w211cdin termostaatin vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
arta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 06.01.2008 16:01

w211cdin termostaatin vaihto

Viesti Kirjoittaja arta »

onko termarin vaihto kuinka kinkkinen homma kotikonstein? tarviiko paljon purkaa osia edestä, jotta siihen pääsee käsiksi? normaaliajossa lämpö max 70 astetta ja ylämäkeen vedättämällä pääsee nipin napin 85 asteeseen. nähtävästo term. on vaihtokunnossa?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Termari vaihtoon.
Ei vaikea. Torx hylsyjä tarvitsee muistaakseni. Öljynsuodattimen käytin pois, en tiedä onko välttämätöntä. Varaa lisäksi jäähdytysnestettä 1 litra.
Osta vaikka veholta saat 2v takuun osalle.

Näin ainakin moottorissa 4-syl cdi koneeessa.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
Hannu H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Su 24.08.2008 11:06
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Hannu H »

Sama vika rahikaisella: w211 320CDI lämmöt max 70 astetta paitsi poljettaessa hetkellisesti jopa 80. Soittelin just veholle ja termarin vaihto 253 eur + nesteet (työ 167 ja termari 86 eur). Kuulemma otta puolitoista tuntia ja tuntiveloitus siis vaatimaton 110,- €/h !

Onko arvon raadilla kokemusta 320 CDi mallin termarin vaihdosta? Ei se ilmeisesti ihan pohjamuovit irti ja vaihtoon - homma ole jos ottaa tuon ajan vehollakin ?
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

En tiedä 320:sta, mutta 220CDI:n termarin vaihto menee helposti puoleen tuntiin...(W211). Just lauantaina vaihdoin omaani. Öljynsuodatin tosiaan kannattaa irroittaa edestä pois.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
arta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 06.01.2008 16:01

Viesti Kirjoittaja arta »

mistä lirautit jäähdytinnestettä pois järjestelmästä?
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 910
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Vaihdoin termarin W211 270 cdi.stä. Ei tarvinnut irrotella mitään kun oli murrosnivel työkalut.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Alavesiletkusta ne voi laskea pois.
Tässä asiasta lisää.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Vastaa Viestiin