjän toimesta mutta vaivallosita se on. Siksi en ole tätä tyyliä suosinut, vie liikaa aikaa, vaivaa ja rahaa. Ainoa syy miksi olen pari kertaa tätä käyttänyt on se ettei arabit ole suostunut muuhiun. Onneksi on sattunut paikkakunnalla olemaan sukulaisia jotka on paperihommat tehneet.
http://www.vv.se/templates/page3____1007.aspx
Hyi olkoon, ei ollenkaan kiva systeemi. Mutta myyjän kannalta turvallisin.
Viimeksi muokannut Sergey, Ma 20.10.2008 23:49. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Kun nämä viissataset on nyt niin tapetilla niin laitetaan tämäkin, ei hienoin eikä paras mutta rupee olee jo aika halpa
http://www.blocket.se/vi/17897435.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/17897435.htm?ca=11_s
S124 200T -87
Kiitoksia nopeasta vastauksestasi.Sergey kirjoitti:käytännössä trailerilla tai riskillä tussi/pahvi kilvillä -> jos vaikka poliisi ei jaksais kiinnostua syvemmin ts. kysyä papereita.kenus kirjoitti:Sorry laiskuuteni, mutta kysyn suoraan sulta kun tunnut olevan asiantuntija, eli jos myyjä haluaa poistaa auton rekisteristä, niin miten saan ajaa sen satamaan esim. Kalmarista Tukholmaan?
Muuten tarvit tilapäiset kilvet ja sitä varten ruotsalaisen tilapäisosoitteen. Käsittelyaika on posteineen n. viikko.
Hyi olkoon, ei ollenkaan kiva systeemi. Mutta myyjän kannalta turvallisin.
Tätä mä vähän pelkäsin ja siksi kysyin, eli kannattaa yrittää näyttää rehelliseltä että myyjä uskaltaa myydä auton rekisteröitynä vaikka se meneekin ulkomaille. Juolahtipa muuten heti lisä kysymys, eli oliko se niin että myyjän piti täyttää jokin kohta jos auto on lähdössä ulkomaille, vai voiko esiintyä"Pelle Svenssonina" eikä puhua mitään ulkomaille viemisestä? Ei mulla mitään ongelmaa tämän asian kanssa ole, mutta ajattelin sulta kysästä kun noi vastaukset tuntuu tulevan kun apteekin hyllyltä. Ja onhan tässä vähän ajatuksena sieltä tuoda jotain tullessaan kun siellä kuitenkin tulee pyörittyä toistakymmentä viikkoa vuodessa.
Jo etukäteen vastauksesta kiitäen.
S124 200T -87
et voi esiintyä Pelle Svenssonina. Autohan ei sillo poistuisi ruotsin reksiteristä. Se pitää ruksata vientiin eli kohta "Avregistrering vid export".
Helpointa on se että ottaa kaikki paprut mukaan suomeen. Onneksi suomalaisista ajatellaan niin että ne on rehellistä kansaa ja kivoja muutenki. Ei oo ikinä ollu ruottalaisten kans ongelmia sen kans, ainoostaan ryssien ja arabien. Ne kato tietää miten voi käydä
Helpointa on se että ottaa kaikki paprut mukaan suomeen. Onneksi suomalaisista ajatellaan niin että ne on rehellistä kansaa ja kivoja muutenki. Ei oo ikinä ollu ruottalaisten kans ongelmia sen kans, ainoostaan ryssien ja arabien. Ne kato tietää miten voi käydä
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Nonni! kuka hakee coupen pois? Pohjosesta helppoa ku auto sijaistee luulajassa. Kohtuuttoman halpakin on kun on musta nahkasisustus!
http://www.blocket.se/vi/18172800.htm?ca=11_s
eipä olis vaikea päätös jos olis lähempänä
http://www.blocket.se/vi/18172800.htm?ca=11_s
eipä olis vaikea päätös jos olis lähempänä
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Tässä toinen koneenvaihto-koupeSergey kirjoitti:Nonni! kuka hakee coupen pois? Pohjosesta helppoa ku auto sijaistee luulajassa. Kohtuuttoman halpakin on kun on musta nahkasisustus!
http://www.blocket.se/vi/18172800.htm?ca=11_s
eipä olis vaikea päätös jos olis lähempänä
http://www.blocket.se/vi/17374639.htm?ca=11_s
Mie olen seurannut vaan bensakoneisia niin tuo on jäänyt huomaamatta...
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224



