w140 600sel outo juttu
w140 600sel outo juttu
Ajelin eilen kauppaan otsikon mersulla ja edessä menevät tekivät lukko jarrutuksen. jouduin itsekkin jarruttamaan rivakasti ettei tule ketjukolaria. auto pysähtyi kyllä mutta liikkelle lähtiessäni huomasin että ASR valo paloi ja auton tehot hävisivät 70% :sesti. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen ja "vika" hävisi. Nyt kysyisin siis että onko autossani joku vika vai onko tämä vaan ominaisuus
W223 S450 2021
S213 E200d 2020
S211 E320 CDI Designo 2005
Dodge Charger 440 R/T 1969
Tervehdys!
Minulla on 500 SE 1992 ja sama ilmiö on esiintynyt muutaman kerran erittäin kovassa kiihdytyksessä ja muutaman kerran, kun ilma on kylmennyt nopeasti muutaman kymmenen astetta pakkaselle. Korjaantunut aina sillä, että sammuttaa auton ja käynnistää uudestaan.
Tuo kiihdytykseen liittyvä häiriö on todella ikävä, jos se sattuu ohitustilanteessa! Nykyisin muistaa olla rauhallisempi...
Em. seikoista johtuen veikkaan, että kyseessä on huono kontakti, joka pettää hetkellisesti mekaanisessa rasituksessa (esim. kiihdytys) tai lämpökutistumisen ja -laajenemisen takia. Vikatilanne syntyy ja ikävä kyllä jää myös päälle.
Foorumilla on ohjeita siitä, miten ao. releiden ja sulakkeiden kontaktit kannattaisi tarkistaa ja puhdistaa. En ole vielä itse ehtinyt tuota tehdä.
t. Petri
Minulla on 500 SE 1992 ja sama ilmiö on esiintynyt muutaman kerran erittäin kovassa kiihdytyksessä ja muutaman kerran, kun ilma on kylmennyt nopeasti muutaman kymmenen astetta pakkaselle. Korjaantunut aina sillä, että sammuttaa auton ja käynnistää uudestaan.
Tuo kiihdytykseen liittyvä häiriö on todella ikävä, jos se sattuu ohitustilanteessa! Nykyisin muistaa olla rauhallisempi...
Em. seikoista johtuen veikkaan, että kyseessä on huono kontakti, joka pettää hetkellisesti mekaanisessa rasituksessa (esim. kiihdytys) tai lämpökutistumisen ja -laajenemisen takia. Vikatilanne syntyy ja ikävä kyllä jää myös päälle.
Foorumilla on ohjeita siitä, miten ao. releiden ja sulakkeiden kontaktit kannattaisi tarkistaa ja puhdistaa. En ole vielä itse ehtinyt tuota tehdä.
t. Petri
Miten se sellainen erittäin kova kiihdytys poikkeaa arkipäiväisestä kick-downista?
Jos menee toistuvasti vikatilaan kiihdytyksestä niin eiköhän siinä ole kyse antureiden perusteella päätellystä odottamattomasta tilasta jolloin ECU päättää että parasta mennä vikatilaan moottorin suojelemiseksi (ja välttämättömän liikkumistarpeen mahdollistamiseksi)?
Jos menee toistuvasti vikatilaan kiihdytyksestä niin eiköhän siinä ole kyse antureiden perusteella päätellystä odottamattomasta tilasta jolloin ECU päättää että parasta mennä vikatilaan moottorin suojelemiseksi (ja välttämättömän liikkumistarpeen mahdollistamiseksi)?
niin tosiaan minun auto ei kyllä kiihdyttäessä temppuile. Vaan tapaus sattui terävässä jarrutuksessa ja se herätti ihmetystä miksi ASR valo syttyi. Eikös se asr valo ole sutimisen eston valo?. kiinnitin huomiota sitten paikaltaan lähtiessä siihen että autoa joutui ajamaan kaasupohjassa ja se kulki vain 30km/h. pysäytin auton sitten tien sivuun ja käynnistin uudelleen ja vika katosi. ei ole ilmennyt aiemmin minulla eikä uusiutunut. Mutta auto on ollut omistuksessa vasta tasan viikon että eipä muutenkaan niin hirveästi ole tullut tutustuttua "ominaisuuksiin"
W223 S450 2021
S213 E200d 2020
S211 E320 CDI Designo 2005
Dodge Charger 440 R/T 1969
No... näillä bensan hinnoilla arkipäivän kick-down lienee sellainen, joka vaihtaa vain yhden pykälän alaspäin. Juhlapyhien vastaava vaihtaa useamman...
Huonon kontaktin kannalta on sama, onko kyseessä voimakas hidastus vai kiihdytys, joka komponenttia ja sen kontakteja rasittaa. Käytännössä hidastusvoimat ovat tietysti tavallisesti isompia, koska jarrut ovat paljon tehokkaammat kuin moottori.
Äkkijarrutuksiin en ole viime aikoina joutunut, mutta veikkaanpa, että sama vika ilmenisi autossani silloinkin.
Huonon kontaktin kannalta on sama, onko kyseessä voimakas hidastus vai kiihdytys, joka komponenttia ja sen kontakteja rasittaa. Käytännössä hidastusvoimat ovat tietysti tavallisesti isompia, koska jarrut ovat paljon tehokkaammat kuin moottori.
Äkkijarrutuksiin en ole viime aikoina joutunut, mutta veikkaanpa, että sama vika ilmenisi autossani silloinkin.
riippuu paljon ajat, kyl kaikki ongelmat on aikas kalliita tohon koneeseen jos joutuu korjauttaan vieraalla. mulla isoin ongelma ollu katin kans kun oli toinen palasilla/tukossa ja aiheutti kaikenlaisia ongelmia.
sulla taitaa olla sama vikakoodisysteemi kun mulla eli pääset anologisella mittarilla ja parilla johdonpätkällä lukeen häiriöt eri järjestelmistä.
sulla taitaa olla sama vikakoodisysteemi kun mulla eli pääset anologisella mittarilla ja parilla johdonpätkällä lukeen häiriöt eri järjestelmistä.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018